tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.01.08 14:36
|
|
|
Audi Driving Experience 2008
30.01 autolehes tuleb selle ürituse kohta jutt ja ka järgmises Audi Magazine -s
kogu Driving Experiencedega seotud info käib läbi Audi kodulehelt: http://www.audi.ee/est/experience
ja nüüd siis ka lubatud jutt läbi roti kõverate küüniste ja miski odava klaviatuuri:
Audi Driving Experience 2008
Muonio, Finland
featuring Audi A4 3.2FSI Quattro
story by rat_013
pix by rat_013 & tarmo
Sissejuhatuseks - Audi Driving Experience näol on tegu
sõidukoolitusega, kus õpetatakse vastavates oludes õigesti sõitma, st et võimalikult vähe siputada ja võimalikult täpselt autot kontrolli all hoida.
Konkreetsel juhul oli tegu libedakoolitusega, õppimine toimus poollumisel jääl. Korralduslik kontseptsioon oli üldjoontes hambahari-tasku-ja-minekut -
ei olnud vaja kaasa võtta oma sööki, oma autot ega oma helikopterit.
Sel korral oli grupi suuruseks 10 inimest, lisaks meie saatja - Reval Auto turundusjuht Rivo Saarna. Kohtusime teisipäeva hommikul Tallinna
lennujaamas, et lennata Helsingisse ja sealt edasi Ivalo kaudu Kittilässe, mis asub juba polaarjoonest põhja pool. Vastupidiselt meie karmidele
talvedele oli sealkandis lund enamjaolt vaid hädised 30-60cm, aga olime siiski sunnitud sellega leppima. Kittiläs maandudes tervitas meid lennujaamas meie grupi
instruktor Yannick Dillen,
kelle saatel seadsime sammud bussile mis meid Muonio külje alla Olos'e hotelli viis.
Hotelli jõudnuna anti meile veidi aega oma tubadesse orienteerumiseks (tuba = 2 voodit, diivan, laud, sektsioonkapp, telekas, kööginurk pliidi ja
mikrolaineahjuga, dush, mullivann ja saun - selline tagasihoidlikum poissmehekorter), peale seda saime juba suunduda riietuma termotunkedesse ja
kiivrid pähe tõmmata, et ette võtta paaritunnine mootorsaanisafari mööda lapimaa metsi ja järvesid. Sõidu lõpuks selgus 2 saatja/giidi sõnade järgi
tõsiasi, et reeglina sõidavad seal grupid läbi ca 20-30 km meie ca 50 km vastu, mis iseenesest andis ka hea iseloomustuse grupist - niisama vahtima
sinna keegi ilmselgelt tulnud ei olnud. Saanisõidust higisena maabusime jällegi oma "tubadesse", et veidi saunatada ja siis
korralduslikule/teooria-briefingule minna. Sisuliselt seletati seal veidi mis saama hakkab, samuti õpetati õiget sõiduasendit endale leidma ja
nipetnäpet teooriat sõidutehnika kohta - ilma praktikata on see muidugi suht nagu hane selga vesi. Peale seda oli juba aeg korralikule õhtusöögile
minna ja sellega ka ametlik programm lõppes. Lets call it a day.
Kolmapäeva hommikul ootasid meid garaazide ees 6 suhtkoht täislaks Audi A4, töötavate mootoritega ja seest soojad. Iga osalejapaar valis omale auto
(meie omal 919 km kellal näiteks), kuues oli instruktori oma ja järgnes tema järgi kolonnis ca 10km sõit järvele. ESP kohustuslik asend liikluses -
ON! Järvele jõudes pikka juttu ei olnud, esiteks ESP = OFF ja asuti kohe esimese harjutuse juurde. Tegemist oli väikese ovaalrajaga, mille ühes kurvis
harjutati kurvi sisenemist gaas-maha-kerge-pööre-külg-sujuvalt-ette-gaasiga-mängima stiilis ja teises kurvis sama, aga piduriga kergelt kaasa aidates.
Kummagi sirge keskel siis koonused kuhu vahepeal seisma jääda kuniks eesolevad jälle järgmisest kurvist läbi olid. Iga natukese aja tagant toimus
juhtide vahetus, mõnesse autosse istus veidikeseks ka instruktor sisse et näpunäiteid ja soovitusi jagada. Selgeks pidi siiski igaüks tehnika enda
jaoks ise omale saama..
Edasi järgnes peaaegu täisringi läbimine driftides ümber koonustest ringi, samamoodi juhte aegajalt vahetades ja instruktori näpunäiteid vastavalt vajadusele
siis kas tagaistmelt või läbi
walkie-talkie kuulates. Peale seda pisike kohvipaus, kuni tiim kurikad ringi tõstis ja nö "snake" moodustati. Jälle, nagu iga harjutuse
juures, seletati kõigepealt tehnikavõtted suuliselt ära, siis kolmekaupa instruktori küüdis korra harjutus läbi, ja iseseisvalt harjutama.
