Allradantrieb
huviline
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI 2001, Audi 100 C4 2,8 Quattro
|
postitati 12.12.08 11:28
|
|
|
Spidomeetri probleemi lahendamine; Audi 100 C4 - LAHENDATUD!!!
Tere!
Mure siis spidomeetriga, mis kohati ei taha oma ülesannet täita. Probleem kerkib esile eriti pikematel sõitudel, alates ca. 20 km., kus spidoka nõel
vajub 40 peale ja jääb siis sinna peatuma. Töö ja kodu vahel pendeldades pole seda ette tulnud, kuna läbitav maa on ca. 10 km. Tahhomeeter töötab
kenasti edasi, kuid kilometraazi lugeja töötab ca. 3-4 korda aeglasemalt (40 km = ca 10 km). Samuti valetab kompuuter nii kütuse kulu kui teiste
näitajate poolest. Süüte väljakeeramine ei anna tulemust. Teatud aja möödudes, nii 2-3 tundi, on kõk taas normis. Värvi koorumist ei ole täheldanud.
Lugesin foorumist küll erinevaid postitusi, kuid vastust probleemile ei leidnud. Milles võiks kurja juur peituda???
Autoks Audi 100 C4 2,8 Quattro 1992 a. manuaal.
|
|
|
shalm
huviline
Registreerunud 01.06.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.12.08 12:10
|
|
|
hei,
täpselt samasugune probleem ja sama audi,
ma olen nii palju aru saanud, et eks see mõjub temperatuuri järgi, kui mootor soojaks läheb, siis hakkab spidokas ka väiksemat kiirust näitama (sageli
istub samamoodi 40 peal, isegi kui kiirus on 60-100 tegelikult), ainus hetk, mil KORRAKS tõuseb seier üles, on siis, kui neljanda või viienda käigu
puhul lased gaasipedaali üles. siis käib seier korra selle kiiruse juures, mida arvakski olevat ja kukub tagasi 40-60 kanti. külmast peast, lühikeste
distantside ajal (kodu-töö-kodu-pood jne) töötab korralikult.
pole fixida üritanud, räägivad siin mingi skeemi külmjoodete ülekäimisest, aga ma pole ise armatuuri lahti võtnud veel.
|
|
|
westa
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Tallinn, Tampere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Avant C4 2,5TDi,Audi A4 Avant 2,6 V6,Audi 100 C4 2,5TDi,Audi 5000 2,0d,Audi 80 B3 1,8
|
postitati 13.12.08 08:45
|
|
|
Enamus neid vigu on seotud külmjootega.
Mõni klubilene alustab oma uue isendi korrastamist kohe sealt.
Võtke kellad maha , jootke kahtlased kohad üle ja eks siis ole näha
|
|
|
|
Tõnts
klubiliige
Registreerunud 19.06.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 2.3 , Coupe 2.1 typ 81, 3x 90 2.3, A4 1.8 TQ, 2x 90Q 2.3
|
postitati 13.12.08 13:23
|
|
|
Minul on probleem selline et vahepeal spidokas jääb kinni alates u 35-40 km/h ja lahti pääseb peale 75-80 km/h. Üle 120 km/ h ei tea öelda, (pole
selle masinaga yle selle kiiruse sõitnud veel :cool . Olen ka neid
külmjooteid üle jootnud aga ei miskit. Aga minu autol pole probleem igapäevane - vahel on ja vahel pole... Mina enam ei usu et neis joodetes probleem
on. Ja samamoodi käitub ka temp seier - vahel näitab, vahel mitte.
Autoks sis Audi 100 C4 2.3 q -92 manuaal.
Life is too short to drive slow...
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 13.12.08 14:16
|
|
|
Külmjoode ei ole tegelikult mingi jootmise eriliik. Külmjoode on katki murdunud jootekoht. Seega külmjoodet saab üle joota vaid siis, kui on teada, et
seal kohal on külmjoode olnud. Luubi või mikroskoobi all pragu avastades näiteks. Muul juhul on tegemist lihtsalt jooteühenduste üle jootmisega.
