OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
postitati 23.03.08 15:30
|
|
|
mis võiks olla mootorist kostuva klõbina põhjuseks? (C4 2,8)
Lugu järgmine:
Eelmise aasta lõpus sai ostetud C4 2,8 millel olla just vahetatud plokikaaned kuna varem olla mootorirhma purunemise tagajärjel kolb ja klapid kokku
saanud.
Alguses töötas mootor laitmatult - ostmise ajal vaid nurrus.
Mõned nädalad peale ostu tulin autoga taani mööda maad (u 2000km).
peale 1500km läbimist oli seistes tunda vibratsiooni - nagu mootor puterdaks vui miskit. Välja minnes oli kuulda tugevat klõbinat mootorist. Näoga
auto tagaosa poole olles tundus klõbina allikas olevat mootori vasak pool.
kuna õlitase normis kuid normi keskmises osas otsustasin õli juurde valada (tol hetkel oli sees poolsünt 10w-40 kui õigesti mäletan).
Taani jõudes (1800km) jäi mulje, et vähemalt üks silinder on tagant ära kukkunud... Mootor klõbistas ikka veel, kuid nüüdseks käis ringi juba suht
vaevaliselt. Sõidu ajal nagu ei saanud arugi et miski valesti on, kuna jõudu/kiirendust jagus piisavalt... Lõpuks oli nii, et peale klõbina polnudki
muude liikuvate osade heli kuulda - oli vaid klõbin. (seda siis koha peal seistes)
Taani koju jõudes ja järgmine hommik kontrollima minnes mootor vaid nurrus - see kole klõbin oli kadunud nagu vits vette...
Linna vahel ringi vurades ja aeg ajalt kuulatades selgus, et klõbin on ikka aeg-ajalt olemas. Esimese asjana sai õlivahetus tehtud (sisse läks
täissünt Valvoline Synpower 5w-40). Vana õli oli suht puhas alles (olla veidike enne ostu vahetatud mootoriremondi käigus), kuid väike õlikulu oli
olemas. Pärast õlivahetust on õlitase siiani sama mis peale õlivahetust. Tundub, et moto õli ei võta.
Sellest reisist on nüüd möödas umbes 3 kuud. Vahepeal sai ka saksamaal käidud - umbes poole tee peal hakkas klõbin pihta jälle ja kestis kuni
sihtpunktini (1000km üks ots). Auto seisis saksamaal 11 päeva ja tagasi tulles oli klõbin suurema osa ajast olemas.
See klõbin tuleb ja läheb nii kuis jumal juhatab. Ainuke asi mida märganud olen on see, et kui mootor soe siis klõbin valjeneb (täna hommikune
vaatlus- väljas -8 kraadi ja külma mootoriga oli kuulda väga õrnalt seda klõbinat, 30 min sõitu, vee temp u 80 kraadi ja klõbin hakkas pihta jälle).
Samas vahest sõidad mitu tundi ringi ning mingit klõbinat ei ole kuulda.
eelmine omanik on ka audifoorumis tegev ja kõne all oleva autoga seoses on ka mõned teemad olemas:
müügikuulutus
seoses moto kokku jooksmisega
seoses rihmavahetusega pärast kokku jooksmist
Täna hommikuse vaatluse käigus tegin ka videoklipi illustreerimiseks: videoklipp
Panin kõrva vastu mootorit mõnes kohas ning see klõbin kostus igalt poolt läbi kust proovisin (vasak plokk, parem plokk, sisselaske kolle). Kõige
tugevamalt oli kuulda vasaku ploki juures.
Kas asi võib olla tõukurites? või on miskit muud nahkas... Varem tõukurite klõbinat kuulnud, kuid mitte nii hullusti... Samas on selle klõbinaga u
6000km maha aetud ja siiani ei ole miski laiali läinud. Veider on ka see, et klõbin tuleb ja läheb - mingit erilist seaduspärasust ei ole veel
täheldanud ja ei ole väga katsetanud ka seda asja...
