KsenoonE
Postitusõiguseta huviline
Registreerunud 05.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo/GLE
|
postitati 07.03.10 21:56
|
|
|
2.8 12V mootor - head ja vead?
Jäi silma siis üks Audi, millel südameks just nimelt 2.8 liitrine v6, millel kilovatte 128.
Sooviks teada selle mootori nõrgemaid külgi. Kuulsin, et kirutakse suht palju aga mingit vettpidavat juttu pole veel kuulnud. Kes seda mootorit omab
võiks sõna võtta, öelda mis vigu tal välja tulnud on ja mis jupid vajanud vahetust ja mis hinnaklassis. Millele tähelepanu pöörata kui vaatama
lähen?
Auto on 1991 aasta C4 kerega sedaan.
Aitäh!
//nüüdseks auto ostetud
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 08.03.10 05:49
|
|
|
Kiruvad ilmselt need, kes on hooldamata isendi otsa sattunud või ise kehvalt hooldanud ja käest lasknud. Minul sellise mootoriga isendeid kaks ja
läbinud nende kahega kokku nõks vähem kui paarsadatuhat km. Otseselt nõrku kohtasid ma ei oskagi välja tuua. HAL andur võiks alati varuks olla
kindalaekas . Kaaned võivad ajapikku lekkima hakata, aga see on ainult
tihendite teema. Katalüsaatoreid on tavaliselt 2tk, mis rahvast mingl põhjusel hirmutab. Termostaat on nõks kehvemas kohas kui r4 õi r5 isendil ja
kehva eksemplari puhul seda "kiirelt" ringi visata on suht tüütu. Üks selline veidi tüütu tegevus on ka ehk tühikäiguklapi puhastus (vahet pole kui
hästi sa kogu sisselaske ja klapi enda ära puhastad, ikka ta sunnik tahab korra aasta või pooleteise jooksul uuesti puhastust saada. 8 aasta jooksul
on läinud mul ainult üks lambda. Võrreldes rida mootoritega on V'd oma loomuses rohkem õlijanusemad ja kui lekkeid pole, siis sõltuvalt sõidustiilist
ja mootori korrasolekust saan mina sisse kallata rahulikul sõidul 1L 7-8tkm peale ja intensiivsema sõidu juures 1L 5-6tkm peale. Üks asi, mida ma pole
teinud on ~15tkm ootamine, "et õli õigel ajal vahetada". Masinad on saanud uue õli iga 10tkm või vähema läbisõidu juures ja ei ole mina
"hõrenemist" täheldanud. Kapoti all on V mootoritel kohati vähem ruumi ja mõnda vidinat kätte saada on tülikam, aga siiani pole miski tapnud kui
vaja on läinud ligi saada. Olles omanud ka eelnevalt 2,6 motoga isendit, siis sellega oli mul muresid rohkem, mis küll ei tapnud, aga ma ei leia
sellel mootoriga isendi omamisel mingit mõtet, kui 2.8'l on palju vähem "lapsehädasid", lisaks oluliselt rohkem jõudu ja võimalus chippida ning
küttekulus kohati tundub, et 2.8 on isegi maanteel vähem janusem.
Mis selle mootori selgeks eeliseks r5 või r4 mootorite ees samast ajast on juba el.süüde mitte jagajasüüde. Pole seda jama nukahammakate ja
"tiirataara" ringi luusiva süütega.
Hinnaklassid rihmavahetusel jäävad vahemikku 4-8tuhhi sõltuvalt, kas teha s*tsti või hästi. Õli läheb mootorisse paar liitrit rohkem kui r5'l.
Mis küttekulu üldse puudutab siis eks ta selline janusem ole, kui jalg on raskem, aga seda raskemat jalga aitab tavaliselt suht nobedalt sinivalges
plekkpurgis kodanikud taltsutada priske preemiaga, mis tavaliselt võiks liikuri juures palju ratsionaalsemalt kasutada .
Kokkuvõttes mina olen rahul ja hetkel eriti ei kiida oma otsust, et ühe liikuri r5'ga soetasin "ajutiseks liikumiseks" ja tööloomaks. Oleks võinud
ikka see kah 2.8 olla.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
JanariA4
huviline
Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia RS III
|
postitati 08.03.10 09:48
|
|
|
Olles omanud nüüdseks kahte B5 kerega autot (2.8 ja 1.8T), siis jagan ka natuke arvamust.
kps juba ütles tegelikkuses kõik ära mootori iseärasuste kohta.
Minu autod on olnud mõlemad quattrod ja bensiini rüüpavad nad minu hinnangul täpselt sama palju.
Minu silmis täna oli 2.8 liitrise miinuseks raske nina, mis kippus jäärajal otse minema, kuid linna liiksluses&maanteel sa sellest arvatavasti
kunagi aru ei saa.
