Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: A6 tagaklaasi kojamehe töö on kummalise käitumisega (Vastuseid: 13 | Vaatamisi: 2588)
Jatsek
huviline



Registreerunud 15.04.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Quattro

postitati 15.07.08 10:22 Tsiteeri
A6 tagaklaasi kojamehe töö on kummalise käitumisega



Kui lülitan tagaklaasi kojamehe tööle piserdades aknale vett jääb kojamees tööle iga väikse aja tagant tehes uue puhastusprotsessi.Aga see protsess ei ole selline mis algab ühest servast teise servani ja siis algasendisse tagasi.Ta jääb suvalise koha peal seisma.Uus protsess algab ja sama nali,et jääb seisma täiesti suvalises kohas.Kui nüüd uuesti tagaklaasi kojamees sisse lülitada peaks tagaklaasil see intervalli asi järgi jääma.Aga kojamees ei lõpeta oma tööd seal kus ta alustas.
Milles võib asi olla ja kas kellegil on samalaadne asi juhtunud?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 15.07.08 11:07 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Jatsek
Kui lülitan tagaklaasi kojamehe tööle piserdades aknale vett jääb kojamees tööle iga väikse aja tagant tehes uue puhastusprotsessi.Aga see protsess ei ole selline mis algab ühest servast teise servani ja siis algasendisse tagasi.Ta jääb suvalise koha peal seisma.Uus protsess algab ja sama nali,et jääb seisma täiesti suvalises kohas.Kui nüüd uuesti tagaklaasi kojamees sisse lülitada peaks tagaklaasil see intervalli asi järgi jääma.Aga kojamees ei lõpeta oma tööd seal kus ta alustas.
Milles võib asi olla ja kas kellegil on samalaadne asi juhtunud?

Jah, mul oli sama probleem tagumise B4 kojamehega, oletatavasti on sul sama häda.
Nimelt... kojamehe mootori sisse läheb kolm juhet - Mätas ja kaks +12V karva. Üks nendest +12 V juhtmetest on kogu aeg pinge all, teisele annab korraks pinget kojamehe juhtrelee (B4 Avandil on see tagaistme all).
Nüüd... Kojamehe mootori sees on selline süsteem, et pidevalt on (läbi dioodi) mootoriga ühendatud kojamehe juhtreleest tulev juhe, kuid kui kojamees on nullasendist kaugemal, siis on mootoriga ühendatud ka see klemm, kuhu pidevalt 12V peale tuleb. See on ühendatud kuni kojamees tagasi algasendisse jõuab - siis katkestab ahela kojamehe mootori sees olev lüliti ning kojamees seiskub täpselt nullasendis.
Ehk siis - kojamehe juhtrelee annab kojamehe mootorile korraks (üsna ebaühtlase pikusega, kuid tavaliselt umbes nii sekundilise) impulsi, millega kojamees "surnud seisust" üle saab. Edasi peab mootor töötama selle vooluga, mis tuleb mootorisse tolle teise klemmi kaudu. Kui nüüd sinna pidevalt 12V peale ei tule, siis kojamees seiskub suvalises kohas (kus juhtreleest tulev impulss lõppeb)... Kui tuleb, käib tsükli lõpuni (kuni mootori sees olev lüliti ahela katkestab).

Põhjus, miks seda pidevat 12V pinget seal ei ole, on tavaliselt tagaluugi ja kere vahelistes juhtmetes - nendes, mis on selle kummilutu sees juhipool. Juhe, mis seda pinget kojameheni viib, oli minul punane, sinise triibu ning katkestusega kummiluta keskel...
Ma võin õhtul panna ka paar pilti, kuid ehk tekstist piisab.

Ma olen üsna veendunud, et sul ei ole vaja sinna kojamehe mootori juurde üldse ronida vaid sikutada üle kõik juhtmed luugi ja kere vahel.
Kuid kui nõnda viga ei leia ning on vaja selgitada, mis on mootori küljes mis, siis saab seda teha üsna lihtsalt:
- mätas on mätas, selle tunneb igaüks ära
- juhe, mis läheb mootorisse läbi dioodi, on see, mis tuleb kojamehe juhtreleest, selle võib tuvastada ka kontrollambiga.
- juhe, mis läheb otse kojamehe mootori sisse, on see, millel peaks olema pidev 12V.


