Jatsek
huviline
Registreerunud 15.04.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Quattro
|
postitati 15.07.08 10:22
|
|
|
A6 tagaklaasi kojamehe töö on kummalise käitumisega
Kui lülitan tagaklaasi kojamehe tööle piserdades aknale vett jääb kojamees tööle iga väikse aja tagant tehes uue puhastusprotsessi.Aga see protsess ei
ole selline mis algab ühest servast teise servani ja siis algasendisse tagasi.Ta jääb suvalise koha peal seisma.Uus protsess algab ja sama nali,et
jääb seisma täiesti suvalises kohas.Kui nüüd uuesti tagaklaasi kojamees sisse lülitada peaks tagaklaasil see intervalli asi järgi jääma.Aga kojamees
ei lõpeta oma tööd seal kus ta alustas.
Milles võib asi olla ja kas kellegil on samalaadne asi juhtunud?
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 15.07.08 11:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jatsek
Kui lülitan tagaklaasi kojamehe tööle piserdades aknale vett jääb kojamees tööle iga väikse aja tagant tehes uue puhastusprotsessi.Aga see protsess ei
ole selline mis algab ühest servast teise servani ja siis algasendisse tagasi.Ta jääb suvalise koha peal seisma.Uus protsess algab ja sama nali,et
jääb seisma täiesti suvalises kohas.Kui nüüd uuesti tagaklaasi kojamees sisse lülitada peaks tagaklaasil see intervalli asi järgi jääma.Aga kojamees
ei lõpeta oma tööd seal kus ta alustas.
Milles võib asi olla ja kas kellegil on samalaadne asi juhtunud? |
Jah, mul oli sama probleem tagumise B4 kojamehega, oletatavasti on sul sama häda.
Nimelt... kojamehe mootori sisse läheb kolm juhet - Mätas ja kaks +12V karva. Üks nendest +12 V juhtmetest on kogu aeg pinge all, teisele annab
korraks pinget kojamehe juhtrelee (B4 Avandil on see tagaistme all).
Nüüd... Kojamehe mootori sees on selline süsteem, et pidevalt on (läbi dioodi) mootoriga ühendatud kojamehe juhtreleest tulev juhe, kuid kui kojamees
on nullasendist kaugemal, siis on mootoriga ühendatud ka see klemm, kuhu pidevalt 12V peale tuleb. See on ühendatud kuni kojamees tagasi algasendisse
jõuab - siis katkestab ahela kojamehe mootori sees olev lüliti ning kojamees seiskub täpselt nullasendis.
Ehk siis - kojamehe juhtrelee annab kojamehe mootorile korraks (üsna ebaühtlase pikusega, kuid tavaliselt umbes nii sekundilise) impulsi, millega
kojamees "surnud seisust" üle saab. Edasi peab mootor töötama selle vooluga, mis tuleb mootorisse tolle teise klemmi kaudu. Kui nüüd sinna pidevalt
12V peale ei tule, siis kojamees seiskub suvalises kohas (kus juhtreleest tulev impulss lõppeb)... Kui tuleb, käib tsükli lõpuni (kuni mootori sees
olev lüliti ahela katkestab).
Põhjus, miks seda pidevat 12V pinget seal ei ole, on tavaliselt tagaluugi ja kere vahelistes juhtmetes - nendes, mis on selle kummilutu sees juhipool.
Juhe, mis seda pinget kojameheni viib, oli minul punane, sinise triibu ning katkestusega kummiluta keskel...
Ma võin õhtul panna ka paar pilti, kuid ehk tekstist piisab.
Ma olen üsna veendunud, et sul ei ole vaja sinna kojamehe mootori juurde üldse ronida vaid sikutada üle kõik juhtmed luugi ja kere vahel.
Kuid kui nõnda viga ei leia ning on vaja selgitada, mis on mootori küljes mis, siis saab seda teha üsna lihtsalt:
- mätas on mätas, selle tunneb igaüks ära
- juhe, mis läheb mootorisse läbi dioodi, on see, mis tuleb kojamehe juhtreleest, selle võib tuvastada ka kontrollambiga.
- juhe, mis läheb otse kojamehe mootori sisse, on see, millel peaks olema pidev 12V.
