Audi 80 B4 2.0 85kw termostaadi vahetus.
Kuna auto temperatuur enam ei soovinud tõusta üle 70 kraadi ja soov oli kütusekulud võimalikult madalaks viia, siis sai võetud käsile termostaadi
vahetus. Rasket pole midagi, kui mutsu töötab ning võtmed peos püsivad.
Kindlast arvestada sellega, et kogu tosool jookseb välja. Kui ei eksi, siis tosooli mahub antud mootorisse 6.5l-7l.
Tööks vajalikud tööriistad: Ise kasutasin 13 silmust, 13 padrunvõtit, lapik/rist kruvikeeraja, terasharja, 10 padrunvõtit koos pikendusega ning
otseloomulikult ei teeks paha ka kasutada määret ja wd40.
Termostaadiks valisin mina wahleri. Tegemist kvaliteettoodanguga ja foorumist lugedes pidi ta olema ka kõige töökindlam. Maksis ta 160.- kui ei eksi.
Igatahes minul ta töötab laitmatult.
Töökäik:
1. Kindlasti tekib küsimus, kus asub üldse see jubin, mida vahetada. Vastan, siis targalt. Termostaat asub radika alumise lõdviku ja veepumba vahel.
Veepumba sees lausa.
Pildil pole teda otseselt näha, kuid vooliku lahtise otsa järgi, mis ripneb pangi kohal ongi, saame orienteeruda.
2. Nüüd kindlasti paisupaagi kork maha keerata.
3. Järgmine etapp ongi see voolik lahti keerata nagu esimesel pildil näha, ehk, siis termostaadi poolne voolikuklamber lahti keerata.
4. Olles vooliku klambri lahti keeranud, asetage ämber või mõni muu anum auto alla, kuhu saaks jahutusvedelik joosta. Hea oleks, kui oleks vähemalt 7
liitrine. Keegi meist ju ei soovi oma kallist kodumaad tosooliga reostada.
Olles anuma alla asetanud meelitage voolik otsast, peale seda peaks jahutusvedelikku jooksma hakkama kohe päris mulinal.
Peale vooliku eemaldamist
5. Kahjuks otsekohe termostaadile ligi ei pääse. Selleks tuleb roolivõim eest kruttida.
6. Roolivõimu hoiab kinni kokku 5 polti.
Kui poldid eemaldatud, siis õrnalt vasaraga kolkides eemalda roolivõim oma pesast.
Võibolla, et isegi kõiki polte poleks vaja olnud eemalda, aga ma ei viitsinud jamada. Polnud raske roolivõimu eemaldada, endal oli mugavam
tegutseda.
7. Roolivõim eemal saame lõpuks termostaadile ligi. Nüüd tuleb need kaks polti avad, mis pildilt näha
8. Avanud need kaks polti avaneb järgnev vaatepilt.
Termostaadi kiskusin mina näpitsatega välja. Tuimalt tõmbad lihtsalt.
Kindlasti hoida anumat all, kuna termostaadi lõplikult eemaldades jookseb mootoriplokist veel jahutusvedeliku välja.
9. Kõik pinnad puhtaks hõõruda kindlasti, et vältida jahutusvedeliku lekkimisi, samuti tihendid ilusti paigutada ning silikoonõliga määrida
kokku.
10.Avades antud pildi näete kuidas pingutada roolivõimu rihma.
11.Nüüd läheneb lõpusirge. Viimase asjana tuleb tosool sisse kallata ning süsteem ära õhutada.
kogu õhutamine käib süsteemi kõrgemast kohast ehk soojensradika väljuvast torust. .
Vala tosooli niipalju peale, kui paisupaagi ülemine norm luba. Käivitage auto ning avage õhutusnippel. Hoidge mõningast gaasi peale ja hoidke
õhutusniplit lahti. Kindlasti hoida pilku peale paisupaagil ja lisada sinna vajadusel vedelikku. Niikaua õhutage kuni õhku enam ei tule. Kindlasti
õhutada niikaua kuni termostaat avaneb ehk siis alumine lõdvik läheb soojaks. Õhutamist võib mitmeid kordi teostada.
Mis siin muud kui nautige sooja autot ning madalaid kütusekulusi. Küsimusi tekib siis teate kust mind leida. Muretuid kilomeetreid!
|
|