turbo
huviline
Registreerunud 03.10.03
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: S6
|
postitati 21.04.07 19:05
|
|
|
Autoga Itaaliasse
Kuna eelmise aasta Norra reis õnnestus peaagu perfektselt (auto pidas vastu ja pere ka) ja teema leidis siin foorumis head vastukaja, siis teeks see
aasta ka teema.
Sedakorda üritaks ära käia ära Itaalias, ikka sellesamuse sinilinnuga
Plaanis minna läbi poola, tšehhi ja austria ja tagasi tulla läbi saksamaa, taani ja rootsi.
Norra reisiga oli kilomeetritest ja ajakulust mingitki aimu, selle reisi puhul küll mitte.
Niisiis, küsimused ikka samad:
kustkaudu minna ja kustkaudu tulla,
maksud,
ööbimiskohad,
mis ajaga planeerida,
ja kaugele saapamaale üldse põrutada.
Norras õppisin palju, seda eriti mägedes sõidu kohapealt aga no usun, (loodan) et Alpid pakuvad ekstreemseimaid mõnusi.
Tänud ette,
turbo
|
|
|
|
rafaello
huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Tallinn, Jüri
Kasutaja on eemal
Auto: audi
|
postitati 21.04.07 19:29
|
|
|
millal plaanis? Ise hakkasin suht sama asja mõtlema. algselt oli plaan Austria, Baierimaa, vbl ka Šveits kuid vaatasin, et ega Austriast Veneetsiagi
kaugele jää, ainult mõni tund minna ehk. Ootan samuti igasugu kasulikku infi. Autotrippe ennegi tehtud, kuid seekord plaan rohkem suvistele Alpidele
panustada.
|
|
|
turbo
huviline
Registreerunud 03.10.03
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: S6
|
postitati 21.04.07 19:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rafaello
millal plaanis? Ise hakkasin suht sama asja mõtlema. algselt oli plaan Austria, Baierimaa, vbl ka Šveits kuid vaatasin, et ega Austriast Veneetsiagi
kaugele jää, ainult mõni tund minna ehk. Ootan samuti igasugu kasulikku infi. Autotrippe ennegi tehtud, kuid seekord plaan rohkem suvistele Alpidele
panustada. |
Plaanis juulis.
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 21.04.07 20:41
|
|
|
Kui eelmine reis ~3000 km siis plaanitav ~6000 km
seega üks rool ja kaks pikalt vastupidavat tihendit siis pole probleeme.
|
|
|
rafaello
huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Tallinn, Jüri
Kasutaja on eemal
Auto: audi
|
postitati 21.04.07 20:50
|
|
|
ma olen ainult ise üks pikalt vastupidav tihend , kahjuks. Senini pole veel
probleeme ka tekkinud. Ja kui ma kõrval peaksin istuma ega ma siis niikuinii ei maga. A mägedes sõit on mu lemmiktegevus, mida ekstreemsem seda etem.
|
|
|
turbo
huviline
Registreerunud 03.10.03
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: S6
|
|
Silver
huviline
Registreerunud 27.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.04.07 21:12
|
|
|
Korduvalt ja korduvalt seda teed sõitnud ja siinkohal mõned mõtted...
"mis ajaga planeerida,ja kaugele saapamaale üldse põrutada."
Sellele küsimusele ei saa keegi teine vastasta peale sinu enda. Ükskõik kui palju sa aega varud, kõik kulub ära ja tuleb puudu. Täpsustamata on sul ka
reisi eesmärk - kas prioriteet on riigi ajalugu ning kultuur või lihtsalt Vahemere ääres pleesitamine? Mis puudutab aega, siis itaallased selle pärast
väga ei pabista - hommikul paar tundi tööd, siis siesta 3-4 tundi ning siis veel paar tundi tööd ja ongi aeg rikkalikuks õhtueineks. Juulis pead
arvestama ka sellega, et siis on high season ja kõik hinnad on sellele vastavad. Juulile vastav on ka temperatuur - polnud harv, kui autotermomeeter
ületas 40 C . (PS: Keelebarjäär on terav. Reeglina peale itaalia keele ei
räägita, va siis majutus jms asutused. Saksa keelt pursiti isegi veidi rohkem kui inglise keelt. Oleneb ka piirkonnast) Mina olen üsna põhjalikult
Itaalia läbi lapanud põhjast kuni Roomani (sh Sardiinia), eks küsi kui midagi täpsemalt huvitab.