Katki lähevad need juhtmed seal tagaluugi ja kere vahelise kummiluta sees mitte seetõttu, et nad liiguvad sageli vaid seetõttu, et meil on pool aastat
talv. Keegi idioot on sinna projekteerinud juhtmed, mille isolatsioon juba -5 kraadiga rabedaks muutub ja tasapisi murenema hakkab. Kui see juhtub,
siis paenduvad traadid oluliselt teravama nurga all kui peaks ning ühel ilusal hetkel murduvad.
|
|
|
Jatsek
huviline
Registreerunud 15.04.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Quattro
|
postitati 16.07.08 14:14
|
|
|
Pean leidma vaba hetke ja seda kummilutut vaatama.Seda ma tean,et see üleminek on tuugalt juhtmeid täis!
Aga aitähh viitavale vea asukohale
|
|
|
Lauri2
huviline
Registreerunud 03.03.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 80
|
postitati 17.07.08 08:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jatsek
Kui lülitan tagaklaasi kojamehe tööle piserdades aknale vett jääb kojamees tööle iga väikse aja tagant tehes uue puhastusprotsessi.Aga see protsess ei
ole selline mis algab ühest servast teise servani ja siis algasendisse tagasi.Ta jääb suvalise koha peal seisma.Uus protsess algab ja sama nali,et
jääb seisma täiesti suvalises kohas.Kui nüüd uuesti tagaklaasi kojamees sisse lülitada peaks tagaklaasil see intervalli asi järgi jääma.Aga kojamees
ei lõpeta oma tööd seal kus ta alustas.
Milles võib asi olla ja kas kellegil on samalaadne asi juhtunud? |
Täpselt sama probleemi korral oli minul põhjuseks kojamehe mootori+ülekandesüsteemi sisemise, wookie poolt kirjeldatud, 'äärmise asendi
registreerija' pikkade liugklemmide roostetamine (rooste+mustusekiht ei andnud ühendust, puhastasin+määrisin õliga). Lisaks õlitasin sealseid
liikuvaid osasid (mitmed hoovad ja hammasrattad käisid väga raskelt). Kõige tagatipuks vahetasin ära mootori harjad (olid kulunud arvatavasti liigse
raskuse vedamise pärast).
Tulemus - kojamees liigub kiirelt ja vaikselt.
Probleem - kogu sättimist vajav kupatus on kinnineeditud korpuse sees. Vajalik on neetide puurimine, pärast saab sinnasamasse aukudesse panna
poldid+mutrid.
Uus komplekt maksis minu mäletamist mööda ~3500 krooni. Kasutatu eest küsitakse ~1000, aga nood võivad olla samade vigadega.
|
|
|
cuck0o
huviline
Registreerunud 14.07.04
Asukoht: Tallinn-Rapla
Kasutaja on eemal
Auto: A6 96 2.6 oli  , A4 96 Avant
|
postitati 17.07.08 22:05
|
|
|
Sain teie vestlusest inspiratsiooni ja läksin kah oma A4 96 Avandi kohati "segast paneva" tagakojamehe kallale. Selgus, et reduktoris oleva
asendianduri vasest ketas oli läbi kulunud. Tegin siis kähku vaskplekist uue samasuguse ja ennäe imet - kojamees töötab, nagu kellavärk! ;-) Tänud
teema algatajale! Ei ma muidu poleks viitsinud sellega tegeleda ;-)
Tegin pildi kah sellest kulunud/korrodeerunud kettast:

|
|
|
|
kuller
huviline
Registreerunud 08.07.08
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.07.08 16:16
|
|
|
Mul aga esineb selline kummaline probleem. Oli ka kojamees seest kinni roostetanud ja töötab peale lahtivõtmist, rooste eemaldamist ja õlitamist
ilusasti. Ainus viga on nüüd et ta töötab koguaeg, va. kui süüde väljas. Kojamehe hoova asend rooli juures ei oma mingit tähtsust, koguaeg vehib aind.
Keegi äkki oskab midagi arvata, kus viga olla võiks?
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 30.07.08 16:38
|
|
|
Ilmselt sattub kojamehe mootorisse tulev pidev pinge sinna, kus peaks olema ainult käivitusimpulss. Ehk on lõpulüliti katki ja annab kogu aeg ühendust
või on valed kontaktid kuskil kokku saanud...
|
|
|
Jatsek
huviline
Registreerunud 15.04.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Quattro
|
postitati 05.03.09 18:00
|
|
|
Lõpuks sai siis kogu see kupatus juppideks võetud.Sellist oksudeerunud ja läbi põlenud plaati nagu kasutajal cuck0o oli minul ei olnud.Puhastasin
kontaktid, määrisin reduktorit ja panin kokku taagasi.Luugi külge sai ka kruvitud aga mis on kummaline, et endiselt jääb kojamees intervalli asendis
suvalisse asendisse akna peal.Kojamehe välja lülitamisel võib luud kasvõi keset akent jääda.