Mootoririhma vahetus on 2.8 kuskil 6000 krooni ja 1.8T kuskil 5000 krooni.
|
|
|
|
pets56
huviline
Registreerunud 14.10.08
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4
|
postitati 11.03.10 16:01
|
|
|
Oman b5 ka 2.8 q. Mootori kohta pole ühtegi halba sõna õelda. Kaalult on ta raske ja kipub otse minema. Aga samas on vastupidav mootor kui teda
korraliselt hooldada.
|
|
|
a90q20v
huviline
Registreerunud 15.04.04
Asukoht: Viru
Kasutaja on eemal
Auto: zil157
|
postitati 11.03.10 16:11
|
|
|
Kui meeletuid õlilekkeid ei ole siis ainuke miinus see, et võtab kõik kütuse ära Paremat pedaali tallates vahest oodatust kiiremini.
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 11.03.10 19:42
|
|
|
Kui keeruline selllel veepumpa vahetada, peab korralikult lõhkuma asju eest, et seda sooritada? Kas rihmavahetusel üldiselt vahetatakse ka veeepump?.
Kui pika aja tagant sellel mootoril rihmavahetus välp on?
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 11.03.10 19:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: KeveN
Kui keeruline selllel veepumpa vahetada, peab korralikult lõhkuma asju eest, et seda sooritada? Kas rihmavahetusel üldiselt vahetatakse ka veeepump?.
Kui pika aja tagant sellel mootoril rihmavahetus välp on? |
Lamerihm eest, katted eemaldada, nukkade ja väntvölli asend eelnevalt fikseerida, hammasrihm eemaldada ja siis saab asuda veepumba eemaldamisele.
Soovitatav on vahetada koos h.rihmaga ka veepump, kuid omal riisikol vöid jätta tolle vana ja mönekümne tuhande (vöib ka varem) uuesti lammutamisega
alustada, kuna veepump ei pea teist ringi vastu.
Hiljuti läbitud toiming, kus h.rihma soovitati vahetada 60 000 vöi 4 aastat.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 11.03.10 20:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Siit tulebki nüüd see vahe, mis puudutab rihmavahetust. Kui teed korralikult sõidad 120tkm, kui odavalt siis mina ei julgeks üle 50tkm eriti liigelda
sellisega. Ehk siis soovitan soojalt, kui juba hakkate vahetama, siis vahetage korralike vastu, endal hiljem muret vähem. Mina olen nelja aastaga
sõitnud ~120tkm, nii et ma oleks pidanud iga paari aasta tagant odava rihmarullipumba ringi tegema , no ei viitsi . |
Krt, kas peaks muretsema, et visati vahele kehvema kvaliteediga asjandused?
Ei tahaks eriti sedasi arvata.
Termostaat oli Behr´i toodang, mingi rull Swag, rihmasi kahjuks ei mäleta hetkel.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
paukpadrun
huviline
Registreerunud 20.04.07
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b6, Cabrio
|
postitati 14.03.10 10:27
|
|
|
Aga, kus piiri peal see korralik ja mitte korralik töö on selle rihma vahetuse juures?
Mis firma juppe siis kõige parem kasutada?
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 15.03.10 06:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: paukpadrun
Aga, kus piiri peal see korralik ja mitte korralik töö on selle rihma vahetuse juures?
Mis firma juppe siis kõige parem kasutada? |
Mul on käinud suht lihtsalt. Autoeksperdis või Forsis olen öelnud, et "tahan sõita 120tkm". Kui sellist läbisõitu garanteerivat juppi pole parasjagu
olemas, siis olen otse Tartu puhul Taufi jalutanud ja ikkagi vajaliku jupi saanud - tootjat pole ma sealjuures kunagi vaadanud ja alati pole pakendiks
olnud ulme läikivat paber või papikarpi vaid lihtne kilekott koos audi/vw kleebisega . Ühel korral olen saanud pingutusrullikut vahetada, kuna muud polnud parasjagu külge keerata kui vuffel ja kestis samuti ~50tkm ning
hakkas undama, asemele panin samuti vuffli, ehk kestab järgmise ringivahetuseni kui ülejäänud vidinad samuti vahetusse lähevad, kuigi hetkel ~86tkm
ees ja vahetatud rullik küljes olnud mingi ~36tkm ning tundub jälle tuttav undamine kapoti alt tulevat . Muide teadmiseks, et näiteks Forsis polnud mul 2.3 ja AAR'ile 120tkm vidinaid võtta ja kuna auto laiali
kakkumise jaoks oli endale juba aeg võetud, siis saigi külge odavam variant, millest on mul jäänud sõita alles mingi 40tkm peale ~7kuud, nii et kui
samas vaimus jätkan saan pooleteise aasta pealt jälle selle ringi ära vahetada .