Black @ tähed hambus 
|
|
|
|
Tõnts
klubiliige
Registreerunud 19.06.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 2.3 , Coupe 2.1 typ 81, 3x 90 2.3, A4 1.8 TQ, 2x 90Q 2.3
|
|
westa
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Tallinn, Tampere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Avant C4 2,5TDi,Audi A4 Avant 2,6 V6,Audi 100 C4 2,5TDi,Audi 5000 2,0d,Audi 80 B3 1,8
|
postitati 14.12.08 15:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Seega külmjoodet saab üle joota vaid siis, kui on teada, et seal kohal on külmjoode olnud. Luubi või mikroskoobi all pragu avastades näiteks. Muul
juhul on tegemist lihtsalt jooteühenduste üle jootmisega.
Black @ tähed hambus |
Vaidleks nati vastu, on olnud paar juhust kus mingil imelikul põhjusel ei ole tina haakunud trükiplaadi rajaga, samas pealt vaade oli ok.
Saa sa siis aru
|
|
|
|
Allradantrieb
huviline
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI 2001, Audi 100 C4 2,8 Quattro
|
postitati 16.12.08 07:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Tõnts
Minul on probleem selline et vahepeal spidokas jääb kinni alates u 35-40 km/h ja lahti pääseb peale 75-80 km/h. Üle 120 km/ h ei tea öelda, (pole
selle masinaga yle selle kiiruse sõitnud veel :cool . Olen ka neid
külmjooteid üle jootnud aga ei miskit. Aga minu autol pole probleem igapäevane - vahel on ja vahel pole... Mina enam ei usu et neis joodetes probleem
on. Ja samamoodi käitub ka temp seier - vahel näitab, vahel mitte.
Autoks sis Audi 100 C4 2.3 q -92 manuaal. |
Antud juhul jääb seier 40 peale peatuma ja ei pääse sealt peale ka 120 km/h või 180 km/h. Kiirus siin erilist rolli ei mängi, seieri asukoht muutub
vaid minimaalselt. Samuti ei ole probleem igapäevane, vaid esineb ainult pikematel sõitudel.
Nagu Shalm juba mainis, ei esine viga kunagi külma mootoriga, vaid siis kui mootor on korralikult soojak sõidetud (ca. pool tundi).
Spidomeetrit veel lähemalt uurinud ei ole, kuid võtan selle tegevuse nüüd ette, kuna tundub, et probleem võib tõesti siin peituda. Uurin siin veidi
tausta ja alustan siis nädalavahetusel kurja juure väljajuurimisega.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 16.12.08 07:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: westa
Vaidleks nati vastu, on olnud paar juhust kus mingil imelikul põhjusel ei ole tina haakunud trükiplaadi rajaga, samas pealt vaade oli ok.
Saa sa siis aru |
Oot, millele sa nüüd vastu vaidled? Jah, see on ka tüüpiline külmjoode.
|
|
|
|
Tõnts
klubiliige
Registreerunud 19.06.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 2.3 , Coupe 2.1 typ 81, 3x 90 2.3, A4 1.8 TQ, 2x 90Q 2.3
|
|
shalm
huviline
Registreerunud 01.06.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.12.08 22:58
|
|
|
panin tähele, et kui viienda käiguga sõita ja gaas järsult üles lasta, siis hetkeks näitab spido ka õiget kiirust.
eks nii saad umbes lubatud kiiruse pöörded meelde jätta ja siis uhad 2500 või 3000ndega, nii nagu vaja on 
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 17.12.08 06:22
|
|
|
Kui autol on peal kliima, pange sealt displeile kiirus ette ja võrrelge spido näiduga. Kui kliima displeil on kiirus õige, siis on viga spidokas (või
kellade plokis). Tavaliselt ei ole seal külmjooteid vaid vigane on spido ise või halvemal juhul käigukastis andurirõngas otsad andnud. Kui kliimat ei
ole võib panna odoka nulli ja sõita kilomeetripostide järgi mõned kilomeetrid ja võrrelda näite odomeetriga ning seejärel natuke loogiliselt mõelda
milles viga on.
|
|
|
|
Allradantrieb
huviline
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI 2001, Audi 100 C4 2,8 Quattro
|
postitati 17.12.08 07:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: samru
Kui autol on peal kliima, pange sealt displeile kiirus ette ja võrrelge spido näiduga. Kui kliima displeil on kiirus õige, siis on viga spidokas (või
kellade plokis). Tavaliselt ei ole seal külmjooteid vaid vigane on spido ise või halvemal juhul käigukastis andurirõngas otsad andnud. Kui kliimat ei
ole võib panna odoka nulli ja sõita kilomeetripostide järgi mõned kilomeetrid ja võrrelda näite odomeetriga ning seejärel natuke loogiliselt mõelda
milles viga on. |
Kliima näitab mõlemal juhul sama kiirust mis spidomeetergi. Seni kuni spido töötab korralikult, näitab ka kliima õiget kiirust. Kui spido oma töö
lõpetab, jääb ka kliima näit 40 juurde. Kas ma sain nüüd õigesti aru, et võin välistada katkise spidomeetri ja käigukasti andurirõnga vea? Probleem
võib peituda siis ikka külmjootes?
