Lehekülgi: 1 2 |
Rixxx
huviline
Registreerunud 03.12.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 1.8T 140kw
|
postitati 12.11.09 18:14
|
|
|
lambda petmine (no money project)
Uurisin foorumis ringi ja vaatan, et mõned autoomanikud on oma auto katalüsaatorid tühjaks löönud ja on õnnelikud. Nüüd plaan endalgi seda teha, kuid
kuidas petta ära tagumine lambda, et ei hakkaks viga peksma ja armatuuris tulukest põlema panema? On kellelgi kogemusi sellega või on keegi sellise
asjaga tegelenud ja teab lahendust?
Või teab kedagi kes seda teha oskab?
Autoks siis a4 140kw 2003a.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 12.11.09 20:36
|
|
|
Ära riku töötavat asja!
|
|
|
Rixxx
huviline
Registreerunud 03.12.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 1.8T 140kw
|
postitati 12.11.09 21:10
|
|
|
Jah, olen automees6 Sinuga täiesti nõus, et töötavat asja ei oleks mõtet rikkuda, kuid asi selles ongi, et katalüsaator vist tuksis.
Üks teema mis sai varem püsti pandud katalüsaator tuksis.
Seega tekkiski selline mõte.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 12.11.09 21:28
|
|
|
Mine uuesti diagnosti vaata mis ta uue lamdaga näitab. Peaks lamdat jälgima kas signaal on korras. Gaase mõõtes olid andmed napilt lubatud piires? Kui
olid väga head siis ei usu, et katil midagi viga on.
|
|
|
Rixxx
huviline
Registreerunud 03.12.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 1.8T 140kw
|
postitati 12.11.09 21:53
|
|
|
Plaanis jah järgmine nädal masin viia kusagile remonti, kus siis kegi vaataks kogu asja algusest peale korralikult läbi, et olla kindel kas on kat.
Päris ehku peale ei tahaks jah lammutama hakata. Aga gaasid ei olnud ideaalid kuid midagi halba ka ei öeldud. Öeldi et ülevaatuse läbimisega kohe
kindlasti probleeme ei oleks ja piiri peal ka ei pidavat olema.
|
|
|
vx_105
Bännitud
Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.11.09 06:29
|
|
|
Uuri kõigepealt palju katalüsaatori vahetamine maksab. Universaalkatalüsaator maksab mitte rohkem kui 1500 kr, eks natuke lisatööd on selle alla
panemisega võrreldes originaaliga, aga ei midagi hullu. Summuteid ja katalüsaatoreid müüvad firmad tihti pakuvad ka paigaldust.
|
|
|
TarvoL
huviline
Registreerunud 27.09.03
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
|
Rixxx
huviline
Registreerunud 03.12.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 1.8T 140kw
|
postitati 13.11.09 09:43
|
|
|
Jah, olen ka ise universaalse katalüsaatori peale mõelnud ja et kui peaks olema tõesti kat tuksis, siis paneks universaalse. Kuid samas olen jutte
kuulnud, et need universaalsed pidid jääma aeglaseks ja ikkagi seda tulukest põlema lükkama armatuuris. Ei oskagi nagu mingit seisukohta võtta
universaalsete osas.
Mis puudutab lambda petmist siis jah mingi selline lahendust nagu audivend kirjutasid ilmselt tõesti toimib. Leidsin ise ka miskit sellist ( vidin või vidin2 )
välja peaks asi hakkama nägema siis minski selline nagu siin
(jutu algus osas)
Kust selliseid vidinad ka saada oleks see juba teine küsimus või teab keegi
kust võiks otsida?
|
|
|
JanariA4
huviline
Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia RS III
|
postitati 13.11.09 11:28
|
|
|
Mul oli turbokaga sarnane probleem, kuid vastupidi. Nimelt puudus katalüsaator, oli "otsejooks" tekitatud. Hääled olid liiga mürarikkad + pidev
põlemata bensiini hais, kui auto kohapeal käis. Hakkas kahju tagasõitvatest autodest nö... 
