Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Laadimisvoolu pinge temp.-st sõltumatuks? (Vastuseid: 36 | Vaatamisi: 5221)
Kaits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis

Auto: RS 6 Avant

postitati 05.06.07 19:45 Tsiteeri
Laadimisvoolu pinge temp.-st sõltumatuks?



Olukord selline:
Väga kuumade ilmadega linnaliikluses (ummikud, aeglane sõit) kukub laadimispinge liiga madalaks. Tuled põlevad, radika jahutusvent aeg-ajalt läheb käima, raadio mängib. Kui ka kont järgi on, on vent ka kogu aeg järgi. Normaalsed tarbijad, ei midagi üleloomulikku.
Nagu ma aru olen saanud, siis on täiesti normaalne nähtus, et genekas peabki kuumenedes vähem pinget väljastama? Elektrikud kommenteerige!
Mingil hetkel aga, tekib olukord, et voolu jääb väheseks. Minu autol (100TQA 89') näiteks tekib olukord, et bensiini pump ei anna enam piisavalt kütust kuna pinge, mis sinna peale jõuab, kukub umbes 1-1.5V. Sellest on vägagi piisavalt, et mõjuda pumba tootlikkusele. Normaalselt linnas liikudes saab hakkama, aga korralikult "vajutada" ei saa - segu lahja, "hing kinni".
Kuna tegemist on meh.pritsega autoga, siis süsteemi eripäraks on just väga suur sõltuvus kütuse survetest (trassirõhk, juhtrõhk, jääkrõhk).

Kas kuidagi on võimalik tekitada olukord, et genekast väljuv pinge ei sõltuks temperatuurist?

Sellist asja on keegi proovinud?
http://davebarton.com/AdjustableVoltage.html

Kasutusel 90A Boschi genekas, konkreetse auto originaal.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
laurz
huviline



Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: b4TQ :D E39

postitati 05.06.07 20:36 Tsiteeri


Äkki bensupumba toide võtta otse akult:P Või hoopis võimsam generaator;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kaits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis

Auto: RS 6 Avant

postitati 05.06.07 20:51 Tsiteeri


Pensupumba toide ongi otse akult võetud (relee vahel) - ikka vähe. Võimsamasse genekasse ei usu eriti, pigem suurema voldiga pingeregulaatorisse. Tellisin ära 14.7V-se.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
A4TQ
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: SQ7, 911

postitati 05.06.07 21:45 Tsiteeri


Täpselt nii tulebki alustada võimsama pingeka paigaldamisega.Soovitav kasutada releed 14,5v.Tegelikkuses tõuseb pinge 0,3-0,4v.Järgmiseks tuleks ära puhastada generaatori ja starteri + klemmid ja vajadusel vedada täiendav massijuhe auto kere ja mootori vahele.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
olc
huviline



Registreerunud 02.06.06
Asukoht: Põlva/Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 05.06.07 22:11 Tsiteeri


Siis peab mingi viga kusagil olema kui selline asi juhtub. Genekal harjad läbi, pingeregulaator vana ja väsinud, juhtmed vanad ja väsinud, klemmid mustad, mass kehv, aku pekkis vms. ise esimese hooga kohe kangemat pingergulaatorit peale ei hakkaks aretama.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 06.06.07 19:59 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kaits
Olukord selline:
Väga kuumade ilmadega kukub laadimispinge liiga madalaks. Kasutusel 90A Boschi genekas, konkreetse auto originaal.

Paigalda 115 A või 120 A
(leiad S ja 8 seerjalt ) mul on isegi sinu kronsaga 115 pakkuda


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Rmadis
huviline

Avatar


Registreerunud 21.09.06
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: A4 1.8 97a. A6 1.8T 97a.

postitati 06.06.07 20:04 Tsiteeri


Mida suurem tarbivus, seda väiksem laadimisvool ongi.
Võta kliima tagant ära ja ongi olemas.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 06.06.07 20:07 Tsiteeri


loe mis mureks on!

et peab kuuma ilmaga valima kas kliima või makk?
milleks?
asja mõte see ongi, et saaks erinevaid tarbijaid korraga kasutada


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
olc
huviline



Registreerunud 02.06.06
Asukoht: Põlva/Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 06.06.07 20:23 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: forsin
Tsitaat:
Algselt postitas: Kaits
Olukord selline:
Väga kuumade ilmadega kukub laadimispinge liiga madalaks. Kasutusel 90A Boschi genekas, konkreetse auto originaal.

