cornoyo
huviline
Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 2×80 ABK
|
postitati 25.12.08 19:30
|
|
|
Anomaalia hammasrihma ja rullikuga. (Korras!)
Mootor 2,0 ABK.
Mure sai alguse suve lõpupoole, kus avastasin et imelik hääl kostub mootoriruumist ja uurides asja selgus et hammasrihm on oma küljest utakad lahti
löönud.
Sai siis lastud uus rihm ja rullik panna (sõidetud oli vana rihmaga umbkaudu 50 000+km
Nädala pärast aga selgus et rihm tahab endiselt etepoole ronida ja rulliku servale suruda, surus end nii kattele ligi, et hakkas vastu plastikut serva
kulutama. Sai plastik kattele alla pandud seibe, et rohkem eemal oleks, eks ka aeg ja kuumus ole teda sinnapoole ehk kumeraks viinud.
Kuna aga asi õige ei olnud ja rullik end kergelt viltu hoidis, siis sai eelnevas kohas kus rihmavahetus teostati, vahetatud uue vastu rullikut
kinnihoidev polt.
Siiani aga ei saa päris rahulik olla, sest imelikult palju röhub ikkagi rulliku servapeale ja sama äärepeal ka hammasrataste suhtes.
Igatahes paar(6) pilti ütlevad rohkem kui tuhat sõna, kell sarnane mure olnud või siis hea nõu varuks, millest on (võib olla) asi tingitud. Lähiajal
tuleks midagi ette igaljuhul lasta võtta.
Ettetänades, cornoyo
Pilt 1
Pilt 2
Pilt 3
Pilt 4
Pilt 5
Pilt 6
piltidelt on näha, et kuna rihm surub rulliku välimise servapeale suht suure jõuga, siis on nüüdseks ka uue rulliku kinnituspoldi kergelt viltu
vedanud.
Piltidel olev rihm on sõitnud ligikaudu 10000km
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 25.12.08 19:43
|
|
|
Kui sa nüüd käega seda rihma surud-tirid, kas pinguti liigub piisavalt väljapoole ?
Suurim probleem on olnud see et rihm vahetatakse ära, kuid ei jäeta pingutile ettenähtud liikumismaad. Kuuma mootoriga juhtubki siis umbes taoline
asi, lisaks kostub mootoriruumist siis sellist käginat nagu geneka rihm libiseks vms.
Kui uue pinguti poldi panid siis eeldan et läks ka uus rihm ?
Kui rihm on juba õppinud omale mingi tee ette, siis oma rada ta enam ei muuda, ükskõik mis sa seal ära vahetad
|
|
|
|
cornoyo
huviline
Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 2×80 ABK
|
postitati 25.12.08 19:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Kui uue pinguti poldi panid siis eeldan et läks ka uus rihm ?
Kui rihm on juba õppinud omale mingi tee ette, siis oma rada ta enam ei muuda, ükskõik mis sa seal ära vahetad |
Kui see jutt peab paika et vana rihm enam uut teed selgeks ei õpi, siis sellisel juhul on viga teada. Just nimelt jäi see vana rihm teenendusest
peale, oli ta sõitnud siis umbes 100km vales asendis.
edit: pinguti liikumismaaga oli kõik korras, liikus vabalt .
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 25.12.08 19:51
|
|
|
Mis firma rihmaga tegu oli muidu?
Kusjuures vahepeal olid probleemid ka mingil rulliku tootjal, isegi siin foorumis on sellest juttu olnud.
Contitech-i rihmade vastu on minu usaldus igal juhul lõplikult kadunud. Tundub et Gates on asi mida saab usaldada, kahjuks on seda ka hind.
|
|
|
|
cornoyo
huviline
Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 2×80 ABK
|
postitati 25.12.08 20:00
|
|
|
Hetkel pealoleva rihma kaubamärki ei tea. Esimene rihm aga millega viga tekkis oli Contitech.
Siit aga võib ka oletada et esimese rihmaga väsis rulliku polt lihtsalt ära, ja selljuhul sai uus rihm ja rullik pandud vanale kõverale poldile. 100km
hiljem aga polti vahetades jäi rihm oma kulutatud rada käima ja väänas nüüdseks juba ka uue rulliku poldi kõveraks.
Üks varjant on ka selline, remondimehe suust, et hammasrattapeal on juba hambad niivisi madalamaks kulunud (koonusesse etepoole), et lihtsalt rihm
surub end kettalt maha. rullik aga täidab oma ülessannet ja hoiab teda veel äärepeal.
fakt on ka see et vägapalju seal erinevaid variante olla ei saa, samas pole see ka nii lihtne oletada viga.
|
|
|
olbert
huviline
Registreerunud 13.01.06
Asukoht: Orissaare
Kasutaja on eemal
Auto: Golf IV 1,9TDi 4Motion Variant
|
postitati 25.12.08 20:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: cornoyo
Üks varjant on ka selline, remondimehe suust, et hammasrattapeal on juba hambad niivisi madalamaks kulunud (koonusesse etepoole), et lihtsalt rihm
surub end kettalt maha. rullik aga täidab oma ülessannet ja hoiab teda veel äärepeal. |
kuulen sellist asja küll esimest korda!