Lõpuks sai paigaldatud ikkagi originaal katt ja probleemid kadusid. Uurisin samuti neid nö. universaalseid katte, kuid soovitan osta kallemaid
jubinaid, kuna sul on ka KW suuremad ,kui tava autol. Lisaks ei pidavat need universaalsed odava otsa asjad kestma. Puudub küll kokkupuude audi +
universaal katalüsaator, kuid jaapanlane + universaal katalüsaator ei toiminud eriti kaua.
|
|
|
vx_105
Bännitud
Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.11.09 12:24
|
|
|
Mul ka universaalsega Audil pikka kogemust pole, mõni kuu tagasi lasin panna ja eelmisel kuul käisin ülevaatusel, heitgaasid olid korras. Eks näeb
kuidas järgmisel/ülejärgmisel aastal on.
|
|
|
Fugitive
klubiliige
Registreerunud 12.02.06
Asukoht: Tallinn-Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Allroad 2008 3.0tdi
|
postitati 13.11.09 13:28
|
|
|
Kui panna universaal kat alla siis ainult sport, metall kärjega kat. On natsa kallim kui tavaline aga kestab kaua. Tavaline ei elanud mul isegi 1a
ära.
|
|
|
Rixxx
huviline
Registreerunud 03.12.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 1.8T 140kw
|
postitati 13.11.09 17:42
|
|
|
Nüüdseks järgmiseks nädalaks aeg remonti kirja pandud, et tuvastada mis siis ikkagi tuksis on ja kas selgub et kat peetis. Kui peaks olema tuksis,
siis palju võimalusi enam ei ole, kõigest vaid kolm. 1) uus originaal kat 2) uus universaalne sport kat 3) tühi toru 
Mis muud kui ootan järgmist nädalat ja siis saab edasi liikuda.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 14.11.09 15:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rixxx
2) uus universaalne sport kat
Mis muud kui ootan järgmist nädalat ja siis saab edasi liikuda. |
Metall "kärjega", soovitan , nagu seda tegi ka Fugitive.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.09 18:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Tsitaat: | Algselt postitas: Rixxx
2) uus universaalne sport kat
Mis muud kui ootan järgmist nädalat ja siis saab edasi liikuda. |
Metall "kärjega", soovitan , nagu seda tegi ka Fugitive.
|
See jah põhimõtteliselt ainuke mõistlik variant.
|
|
|
|
end3l
klubiliige
Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm
|
postitati 15.11.09 11:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rixxx
kuidas petta ära tagumine lambda, et ei hakkaks viga peksma ja armatuuris tulukest põlema panema? |
Mul ka põles, vahest vilkus CAT tuli armatuuris. DIAs pandi takisti vahele mõne minutiga ja "korda" see tuli saigi.
|
|
|
Rixxx
huviline
Registreerunud 03.12.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 1.8T 140kw
|
postitati 15.11.09 16:09
|
|
|
Põhimõtteliselt olen jõudnud nüüd otsusele, et kui kat peaks olema tuksi, siis tuleb kindlasti selle asemele tühi toru. Eks siis näis kas oli õige
otsus või siis mitte, kuid kindlasti tahan selle lahenduse järgi proovida. Ning tühja toru lahenduse puhul tuleb hakata lamdat petma nagunii. Esmalt
siis proovin järgi selle väikese toru lahenduse mis eespool pildil näidatud.
Samas takisti variant oleks ka hea jah, kuid selleks vaja teada mis väärtusega takisti sinna läheb ja milliste juhtmete vahele.
Ülevaatuse ajaks hangin endale kati mille siis alla selleks ajaks keeran.
|
|
|
timukas100
huviline
Registreerunud 20.02.07
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c5, 3x VW Taro ja hunnik teisi kärusi
|
postitati 15.11.09 18:13
|
|
|
On ka minul mõned küsimused:
1: kui katt minema visata või tühjaks lüüa, siis kas see mootorile kuidagi kahjulik pole, nt. hakkab väljalaske klappe põletama?
2: kas väheneb ka küttekulu?
Óma kogemustest veel niipalju, et c4 2.6 läks üks katt umbe, sai mõlemad tühjaks pekstud ja peale seda tuli ikka selle moto kohta üpriski julm
minek
|
|
|
Raika42
klubiliige
Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q
|
postitati 16.11.09 23:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: timukas100
On ka minul mõned küsimused:
1: kui katt minema visata või tühjaks lüüa, siis kas see mootorile kuidagi kahjulik pole, nt. hakkab väljalaske klappe põletama?
2: kas väheneb ka küttekulu?