Paigalda 115 A või 120 A
(leiad S ja 8 seerjalt ) mul on isegi sinu kronsaga 115 pakkuda

võimsamast genekast ei ole kasu. pinge langeb endist viisi kuhugi. see kuhugi ongi vaja leida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Rmadis
huviline

Avatar


Registreerunud 21.09.06
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: A4 1.8 97a. A6 1.8T 97a.

postitati 06.06.07 20:24 Tsiteeri


Lahendus võimsam genekas, sest vanal midagi kulunud, et ära ei toida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kaits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis

Auto: RS 6 Avant

postitati 06.06.07 20:55 Tsiteeri


Rahu, rahu :)
Asjaga tegeletakse. Genekas on mul selle auto juures veel üks väheseid kohti, mida pole maha võtnud. Võibolla ongi lahja pingeregulaator peal või gene ise otsakorral. Varsti selgub tõde.
Riiulis ootab korralik 90A gene ja sinna läheb peale 14.7V pingeregulaator. Näis mis siis muutub...
Põhimõtteliselt on mul teise auto peal ka 115A genekas olemas. Teise autoga praegu niikuinii ei sõida, seega võib vajadusel ka seda genekat proovida.

Mainiks ka veel seda, et kliimaga sigaritel (aku tagaistme all)on üks tüüpviga. Nimelt "+" juhe, mis akult starterisse läheb, on jätkukohaga (ees, kõrvalistuja jalge juures). See koht võib minna oksüdeeruma ja põhjustada kehva laadimist. Läheb kuumaks, ja vool ei lähe läbi.
Mu teisel autol (200) oli see probleem. Aga selle vea puhul olid sümptomid teised. Mida kauem sõita, seda kehvemaks laadimine läks. Sõltumata temperatuurist.
Praegusel autol seda jama pole. Sõita võib väga pikka maad, aga mida kuumem on õues (mootoriruum, genekas), seda vähem laeb. Saan linnast välja maanteele, läheb asi jälle paremaks, sest õhk jahutab genekat.
Öösel jahedas on päris hea juba...

P.S. Unustasin mainida, et auto pole päris tehaseseades. Chip on peal ja turborõhk tehaseseadega võrreldes topelt, 0.4bar -> 0.8bar. Seega kütuse pumba tootlikkus eriti tähtis.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 06.06.07 21:30 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kaits
Võibolla ongi lahja pingeregulaator peal või gene ise otsakorral.
Riiulis ootab korralik 90A gene ja sinna läheb peale 14.7V pingeregulaator. Põhimõtteliselt on mul teise auto peal ka 115A genekas olemas. seega võib vajadusel ka seda genekat proovida.

Mul kunagi 200 20v genekas andis välja ainult 11,2 V
Kuid praegune S 6 genekas annab välja lausa 15,3 V mis on juba haruldane Võibolla on se ka avatarilt loetav
(ja mõõtja tahtis vägisi seda juppi sealt genekalt endale saada :D)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
laurz
huviline



Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: b4TQ :D E39

postitati 06.06.07 21:32 Tsiteeri


kuumenedes suureneb takistus,järelikult geneka jahutus puudulik;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kaits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis

Auto: RS 6 Avant

postitati 06.06.07 22:01 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: laurz
kuumenedes suureneb takistus,järelikult geneka jahutus puudulik;)


Kõik on täpselt nagu tehasest tuli. Midagi pole puudu vms.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kirsa
klubiliige

Avatar


Registreerunud 20.05.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe Q 20v

postitati 06.06.07 22:14 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kaits

Praegusel autol seda jama pole. Sõita võib väga pikka maad, aga mida kuumem on õues (mootoriruum, genekas), seda vähem laeb. Saan linnast välja maanteele, läheb asi jälle paremaks, sest õhk jahutab genekat.
Öösel jahedas on päris hea juba...


