margo109
huviline
Registreerunud 10.11.05
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: b4 1,9tdi
|
postitati 05.11.08 17:43
|
|
|
Audi B4 - õhu siseringluse (REC) kasutamine
Kas antud isendil saab sise ja välis õhku reguleerida, või toimub see kuidagi automaatselt?
|
|
|
Kiil
klubiliige
Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad TDI manuaal
|
postitati 05.11.08 17:50
|
|
|
Kui ilma konditsioneerita siis võtab ainult väljast õhku.
|
|
|
margo109
huviline
Registreerunud 10.11.05
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: b4 1,9tdi
|
postitati 05.11.08 17:56
|
|
|
kondiga varjant
|
|
|
kella4
huviline
Registreerunud 10.10.07
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.11.08 18:01
|
|
|
Kui on kont siis on siseõhu/välisõhu lülitamiseks REC nupp. Asub kohe AC kõrval.
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 05.11.08 20:36
|
|
|
Ot, rääkige sellest teemast lähemalt.
Just täna istusin tuttava B4-jas, ning arutasime sama teema kohta. Et tal ka see AC nupp, see siis kliima jaoks jah. Et mis see REC täpsemalt siis
teeb?
Ise ütles, et hakkab kuskil miski (jäi kahe kõrva vahele see osa) mürisema kõvasti.
Siseõhk/välisõhk? Reguleerida?
Et siis lülitab nagu kogu süsteemi siseringlusele või võtab ainult õhku väljast?
|
|
|
kella4
huviline
Registreerunud 10.10.07
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.11.08 13:48
|
|
|
Täpsustustaks, et see AC nupp on konditsioneeri sisse/väljalülitamiseks. Kliimaga variantidel seda nuppu pole ( kliima siis ikka kui on kaks väikest
ekraani seal keskkonsoolis nende keeratavate nuppude asemel).
REC nuppu allavajutades ei võeta enam väljast õhku vaid hoitakse seesolevat õhku ringluses. On hea hommikul talvel autot kähku soojaks saada või suvel
kiiresti külmaks kliima või kondiga. Kaua all ei tohiks hoida sest klaasid võivad uduseks minna, samuti väheneb hapnuku konsentratsoon õhus, mis
teatavasti vajalik normaalseks elutegevuseks ) Nuppu uuesti vajutades tuleb
see üles tagasi ja süsteemi võetakse väljast õhku.
|
|
|
margo109
huviline
Registreerunud 10.11.05
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: b4 1,9tdi
|
postitati 10.11.08 10:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kella4
Täpsustustaks, et see AC nupp on konditsioneeri sisse/väljalülitamiseks. Kliimaga variantidel seda nuppu pole ( kliima siis ikka kui on kaks väikest
ekraani seal keskkonsoolis nende keeratavate nuppude asemel).
REC nuppu allavajutades ei võeta enam väljast õhku vaid hoitakse seesolevat õhku ringluses. On hea hommikul talvel autot kähku soojaks saada või suvel
kiiresti külmaks kliima või kondiga. Kaua all ei tohiks hoida sest klaasid võivad uduseks minna, samuti väheneb hapnuku konsentratsoon õhus, mis
teatavasti vajalik normaalseks elutegevuseks ) Nuppu uuesti vajutades tuleb
see üles tagasi ja süsteemi võetakse väljast õhku. |
aga tundub, et see REC nupp ei toimigi ilma AC allavajutamiseta või on mul midagi peetis
|
|
|
Kiil
klubiliige
Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad TDI manuaal
|
postitati 10.11.08 11:17
|
|
|
REC töötab ainult siis kui AC nupp on sees
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 10.11.08 11:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kiil
REC töötab ainult siis kui AC nupp on sees | mis temperatuurist alates AC end tööle lülitab?
kuskil 0 kraadise välisõhu ligidal igatähes ei suvatsenud AC ja REC end enam tööle ajada(võimalik, et mul AC seismisest täiesti peetis, pole seda
alates kevadest isegi mitte puutunud)
Et oleks raskem!
|
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
postitati 10.11.08 11:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
Tsitaat: | Algselt postitas: Kiil
REC töötab ainult siis kui AC nupp on sees | mis temperatuurist alates AC end tööle lülitab?
kuskil 0 kraadise välisõhu ligidal igatähes ei suvatsenud AC ja REC end enam tööle ajada(võimalik, et mul AC seismisest täiesti peetis, pole seda
alates kevadest isegi mitte puutunud) |
kliima puhul on nii, et teatud välistemp juures lükkab kliimakompressi tagant ära - kuskil seal 0 kuni +5 kraadi juures oli vast. Seda siis C4 puhul.
Täheldasin seda mõned nädalad tagasi hommikul autot käivitades, kui väljas oli päris külm - muidu pean ise kompressori tagant ära lülitama - tookord
oli ise ennast tagant ära lülitanud.