Odomeeter lõpetab samuti oma töö koos spidomeetriga. Tahhomeeter on ainus abivahend, mille järgi orienteeruda.
|
|
|
shalm
huviline
Registreerunud 01.06.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.12.08 09:02
|
|
|
kui Sa, Allradantrieb, selle probleemi oma masinal ära lahendad, siis anna teada, millest kasu oli 
|
|
|
Allradantrieb
huviline
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI 2001, Audi 100 C4 2,8 Quattro
|
postitati 25.09.09 08:16
|
|
|
Probleem nüüd lahendatud!
Viga sai otsitud kõikjalt ja nagu ikka peitus probleem viimases varjandis. Algul võtsin kellad eest ja lammutasin juppideks. Kõik joote kohad sai üle
vaadatud ning ära puhastatud, kuid see tulemust ei andnud. Samuti sai kontrollitud kaitsmeid ja kiiruseandur. Lähtusin ikka veel külmjootest, mida
foorumis enamasti ka välja pakuti ning otsisin tasapisi juba uut spidoplokki, et veast lõpuks vabaneda. Vaatasin siis veel kõik teemad uuesti üle ja
sattusin Taimo teema peale, kus viga oli peitudnud magnetrõngas ehk impulssõngas. (Siinkohal tänud veel Taimole, kes oli abiks probleemi
lahendamisel.) Algul sai proovitud töökorras spido, mis teatud aja möödudes samade sümptomitega töö lõpetas. Siis oli juba suure tõenäosusega teada,
et viga peitub magnetrõngas, mis oli antud juhul lihtsalt pesast väljas.
Pisut siis asukoha ja töö kohta: impulssrõngas asub juhipoolse käigukasti sees, täpsemalt siis pooltelje taga. Tuleb eemaldada pooltelje kaitsmed, mis
on kinni 3 torxi/kuuskandi poldiga. Siis on vaja lahti keerata pooltelg, mis on kinni 6 poldiga - orginaalis on siis tegu 12-tähik poltidega, (võib
muidugi leiduda isendeid millel ka kuuskant) võtmeks siis M10. Pooltelge võimalik lahti võtta kahte viisi, vastavalt siis ratas all või alt ära
võetud. Maitse asi, olen mõlemat proovind. Ise võtsin ratta alt ära, kuna ruumi on siis pisut rohkem ja knarre pikendusega saab ilusti ümberringi kõik
poldid kätte - pärast samuti kergem magnetrõnga olukorda hinnata. Kui ratas all, siis peab pisut masinat edasi-tagasi veeretama, muidu ei pääse eriti
hästi ligi. Kui pooltelg käes, siis võib selle pisut üles poole lükata ja rooliotsa tala külge kinni siduda kuna siis ei jää ta jalgu. Järgmisena
tuleb eemaldada taldrik, mille külge pooltelg kinnitus. Selleks on sobilik kang/heebel, millega saab tasapisi taldriku oma pesast/käigukastist välja
meelitada. Nüüd paistab vastu ava, mille sees on 2-e sälguga rõngas - see ongi magnetrõngas. Näppudega kombates saab kiiresti kindlaks teha, kas
magnetrõngas liigub st. kas on pesast väljas või mitte. Kui rõngas liigub, siis tuleb magnetrõngas näppudega tagasi oma soonde lükata - siin ei ole
vaja tohutut jõudu, rõngas läheb üpriski kergelt oma pessa. Kui rõngas enam ei loksu, tuleb kõik jälle kokku laduda. Taldrikut käigukasti tagasi
pannes kasutasin samuti heeblit, kuna algul ei taha teine käega surudes kuidagi pessa minna (laua/prussi jupp sobib ideaalselt, kuna ei kahjusta
materjali). Rohkem siin midagi keerulist ei tohiks olla. Vast on kellelgi sellest abi.
|
|
|
|