Mu 200-l oli sama viga, et mida kuumem ilm või ka siis kui jäärajal korralikult kuuma andsin kukkus laadimine 12v peale.

Vahetasin genekaid ja harjasid, midagi ei muutunud, selle auto omapära. Sest näiteks kupeel ja A6-l ei liigu seier kuhugi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tegelane5
huviline

Avatar


Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal


postitati 07.06.07 15:10 Tsiteeri


Ei usu hästi et kontakti viga on, siis peaks ka kohe peale käimapanemist madal pinge olema. Viga võib ka jahutustuulikus olla- vaata kui kergelt see ringi käib - kui see raskelt käib hakkab ka metsikut voolu tarbima. Samas kui ruumi on siis ise prooviks teha sellise ratsi nagu BMWdel on - geneka otsas on plast kobakas millel toru otsas - nii saab gene endale jahedat õhku tõmmata.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kaits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis

Auto: RS 6 Avant

postitati 07.06.07 15:59 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Tegelane5
Samas kui ruumi on siis ise prooviks teha sellise ratsi nagu BMWdel on - geneka otsas on plast kobakas millel toru otsas - nii saab gene endale jahedat õhku tõmmata.


Selline asi on mul ka seal juba originaalis. Paljudel on see katki ja ära võetud/kadunud, aga mul kõik ilusti omal kohal.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kaits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis

Auto: RS 6 Avant

postitati 11.06.07 20:27 Tsiteeri


Nüüd siis genekas vahetatud. Asemele läks samasugune 90A genekas uute laagrite ja 14.7V pingeregulaatoriga. Vanal genekal oligi vaid 14V regulaator peal. ETKA järgi oleks pidanud olema 14.5V sellel genekal, aga see selleks... Pole veel põhjalikult testida saanud, aga tundub, et asi on parem kui enne. Kuid siiski teeb kuumus liiga, see on ilmselge.
Kui hommikul võtta ööläbi õues seisnud auto, on laadimine tunduvalt parem kui päevotsa lauspäikese käes seisnud autol. Vahe on umbes 1V (kliima displei pealt loetuna).

Kas tutikatel harjadel on ka mingi n.ö. sissetöötamise periood? Et harjad kuluvad kontaktrõnga järgi paikka vms?
Või peab sealt kohe tulema see volt, mis tulema peab ja paremust pole enam loota?

Kui viitsin, siis katsetan kunagi ära ka selle esimeses postituses viidatud reguleeritava ja eraldiasetseva pingeregulaatori.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
olc
huviline



Registreerunud 02.06.06
Asukoht: Põlva/Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 11.06.07 23:14 Tsiteeri


räägi siis numbritest kah, tore oleks mõõta otse akult testriga. selge see et öösel on jahedam ja antakse rohkem pinget kui päeval palavaga. omal just mõõtsin ja päeval lauspalavaga linnas kukkus suisa 13,5V peale mis on aga suvel täiesti norm. maanteel venitas ikka 13,8V jälle välja. hommikul jahedas on 14,2V umbes. 14,7V ei saa sa nagunii sealt, ainult talvel suure külmaga


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kaits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis

Auto: RS 6 Avant

postitati 12.06.07 18:21 Tsiteeri


Nii, akult mõõtes (auto peale sõitu ca. 3h vilus seisnud - mootoriruum suht jahe):
Ilma tarbijateta 14.1V
Kõigi tarbijatega (kliima jahutusvent + salongi vent + kõik tuled + kõik soojendused, makki praegu pole) 12.5V.

Mootori täieliku töösoojuse saavutamise hetkeks (jahutusvendi käivitumise hetkeks) oli pinge kukkunud 14.1V -> 13.8V.