Óma kogemustest veel niipalju, et c4 2.6 läks üks katt umbe, sai mõlemad tühjaks pekstud ja peale seda tuli ikka selle moto kohta üpriski julm
minek |
1: Ei, ainult sinu taga sõitvatele inimestele kes bensiinivingu ja kanserogeenseid HC gaase sisse hingama peavad.
2: Ei
Minul 2 korda c4 2.6-l katid tühjad olnud, ei liikunud ta midagi paremini. Tundub küll jah sest lärmi teeb 2x rohkem. Stopperi kätte võtad ja 0-100
aega mõõdad on täpselt sama.
Panin omale metallkärjega katid, töötasid väga hästi ülevaatusel õeldi et paljud uued autod ei ole ka nii heade CO näitajatega....
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.11.09 07:15
|
|
|
Vastan vaid nii palju, et igasuguste andurite petmine võib hiljem väga kurvalt lõppeda. Asi nimelt selles, et auto arvestab kõikide andurite tööd ja
vastavalt sellele reguleerib kas siis mootori, kasti vms agregaadi tööd.
Kuna petmine ei anna kunagi reaalset infot mis tegelikult toimub siis mingi vea korral võib auto näiteks segu lahjaks keerata, selle tagajärjel võib
kolb üle kuumeneda ja silindrit vigastada, ehk siis väikse petmise tagajärjel võib kogu mootor vajada vahetust.
Samuti peaks kati puudumine turbo elueale mõju avaldama...
Edu!
Ei räägi hetkel millestki konkreetsest aga üldises mõttes!
|
|
|
|
Rixxx
huviline
Registreerunud 03.12.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 1.8T 140kw
|
postitati 20.11.09 19:36
|
|
|
Tänase seisuga siis remondis käidud ja selgus, et tõesti katalüsaato tuksis. See nädal küll ei jõua aga järgmine nädalavahetus üritan alla saada toru
ja eks ole siis näha mis tulemuseks on...
|
|
|
Raceboy
huviline
Registreerunud 02.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S8 '99, Porsched: 924 "GTP" 2,5T, '67 911 RSR, 78' 911, 2x 944 S2
|
postitati 02.07.10 07:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: juks11
Vastan vaid nii palju, et igasuguste andurite petmine võib hiljem väga kurvalt lõppeda. Asi nimelt selles, et auto arvestab kõikide andurite tööd ja
vastavalt sellele reguleerib kas siis mootori, kasti vms agregaadi tööd.
Kuna petmine ei anna kunagi reaalset infot mis tegelikult toimub siis mingi vea korral võib auto näiteks segu lahjaks keerata, selle tagajärjel võib
kolb üle kuumeneda ja silindrit vigastada, ehk siis väikse petmise tagajärjel võib kogu mootor vajada vahetust.
Samuti peaks kati puudumine turbo elueale mõju avaldama...
Edu!
Ei räägi hetkel millestki konkreetsest aga üldises mõttes! |
Vana teema, aga et kellegi hiljem lugedes vale muljet ei jääks siis.....
Lambda sensorit (vähemalt tavalist NB lambdat originaalajuga) kasutatakse vaid tühikäigu, cruise ja light load re˛iimides. Täisgaasil loetakse AINULT
ajusse programmeeritud kütusetabelit ja lambda kaudu mingeid korrektsioone ei tehta. Kui lambda sensorit ei ole üldse, siis lülitub aju nö avariisse
(=tal on ainult paar pulsilaiuse väärtust, mida ta kasutab) ja auto sõidab kehvemalt, et omanikku veenda remonti viima ja jupp ära vahetama.
Korralikult teostatud nö petmine ei lülita aju avarisse ja mingeid kõrvalnähtusid ei ole.
Kolbi ja silindrit ei vigasta avariis aju mitte kuidagi, kuna segu keeratakse rikkaks, mitte lahjaks avariire˛iimis ja muul ajal lambda look-upi ei
kasutata nagu eelpool juba mainisin.
Turbo elueale mõjub kati puudumine hästi, kuna vastusurve on väiksem ja turbo pikilõtku laagrile on väiksem survejõud.
Mulle jääb kahjuks arusaamatuks, miks valearusaamu tõepähe tahetakse väita ilma reaalse ja vettpidava argumentatsioonita....
www.porsche-foorum.org
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 02.07.10 07:57
|
|
|
Tegelikult vajab su jutt ka paar parandust.