Peale mõningast harjutamist viis tee meid tagasi hotelli lõunasöögile, lisaüllatusena enne lõunasööki ka kerge ca 10 minutiline ülaltvaade
ümbruskonnale - õhkutõus,
siis maastik ja tagasi
hotelli sööma, sõiduvahendiks siis sedakorda helikopter.
Peale lõunasööki tagasi järvele. Esialgselt pidi jätkuma koonus-"snake" harjutus, aga me vist ei vajanud enam koonuste lõhkumist ja suunati hoopis
ca 800 m pikale "snake" tüüpi
rajale, ühelt poolt järsud tagasipöörded ja teine pool laugemad kurvid. Läbivalt, nagu terve ürituse vältel, käis siis juhtide vahetamine
iga 2-3 ringi järel, et ei tekiks igavust kõrvalistujal ega keskendumishäireid juhil. Samal ajal segab see ka veidi sõitjate järjekorda, et keegi
kellelegi otseselt kogu aeg jalgu ei jääks. Meil grupisiseselt seda probleemi ei olnud, küll aga oli samaaegselt meiega ka sama suur inglaste grupp
seal parkimas, küll keset rada et teineteist pildistada, küll hange otsas traktorit oodates sest lumi ja libe on nii ootamatu ja arusaamatu. Mõnda
aega seda "snake"-rada nühkinud siirdusime juba tavalisele rajale, mis oli ca 1.1 km pikk vahelduvate erinevate kurvidega rada. Tunnetust oli juba
omajagu käes ka et sai hakata rõõmu tundma juba mõne mitme järjestikuse kurvi õnnestunud ja ilusa läbimise üle. Lõpuks sai siiski päev ja sellega koos ka sõitmine otsa
ja siirdusime tagasi hotelli õhtusöögile.
Õhtusöögi keskel kutsuti meid söögimaja keldrisse, kuhu ootamatult oli sattunud vaatamiseks-vesistamiseks-pildistamiseks üks uuemapoolne (ls 42 km)
RS6, millel kapotiall
teatavasti oikuimagus V10 TFSI
mootor ja pidurikettad nagu noor diivanilaud. Päris meeldiv üllatus, kui aus olla - kahjuks käivitada ja sõita sellega ei
lubatud.. Jällegi, tagasi sööma ja päev õhtus.
Neljapäeva hommikul järvele jõudes ootas meid juba ees liidetud rada, eelmise päeva õhtu osa + pikk lisaosa juures, kokku ca 4+ km. Esimene tunnike
saigi sõidetud pimedas, alles siis hakkas veidi valgemaks kiskuma.
Vastupidiselt eelmise päeva vaiksele päikesepaistelisele ilmale oli neljapäeval lumesadu ja tuisk, mis küll varahommikul pimedas suurt ei häirinud,
aga kui valgemaks läks siis oli kohati (reeglina just kurvi keskel) lisaks niigi raskele valikule valgeks-tuisanud-tee-valgel-lumeväljal ka uus valik
- valge õhk. Ühesõnaga, üks suur valge öö, sõita tuli rada kuidagi mälu järgi meenutades ja lootes et rada suundub kusagile sinna kuhu sa teda arvad
suunduvat. Aga sisuliselt oli see great fun, kuigi instruktorid pidasid paremaks ja ohutumaks peale lõunasööki see pikem osa sulgeda, ja õhtupoole
jätkus treening vastavalt valikule kas ovaalil, "snake"-rajal või koonuste vahel, või siis lühemal rajal.
Võib üldjoontes öelda et teisel päeval ei olnud juba tegemist mõni-kurv-tuli-välja tüüpi sõiduga, vaid juba mõni-kurv-vahepeal-ei-tulnud-välja tüüpi
sõiduga -- areng ja kasutegur tuntav, mis on positiivne. Eks me mõlemad saime ka traktoristile tere öelda, kuna
põhjapeal rattad maast lahti istudes ei aita ei neli-, kuus- ega kaheksavedu... Aga see käib kõik asja juurde Lõpuks saabus ka see hetk kui instruktor kurbusega (v rõõmuga, ometigi tänati meid hiljem ametlikul lõpuaktusel et
kõik autod ühte tükki jätsime) teatas et on aeg rajalt maha tulla, ja hotelli naasta. Jätkuks oligi eelpoolmainitud tänuavalduste vahetamise aktus
meie grupi ja kahe tüdrukinstruktori seltskonnas ja edasi juba asjad kokku, bussi, lennujaama, lennukile ja koju.