Ei imestaks, kui B4 AC puhul sama asi
A circle is the perfect shape - imagine if you have 4 of these working together...
|
|
|
|
margo109
huviline
Registreerunud 10.11.05
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: b4 1,9tdi
|
postitati 10.11.08 12:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: OnuJack
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
Tsitaat: | Algselt postitas: Kiil
REC töötab ainult siis kui AC nupp on sees | mis temperatuurist alates AC end tööle lülitab?
kuskil 0 kraadise välisõhu ligidal igatähes ei suvatsenud AC ja REC end enam tööle ajada(võimalik, et mul AC seismisest täiesti peetis, pole seda
alates kevadest isegi mitte puutunud) |
kliima puhul on nii, et teatud välistemp juures lükkab kliimakompressi tagant ära - kuskil seal 0 kuni +5 kraadi juures oli vast. Seda siis C4 puhul.
Täheldasin seda mõned nädalad tagasi hommikul autot käivitades, kui väljas oli päris külm - muidu pean ise kompressori tagant ära lülitama - tookord
oli ise ennast tagant ära lülitanud.
Ei imestaks, kui B4 AC puhul sama asi |
Jep, nii see on aga jääb arusaamatuks asjaolu, et mis siis tolku sellest sise-ja välisõhuklapist on kui külmaga oleks vaja kähku klaasid puhtaks saada
aga alla 0 kraadi nagu ei saagi seda enam teha?
|
|
|
toomas777
huviline
Registreerunud 05.07.08
Asukoht: ida-viru
Kasutaja on eemal
Auto: audi a4 q 1.9tdi 85kw 01a
|
postitati 16.01.09 16:40
|
|
|
külmaga on jah jama, et ei saa, aga kui natuke vaeva näha saab nupu ümber ehitada nii, et ka ilma kondita saab sisse lülitada REC nuppu siis. Ja mõte
on ikka olemas, sest suvel saad vastupidiselt sooja auto kiiresti külmaks
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 16.01.09 17:01
|
|
|
toomas, oskad sa juhendada kuidas seda teha?
Et oleks raskem!
|
|
|
|
toomas777
huviline
Registreerunud 05.07.08
Asukoht: ida-viru
Kasutaja on eemal
Auto: audi a4 q 1.9tdi 85kw 01a
|
postitati 16.01.09 20:26
|
|
|
tead, ma uurisin siin foorumis ja mingis teemas keegi mainis, et tegi niimodi, muutes nupu taga olevate juhtmete süsteemi... täpsemalt ei tea isegi,
aga on plaanis uurida endalgi, kuidas oleks võimalik seda teostada
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 17.01.09 11:04
|
|
|
Algatuseks pead sa selle nupu kätte saama. Minu kogemuste kohaselt saab selle ära ainult siis, kui eemaldada õhusuunajate liigutamise nuppude plokk.
See plokk on võimalik välja võtta ilma keskkonsooli laiali lammutamata - eemaldades maki, juhi jalgade kohal oleva katte ning kõik need nupud, mis
ploki ees on - selliselt on võimalik plokk juhi jalgade kõrvalt välja meelitada. Ettevaatlik peab olema ja kannatlik aga ta mahub sealt millimeetri
täpsusega välja - mumeelest lihtsam kui keskkonsooli lammutama hakata.
Edasi saab sealt selle kahe nupuga lülitiploki kätte - see on vist kuidagi õhusuunajate liigutamise nuppude ploki küljes kinni (ei mäleta täpselt enam
aga maru loogiline oli) ning evib taga pistikut.
Saad lülitiploki kätte, võid seda tuppa uurima minna - lahti käis see vist mingite plastmassikrõpsudega.
Võtad ploki lahti ja näed seal sees trükkplaati mõnede radadega, mis lõppevad trükkplaadile ehitatud lülititega. Seal samas on ka kaks LED'i, mis
nende nuppude nurki valgustama peaks, kui nupp on sisse lülitatud. Mul ei ole kahjuks kohe praegu selle lülitivärgi skeemi võtta, kuid kui sa uurid
neid ühendusi seal, siis sa näed, et kondikas ja REC on kaks eraldi ahelat aga lüliti on tehtud nii, et REC ei saa ühendust kui kondika nupp pole
sisse lülitatud. Et teha REC kondikast sõltumatuks on vaja katkestada üks rada (see, mis on REC nupu ahelad aga läbib kondika nupu lülitit) ning
montaazhijuhtmega ühendada otse REC nupu ahelasse.
Kui huvi on, võid nuppude alla ka võimsamad dioodid panna, et ilusam oleks aga enne jälgi hoolega, mis suunas dioodid näitama peavad - see suund ei
ole mitte nupu suunas vaid veidi küljepeale - valgusjuhi sisse.