Mina olen käinud edasi-tagasi marsruudil Eesti-Läti-Leedu-Poola-Tsehhi-Austria-Itaalia. Aega on kulunud järgnevalt: varasel õhtupoolikul Tallinnast
väljumine; varahommikul Leedu-Poola piir; pärastlõunal Tsehhi; õhtuks Viin; varahommikuks Itaalia. Sõidetud LE piires, sisaldades eineid jms. Tuleb
tunnistada, et ka siin on üks tihend ja natuke peale Minu reiside
eesmärgiks on olnud siva sihtkohta ning seal majutuda. Kui jaksu ja tahtmist veidi vähem (nt laste pärast pole võimalik) siis ilmselt ööbimine Tsehhis
abiks.
Kiirteemaksud on Tsehhis 80 eek (oli vist 5 päeva pilet), Austrias 120 eek (oli vist nädala pilet) ja Itaalias sõltub läbitud kiirtee km hulgast. See
tuli ca 1 eek km. NB! Ära unusta piletit võtmata ega kaota seda - trahv 9,10 eur. Eelmise aasta näitena suutsin mina kolme nädala jooksul Itaalias
kiirteedel kulutadada ca 1500 krooni. Kogu reis oli suts alla 7000 km.
Kütuse hinnad eelmise aasta suvel. Eks suurusjärgust saad aimu. Kütus linnades kallim, kui kiirteede ääres. Paljud linnatanklad on ka avatud mõned
tunnid hommikul, siis jällegi kuulus siesta, siis veel paar tundi ja siis pillid kotti.
"Ööbimiskohad"
Jälle unustasid mainimata, mis levelil plaanid reisida. Kas hotellist hotelli või sobivad ka kämpsid ja telgi püsitatamine pole probleemiks? Viimaste
puhul võin mõningaid vihjeid anda.
Alpide puhul saad nautida vaid nendest läbisõitu ja päris suurel hulgal tunneleid (alates Austriast), kui on ikka plaan Itaaliat, kui sellist
avastada.
Mõned väljendid, mida võiks teada
"allora" - itaallaste lemmikväljend ja nn sidesõna. Otsest tõlget polegi vaid pigem sarnaneb vastele - "niisiis". Sobib ükskõik kuhu ja ükskõik
millal
"ciao" - familiaarne tervitus, mida kasutatakse ka lahkumisel. Eesti keeles samuti kasutusel - tsau
"buon giorno" - Tere päevast. Kasutatakse enne siestat.
"buona sera" - Tere õhtust. Kasutatkse pärstlõunal, alates siestast.
"grazie" - Tänan
"prego" - Palun
"zona commerziale" - Ostukeskused ja outletid.
Kui tekkis mõtteid ja konkreetsemaid küsimusi, siis üritan kogemuste piires vastata.
|
|
|
|
rafaello
huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Tallinn, Jüri
Kasutaja on eemal
Auto: audi
|
postitati 21.04.07 21:21
|
|
|
mul oli muidu plaan austrias kämpides pikemalt peatuda. Hotellides küll magatud ja võiks kunagi soetatud matkavarustust ka asjakohaselt kasutada Ja kuna Itaalia ka kaugel pole siis põikaks veneetsiast läbi, loodan, et
vastab ootustele. Loodan, et Alpides kämpide leidmine pole probleem? Sama küsimus ka Itaalia kohta! kuidas seal kämpingutega lood on. Ja mis hindadega
nad üldse kuskil on?
Tagasi plaanin tulla läbi Baierimaa ja ka seal natuke puhata ringi vaadata.
Igasugune inf teretulnud.
|
|
|
Silver
huviline
Registreerunud 27.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.04.07 22:24
|
|
|
Oh ei tasu selle Veneetsia pärast nii väga erutuda, et sellest peaks tingimata "läbi põikama", kui Itaalia eesmärk pole. Räiged rahvamassid, mis
voorivad mööda kitsaid tänavaid (Stockmanni hullud päevad on selle kõrval keksumäng); sissepääsu järjekorrad Püha Markuse kirikusse ja kellatorni ning
teistesse vaatamisväärsustesse võtavad aega tunde ühe objekti kohta; räiged hinnad igas valdkonnas - tegemist ju korraliku turistilõksuga; suur hulk
kilomeeterid tallataksot (Autoga minnes tuleb jätta linnaäärsesse parkalasse, mille ööpäev oli vist 24 eur . Samasse punkti jõuavad mandrilt ka rongid
ja autobussid). jne.
Kui aga on ikkagi siht võetud, siis saab Veneetsiasse ka praamiga (2 in edasi-tagasi 20eur), olles eelnevalt näiteks majutunud Punta Sabbionis Miramare või mõnda teise meelepärasesse kämpingusse.
Praktilselt hotellidest, kämpsidest poolsaar koosnebki. PS: Poolsaare tippu jõudmiseks varuge aega ja kannatust liikluse tiheduse ja aegluse tõttu.
