ellar
huviline
Registreerunud 17.01.05
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi 200 TQ 20V
|
postitati 20.01.09 19:41
|
|
|
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)
Tsitaat: | Algselt postitas: tarmo
Õlipump, seoses kuivkarteriga. |
Oskad äkki natuke valgustada tööpõhimõtet. Pumba osa nagu loogiline, et pumpab õli kuni "pihustiteni" (jällegi üks aga koht) ning kust ta selle õli
võtab, kui kuiv karter? Mul on tunne, et seal ringluses on väga väike suts seda õli võrreldes originaaliga ning mida tuleb peale igat sõitu vahetada
ilmselt....aga???
Lihtsalt üks huvitav lahendus, millest pole kuulnud.
Edit by MaQQu: liigutasin selle jutu eelmisest teemast ära.
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.01.09 19:43
|
|
|
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)
google -> dry sump
|
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 20.01.09 19:44
|
|
|
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)
Tsitaat: |
kust ta selle õli võtab, kui kuiv karter
|
No ega kuivkarter siis õli välista Ma eeldan, et sa tunned ikka
kuivkarteri põhimõtet?
|
|
|
ellar
huviline
Registreerunud 17.01.05
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi 200 TQ 20V
|
postitati 20.01.09 20:09
|
|
|
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)
Tsitaat: | Algselt postitas: ICE
Tsitaat: |
kust ta selle õli võtab, kui kuiv karter
|
No ega kuivkarter siis õli välista Ma eeldan, et sa tunned ikka
kuivkarteri põhimõtet? |
Ega ikka ei tunne küll. Sellepärast uuringi Ja ega ma õli ei
välistanudki...küsimus oli koguses. Nagu aru saan, siis kuivkarter on välja öeldud butafoorselt. Et õli on ikka karteris nii nagu muidu aga mingi
valemiga on eraldatud siis väntvõlliga piirnev ruum ruumist kus on õli??? Kolvirõngaid läbistav rõhk suunatakse siis mujale...mitte ei jõua
karteriruumi. See nagu probleemiks ongi suurte rõhkude puhul. No näha on, et õlitorud tulevad karterist pumbani aga mis seal sees on ei näe ju Natuke
segane jutt sai aga kui ei ampsa antud teemat, siis peabki vähe segane see jutt tulema On äkki juba kuskilt audiklubi teemadest läbi jooksnud a-la miskit kuivkarteritest.
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 20.01.09 20:23
|
|
|
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)
Kuivkarteris imetakse õli karterist ära, erinevalt tavalisest süsteemist, kus õli säilitataksegi karteris.
Pump on mitmekontuurne, võimalsu toita näiteks turbot, väntvõlli, kaant jmi. eraldi
Kuivkarteris on reeglina õlikogus suurem, eesmärgiks õli parem jahutamine.
sellises masinas oli näiteks 13L õli
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 20.01.09 20:28
|
|
|
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)
Lisaks veel, et idee siis süsteemil on selline, et tagada korralik õlitus igas olukorras (peamiselt aga külgkiirendus).
Muideks, RS6´l on kuivkarter.
Viimase Corvette´i arendamisel pöörati suurt tähelepanu kuivkarterile ning telekast tulnud saates oli selle arendustöö näitamine päris huvitav.
|
|
|
ellar
huviline
Registreerunud 17.01.05
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi 200 TQ 20V
|
postitati 20.01.09 20:45
|
|
|
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)
Tsitaat: | Pump on mitmekontuurne, võimalsu toita näiteks turbot, väntvõlli, kaant jmi. eraldi
|
Et siis kasutusest on välja jäetud mingil määral või üldse sootuks plokis ja kaanes olevad õlikanalid, miskaudu muidu õli tsirkuleerub? Juttu oli
alguses ka mingitest õlipihustitest. Mismoodi need vigurid välja näevad ning kus need asuvad ja kuhu nood siis õli pihustavad sel juhul täpsemalt???
Segana ikka see teema. Ilmselt jääbki segaseks kuniks oma silmaga lähemalt ei näe üksikdetailideni välja otse motol, mida ilmselt ei juhtu kunagi.