Kahjuks ei olnud seda jama lammutades fotokat käepärast, seega pole pakkuda ühtegi pilti - pead kirjelduse järgi asjast aru saama.
Ütleme nii, et see skeem on seal lihtne ning valesti tegemise võimalust praktiliselt ei ole. Palju keerukam on selle lülitini jõuda.
|
|
|
toomas777
huviline
Registreerunud 05.07.08
Asukoht: ida-viru
Kasutaja on eemal
Auto: audi a4 q 1.9tdi 85kw 01a
|
postitati 12.02.09 15:06
|
|
|
[img][/img]
Ehk näitad selle skeemi peal ära kuidas peaks edasi toimetama? Aitähh!
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 12.02.09 15:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: toomas777
Ehk näitad selle skeemi peal ära kuidas peaks edasi toimetama? Aitähh! |
Suurima heameelega aga ole hea, tee pilt ka teiselt poolt - ma ei mäleta peast, kuidas need lülitid seal paiknesid.
|
|
|
toomas777
huviline
Registreerunud 05.07.08
Asukoht: ida-viru
Kasutaja on eemal
Auto: audi a4 q 1.9tdi 85kw 01a
|
postitati 12.02.09 16:05
|
|
|
[img][/img]
Loodan, et on hea
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 12.02.09 17:36
|
|
|
Niisiis, võiks olla sedasi. Sinisega on märgitud koht, kust tuleks trükirada katkestada, punasega on aga näidatud, millised ühendused tuleks lisaks
luua. Nagu näha, tuleb üks ühendus teha juhtmega, ülejäänud saab moodustada lihtsalt kontakte kokku tinutades.
See on tegelikult üks kaval moodul. Kogu ahela mõistmine muutub erakordselt lihtsaks, kui leppida tõsiasjaga, et kondikat lülitab sisse see valge
"lisalüliti". Kondika nupu all olev must lüliti annab pinge ainult kondika nupu dioodile ning REC lülitile. Teemegi siis selle musta lüliti sirgeks
- nagu polekski lülitit. Et kondika nupu diood seetõttu kogu aeg põlema ei jääks, katkestame originaalse ühenduse ära ja toome dioodile pinge kondika
lülituse väljundi juurest.
REC lüliti funktsioon jääb samaks - see käivitab REC klapi ja paneb nupu juures põlema dioodi .
|
|
|
toomas777
huviline
Registreerunud 05.07.08
Asukoht: ida-viru
Kasutaja on eemal
Auto: audi a4 q 1.9tdi 85kw 01a
|
postitati 12.02.09 21:42
|
|
|
Suured tänud, toimib nii nagu peab
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 14.02.09 19:15
|
|
|
Kas A100 millel on kont eraldi on sama põhimõttega? Sama asi et siseringlusele ei lähe enne kui kont sees, aga külma ilmaga ei lülitu kont sisse.
|
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 14.02.09 19:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jan-kos
Kas A100 millel on kont eraldi on sama põhimõttega? Sama asi et siseringlusele ei lähe enne kui kont sees, aga külma ilmaga ei lülitu kont sisse.
|
Kondika lülitus käib läbi relee ning kondika rakendumiseks rohkem kui ühte signaali vaja (nupp, temperatuur, rõhu anduri signaal, võib-olla veel
midagi). B4 skeemi korral on REC klapi toimimiseks vaja, et kondika nupp oleks sisse lülitatud - kas konditsioneer ise töötab või ei pole enam
oluline. Tõenäoliselt on A100'l see värk samamoodi, päris kindel siiski ei ole.
|
|
|
margo109
huviline
Registreerunud 10.11.05
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: b4 1,9tdi
|
postitati 28.10.11 09:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wookie
Tsitaat: | Algselt postitas: jan-kos
Kas A100 millel on kont eraldi on sama põhimõttega? Sama asi et siseringlusele ei lähe enne kui kont sees, aga külma ilmaga ei lülitu kont sisse.
|
Kondika lülitus käib läbi relee ning kondika rakendumiseks rohkem kui ühte signaali vaja (nupp, temperatuur, rõhu anduri signaal, võib-olla veel
midagi). B4 skeemi korral on REC klapi toimimiseks vaja, et kondika nupp oleks sisse lülitatud - kas konditsioneer ise töötab või ei pole enam
oluline. Tõenäoliselt on A100'l see värk samamoodi, päris kindel siiski ei ole. |
Sai oma B4 see värk ringi tehtud, et saaks ilma kondi sisselülitusetta siseringlusele panna, kõik ok kuniks temperatuur langeb sinnamaani, et kont
enam järgi ei lähe siis ei saa ikkagi siseringluse lülitit kasutada? Ei tule enam voolu peale?
|
|
|