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 05.03.09 18:13
|
|
|
Kuidas olid lood niiskusega?
Kas oli mingeid märke, et nt.vesi vöiks sisse imbuda kusagilt.
Enda omal oli ka selline anomaalia - lammutamisel selgus, et mootor ujus vees.(kusagile sai ka pildid laetud)
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Jatsek
huviline
Registreerunud 15.04.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Quattro
|
postitati 06.03.09 08:07
|
|
|
See,et sellistesse kohtadesse kondentsi ohtralt tekib on loomulik aga mootori osad olid täielikult kuivad.Suvel kui sai mootor lahti võetud ja siis
oli kõik ilus puhas ja kuiv.Äkki see autol vanaduse viga ja lihtsalt peaks leppima sellise asjaga
|
|
|
heix75
huviline
Registreerunud 22.08.04
Asukoht: Tallinn / Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant C4 '95 2.6 V6 ABC 110kW autom.
|
postitati 09.08.09 11:43
|
|
|
Minul täpselt sama asi oma A6 95. a. Avant'il. Kui tagumine kojamees sisse lülitada, pritsib vett ja hakkab tööle nii nagu peab, pühib ühe korra
täies ulatuses ära ja jääb järgmise tsükli ajal suvalisse kohta seisma ning pühib seejärel nii kuidas juhtub, päris õige koha peale seisma enam ei jää
kuni süüde välja keerata.
Leidsin selle teema siit ja mõtlesin, et võtan lahti ja puhastan korralikult seest ära. Kui polstri ära võtsin, on seal all näha kinnineeditud
korpusega juba eelpoolmainitud süsteem.
Küsimus tekkis aga hoopis selline - kas kogu see kupatus koos mootoriga tuleb sealt ühes tükis lihtsalt välja ilma jõudu kasutamata ja kojameest
ennast eemaldamata?
Küsin seetõttu, et naabrimees hakkas mingil ajal oma vanema Passati tagumist kojameest remontima ja lõhkus selle käigus väänamisega tagumise klaasi
ära - kojamees on ju A6-l samamoodi küljes, läbi väikese augu tagaklaasis.
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 09.08.09 12:49
|
|
|
Suurem vöimalus klaasi löhkuda siis, kui kojamehevars nuutidest lahti ei tule ja siis väänama kiputakse ning abivahendeid klaasi ja varre vahele
asetama hakatakse.
Klaasi ja mehanismi vahel kummitihend.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 09.08.09 13:03
|
|
|
Ärge vägistage, võtke suurem haamer!
Aga tegelikult - see kojamees jääb sinna nuutide külge üsna hästi kinni, eriti, kui ta seal juba viimased 10 aastat istunud on. Lahenduseks siis WD40
(kui midagi muud pole) või mõni puhastus-, lahtileotusvahend. Näiteks Motipi universaalne puhastusvahend (selline rõhu all olevas pihustiga purgis).
Lasta peale, loetada, uputada, oodata, leotada veel ja veel ja veel ning tuleb lahti see kojamees ilma suuremat jõudu rakendamata.
Tähele tuleb panna veel seda, et mutri all on seib, mis teinekord on kõntsaga väga ühte värvi ja ei paista silma. Ka see tuleb eemaldada, muidu jääb
ta kojamehe ära tulekut takistama.
|
|
|
heix75
huviline
Registreerunud 22.08.04
Asukoht: Tallinn / Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant C4 '95 2.6 V6 ABC 110kW autom.
|
postitati 06.01.13 09:11
|
|
|
Sellesse teemasse ka veel üks soovitus mida kontrollida:
Kui numbritulede mittepõlemise probleemi lahendasin oma autol, siis selgus et luugi ja kere vahel kummiluti sees olevatest juhtmetest enamus oli
katki. Peale uute ühenduste tegemist ja korralikult isoleerimist kõik probleemid ka tagumise kojamehega kadunud.
Ilmselt varem mõned juhtmed puutusid kokku omavahel - sellest ka kojamehe imelik käitumine.
|
|
|