Tsitaat: | Algselt postitas: Raceboy
Kui lambda sensorit ei ole üldse, siis lülitub aju nö avariisse (=tal on ainult paar pulsilaiuse väärtust, mida ta kasutab) ja auto sõidab kehvemalt,
et omanikku veenda remonti viima ja jupp ära vahetama. |
Ei pruugi lülituda. Oleneb motronicu versioonist. Samuti vaadatakse NB lambda puhul pigem sagedust.
Tsitaat: | Korralikult teostatud nö petmine ei lülita aju avarisse ja mingeid kõrvalnähtusid ei ole. |
Seni, kuni õhulugeja ei hakka jupsima. Siis läheb segu valeks ja lambda järgi ei saa korrigeerida ja õhulugejat kompenseerida.
Tsitaat: | Kolbi ja silindrit ei vigasta avariis aju mitte kuidagi, kuna segu keeratakse rikkaks, mitte lahjaks avariire˛iimis ja muul
ajal lambda look-upi ei kasutata nagu eelpool juba mainisin. |
Motronic ei muuda avariire˛iimis segu rikkaks. Loeb täpselt sama kaarti edasi (proovitud), mida muudetakse on süüde.
|
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.07.10 08:11
|
|
|
Ja mina ei rääkinud konkreetselt lambdast vaid üldiselt igasugu anduritest mida ka eelnevalt rõhutasin.
|
|
|
|
Raceboy
huviline
Registreerunud 02.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S8 '99, Porsched: 924 "GTP" 2,5T, '67 911 RSR, 78' 911, 2x 944 S2
|
postitati 02.07.10 08:27
|
|
|
Täisgaasil (kus mootorikahjustused 99,999% tekivad valest segust, süütenurgast jne) ei arvestata NB lambda sensori näitu ühelgi juhul, isegi siis
mitte kui õhukulu mõõtja omadega kutupiilu on.
Järeldus sellest, et õhukulu mõõtja rikke korral on segu ikka täiskoormusel vale, olgu siis lambda sensori olemasolul või imiteerimisel.
Kindlasti mingi osa Motronicuid kasutab häirimatult lambda puudumise korral salvestatud tabeleid ja ei lähe avariisse, aga niipalju kui ma OBDII
Motronicutega kokkupuutunud olen, on nad ikkagi läinud.
Jah, avariire˛iimis ei kasutata enam nn adaptiivsüüdet ja igaks juhuks lülitatakse nurk väiksemaks.
V-mootorite puhul kui kasutatakse kummagi silindrirea kohta eraldi sensoreid, ei lähe, kuna kasutab teise poole oma, salvestab vaid veakoodi.
www.porsche-foorum.org
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 02.07.10 08:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Raceboy
Täisgaasil (kus mootorikahjustused 99,999% tekivad valest segust, süütenurgast jne) ei arvestata NB lambda sensori näitu ühelgi juhul, isegi siis
mitte kui õhukulu mõõtja omadega kutupiilu on. | Jah, sest NB lambda ei olegi võimeline siis midagi näitama peale 0.8V.
Tsitaat: | Järeldus sellest, et õhukulu mõõtja rikke korral on segu ikka täiskoormusel vale, olgu siis lambda sensori olemasolul või
imiteerimisel. |
Täiskoormusel on vale jah, aga auto mootor ei veeda enamus oma aega täiskoormusel. Kui segu kogu aeg vale on, siis see ei meeldi kattidele kuigi
palju.
Tsitaat: | Kindlasti mingi osa Motronicuid kasutab häirimatult lambda puudumise korral salvestatud tabeleid ja ei lähe avariisse, aga
niipalju kui ma OBDII Motronicutega kokkupuutunud olen, on nad ikkagi läinud. |
Ta kasutab alati neid tabeleid. Lihtsalt asi jookseb closed-loop re˛iimis teatud pöörete ja temperatuurivahemikus, kus lõpptulemust korrigeeritakse
lambda abil.
Kui lambda lahti ühendad, siis on kogu aeg open-loop. Avariire˛iim sõltub sellest, kuidas seadistatud on.
Tsitaat: | Jah, avariire˛iimis ei kasutata enam nn adaptiivsüüdet ja igaks juhuks lülitatakse nurk väiksemaks. | Defineeri
"adaptiivsüüde"?
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |