Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Kuidas kliima töötab? (Vastuseid: 24 | Vaatamisi: 5094)
kaiz
huviline



Registreerunud 06.08.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S-type 2.0 TDI

postitati 08.01.04 15:52 Tsiteeri
Kuidas kliima töötab?



Kas keegi oskab öelda, kuidas kont/kliima toimivad? St kas kompressor uhab täiega külma ja mootori soojaga sätitakse see vajadusel soojemaks, või sätib külma pool ka midagi? Lihtsalt huvitab.:)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
A4TQ
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: SQ7, 911

postitati 08.01.04 21:05 Tsiteeri


kui sa lumehelbekese nuppu vajutad hakkab kliima tööle ja uhab täiega ,temperatuuri tõstmisega lihtsalt antakse sooja õhku peale,aga kliima müttab edasi


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mulk
klubiliige
ac aasta auto 2007/2009 võitja

Avatar


Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V

postitati 08.01.04 21:09 Tsiteeri


kui on klimatronic, siis see reguleerib kõik ise, kui on valitud auto reziim.
kui kliima ei suuda salongi temperatuuri välisõhuga mahajahutada siis lülitub kondi pump tööle, mis pumpab freooni aurustus radikasse ( aurustudes seob freoon sooja) pump lülitub siis välja kui kliima on saavutnud soovitud salongi temperatuuri ja lülitub uuesti sisse kui on vaja jälle jahutada
konditsioneer sooja ei anna
õige temperatuuriga õhusegu "valmistab see kliima siis külmast ja soojast õhust
klimatronic arvestab ise õhuvoolu hulga ja temperatuuri, et võimalikult kiiresti saavutada soovitud temperatuur
sorry, kui ma mõnda külmaexperti pahandasin:)


http://badges.fuelly.com/images/smallsig-metric/501789.png
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
A4TQ
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: SQ7, 911

postitati 08.01.04 21:20 Tsiteeri


olen eelkõnelejaga osaliselt nõus klmatronicu puhul.aga vaidlen vastu et automaatselt kompessor tööle ei lülitu ja välja ei lülitu,selleks tuleb ikka lumehelvest vajutada


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mulk
klubiliige
ac aasta auto 2007/2009 võitja

Avatar


Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V

postitati 08.01.04 21:44 Tsiteeri


kui susteem korras on siis nupule AUTO vajutades hakkab kont kah tööle kui on vaja jahutada:cool:
lumehelbega saab kondi manuaalselt sisse/välja lülitada


http://badges.fuelly.com/images/smallsig-metric/501789.png
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
eestimees
huviline

Avatar


Registreerunud 23.07.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 Avant 1,9tdi

postitati 09.01.04 09:50 Tsiteeri


Hea teema!
Mullegi see kliimaseadme mõtlemine tabamatuks jäänud!

Miks AUTO reziimis "helbeke" vahel täieliku külma ilmaga sisse lülitub?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
andres
huviline



Registreerunud 22.01.03
Asukoht: Tartumaa, Ülenurme
Kasutaja on eemal

Auto: Superb, 1,5 TSI, 110 Kw

postitati 09.01.04 12:01 Tsiteeri


Mis on täielik "külm"? Siin on olnud arutusel lumehelbe pildi tekkimise tem. kuldne kesktee oli, et alla +4 ei tohiks seda enam olla. Minul on ta tekkinud mõnikord +2 juuresm seda aga ainult mingiks 5 min. Päris - kraadide juures ei ole täheldanud.
Ja komp. lülitud automaatselt sisse, kui temp. on üle +4, selleks ei pea midagi vajutama (seda siis "auto" reziimis).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mms
huviline



Registreerunud 13.10.02
Asukoht: Tallinn/Haapsalu
Kasutaja on eemal

Auto: S6 V8T

postitati 09.01.04 12:09 Tsiteeri


Kas pole mitte nii, et klimatronicul saab selle lumehelbekesega jahutaja välja lülitada (osadel ECO) selle mõttega, et kui võimalik, kasutab välisõhku (teeb aeglasemalt külmaks aga teeb). Ehk siis kokkuhoiu mõttes, sest kondipump tekitab suurema kütusekulu.

Tavalisel kondil lülitab lumehelbekesest lihtsalt kondi kompressori tööle ja soojanupuga saad siis täpsemalt reguleerida, kui vaja.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
juks11
huviline



Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 09.01.04 13:21 Tsiteeri


Noo nii panen siis ka oma targa jutukese maha."Lumehelves" tähendab,et vajadusel lülitatakse kliima kompressor sisse(kompressor ei tööta isegi +50 juures kogu aeg vaid vahelduva eduga,seda on kuulda auto juures väljas seistes).Kui "lumehelbeke" on manuaalselt maha võetud siis ei lülitu kompressor kunagi järgi vaid kliima kasutab välisõhku,enam külmemat kui väljas sisse ei puhu,küll aga soojemat.Kui kliima on reziimis "auto" ja "lumehelvest" pole manuaalselt maha võetud siis lülitab vajadusel kliima kompressori järgi.Ühesõnaga "lumehelves" näitab,et kliima võib jahutuseks kasutada kompressorit(vajadusel).Alla +5 kraadi ei suuda kompressor õhku jahutada ja seepärast kaob ka "lumehelbeke" tabloolt,sest pole mõtet kompressorit niisama järgi uhada(kompressor võtab kõvasti jõudu ja kütust kohe TUNTAVALT).Automaatkastidega auto lülitab kompressori isegi siis välja kui gaas vajutatakse põhja "kicktown",et auto läheks paremini edasi.Uutematel autodel on "lumehelves" asentatud nupuga "ECON".


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Ls
huviline

Avatar


Registreerunud 31.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 27.10.06 19:33 Tsiteeri


päevotsa otsisin analoogset teemat:),
aga kuidas siis praegu oleks kõige õigem sõita? niiskete ilmadega kipuvad ikka klaasid uduseks minema , välja arvatud juhul kui econ on väljas, ehk siis luba kompressorit kasutada :) ? Kui väljas on + 10 C siis ei pea säästmiseks econ nuppu sisse lülitama kuna ta ei lülita kompressorit nii tihti taha? (värskem õhk on ka sees kui econ väljas)


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
aifu
huviline



Registreerunud 21.03.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C6 3,2 Q sedaan

postitati 27.10.06 20:33 Tsiteeri


Hea ja asjakohane teema.Mulle müüja ütles et talveks ei ole hea ECON nupuga kogu süsteemi välja lülitada.Mina ei tea....


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Rain
klubiliige

Avatar


Registreerunud 05.10.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Allroad ja A6 Allroad

postitati 27.10.06 20:56 Tsiteeri


Ok see selge kui soe siis kliimakompressor tuleb järgi aga kas kliimakompressor läheb koos elektrilise vendikaga koos käima või käivad mõlemad oma ette. Kui vaja paneb vendika taha ja kui vaja lükkab kliimakompressori taha. Kliimaautomaatik siis autol peal.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
juks11
huviline



Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 27.10.06 20:58 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Rain
Ok see selge kui soe siis kliimakompressor tuleb järgi aga kas kliimakompressor läheb koos elektrilise vendikaga koos käima või käivad mõlemad oma ette. Kui vaja paneb vendika taha ja kui vaja lükkab kliimakompressori taha. Kliimaautomaatik siis autol peal.


Töötavad erinevalt.


Flameko Autohooldus.EE http://www.autohooldus.ee
Kasutatud ja uued varuosad http://www.autohooldus.ee/varuosad/ Imeodavad varuosad - http://www.autohooldus.ee/online
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Ls
huviline

Avatar


Registreerunud 31.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 27.10.06 21:11 Tsiteeri


aga milline oleks siis kõige õigem käitumisviis? Talvel econ peal või mitte,, või vahet pole?


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
juks11
huviline



Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 27.10.06 21:17 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Ls
aga milline oleks siis kõige õigem käitumisviis? Talvel econ peal või mitte,, või vahet pole?


Elu on näidanud, et parem oleks kui oleks peal... Kliima kogub ka niiskust ära ning niisukst on sügisel, talvel ja kevadel eriti palju...


Flameko Autohooldus.EE http://www.autohooldus.ee
Kasutatud ja uued varuosad http://www.autohooldus.ee/varuosad/ Imeodavad varuosad - http://www.autohooldus.ee/online
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
aifu
huviline



Registreerunud 21.03.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C6 3,2 Q sedaan

postitati 27.10.06 21:29 Tsiteeri


peal----tähendab Econ nupp on sisse lülitatud`?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kiil
klubiliige

Avatar


Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal

Auto: Allroad TDI manuaal

postitati 27.10.06 22:57 Tsiteeri


konditsioneer on tehtud sõiduohutust silmas pidades st. salongi minevast õhust niiskust eemaldada, et aknad uduseks ei läheks. ainult neegrid pidid arvama, et konditsioneer on külma tegemiseks. see pidi kõrvalnähe olema. vähemalt seda õpetati mulle koolis :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 29.10.06 19:02 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Ls
aga milline oleks siis kõige õigem käitumisviis? Talvel econ peal või mitte,, või vahet pole?

Talvel ei ole mõttekas ECON asendis pidada - nii saab kompressor iga kord, kui temperatuur lubab, ka käima minna. Kuna talvel muidu selleks võimalusi eriti ei teki, tasuks iga võimalus ära kasutada, sest pikk seismine teeb kompressorile ainult kahju.

