Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Audi B4 - õhu siseringluse (REC) kasutamine (Vastuseid: 22 | Vaatamisi: 3814)
margo109
huviline



Registreerunud 10.11.05
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: b4 1,9tdi

postitati 05.11.08 18:43 Tsiteeri
Audi B4 - õhu siseringluse (REC) kasutamine



Kas antud isendil saab sise ja välis õhku reguleerida, või toimub see kuidagi automaatselt?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kiil
klubiliige

Avatar


Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal

Auto: Allroad TDI manuaal

postitati 05.11.08 18:50 Tsiteeri


Kui ilma konditsioneerita siis võtab ainult väljast õhku.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
margo109
huviline



Registreerunud 10.11.05
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: b4 1,9tdi

postitati 05.11.08 18:56 Tsiteeri


kondiga varjant


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
kella4
huviline



Registreerunud 10.10.07
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal


postitati 05.11.08 19:01 Tsiteeri


Kui on kont siis on siseõhu/välisõhu lülitamiseks REC nupp. Asub kohe AC kõrval.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
anduke88
klubiliige

Avatar


Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe

postitati 05.11.08 21:36 Tsiteeri


Ot, rääkige sellest teemast lähemalt.
Just täna istusin tuttava B4-jas, ning arutasime sama teema kohta. Et tal ka see AC nupp, see siis kliima jaoks jah. Et mis see REC täpsemalt siis teeb?
Ise ütles, et hakkab kuskil miski (jäi kahe kõrva vahele see osa) mürisema kõvasti.

Siseõhk/välisõhk? Reguleerida?
Et siis lülitab nagu kogu süsteemi siseringlusele või võtab ainult õhku väljast?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
kella4
huviline



Registreerunud 10.10.07
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal


postitati 07.11.08 14:48 Tsiteeri


Täpsustustaks, et see AC nupp on konditsioneeri sisse/väljalülitamiseks. Kliimaga variantidel seda nuppu pole ( kliima siis ikka kui on kaks väikest ekraani seal keskkonsoolis nende keeratavate nuppude asemel).

REC nuppu allavajutades ei võeta enam väljast õhku vaid hoitakse seesolevat õhku ringluses. On hea hommikul talvel autot kähku soojaks saada või suvel kiiresti külmaks kliima või kondiga. Kaua all ei tohiks hoida sest klaasid võivad uduseks minna, samuti väheneb hapnuku konsentratsoon õhus, mis teatavasti vajalik normaalseks elutegevuseks;) ) Nuppu uuesti vajutades tuleb see üles tagasi ja süsteemi võetakse väljast õhku.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
margo109
huviline



Registreerunud 10.11.05
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: b4 1,9tdi

postitati 10.11.08 11:12 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kella4
Täpsustustaks, et see AC nupp on konditsioneeri sisse/väljalülitamiseks. Kliimaga variantidel seda nuppu pole ( kliima siis ikka kui on kaks väikest ekraani seal keskkonsoolis nende keeratavate nuppude asemel).

REC nuppu allavajutades ei võeta enam väljast õhku vaid hoitakse seesolevat õhku ringluses. On hea hommikul talvel autot kähku soojaks saada või suvel kiiresti külmaks kliima või kondiga. Kaua all ei tohiks hoida sest klaasid võivad uduseks minna, samuti väheneb hapnuku konsentratsoon õhus, mis teatavasti vajalik normaalseks elutegevuseks;) ) Nuppu uuesti vajutades tuleb see üles tagasi ja süsteemi võetakse väljast õhku.

aga tundub, et see REC nupp ei toimigi ilma AC allavajutamiseta või on mul midagi peetis:o


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kiil
klubiliige

Avatar


Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal

Auto: Allroad TDI manuaal

postitati 10.11.08 12:17 Tsiteeri


REC töötab ainult siis kui AC nupp on sees


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Zoig
klubiliige

Avatar


Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q

postitati 10.11.08 12:46 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kiil
REC töötab ainult siis kui AC nupp on sees
mis temperatuurist alates AC end tööle lülitab?

kuskil 0 kraadise välisõhu ligidal igatähes ei suvatsenud AC ja REC end enam tööle ajada(võimalik, et mul AC seismisest täiesti peetis, pole seda alates kevadest isegi mitte puutunud)


Et oleks raskem!
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
OnuJack
huviline



Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a

postitati 10.11.08 12:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Zoig
Tsitaat:
Algselt postitas: Kiil
REC töötab ainult siis kui AC nupp on sees
mis temperatuurist alates AC end tööle lülitab?

kuskil 0 kraadise välisõhu ligidal igatähes ei suvatsenud AC ja REC end enam tööle ajada(võimalik, et mul AC seismisest täiesti peetis, pole seda alates kevadest isegi mitte puutunud)


kliima puhul on nii, et teatud välistemp juures lükkab kliimakompressi tagant ära - kuskil seal 0 kuni +5 kraadi juures oli vast. Seda siis C4 puhul.

Täheldasin seda mõned nädalad tagasi hommikul autot käivitades, kui väljas oli päris külm - muidu pean ise kompressori tagant ära lülitama - tookord oli ise ennast tagant ära lülitanud.

Ei imestaks, kui B4 AC puhul sama asi


A circle is the perfect shape - imagine if you have 4 of these working together... ;)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
margo109
huviline



Registreerunud 10.11.05
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: b4 1,9tdi

postitati 10.11.08 13:06 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: OnuJack
Tsitaat:
Algselt postitas: Zoig
Tsitaat:
Algselt postitas: Kiil
REC töötab ainult siis kui AC nupp on sees
mis temperatuurist alates AC end tööle lülitab?

kuskil 0 kraadise välisõhu ligidal igatähes ei suvatsenud AC ja REC end enam tööle ajada(võimalik, et mul AC seismisest täiesti peetis, pole seda alates kevadest isegi mitte puutunud)


kliima puhul on nii, et teatud välistemp juures lükkab kliimakompressi tagant ära - kuskil seal 0 kuni +5 kraadi juures oli vast. Seda siis C4 puhul.

Täheldasin seda mõned nädalad tagasi hommikul autot käivitades, kui väljas oli päris külm - muidu pean ise kompressori tagant ära lülitama - tookord oli ise ennast tagant ära lülitanud.

Ei imestaks, kui B4 AC puhul sama asi

Jep, nii see on aga jääb arusaamatuks asjaolu, et mis siis tolku sellest sise-ja välisõhuklapist on kui külmaga oleks vaja kähku klaasid puhtaks saada aga alla 0 kraadi nagu ei saagi seda enam teha?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
toomas777
huviline

Avatar


Registreerunud 05.07.08
Asukoht: ida-viru
Kasutaja on eemal

Auto: audi a4 q 1.9tdi 85kw 01a

postitati 16.01.09 17:40 Tsiteeri


külmaga on jah jama, et ei saa, aga kui natuke vaeva näha saab nupu ümber ehitada nii, et ka ilma kondita saab sisse lülitada REC nuppu siis. Ja mõte on ikka olemas, sest suvel saad vastupidiselt sooja auto kiiresti külmaks:)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Zoig
klubiliige

Avatar


Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q

postitati 16.01.09 18:01 Tsiteeri


toomas, oskad sa juhendada kuidas seda teha?


Et oleks raskem!
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
toomas777
huviline

Avatar


Registreerunud 05.07.08
Asukoht: ida-viru
Kasutaja on eemal

Auto: audi a4 q 1.9tdi 85kw 01a

postitati 16.01.09 21:26 Tsiteeri


tead, ma uurisin siin foorumis ja mingis teemas keegi mainis, et tegi niimodi, muutes nupu taga olevate juhtmete süsteemi... täpsemalt ei tea isegi, aga on plaanis uurida endalgi, kuidas oleks võimalik seda teostada:)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 17.01.09 12:04 Tsiteeri


Algatuseks pead sa selle nupu kätte saama. Minu kogemuste kohaselt saab selle ära ainult siis, kui eemaldada õhusuunajate liigutamise nuppude plokk. See plokk on võimalik välja võtta ilma keskkonsooli laiali lammutamata - eemaldades maki, juhi jalgade kohal oleva katte ning kõik need nupud, mis ploki ees on - selliselt on võimalik plokk juhi jalgade kõrvalt välja meelitada. Ettevaatlik peab olema ja kannatlik aga ta mahub sealt millimeetri täpsusega välja - mumeelest lihtsam kui keskkonsooli lammutama hakata.
Edasi saab sealt selle kahe nupuga lülitiploki kätte - see on vist kuidagi õhusuunajate liigutamise nuppude ploki küljes kinni (ei mäleta täpselt enam aga maru loogiline oli) ning evib taga pistikut.
Saad lülitiploki kätte, võid seda tuppa uurima minna - lahti käis see vist mingite plastmassikrõpsudega.
Võtad ploki lahti ja näed seal sees trükkplaati mõnede radadega, mis lõppevad trükkplaadile ehitatud lülititega. Seal samas on ka kaks LED'i, mis nende nuppude nurki valgustama peaks, kui nupp on sisse lülitatud. Mul ei ole kahjuks kohe praegu selle lülitivärgi skeemi võtta, kuid kui sa uurid neid ühendusi seal, siis sa näed, et kondikas ja REC on kaks eraldi ahelat aga lüliti on tehtud nii, et REC ei saa ühendust kui kondika nupp pole sisse lülitatud. Et teha REC kondikast sõltumatuks on vaja katkestada üks rada (see, mis on REC nupu ahelad aga läbib kondika nupu lülitit) ning montaazhijuhtmega ühendada otse REC nupu ahelasse.

Kui huvi on, võid nuppude alla ka võimsamad dioodid panna, et ilusam oleks aga enne jälgi hoolega, mis suunas dioodid näitama peavad - see suund ei ole mitte nupu suunas vaid veidi küljepeale - valgusjuhi sisse.