Rafaellole oleks tõsine soovitus piirduda ühe riigiga ja mitte ennast lõhki rebida. Pärast saad konstanteerida vaid fakti, et oled käinud aga mitte
midagi näinud. Jää nt Austria juurde. Maastikud on kaunid ja Viin on vapustav. Nt Viini "läbi vaatamiseks" kulub 3-4 päeva. Ainuüksi Schönbrunni lossi koos tema parkide, loomaia jpm tarvis kulub hoogsal
sammul 2 päeva. Sealt edasi siis näiteks Salzburg, Innsbruck ja oledki Alpides. Kogu riik on ajalugu täis ja ise olen nt nimetatud trajektooril
"kogemata" avastanud väga lahedaid kohti.
Aga see kõik on teine jutt ning väljub teemast "Autoga Itaaliasse".....
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 22.04.07 04:58
|
|
|
Sai käidud paar aastat tagasi Monzas F1 vaatamas autoga.
Läti,leedu, poola, saksa,austria ja itaalia.Minnes läbisime austria kõige kitsama koha pealt ja tagasi tulles seiklesime mägesid mööda.Eestist
monzasse sõitsime 3 päeva ja öösel ei sõitnud eriti.Kämpaplatse on küll,autoroute abiks.Hinnad olid alla kümne euro,täpsemalt ei mäleta.Austria oli
väga ilus,kahjuks ei saanud seal kaua viibida.Tagasiteel põikasime veneetsiasse ja san marinosse,lisaks kaks päeva rimini kuurortis.Soovitan
soojalt,tagasi tulles oleks võinud ainult tsehhi kaudu tulla.
Odav vein maksab itaalias 7 eek. liiter,nii et võib kauemaks ka jääda.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
rafaello
huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Tallinn, Jüri
Kasutaja on eemal
Auto: audi
|
postitati 22.04.07 07:53
|
|
|
Iseenesest Viinis ja Schönbrunnis korra käinud. Aga häda oli, et aja läks jube kitsaks ajaga ja sain olla seal ainult 2 päeva. sellega mu Austrias
käik peamiselt piirduski. Seepärast mõtlesingi nüüd selle piirkonna korralikult ette võtta. See Austria ja Saksa "ordnung" on ikka minu meele järgi.
Lähen ca 2 nädalaks. Itaalia mõte tekkis nüüd planeerides käigupealt kuna
vaatasin, et see ei jää ju kaugele. Aga iseenesest pole see mul tegelikult eesmärk kui sinna minek (seal olek) ikka liiga suur peavalu on. Peamine on
ikkagi Alpid. Ja ka autoroute (2007) on abiks. Kuigi kuulsin, et Poolas pidi ka see praegu kohati metsapoole näitama.
|
|
|
turbo
huviline
Registreerunud 03.10.03
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: S6
|
postitati 22.04.07 08:43
|
|
|
Tänud vastanutele, püüan siis lüngad täita.
Reisi eesmärk? Eks ikka midagi uut kogeda ja näha, perega koos olla ja lihtsalt elu nautida.
Kuna minu tagasihoidlike arvutuste alusel jõuaks selle ajaga väga kiirustamata San Marinosse ja tagasi, siis saigi see sihtmärgiks valitud. Lõppude
lõpuks peab ju reisil algus -ja lõpppunkt olema.
Kuna mind suurt suurlinnade melu ei paelu, siis loodan naudingu saada läbi Alpide sõidust.
Naine seevastu armastab melu ja veini ... ja Itaaliat .
Aega on ca 2 nädalat ja rahalisi limiite pole. Selles mõttes, et kui juba puhata, siis piiranguteta.
Peatuspunktid pole absoluutselt olulised, eelmine aasta olid need väga kaootilised, ööbisime nii autos, telgis, kämpades kui ka viie tärni hotellis,
nö wildlife. Ausaltöeldes hotellist hotelli rännates, isegi kui ressursid võimaldaks, oleks äärmiselt mage.
Eelmine aasta siin hoiatati, et kohad nii hotellis kui kämpades tuleks ette ära broneerida või siis kell 16.00 juba peatuda, et muidu pole kohti.
Aga ega vanad inimesed ju ei õpi, ikka seiklesime õhtul kümneni ja siis oli vesi ahjus .
Samas alati leidsime mingi variandi ööbimiseks, ja see autos magamine johtus sellest, et gps ei toiminud Oslo tunnelites. Siinkohal oleks huvitav
teada, kuidas Tšehhis gps-ga ja teede märgistusega on?
Aga asjast edasi, ei tahaks edasi-tagasi mööda ühte marsruuti sõita.
Viamichelin.com arvutab, et läbi Saksa sõites on marsruudi pikkus 2693km, sh. kiirteid 1248km.
