kaiz
huviline
Registreerunud 06.08.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S-type 2.0 TDI
|
postitati 08.01.04 14:52
|
|
|
Kuidas kliima töötab?
Kas keegi oskab öelda, kuidas kont/kliima toimivad? St kas kompressor uhab täiega külma ja mootori soojaga sätitakse see vajadusel soojemaks, või
sätib külma pool ka midagi? Lihtsalt huvitab.
|
|
|
A4TQ
klubiliige
Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: SQ7, 911
|
postitati 08.01.04 20:05
|
|
|
kui sa lumehelbekese nuppu vajutad hakkab kliima tööle ja uhab täiega ,temperatuuri tõstmisega lihtsalt antakse sooja õhku peale,aga kliima müttab
edasi
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 08.01.04 20:09
|
|
|
kui on klimatronic, siis see reguleerib kõik ise, kui on valitud auto reziim.
kui kliima ei suuda salongi temperatuuri välisõhuga mahajahutada siis lülitub kondi pump tööle, mis pumpab freooni aurustus radikasse ( aurustudes
seob freoon sooja) pump lülitub siis välja kui kliima on saavutnud soovitud salongi temperatuuri ja lülitub uuesti sisse kui on vaja jälle jahutada
konditsioneer sooja ei anna
õige temperatuuriga õhusegu "valmistab see kliima siis külmast ja soojast õhust
klimatronic arvestab ise õhuvoolu hulga ja temperatuuri, et võimalikult kiiresti saavutada soovitud temperatuur
sorry, kui ma mõnda külmaexperti pahandasin
|
|
|
|
A4TQ
klubiliige
Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: SQ7, 911
|
postitati 08.01.04 20:20
|
|
|
olen eelkõnelejaga osaliselt nõus klmatronicu puhul.aga vaidlen vastu et automaatselt kompessor tööle ei lülitu ja välja ei lülitu,selleks tuleb ikka
lumehelvest vajutada
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 08.01.04 20:44
|
|
|
kui susteem korras on siis nupule AUTO vajutades hakkab kont kah tööle kui on vaja jahutada
lumehelbega saab kondi manuaalselt sisse/välja lülitada
|
|
|
|
eestimees
huviline
Registreerunud 23.07.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1,9tdi
|
postitati 09.01.04 08:50
|
|
|
Hea teema!
Mullegi see kliimaseadme mõtlemine tabamatuks jäänud!
Miks AUTO reziimis "helbeke" vahel täieliku külma ilmaga sisse lülitub?
|
|
|
andres
huviline
Registreerunud 22.01.03
Asukoht: Tartumaa, Ülenurme
Kasutaja on eemal
Auto: Superb, 1,5 TSI, 110 Kw
|
postitati 09.01.04 11:01
|
|
|
Mis on täielik "külm"? Siin on olnud arutusel lumehelbe pildi tekkimise tem. kuldne kesktee oli, et alla +4 ei tohiks seda enam olla. Minul
on ta tekkinud mõnikord +2 juuresm seda aga ainult mingiks 5 min. Päris - kraadide juures ei ole täheldanud.
Ja komp. lülitud automaatselt sisse, kui temp. on üle +4, selleks ei pea midagi vajutama (seda siis "auto" reziimis).
|
|
|
mms
huviline
Registreerunud 13.10.02
Asukoht: Tallinn/Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: S6 V8T
|
postitati 09.01.04 11:09
|
|
|
Kas pole mitte nii, et klimatronicul saab selle lumehelbekesega jahutaja välja lülitada (osadel ECO) selle mõttega, et kui võimalik, kasutab välisõhku
(teeb aeglasemalt külmaks aga teeb). Ehk siis kokkuhoiu mõttes, sest kondipump tekitab suurema kütusekulu.
Tavalisel kondil lülitab lumehelbekesest lihtsalt kondi kompressori tööle ja soojanupuga saad siis täpsemalt reguleerida, kui vaja.
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.01.04 12:21
|
|
|
Noo nii panen siis ka oma targa jutukese maha."Lumehelves" tähendab,et vajadusel lülitatakse kliima kompressor sisse(kompressor ei tööta
isegi +50 juures kogu aeg vaid vahelduva eduga,seda on kuulda auto juures väljas seistes).Kui "lumehelbeke" on manuaalselt maha võetud siis
ei lülitu kompressor kunagi järgi vaid kliima kasutab välisõhku,enam külmemat kui väljas sisse ei puhu,küll aga soojemat.Kui kliima on reziimis
"auto" ja "lumehelvest" pole manuaalselt maha võetud siis lülitab vajadusel kliima kompressori järgi.Ühesõnaga
"lumehelves" näitab,et kliima võib jahutuseks kasutada kompressorit(vajadusel).Alla +5 kraadi ei suuda kompressor õhku jahutada ja seepärast
kaob ka "lumehelbeke" tabloolt,sest pole mõtet kompressorit niisama järgi uhada(kompressor võtab kõvasti jõudu ja kütust kohe
TUNTAVALT).Automaatkastidega auto lülitab kompressori isegi siis välja kui gaas vajutatakse põhja "kicktown",et auto läheks paremini
edasi.Uutematel autodel on "lumehelves" asentatud nupuga "ECON".
|
|
|
Ls
huviline
Registreerunud 31.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.10.06 18:33
|
|
|
päevotsa otsisin analoogset teemat ,
aga kuidas siis praegu oleks kõige õigem sõita? niiskete ilmadega kipuvad ikka klaasid uduseks minema , välja arvatud juhul kui econ on väljas, ehk
siis luba kompressorit kasutada ? Kui väljas on + 10 C siis ei pea
säästmiseks econ nuppu sisse lülitama kuna ta ei lülita kompressorit nii tihti taha? (värskem õhk on ka sees kui econ väljas)
|
|
|
aifu
huviline
Registreerunud 21.03.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 3,2 Q sedaan
|
postitati 27.10.06 19:33
|
|
|
Hea ja asjakohane teema.Mulle müüja ütles et talveks ei ole hea ECON nupuga kogu süsteemi välja lülitada.Mina ei tea....
|
|
|
Rain
klubiliige
Registreerunud 05.10.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad ja A6 Allroad
|
postitati 27.10.06 19:56
|
|
|
Ok see selge kui soe siis kliimakompressor tuleb järgi aga kas kliimakompressor läheb koos elektrilise vendikaga koos käima või käivad mõlemad oma
ette. Kui vaja paneb vendika taha ja kui vaja lükkab kliimakompressori taha. Kliimaautomaatik siis autol peal.
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.10.06 19:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rain
Ok see selge kui soe siis kliimakompressor tuleb järgi aga kas kliimakompressor läheb koos elektrilise vendikaga koos käima või käivad mõlemad oma
ette. Kui vaja paneb vendika taha ja kui vaja lükkab kliimakompressori taha. Kliimaautomaatik siis autol peal. |
Töötavad erinevalt.
|
|
|
|
Ls
huviline
Registreerunud 31.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.10.06 20:11
|
|
|
aga milline oleks siis kõige õigem käitumisviis? Talvel econ peal või mitte,, või vahet pole?
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.10.06 20:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ls
aga milline oleks siis kõige õigem käitumisviis? Talvel econ peal või mitte,, või vahet pole? |
Elu on näidanud, et parem oleks kui oleks peal... Kliima kogub ka niiskust ära ning niisukst on sügisel, talvel ja kevadel eriti palju...
|
|
|
|
aifu
huviline
Registreerunud 21.03.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 3,2 Q sedaan
|
postitati 27.10.06 20:29
|
|
|
peal----tähendab Econ nupp on sisse lülitatud`?
|
|
|
Kiil
klubiliige
Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: 2xAllroad
|
postitati 27.10.06 21:57
|
|
|
konditsioneer on tehtud sõiduohutust silmas pidades st. salongi minevast õhust niiskust eemaldada, et aknad uduseks ei läheks. ainult neegrid pidid
arvama, et konditsioneer on külma tegemiseks. see pidi kõrvalnähe olema. vähemalt seda õpetati mulle koolis 
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 29.10.06 18:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ls
aga milline oleks siis kõige õigem käitumisviis? Talvel econ peal või mitte,, või vahet pole? |
Talvel ei ole mõttekas ECON asendis pidada - nii saab kompressor iga kord, kui temperatuur lubab, ka käima minna. Kuna talvel muidu selleks võimalusi
eriti ei teki, tasuks iga võimalus ära kasutada, sest pikk seismine teeb kompressorile ainult kahju.
ECON rezhiimi peaks ise peal vaid sellise kuiva +5...15 °C ilma puhul, kus see muidu käiks kogu aja, kuigi tarvis ei ole, sest välisõhk on niigi
küllalt jahe.
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 29.10.06 19:04
|
|
|
Olles ise kokku puutunud mitmete variantidega ja lugedes neid heietusi kliima sees- väljas jne. siis kõige parem kliima on siiski auto soojaks seest
ja vahel ka aken pisu avada.Isiklikult arvan et kondi kompressori tihendid ei anna ka saba üle talve kui seda ei kasuta ja suure külmaga ei annagi
teda sisse lülitada, nii et teik it isi seltsimehed! 
|
|
|
|
Leht
huviline
Registreerunud 18.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: S4
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 30.10.06 07:17
|
|
|
vÕta oma kliimaplokk lahti ja puhasta nupud ära jumal teab mis
temperatuuritundlikku saasta sinna viimase 10 aastaga kogunenud on...
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 30.10.06 08:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: juks11
Noo nii panen siis ka oma targa jutukese maha."Lumehelves" tähendab,et vajadusel lülitatakse kliima kompressor sisse(kompressor ei tööta isegi +50
juures kogu aeg vaid vahelduva eduga,seda on kuulda auto juures väljas seistes).Kui "lumehelbeke" on manuaalselt maha võetud siis ei lülitu
kompressor kunagi järgi vaid kliima kasutab välisõhku,enam külmemat kui väljas sisse ei puhu,küll aga soojemat.Kui kliima on reziimis "auto" ja
"lumehelvest" pole manuaalselt maha võetud siis lülitab vajadusel kliima kompressori järgi.Ühesõnaga "lumehelves" näitab,et kliima võib jahutuseks
kasutada kompressorit(vajadusel).Alla +5 kraadi ei suuda kompressor õhku jahutada ja seepärast kaob ka "lumehelbeke" tabloolt,sest pole mõtet
kompressorit niisama järgi uhada(kompressor võtab kõvasti jõudu ja kütust kohe TUNTAVALT).Automaatkastidega auto lülitab kompressori isegi siis välja
kui gaas vajutatakse põhja "kicktown",et auto läheks paremini edasi.Uutematel autodel on "lumehelves" asentatud nupuga "ECON".
|
Täna hommikul näitas autos -5,5 C, kuid proovisin seda helbekest sisse-välja vajutada - toimis mõlematpidi 
|
|
|
reggie
huviline
Registreerunud 14.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.11.06 11:19
|
|
|
äkki sobib see ka siia teemasse: selline naljakas viga, et kui seda tärniga klahvi vajutan, vilgub 1 kord see kliima sümbol seal displeil aga tööle
ei lähe. Nii kaua kui seda nuppu all hoida, tärn ka põleb ekraanil aga käima ikka ei lähe. Lugesin siin eelnevat... Kas ongi see nii siis, et kui
väljas külm ei lasegi sisse lülitada ? Krt siis tõmbab klaasid uduseks jälle.
Kuni üleeilseni töötas laitmatult...
a4, 97a
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 02.11.06 11:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: reggie
äkki sobeb see ka siia teemasse: selline naljakas viga, et kui seda tärniga klahvi vajutan, vilgub 1 kord see kliima sümbol seal displeil aga tööle
ei lähe. Nii kaua kui seda nuppu all hoida, tärn ka põleb ekraanil aga käima ikka ei lähe. Lugesin siin eelnevat... Kas ongi see nii siis, et kui
väljas külm ei lasegi sisse lülitada ? Krt siis tõmbab klaasid uduseks jälle.
a4, 97a |
Kusjuures nii veidralt see süsteem töötabki - samas miinuskraadidel peaks välisühu veesisaldus olema nii väike, et klaasid sellest uduseks ei peaks
enam minema.
Kui ka pakasega kisub kogu aeg klaase seest uduseks, tuleb see niiskus õhku kuskilt mujalt.
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 02.11.06 11:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jan-kos
Olles ise kokku puutunud mitmete variantidega ja lugedes neid heietusi kliima sees- väljas jne. siis kõige parem kliima on siiski auto soojaks seest
ja vahel ka aken pisu avada.Isiklikult arvan et kondi kompressori tihendid ei anna ka saba üle talve kui seda ei kasuta ja suure külmaga ei annagi
teda sisse lülitada, nii et teik it isi seltsimehed! |
Ega su auto sellest külmemaks jää, kui külma ilmaga kompressor taha tuleb. Kui vähemalt korra kuus mingis soojemas parklahallis vms saab käia miski
kümmekond minutit, siis sellest peaks juba suhteliselt küllalt olema...
Kui jõuad olukorrani, kus pool külmaainest miski kuu-paariga jälle välja on imbunud, siis avastad, et eelarvele see regulaarne süsteemi täitmas
käimine hästi enam ei mõju...
P.S. Offtopicuna on seda tähele pannud, et märgatav osa neid ka talvel juhiakna "praotajaid" on autos suitsetajad 
|
|
|