Kahjuks inglise keelt niipalju ei mõista, et uurida netist ....ning sellest tingituna ka enda harimine sellistel teemadel raskendatud

|
|
|
ellar
huviline
Registreerunud 17.01.05
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi 200 TQ 20V
|
postitati 20.01.09 20:58
|
|
|
Kuivkarteri tööpõhimõte (Dry sump)
Tsitaat: | Algselt postitas: ICE
Lisaks veel, et idee siis süsteemil on selline, et tagada korralik õlitus igas olukorras (peamiselt aga külgkiirendus).
Muideks, RS6´l on kuivkarter.
Viimase Corvette´i arendamisel pöörati suurt tähelepanu kuivkarterile ning telekast tulnud saates oli selle arendustöö näitamine päris huvitav.
|
Külgkiirendus on väga hästi tuntav asisema quattroga jääl kohapeal ümber telje tiirutades, kus kõik lahtised esemed salongis, pagassis (samas ka õli
karteris) ühte nurka surutakse. Olen avastanud, et peale sellist tegutsemist võtab hüdrokad lagisema. Järelikult ka saaledeni ei jätku seda märjukest,
mida küll esialgu otseselt ei tunne ega kuule esimese hooga ju. Karteris olev õlitoru jääb ilmselt kuivale sel hetkel. Enam nii ei kipu tegema igal
juhul
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 20.01.09 21:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ellar
Tsitaat: | Algselt postitas: ICE
Lisaks veel, et idee siis süsteemil on selline, et tagada korralik õlitus igas olukorras (peamiselt aga külgkiirendus).
Muideks, RS6´l on kuivkarter.
Viimase Corvette´i arendamisel pöörati suurt tähelepanu kuivkarterile ning telekast tulnud saates oli selle arendustöö näitamine päris huvitav.
|
Külgkiirendus on väga hästi tuntav asisema quattroga jääl kohapeal ümber telje tiirutades, kus kõik lahtised esemed salongis, pagassis (samas ka õli
karteris) ühte nurka surutakse. Olen avastanud, et peale sellist tegutsemist võtab hüdrokad lagisema. Järelikult ka saaledeni ei jätku seda märjukest,
mida küll esialgu otseselt ei tunne ega kuule esimese hooga ju. Karteris olev õlitoru jääb ilmselt kuivale sel hetkel. Enam nii ei kipu tegema igal
juhul | Et olitus ei kaoks kasuta lisandeid ja moto talub
luhiaegseid oli surve kadusid. Nii teen mina.
Sest S6 =ega korralikult lounaeesti kruusateedel rallides suttib oli tuli parem kurvides oma 50 m ja rohkemaks tihti.
aga 200-ga seda ei juhtunud. (karteri erinevus)
Ja korralikud kuivkarterid on seest umarad , alt tousupealt vaikse valjund piluga (vant keerleb nagu toru sees)
|
|
|
Olaf
huviline
Registreerunud 23.12.02
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: Audi V8
|
postitati 20.01.09 21:39
|
|
|
Kuiva karteriga mootoritel on õlipump kahe pumbaga üks pumpab üldsüsteemi survet ja on seal eraldi väljaviigud või mitte sõltub mootorist,
plokikaanest õli valgub tagasi täpselt samuti nagu märja karteriga mootoris ainult kuiva puhul on karteri maht kordades väiksem kuna pidevalt imetakse
ära õli mis sinna valgub ja see surutakse kuskile eraldi seisvasse paaki, kui huvi lähemalt kuivkarteri liht ehitust uurida siis tasub
harley-davidsoni tsikleid uurida need pea kõik kuival. kuivkarterid ehitatakse pigem mootori mõõtmete vähendamiseks, et raskuskeset allapoole saada ja
pigem võidusõidumootorites hõõrde tegureid vähendada, tava masina mootorite topelt põhjade, seinte ja ujuvate õlivõtturitega karterid saavad päris
hästi hakkama õli liikumise piiramisega.
|
|
|