Nii et, eks igaüks peab ikka selle järgi otsustama, kui palju tal on plaanis masinaga sõitma hakata. Kui liikur on ajutine või sõidab tõesti ainult
5tkm aastas, siis ei näe tõesti põhjust, "miks mitte" odavamalt läbi ajada. Kui ikka plaanis masinaga rohkem kui 25tkm aastaga läbida, siis mina
küll ei viitsi jännata nende jubinate tiheda vahetusega.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 15.03.10 10:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Vihje, vanakooli nö. see esimene 2.8 on palju teravam ja mina pole suutnud tuvastada selle põhjust . Mitmed isendid, mida olen näppinud ja no on kurivaimud palju mõnusama minekuga kui mu uuem 2.8. Lähevad pöördesse
paremini jne. |
Sa mõtled ikka AAH-i piires? Et vanemad plastkaaneta on teravamad? Või 100 omad A6 omadest?
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 16.03.10 06:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Sa mõtled ikka AAH-i piires? Et vanemad plastkaaneta on teravamad? Või 100 omad A6 omadest? |
Mõtlen jah AAH ja esimest väljalaset, mida vist 91 ainult liikus ja mitte ainult C keret (nö. ilma plastkatete ja nende kinnitusteta). Kahjuks pole
neid isendeid kunagi kõrvuti saanud, et kas välisel vaatlusel üldse midagi tuvastada on võimalik. Kardan, et mingi erinevus peab olema esimesel
versioonil sisselaskekolde ehituses, ehk siis õhu 'voolavuses'. 2.6 kollete erinevusega olen kursis, kuna mitmeid versioone lammutatud, aga uuematel
2.8'tel olen ainult üht versiooni näinud ja vanemat pole au olnud lammutada (ära näpi töötavat asja - nagu juba vanasõna ütleb).
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
pillekas
huviline
Registreerunud 12.03.10
Asukoht: Läänemaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.04.10 16:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Krt, kas peaks muretsema, et visati vahele kehvema kvaliteediga asjandused?
Ei tahaks eriti sedasi arvata. |
Kui öeldi, et soovituslik 60tkm, siis mida Sa ei taha arvata .
Vihje, vanakooli nö. see esimene 2.8 on palju teravam ja mina pole suutnud tuvastada selle põhjust . Mitmed isendid, mida olen näppinud ja no on kurivaimud palju mõnusama minekuga kui mu uuem 2.8. Lähevad pöördesse
paremini jne. |
Vaidleksin vastu,sinu arvamusele.
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 02.04.10 17:08
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pillekas
Vaidleksin vastu,sinu arvamusele. | Ja mina sinuomale.
Kui nüüd proovida vähe konstruktiivselt rääkida, siis võiks vähemalt kuidagimoodi üritada enda arvamust põhjendada, lampi enda seisukohtade pritsimine
eriti teemat ei arenda.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 03.04.10 20:19
|
|
|
Kodanik KsenoonE ja muud tegelased kolivad nüüd kenasti oma offtopicuga SIIA teemasse. Aitab küll 2.8 mootori teemades vedelike ja rehvide üle arutelust!
Tsitaat: | Algselt postitas: pillekas
Vaidleksin vastu,sinu arvamusele. |
Valgusta mind siis samuti, ära ole nii kidakeelne .
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
Teemo
klubiliige
Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Quattro
|
postitati 03.04.10 21:52
|
|
|
Jõle tobe on siia teemasse jätkusks vastata, kuid tänu ametile sõidan/proovin aasta jooksul u. 15-25 v6 12v mootoriga isendit. Tean vanat
plastketeteta mootorit, kus EGR veel kasutuses ja tean uuemaid, kuid ilmselt teravuse tunde tekitab ka kere. Hiljuti panin kokku ühe a4 esivedu 2.8
AAH ja see auto tundus küll väga nobe, võiks öelda et särtsakam kui ükski 142kw mootoriga isend mida proovinud olen. Proovisõidu ajal oli mõnus mustal
jääl pea kõikide käikudega tunda läbilibisemise piire, kuna momenti jatkus. Kus on aga vastus küsimusele-ei tea.
|
|
|
rl9
huviline
Registreerunud 11.08.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 2,8 coupe
|
postitati 13.08.10 04:09
|
|
|
Kellel on Audi coupe 2,8 ja elab Tartus,võtke ühendust!
|
|
|
Kaal
huviline
Registreerunud 05.02.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.01.12 15:27
|
|
|
Kas erinevatel AAH-del mingeid väliseid erievusi ka on? Või saab näiteks A6 oma üks-ühele A4-ja peale ringi tõsta?
Mõtlen just karteripõhjasid,kinnitusi,tuulutusi juhtmestikke jms.
|
|
|
Kristoff
huviline
Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Tq & TSI
|
postitati 26.01.12 16:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kaal
Kas erinevatel AAH-del mingeid väliseid erievusi ka on? Või saab näiteks A6 oma üks-ühele A4-ja peale ringi tõsta?
Mõtlen just karteripõhjasid,kinnitusi,tuulutusi juhtmestikke jms. |
Karteripõhjad ja klapikambrikaaned (minimaalne erinevus vist ka karterituulutuse torudel) ning sisselaske õhukopsik on erineva aastakäigu AAH-idel
erinevad. Juhtmestik peaks sama olema.
|
|
|