Märgiks ära ka selle, et nii kliima voltmeeter kui ka kellade plokis olev voltmeeter näitasid tunduvalt väiksemat pinget kui otse akul olev voltmeeter. Kui akult näitas 12.5V, siis kliima pendeldas 10.0V ja 9.8V vahel. Näidikute plokis olev voltmeeter kukkus ka ähvardavalt alla 12V...

Hommikune külmkäivitus ja ekstreemne linnatest kuumuses on veel tegemata.

Edit: Aku on mõned kuud tagasi ostetud Bosch Silver 75Ah (nagu ette nähtud). Erinevad massi klemmid on kõik korralikud, samuti starteri ja geneka klemmid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
A4TQ
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: SQ7, 911

postitati 12.06.07 20:14 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kaits
Kõigi tarbijatega (kliima jahutusvent + salongi vent + kõik tuled + kõik soojendused, makki praegu pole) 12.5V.

See on mõõdetud kindlasti tühikäigul.Pööretega peaks asi hoopis teine olema.Genekas ei jõua väikestel pööretel nii palju voolu toota kui tarvis on.
Uus pingerelee tahab natuke aega sisse töötamist et harjad korralikult liugrõngaste vastu hakkavad käima.Lootus et asi paraneb veelgi.
ps.pole mina veel näinud et vanematel audidel voltmeeter armatuuris õieti näitaks:(


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kaits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis

Auto: RS 6 Avant

postitati 12.06.07 20:24 Tsiteeri


Jah, tühikäigul. Proovisin ka korraks pöördeid lisades (3000rpm, u.30sek max), aga eriti palju ei muutunud. Heal juhul 13V sai kätte.
Mõõtsin ka vanakooli analoog "apastraadiga" (kuid siiski suht asjalik), mis peab olema ideaalselt tasasel pinnal jne, muidu nõel vajub ära. Seega +/- 0.2V on ehk viga ka...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
olc
huviline



Registreerunud 02.06.06
Asukoht: Põlva/Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 12.06.07 22:36 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: A4TQ
See on mõõdetud kindlasti tühikäigul.Pööretega peaks asi hoopis teine olema.Genekas ei jõua väikestel pööretel nii palju voolu toota kui tarvis on.
Uus pingerelee tahab natuke aega sisse töötamist et harjad korralikult liugrõngaste vastu hakkavad käima.Lootus et asi paraneb veelgi.

Tee nüüd omale selgeks mis on vool ja mis on pinge. pinge ei tohi kindlasti mitte pööretest sõltuda. vool mõõdetav amprites ja neid ampreid tühikäigul jah kindlasti vähem aga see ei ole hetkel teema. ampreid siin ei mõõdeta nagunii


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
A4TQ
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: SQ7, 911

postitati 13.06.07 07:07 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: olc
Tee nüüd omale selgeks mis on vool ja mis on pinge. pinge ei tohi kindlasti mitte pööretest sõltuda. vool mõõdetav amprites ja neid ampreid tühikäigul jah kindlasti vähem aga see ei ole hetkel teema. ampreid siin ei mõõdeta nagunii

Võtame 90A Boschi geneka.Korras genekas annab välja voolu vähemalt 110A.Kui me sellest voolust kasutame ära ca 50-60A(tuled,kliima,puhur,klaasisoojendus) siis tahes tahtmatta langeb laadimispinge.Pöörete lisamisega toodame rohkem ampreid ja sellega tõuseb ka laadimispinge. Vähem probleemsed on uut tüüpi Boschi genekad.Jaapani gene tootjatel see probleem peaaegu puudub.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tegelane5
huviline

Avatar


Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal


postitati 13.06.07 15:53 Tsiteeri


Niisugune ise ehitajate variant kah nüüd väljamõeldud.
http://www.tevalo.ee/foorum/showthread.php?t=26513&highlight=regulaator

To kaits
Mõõda mis pinge saad kui mõõdad geneka + ja aku + vahelt. Tundub et selles juhtmes võiks kala olla.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 66.8% - SQL: 33.2%]