ECON rezhiimi peaks ise peal vaid sellise kuiva +5...15 °C ilma puhul, kus see muidu käiks kogu aja, kuigi tarvis ei ole, sest välisõhk on niigi küllalt jahe.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jan-kos
huviline

Avatar


Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur

postitati 29.10.06 20:04 Tsiteeri


Olles ise kokku puutunud mitmete variantidega ja lugedes neid heietusi kliima sees- väljas jne. siis kõige parem kliima on siiski auto soojaks seest ja vahel ka aken pisu avada.Isiklikult arvan et kondi kompressori tihendid ei anna ka saba üle talve kui seda ei kasuta ja suure külmaga ei annagi teda sisse lülitada, nii et teik it isi seltsimehed! :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Leht
klubiliige

Avatar


Registreerunud 18.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: S4

postitati 30.10.06 06:42 Tsiteeri


selle jutu läbi lugedes siis tundub ,et minu oma vist isegi töötab veel kuidagi :D aga küsimus oleks siis selline ,et miks kylmalt(auto äsja käivitand) töötavad mu kliima nupud laitmatult(kergesti vajutades) aga kui olen autoga juba sõitnud pikemat aega siis need nupud ei taha enam reageerida vajutusele,ainult eriti tugevalt pigistades aga nii võib ju midagi ära lõhkuda.......et kas peabgi niii olema ja mina olen lihtsalt tohm :P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
erki.t
huviline

Avatar


Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Got burger? (Jeep)

postitati 30.10.06 08:17 Tsiteeri


vÕta oma kliimaplokk lahti ja puhasta nupud ära ;) jumal teab mis temperatuuritundlikku saasta sinna viimase 10 aastaga kogunenud on...


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
TiitR2
huviline

Avatar


Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal

Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.

postitati 30.10.06 09:49 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: juks11
Noo nii panen siis ka oma targa jutukese maha."Lumehelves" tähendab,et vajadusel lülitatakse kliima kompressor sisse(kompressor ei tööta isegi +50 juures kogu aeg vaid vahelduva eduga,seda on kuulda auto juures väljas seistes).Kui "lumehelbeke" on manuaalselt maha võetud siis ei lülitu kompressor kunagi järgi vaid kliima kasutab välisõhku,enam külmemat kui väljas sisse ei puhu,küll aga soojemat.Kui kliima on reziimis "auto" ja "lumehelvest" pole manuaalselt maha võetud siis lülitab vajadusel kliima kompressori järgi.Ühesõnaga "lumehelves" näitab,et kliima võib jahutuseks kasutada kompressorit(vajadusel).Alla +5 kraadi ei suuda kompressor õhku jahutada ja seepärast kaob ka "lumehelbeke" tabloolt,sest pole mõtet kompressorit niisama järgi uhada(kompressor võtab kõvasti jõudu ja kütust kohe TUNTAVALT).Automaatkastidega auto lülitab kompressori isegi siis välja kui gaas vajutatakse põhja "kicktown",et auto läheks paremini edasi.Uutematel autodel on "lumehelves" asentatud nupuga "ECON".

Täna hommikul näitas autos -5,5 C, kuid proovisin seda helbekest sisse-välja vajutada - toimis mõlematpidi :o


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
reggie
huviline



Registreerunud 14.04.06
Kasutaja on eemal


postitati 02.11.06 12:19 Tsiteeri


äkki sobib see ka siia teemasse: selline naljakas viga, et kui seda tärniga klahvi vajutan, vilgub 1 kord see kliima sümbol seal displeil aga tööle ei lähe. Nii kaua kui seda nuppu all hoida, tärn ka põleb ekraanil aga käima ikka ei lähe. Lugesin siin eelnevat... Kas ongi see nii siis, et kui väljas külm ei lasegi sisse lülitada ? Krt siis tõmbab klaasid uduseks jälle.

Kuni üleeilseni töötas laitmatult...

a4, 97a


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 02.11.06 12:47 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: reggie
äkki sobeb see ka siia teemasse: selline naljakas viga, et kui seda tärniga klahvi vajutan, vilgub 1 kord see kliima sümbol seal displeil aga tööle ei lähe. Nii kaua kui seda nuppu all hoida, tärn ka põleb ekraanil aga käima ikka ei lähe. Lugesin siin eelnevat... Kas ongi see nii siis, et kui väljas külm ei lasegi sisse lülitada ? Krt siis tõmbab klaasid uduseks jälle.
a4, 97a


Kusjuures nii veidralt see süsteem töötabki - samas miinuskraadidel peaks välisühu veesisaldus olema nii väike, et klaasid sellest uduseks ei peaks enam minema.

Kui ka pakasega kisub kogu aeg klaase seest uduseks, tuleb see niiskus õhku kuskilt mujalt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 02.11.06 12:49 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: jan-kos
Olles ise kokku puutunud mitmete variantidega ja lugedes neid heietusi kliima sees- väljas jne. siis kõige parem kliima on siiski auto soojaks seest ja vahel ka aken pisu avada.Isiklikult arvan et kondi kompressori tihendid ei anna ka saba üle talve kui seda ei kasuta ja suure külmaga ei annagi teda sisse lülitada, nii et teik it isi seltsimehed! :)


Ega su auto sellest külmemaks jää, kui külma ilmaga kompressor taha tuleb. Kui vähemalt korra kuus mingis soojemas parklahallis vms saab käia miski kümmekond minutit, siis sellest peaks juba suhteliselt küllalt olema...

Kui jõuad olukorrani, kus pool külmaainest miski kuu-paariga jälle välja on imbunud, siis avastad, et eelarvele see regulaarne süsteemi täitmas käimine hästi enam ei mõju...

P.S. Offtopicuna on seda tähele pannud, et märgatav osa neid ka talvel juhiakna "praotajaid" on autos suitsetajad :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 68.1% - SQL: 31.9%]