Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump) (Vastuseid: 9 | Vaatamisi: 4080)
ellar
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.05
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: audi 200 TQ 20V

postitati 20.01.09 19:41 Tsiteeri
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)



Tsitaat:
Algselt postitas: tarmo
Õlipump, seoses kuivkarteriga.

Oskad äkki natuke valgustada tööpõhimõtet. Pumba osa nagu loogiline, et pumpab õli kuni "pihustiteni" (jällegi üks aga koht) ning kust ta selle õli võtab, kui kuiv karter? Mul on tunne, et seal ringluses on väga väike suts seda õli võrreldes originaaliga ning mida tuleb peale igat sõitu vahetada ilmselt....aga???
Lihtsalt üks huvitav lahendus, millest pole kuulnud.



Edit by MaQQu: liigutasin selle jutu eelmisest teemast ära.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 20.01.09 19:43 Tsiteeri
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)



google -> dry sump


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 20.01.09 19:44 Tsiteeri
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)



Tsitaat:

kust ta selle õli võtab, kui kuiv karter


No ega kuivkarter siis õli välista :) Ma eeldan, et sa tunned ikka kuivkarteri põhimõtet?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ellar
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.05
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: audi 200 TQ 20V

postitati 20.01.09 20:09 Tsiteeri
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)



Tsitaat:
Algselt postitas: ICE
Tsitaat:

kust ta selle õli võtab, kui kuiv karter


No ega kuivkarter siis õli välista :) Ma eeldan, et sa tunned ikka kuivkarteri põhimõtet?

Ega ikka ei tunne küll. Sellepärast uuringi:) Ja ega ma õli ei välistanudki...küsimus oli koguses. Nagu aru saan, siis kuivkarter on välja öeldud butafoorselt. Et õli on ikka karteris nii nagu muidu aga mingi valemiga on eraldatud siis väntvõlliga piirnev ruum ruumist kus on õli??? Kolvirõngaid läbistav rõhk suunatakse siis mujale...mitte ei jõua karteriruumi. See nagu probleemiks ongi suurte rõhkude puhul. No näha on, et õlitorud tulevad karterist pumbani aga mis seal sees on ei näe ju Natuke segane jutt sai aga kui ei ampsa antud teemat, siis peabki vähe segane see jutt tulema:D On äkki juba kuskilt audiklubi teemadest läbi jooksnud a-la miskit kuivkarteritest.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
mulk
klubiliige
ac aasta auto 2007/2009 võitja

Avatar


Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V

postitati 20.01.09 20:23 Tsiteeri
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)



Kuivkarteris imetakse õli karterist ära, erinevalt tavalisest süsteemist, kus õli säilitataksegi karteris.
Pump on mitmekontuurne, võimalsu toita näiteks turbot, väntvõlli, kaant jmi. eraldi
Kuivkarteris on reeglina õlikogus suurem, eesmärgiks õli parem jahutamine.
sellises masinas oli näiteks 13L õli


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 20.01.09 20:28 Tsiteeri
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)



Lisaks veel, et idee siis süsteemil on selline, et tagada korralik õlitus igas olukorras (peamiselt aga külgkiirendus).
Muideks, RS6´l on kuivkarter.

Viimase Corvette´i arendamisel pöörati suurt tähelepanu kuivkarterile ning telekast tulnud saates oli selle arendustöö näitamine päris huvitav.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ellar
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.05
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: audi 200 TQ 20V

postitati 20.01.09 20:45 Tsiteeri
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)



Tsitaat:
Pump on mitmekontuurne, võimalsu toita näiteks turbot, väntvõlli, kaant jmi. eraldi

Et siis kasutusest on välja jäetud mingil määral või üldse sootuks plokis ja kaanes olevad õlikanalid, miskaudu muidu õli tsirkuleerub? Juttu oli alguses ka mingitest õlipihustitest. Mismoodi need vigurid välja näevad ning kus need asuvad ja kuhu nood siis õli pihustavad sel juhul täpsemalt??? Segana ikka see teema. Ilmselt jääbki segaseks kuniks oma silmaga lähemalt ei näe üksikdetailideni välja otse motol, mida ilmselt ei juhtu kunagi. Kahjuks inglise keelt niipalju ei mõista, et uurida netist ....ning sellest tingituna ka enda harimine sellistel teemadel raskendatud
:(