Kahjuks ei olnud seda jama lammutades fotokat käepärast, seega pole pakkuda ühtegi pilti - pead kirjelduse järgi asjast aru saama.
Ütleme nii, et see skeem on seal lihtne ning valesti tegemise võimalust praktiliselt ei ole. Palju keerukam on selle lülitini jõuda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
toomas777
huviline

Avatar


Registreerunud 05.07.08
Asukoht: ida-viru
Kasutaja on eemal

Auto: audi a4 q 1.9tdi 85kw 01a

postitati 12.02.09 16:06 Tsiteeri


[img]http://img27.imageshack.us/img27/5562/dsc01576us2.th.jpg[/img]
Ehk näitad selle skeemi peal ära kuidas peaks edasi toimetama? Aitähh!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 12.02.09 16:58 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: toomas777
Ehk näitad selle skeemi peal ära kuidas peaks edasi toimetama? Aitähh!

Suurima heameelega aga ole hea, tee pilt ka teiselt poolt - ma ei mäleta peast, kuidas need lülitid seal paiknesid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
toomas777
huviline

Avatar


Registreerunud 05.07.08
Asukoht: ida-viru
Kasutaja on eemal

Auto: audi a4 q 1.9tdi 85kw 01a

postitati 12.02.09 17:05 Tsiteeri


[img]http://img525.imageshack.us/img525/9110/dsc01578fr6.th.jpg[/img]
Loodan, et on hea:)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 12.02.09 18:36 Tsiteeri


Niisiis, võiks olla sedasi. Sinisega on märgitud koht, kust tuleks trükirada katkestada, punasega on aga näidatud, millised ühendused tuleks lisaks luua. Nagu näha, tuleb üks ühendus teha juhtmega, ülejäänud saab moodustada lihtsalt kontakte kokku tinutades.
http://perses.net/~wookie/acrec.jpg

See on tegelikult üks kaval moodul. Kogu ahela mõistmine muutub erakordselt lihtsaks, kui leppida tõsiasjaga, et kondikat lülitab sisse see valge "lisalüliti". Kondika nupu all olev must lüliti annab pinge ainult kondika nupu dioodile ning REC lülitile. Teemegi siis selle musta lüliti sirgeks - nagu polekski lülitit. Et kondika nupu diood seetõttu kogu aeg põlema ei jääks, katkestame originaalse ühenduse ära ja toome dioodile pinge kondika lülituse väljundi juurest.
REC lüliti funktsioon jääb samaks - see käivitab REC klapi ja paneb nupu juures põlema dioodi .


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
toomas777
huviline

Avatar


Registreerunud 05.07.08
Asukoht: ida-viru
Kasutaja on eemal

Auto: audi a4 q 1.9tdi 85kw 01a

postitati 12.02.09 22:42 Tsiteeri


Suured tänud, toimib nii nagu peab;)
http://img168.imageshack.us/img168/6348/dsc01579cn6.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
jan-kos
huviline

Avatar


Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur

postitati 14.02.09 20:15 Tsiteeri


Kas A100 millel on kont eraldi on sama põhimõttega? Sama asi et siseringlusele ei lähe enne kui kont sees, aga külma ilmaga ei lülitu kont sisse.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 14.02.09 20:46 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: jan-kos
Kas A100 millel on kont eraldi on sama põhimõttega? Sama asi et siseringlusele ei lähe enne kui kont sees, aga külma ilmaga ei lülitu kont sisse.

Kondika lülitus käib läbi relee ning kondika rakendumiseks rohkem kui ühte signaali vaja (nupp, temperatuur, rõhu anduri signaal, võib-olla veel midagi). B4 skeemi korral on REC klapi toimimiseks vaja, et kondika nupp oleks sisse lülitatud - kas konditsioneer ise töötab või ei pole enam oluline. Tõenäoliselt on A100'l see värk samamoodi, päris kindel siiski ei ole.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
margo109
huviline



Registreerunud 10.11.05
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: b4 1,9tdi

postitati 28.10.11 10:06 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: wookie
Tsitaat:
Algselt postitas: jan-kos
Kas A100 millel on kont eraldi on sama põhimõttega? Sama asi et siseringlusele ei lähe enne kui kont sees, aga külma ilmaga ei lülitu kont sisse.

Kondika lülitus käib läbi relee ning kondika rakendumiseks rohkem kui ühte signaali vaja (nupp, temperatuur, rõhu anduri signaal, võib-olla veel midagi). B4 skeemi korral on REC klapi toimimiseks vaja, et kondika nupp oleks sisse lülitatud - kas konditsioneer ise töötab või ei pole enam oluline. Tõenäoliselt on A100'l see värk samamoodi, päris kindel siiski ei ole.


Sai oma B4 see värk ringi tehtud, et saaks ilma kondi sisselülitusetta siseringlusele panna, kõik ok kuniks temperatuur langeb sinnamaani, et kont enam järgi ei lähe siis ei saa ikkagi siseringluse lülitit kasutada? Ei tule enam voolu peale?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 64.8% - SQL: 35.2%]