Kokkuvõtteks - hetkel oleme kindlal veendumusel tarmoga et seda asja TULEB korrata, ja see asi ON käimist-läbitegemist väärt. Niiet, leia pildilt audi ja tule järgmine
aasta kaasa!
|
|
|
|
rat_013
klubiliige
Registreerunud 07.03.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 3.0q
|
|
kiireaudi
klubiliige
Registreerunud 27.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Sline-10; Q7 4,2 TDI; Stang-68
|
postitati 27.01.08 16:34
|
|
|
Kui rotil poleks õlleklaasi näpus, siis ma arvaksin, et ta on haige
11,823@191,5km/h
|
|
|
|
JanariA4
huviline
Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia RS III
|
postitati 27.01.08 19:13
|
|
|
Olen kade-kade-kade!!
Palun rääkige siis ka autodest ja võimalikult põhjalikult
väga hea pilt Tarmo pildikast: IMG_3667.jpg Naera puruks
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.01.08 19:16
|
|
|
autodest suurt midagi rääkida ei oska, neid meile ei tutvustatud, öeldi lihtsalt, et täislaks a4, 3,2fsi quattro, letihinnaga natuke alla miljoni
see valge seal keldris...noh, saad vast ise ka aru, mis auto see on
|
|
|
|
joe80
huviline
Registreerunud 03.09.06
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1,8Tq, Volkswagen Passat 2,0 B3 Syncro
|
postitati 27.01.08 19:43
|
|
|
Kui tihti seda vidinat, mis sellel pildil
vasakpoolseima auto stangest välja turritab, vaja läks?
q
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.01.08 19:47
|
|
|
eesti grupil 1-2 korda per nägu nende päevade peale, inglastel, kes ka samal ajal sinna sattusid ca sama arv kordi tunni kohta
|
|
|
|
JanariA4
huviline
Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia RS III
|
postitati 27.01.08 20:51
|
|
|
no kuram räägi siis, kuidas uus A4 tundus See, mis müügimees räägib-seda
ma tean.
Videotes on näha, et peale abs-i kõik kontrollid välja lülitatud?
Kokkuvõttes: Omad kogemused antud autoga!
NB! Seda valget looma tean küll jah
|
|
|
rat_013
klubiliige
Registreerunud 07.03.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 3.0q
|
postitati 28.01.08 01:01
|
|
|
ilge fun on ju sõita kõigi kontrollidega jääl
tundus siuke tavaline tore auto
ma loopisin oma pika klipi ka üles, tarmo võib enda oma ise panna...
lingid: osa1 ja osa 2
-e- ps: see valgustatud post (part 02 @ 03:15) ei old koba :lol: (y) ainuke koht ka kus tarmo kõrval veits häält tegi
|
|
|
|
JanariA4
huviline
Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia RS III
|
postitati 28.01.08 19:34
|
|
|
Tänud selle pika ja asjaliku jutu eest
Kuidas kaasa saab järgmine aasta??
|
|
|
Alp
huviline
Registreerunud 28.05.04
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Yukon Denali & 200TQ & LR Discovery II Td5 & Can Am Renegade & Sea Doo RXP supercharged & Aprilia SVX 550
|
postitati 28.01.08 19:37
|
|
|
Saksas maksis sihke trip tiba üle 3k euri Seda mida rat ja tarts sinna
saamiseks pidid tegema , ma teada ei taha.
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
|
rat_013
klubiliige
Registreerunud 07.03.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 3.0q
|
postitati 28.01.08 19:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Alp
Saksas maksis sihke trip tiba üle 3k euri Seda mida rat ja tarts sinna
saamiseks pidid tegema , ma teada ei taha. | enne praegust järeljuttu seal audi lehel oli seal ka hind, eesti paketi hind oli 25k.
bronnid, saad arve, maksad ära ja lähed - as simple as that.
|
|
|
|
Mario81
huviline
Registreerunud 28.01.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
rat_013
klubiliige
Registreerunud 07.03.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 3.0q
|
postitati 28.01.08 20:17
|
|
|
viitsid äkki esimeses postis jutu läbi lugeda, seal on KÕIK kirjas.
|
|
|
|
Mario81
huviline
Registreerunud 28.01.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.01.08 20:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rat_013
viitsid äkki esimeses postis jutu läbi lugeda, seal on KÕIK kirjas. |
oo seda on täientatud-ei teadnud-ja vabandan.
|
|
|
|
bazarre
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Quattro 2,8 1999(sodi), Ford Focus08 STW Ghia
|
postitati 28.01.08 20:53
|
|
|
Kadedaks teeb tõesti! Kui rikkaks saan, siis proovin kah
See üks päev ei olnud videol tõesti peaaegu halligi aru saada
|
|
|
skyaudi
huviline
Registreerunud 23.05.07
Asukoht: eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 31.01.08 09:47
|
|
|
Kes tahavad proovida seda rs6-te , siis kohe registreerides saate seda proovida Spa ringrajal novembris , eestist saab kaasa minna 16 inimest.
http://www.audi.ee/experience
|
|
|
|