Katki lähevad need juhtmed seal tagaluugi ja kere vahelise kummiluta sees mitte seetõttu, et nad liiguvad sageli vaid seetõttu, et meil on pool aastat talv. Keegi idioot on sinna projekteerinud juhtmed, mille isolatsioon juba -5 kraadiga rabedaks muutub ja tasapisi murenema hakkab. Kui see juhtub, siis paenduvad traadid oluliselt teravama nurga all kui peaks ning ühel ilusal hetkel murduvad.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Jatsek
huviline



Registreerunud 15.04.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Quattro

postitati 16.07.08 14:14 Tsiteeri


Pean leidma vaba hetke ja seda kummilutut vaatama.Seda ma tean,et see üleminek on tuugalt juhtmeid täis!
Aga aitähh viitavale vea asukohale:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Lauri2
huviline



Registreerunud 03.03.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 80

postitati 17.07.08 08:22 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Jatsek
Kui lülitan tagaklaasi kojamehe tööle piserdades aknale vett jääb kojamees tööle iga väikse aja tagant tehes uue puhastusprotsessi.Aga see protsess ei ole selline mis algab ühest servast teise servani ja siis algasendisse tagasi.Ta jääb suvalise koha peal seisma.Uus protsess algab ja sama nali,et jääb seisma täiesti suvalises kohas.Kui nüüd uuesti tagaklaasi kojamees sisse lülitada peaks tagaklaasil see intervalli asi järgi jääma.Aga kojamees ei lõpeta oma tööd seal kus ta alustas.
Milles võib asi olla ja kas kellegil on samalaadne asi juhtunud?

Täpselt sama probleemi korral oli minul põhjuseks kojamehe mootori+ülekandesüsteemi sisemise, wookie poolt kirjeldatud, 'äärmise asendi registreerija' pikkade liugklemmide roostetamine (rooste+mustusekiht ei andnud ühendust, puhastasin+määrisin õliga). Lisaks õlitasin sealseid liikuvaid osasid (mitmed hoovad ja hammasrattad käisid väga raskelt). Kõige tagatipuks vahetasin ära mootori harjad (olid kulunud arvatavasti liigse raskuse vedamise pärast).
Tulemus - kojamees liigub kiirelt ja vaikselt.
Probleem - kogu sättimist vajav kupatus on kinnineeditud korpuse sees. Vajalik on neetide puurimine, pärast saab sinnasamasse aukudesse panna poldid+mutrid.
Uus komplekt maksis minu mäletamist mööda ~3500 krooni. Kasutatu eest küsitakse ~1000, aga nood võivad olla samade vigadega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
cuck0o
huviline



Registreerunud 14.07.04
Asukoht: Tallinn-Rapla
Kasutaja on eemal

Auto: A6 96 2.6 oli :(, A4 96 Avant

postitati 17.07.08 22:05 Tsiteeri


Sain teie vestlusest inspiratsiooni ja läksin kah oma A4 96 Avandi kohati "segast paneva" tagakojamehe kallale. Selgus, et reduktoris oleva asendianduri vasest ketas oli läbi kulunud. Tegin siis kähku vaskplekist uue samasuguse ja ennäe imet - kojamees töötab, nagu kellavärk! ;-) Tänud teema algatajale! Ei ma muidu poleks viitsinud sellega tegeleda ;-)
Tegin pildi kah sellest kulunud/korrodeerunud kettast:

http://kodu.neti.ee/~un223a/audijupid/a4_kojamehe_reduktor.jpg


A6 2,6 1996 varuosad -> http://c4osad.planet.ee (kõikide osade VAG koodide ja piltidega)
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
kuller
huviline



Registreerunud 08.07.08
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal


postitati 30.07.08 16:16 Tsiteeri


Mul aga esineb selline kummaline probleem. Oli ka kojamees seest kinni roostetanud ja töötab peale lahtivõtmist, rooste eemaldamist ja õlitamist ilusasti. Ainus viga on nüüd et ta töötab koguaeg, va. kui süüde väljas. Kojamehe hoova asend rooli juures ei oma mingit tähtsust, koguaeg vehib aind. Keegi äkki oskab midagi arvata, kus viga olla võiks?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 30.07.08 16:38 Tsiteeri


Ilmselt sattub kojamehe mootorisse tulev pidev pinge sinna, kus peaks olema ainult käivitusimpulss. Ehk on lõpulüliti katki ja annab kogu aeg ühendust või on valed kontaktid kuskil kokku saanud...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Jatsek
huviline