Teema üles praegu, kuna mehhaanikust sõber on varsti külla tulemas siia, ning vb olla annaks asja korda teha (mingid vidinad vaja kindlasti vahetada
ja loodetavasti sellega asi piirdub).
Sai nüüd pikemat sorti postitus kokku, kuid ehk on lisainfost abi probleemi diagnoosimisel...
Soovin targemate arvamust ja seisukohta selles osas, et mis seda klõbinat põhjustada võib ning kuidas sellest vabaneda.
Ette tänades,
Jaak Taanist
A circle is the perfect shape - imagine if you have 4 of these working together...
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 23.03.08 17:52
|
|
|
Plokikaantes on nr 10 võtmele alluvad rõhuklapid.Peale klapikambrikaane eemaldamist on näha.
Võimalik et on laiali jooksnud see vasakpoolne klapp.
Lihtsalt umbes pakun .
|
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
postitati 23.03.08 22:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Plokikaantes on nr 10 võtmele alluvad rõhuklapid.Peale klapikambrikaane eemaldamist on näha.
Võimalik et on laiali jooksnud see vasakpoolne klapp.
Lihtsalt umbes pakun . |
et siis keeran vasaku klapikambrikaane maha ja vaatan mis seal toimub? Klapikambrikaane tagasipanekul midagi vahetada ka vaja? a la tihend vui miskit?
A circle is the perfect shape - imagine if you have 4 of these working together...
|
|
|
|
Reinzz
huviline
Registreerunud 03.11.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100, 2.6
|
postitati 24.03.08 18:14
|
|
|
Mul on küll 2.6, kuid hommikul käivitades teeb sama häält, mingi 1 sec, alla selle. Siis kaob ära ja enam pole.
154 saksa hobust...
|
|
|
|
Renz0
huviline
Registreerunud 20.01.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 1.8 92Kw 1996a, Peugeot 206 99a1,4 55kw, Audi A8 95a. 4,2 220kw, Audi 80 B4 93a, Audi A6 2,6 Avant Quattro.
|
postitati 23.02.12 12:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Plokikaantes on nr 10 võtmele alluvad rõhuklapid.Peale klapikambrikaane eemaldamist on näha.
Võimalik et on laiali jooksnud see vasakpoolne klapp.
Lihtsalt umbes pakun . |
Küsimus selline, et kas need on blokikaane küljes või klapikambrikaane all?
QUATTRO.
|
|
|
|
MartT
klubiliige
Registreerunud 23.06.10
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: C4 2,8Q
|
|
Renz0
huviline
Registreerunud 20.01.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 1.8 92Kw 1996a, Peugeot 206 99a1,4 55kw, Audi A8 95a. 4,2 220kw, Audi 80 B4 93a, Audi A6 2,6 Avant Quattro.
|
postitati 23.02.12 16:13
|
|
|
Ja see klapp paneb siis selle mootori niimoodi lagisema?
Mis selle klapi tööpõhimõte on?
Ja mis seal sedasi lagiseda saab? See klapp on puruks ja lõhub seal sees midagi ?
Minule see värk eriti kohale ei jõua? :/
Terv,
Renz0
QUATTRO.
|
|
|
|
MartT
klubiliige
Registreerunud 23.06.10
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: C4 2,8Q
|
postitati 23.02.12 16:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Renz0
Ja see klapp paneb siis selle mootori niimoodi lagisema?
Mis selle klapi tööpõhimõte on?
Ja mis seal sedasi lagiseda saab? See klapp on puruks ja lõhub seal sees midagi ?
Minule see värk eriti kohale ei jõua? :/
Terv,
Renz0 |
Need klapid lasevad üleliigse õli ja rõhu välja. Väsinud klapid lasevad aga rohkem õli minema kui tohiks ja hüdrotõukurid hakkavad häält tegema.
|
|
|