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ellar
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.05
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: audi 200 TQ 20V

postitati 20.01.09 20:58 Tsiteeri
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)



Tsitaat:
Algselt postitas: ICE
Lisaks veel, et idee siis süsteemil on selline, et tagada korralik õlitus igas olukorras (peamiselt aga külgkiirendus).
Muideks, RS6´l on kuivkarter.

Viimase Corvette´i arendamisel pöörati suurt tähelepanu kuivkarterile ning telekast tulnud saates oli selle arendustöö näitamine päris huvitav.

Külgkiirendus on väga hästi tuntav asisema quattroga jääl kohapeal ümber telje tiirutades, kus kõik lahtised esemed salongis, pagassis (samas ka õli karteris) ühte nurka surutakse. Olen avastanud, et peale sellist tegutsemist võtab hüdrokad lagisema. Järelikult ka saaledeni ei jätku seda märjukest, mida küll esialgu otseselt ei tunne ega kuule esimese hooga ju. Karteris olev õlitoru jääb ilmselt kuivale sel hetkel. Enam nii ei kipu tegema igal juhul:)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 20.01.09 21:34 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ellar
Tsitaat:
Algselt postitas: ICE
Lisaks veel, et idee siis süsteemil on selline, et tagada korralik õlitus igas olukorras (peamiselt aga külgkiirendus).
Muideks, RS6´l on kuivkarter.

Viimase Corvette´i arendamisel pöörati suurt tähelepanu kuivkarterile ning telekast tulnud saates oli selle arendustöö näitamine päris huvitav.

Külgkiirendus on väga hästi tuntav asisema quattroga jääl kohapeal ümber telje tiirutades, kus kõik lahtised esemed salongis, pagassis (samas ka õli karteris) ühte nurka surutakse. Olen avastanud, et peale sellist tegutsemist võtab hüdrokad lagisema. Järelikult ka saaledeni ei jätku seda märjukest, mida küll esialgu otseselt ei tunne ega kuule esimese hooga ju. Karteris olev õlitoru jääb ilmselt kuivale sel hetkel. Enam nii ei kipu tegema igal juhul:)
Et olitus ei kaoks kasuta lisandeid ja moto talub luhiaegseid oli surve kadusid. Nii teen mina.
Sest S6 =ega korralikult lounaeesti kruusateedel rallides suttib oli tuli parem kurvides oma 50 m ja rohkemaks tihti.
aga 200-ga seda ei juhtunud. (karteri erinevus)
Ja korralikud kuivkarterid on seest umarad , alt tousupealt vaikse valjund piluga (vant keerleb nagu toru sees)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Olaf
huviline

Avatar


Registreerunud 23.12.02
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal

Auto: Audi V8

postitati 20.01.09 21:39 Tsiteeri


Kuiva karteriga mootoritel on õlipump kahe pumbaga üks pumpab üldsüsteemi survet ja on seal eraldi väljaviigud või mitte sõltub mootorist, plokikaanest õli valgub tagasi täpselt samuti nagu märja karteriga mootoris ainult kuiva puhul on karteri maht kordades väiksem kuna pidevalt imetakse ära õli mis sinna valgub ja see surutakse kuskile eraldi seisvasse paaki, kui huvi lähemalt kuivkarteri liht ehitust uurida siis tasub harley-davidsoni tsikleid uurida need pea kõik kuival. kuivkarterid ehitatakse pigem mootori mõõtmete vähendamiseks, et raskuskeset allapoole saada ja pigem võidusõidumootorites hõõrde tegureid vähendada, tava masina mootorite topelt põhjade, seinte ja ujuvate õlivõtturitega karterid saavad päris hästi hakkama õli liikumise piiramisega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 31.2% - SQL: 68.8%]