Registreerunud 15.04.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Quattro

postitati 05.03.09 18:00 Tsiteeri


Lõpuks sai siis kogu see kupatus juppideks võetud.Sellist oksudeerunud ja läbi põlenud plaati nagu kasutajal cuck0o oli minul ei olnud.Puhastasin kontaktid, määrisin reduktorit ja panin kokku taagasi.Luugi külge sai ka kruvitud aga mis on kummaline, et endiselt jääb kojamees intervalli asendis suvalisse asendisse akna peal.Kojamehe välja lülitamisel võib luud kasvõi keset akent jääda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 05.03.09 18:13 Tsiteeri


Kuidas olid lood niiskusega?
Kas oli mingeid märke, et nt.vesi vöiks sisse imbuda kusagilt.
Enda omal oli ka selline anomaalia - lammutamisel selgus, et mootor ujus vees.(kusagile sai ka pildid laetud)


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Jatsek
huviline



Registreerunud 15.04.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Quattro

postitati 06.03.09 08:07 Tsiteeri


See,et sellistesse kohtadesse kondentsi ohtralt tekib on loomulik aga mootori osad olid täielikult kuivad.Suvel kui sai mootor lahti võetud ja siis oli kõik ilus puhas ja kuiv.Äkki see autol vanaduse viga ja lihtsalt peaks leppima sellise asjaga:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
heix75
huviline

Avatar


Registreerunud 22.08.04
Asukoht: Tallinn / Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Avant C4 '95 2.6 V6 ABC 110kW autom.

postitati 09.08.09 11:43 Tsiteeri


Minul täpselt sama asi oma A6 95. a. Avant'il. Kui tagumine kojamees sisse lülitada, pritsib vett ja hakkab tööle nii nagu peab, pühib ühe korra täies ulatuses ära ja jääb järgmise tsükli ajal suvalisse kohta seisma ning pühib seejärel nii kuidas juhtub, päris õige koha peale seisma enam ei jää kuni süüde välja keerata.

Leidsin selle teema siit ja mõtlesin, et võtan lahti ja puhastan korralikult seest ära. Kui polstri ära võtsin, on seal all näha kinnineeditud korpusega juba eelpoolmainitud süsteem.
Küsimus tekkis aga hoopis selline - kas kogu see kupatus koos mootoriga tuleb sealt ühes tükis lihtsalt välja ilma jõudu kasutamata ja kojameest ennast eemaldamata?
Küsin seetõttu, et naabrimees hakkas mingil ajal oma vanema Passati tagumist kojameest remontima ja lõhkus selle käigus väänamisega tagumise klaasi ära - kojamees on ju A6-l samamoodi küljes, läbi väikese augu tagaklaasis.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 09.08.09 12:49 Tsiteeri


Suurem vöimalus klaasi löhkuda siis, kui kojamehevars nuutidest lahti ei tule ja siis väänama kiputakse ning abivahendeid klaasi ja varre vahele asetama hakatakse.
Klaasi ja mehanismi vahel kummitihend.


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 09.08.09 13:03 Tsiteeri


Ärge vägistage, võtke suurem haamer!
Aga tegelikult - see kojamees jääb sinna nuutide külge üsna hästi kinni, eriti, kui ta seal juba viimased 10 aastat istunud on. Lahenduseks siis WD40 (kui midagi muud pole) või mõni puhastus-, lahtileotusvahend. Näiteks Motipi universaalne puhastusvahend (selline rõhu all olevas pihustiga purgis).
Lasta peale, loetada, uputada, oodata, leotada veel ja veel ja veel ning tuleb lahti see kojamees ilma suuremat jõudu rakendamata.

Tähele tuleb panna veel seda, et mutri all on seib, mis teinekord on kõntsaga väga ühte värvi ja ei paista silma. Ka see tuleb eemaldada, muidu jääb ta kojamehe ära tulekut takistama.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
heix75
huviline

Avatar


Registreerunud 22.08.04
Asukoht: Tallinn / Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Avant C4 '95 2.6 V6 ABC 110kW autom.

postitati 06.01.13 09:11 Tsiteeri


Sellesse teemasse ka veel üks soovitus mida kontrollida:

Kui numbritulede mittepõlemise probleemi lahendasin oma autol, siis selgus et luugi ja kere vahel kummiluti sees olevatest juhtmetest enamus oli katki. Peale uute ühenduste tegemist ja korralikult isoleerimist kõik probleemid ka tagumise kojamehega kadunud.
Ilmselt varem mõned juhtmed puutusid kokku omavahel - sellest ka kojamehe imelik käitumine.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 31.5% - SQL: 68.5%]