Kuule mees, ega sa rahvastepalli ei mängi, kus sul mitu elu on!
www.alunaut.ee kõik alumiiniumi tööd (tegemist siis merealumiiniumiga)
|
|
|
|
cornoyo
huviline
Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 2×80 ABK
|
postitati 25.12.08 20:42
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: olbert
kuulen sellist asja küll esimest korda! |
Mina kuulsin ka, kuid see selleks, hetkel hakkangi uskuma QUATTRO väljapakutud variandile, et oleks pidanud peale rulliku poldi vahetust laskma välja
vahetada ka hammasrihm, olgugi et 100km sõidetud sellega ja teeninduseonu väitis et rihmaga nii käitudes kõik ok.
|
|
|
cornoyo
huviline
Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 2×80 ABK
|
postitati 05.01.09 21:32
|
|
|
Igatahes olgugi et ulgumist ei kostu, tundub see rihm liiga pinguli olevat. Kuna aga seal pinguti mis teda reguleerib, siis ise teha ei saa midagi?
Mulle pakuti aga selline variant välja, et olemasoleva pingutiga rulliku asemele panna jäik rullik, nii nagu ta oli seal vanematel masinatel. Kui töö
teostatud lastud eks saab ka tulemustest kirjutatud.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 05.01.09 21:48
|
|
|
Rihm liiga pingul?
Külma mootoriga peaks see pinguti stokk olema põhimõtteliselt lõpuni väljas(või oli see vastupidi) ja rihm sama pingsusega nagu tavarulliku puhul, ehk
nuka ja vahevõlli vahel pead saama rihma keerata umbes 90 kraadi.
Pinguti hakkab tööle alles mootori soojenedes,ehk siis sissepoole hakkab liikuma see stokk alles sooja mootoriga.
Kui see pinguti varras oli sul enne juba peaaegu põhjas, siis ei imesta üldse et see rihm ja pinguti polt sellisteks muutusid.
Vajuta hammasrihma peale ja saad aru mispidi see pinguti töötab, kui rihmale vajutad siis rihm peab ikka suht palju järgi jooksma, pakuks mingi 2 cm
vähemalt.
Kõige lihtsamalt seletades, kui rihma külmale mootorile peale paned siis pinguti põhimõtteliselt ei aktiveerugi veel, kui siis imevähe.
deem kui raske on seda seletada
|
|
|
|
pampkuri
huviline
Registreerunud 08.03.04
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 Typ85 20vT Ehitamisel. 2,5 TDIQ
|
postitati 05.01.09 22:45
|
|
|
Minul läks samal mootoril uus originaal pinguti suht peale vahetust laiali.
Käisin nädalavahetusel Pesas peol 12.12. 2009. Lapsed oksendasid ja kaklesid tore oli.
|
|
|
|
kolb
huviline
Registreerunud 05.04.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Mitu välismaa autot.
|
postitati 06.01.09 11:51
|
|
|
Endal umbes analoogne juhtum rihmaga. Sain sõita tiba alla 8 kilomeetri kui seismajäi. Autoks polnud audi vaid celica. Usun et rihma tööpõhimõte
sama.
Viga oli minul kõveras pingutusrullikus.
Vaatepilt kapotiall oli selline
|
|
|
|
ahtos
huviline
Registreerunud 18.09.07
Asukoht: rapla
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.01.09 19:12
|
|
|
Kunagi oli ühel Opelil sama probleem,peale mitmendat rihma vahetasin kõik rihmarattad ka ära ja asi paranes.
|
|
|
cornoyo
huviline
Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 2×80 ABK
|
postitati 08.01.09 17:17
|
|
|
Minu masina puhul lahendus selline...
Sai siis üle mindud jäiga rulliku peale (kindla peale välja et kestaks)
Tegelik kurjajuur oli vast ikkagi see rulliku polt, mis sai eelmine kord uus tellitud (orig), kuid keermesse keerates juba kerge lõtk sees ja seega ka
rulliku viltu kiskus mispeale pinged hakkasid rulliku servale mõjuma ja väänasid poldi lõpuks keerekski.
Hammasrihmaks sai Contitech ja rullik GMB
Töö käigus vahetati ka ära ka nukvõlli simmer.
Pilte lõpptulemusest:
Pilt 1
Pilt 2
Pilt 3
Meelega pandi rihm tahaäärde ja püsib ta seal siiani.
|
|
|