Läbi Tšehhi sõites marsruudi pikkus 2323km, sh. 233km kiirteid . Ilmselt
on need vananenud andmed.
Quote by Silver: (Kiirteemaksud on Tsehhis 80 eek (oli vist 5 päeva pilet)).
Kuna eesmärk pole Saksa külastamine, siis muidugi olen huvitatud selle kiirest läbimisest.
Samas Tšehhi pidavat olema nii huvitav, et äkki kaugemale ei jõuagi.
Rekkajuhid on pakkunud veel varianti, et üldse laevaga Saksamaale minna. Jääb ära närvesööv Poola ja Saksamaalt värske peaga kohe lõunapoole
jugama.
Huvitav, palju see laevasõit kallimaks läheks ja palju aega kaotaks?
Kunagi 100a. tagasi kümneid kordi läbi Poola sõidetud, oli küll närvesööv. Tänapäeval ei tea, äkki on asi paremaks muutunud.
Igatahes üks ots tuleb läbi Poola ka teha, et Tšehhit näha.
Eelmise aasta reis näitas, et variant "aeglaselt kohale, kiirelt tagasi", toimis. Niiet ikkagi ilmselt sinna läbi Tšehhi ja tagasi läbi Saksamaa.
Soovitused vägagi teretulnud.
NB. eelmine aasta oli Joeli ja Kikkikese soovitustest vägagi abi. Siinkohal hilinenud tänud neile
|
|
|
|
rafaello
huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Tallinn, Jüri
Kasutaja on eemal
Auto: audi
|
postitati 22.04.07 09:19
|
|
|
Tsehhis olen paaril korral käinud. Teemärgistus oli minu meelest seal täitsa OK. Probleeme nagu ei esinenud.
Iseenesest ka Tsehhi on suht lahe läbi käia, asjale lisab jumet ka see,et seal on ikka jube odav. eriti mis just sööki- jooki puudutab. Aga ütleme
ikkagi, et Austria ja Tsehhi vahel on kontrast väga suur olemas. Tsehhist tahan seekord nö puhates liigset aega kulutamata läbi jugada. Aga arvan, et
2 nädalat sa seal küll olla ei viitsi slovakkias on veel eh kpõnevam sõita
aga Tsehhi suht lame värk.
Ka ise pole ma rahalisi limiite seadnud, kuid arvan, et kallid hotellid jätan ikkagi kõrvale seekord. Lihtsalt ei paku pinget. Tahakski midagi
teistmoodi- loodus, mäed, kämping mägedes jne. selleks ma ära sõidangi, et linnaelust saab vahest siiber
|
|
|
rafaello
huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Tallinn, Jüri
Kasutaja on eemal
Auto: audi
|
postitati 04.06.07 17:25
|
|
|
ega tea keegi öelda palju praegu Poolas teemaksudele raha läheb, peab ju natsa peenraha selleks kaasa võtma kuna eurod neil ju ei toimi.
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ E39
|
postitati 04.06.07 17:53
|
|
|
teemaksu saab maksta kaardiga.Seal kaks boxi üks sula ja teine kaardi maksu jaox
|
|
|
urmas242
huviline
Registreerunud 27.05.06
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2,5 TDi
|
postitati 15.06.07 09:58
|
|
|
Juulis Itaalia reis plaanis start Pärnust 07.07.
|
|
|
fkaasik
huviline
Registreerunud 08.02.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 TDI, VW R32
|
postitati 18.06.07 11:09
|
|
|
Tervist reisusellid!
Leidsin lõpuks teema, kus kaasa rääkida.
Olen elanud lähes kümme aastat Sveitsis ning korduvalt sõitnud Eestisse ja tagasi. Kõige mugavam viis on laevaga Saksamaale ja sealt otse ca 1300km
Itaalia piirini. Kui eesmärgiks on Tsehhit näha, siis ei ole see varjant mõeldav.
Kui aga Itaalia eesmärgiks, siis soovitan järgmist. Laevaga Saksa (20+ tundi rahulikult loksumist vs Läti, Leedu, Poola jne teed). Sõita mööda
kiirteid Sveitsi, Austriasse. Mina pooldaks Sveitsi kuna seal bensiin odavam (98 oli viimane kord ca 17 Eek/l) ning kiiruse ületamistele vaadatakse
vähe leebemalt kui Austrias. Miks Sveits/Austria? Sest sõita üle ja läbi Alpide on kõva elamus (eriti veel kiire Audiga). Sõit läbi Sveitsi kestab
umbes päev, kui valida väiksemad/huvitavamad teed ja peatuda mõnes ilusas linnas (näiteks Luganos). Sealt edasi on Itaalia kiviga visata.
Kus ja kuidas Itaalias liikuda on aga juba eraldi teema. Kui äkki oskad öelda, mis täpsemalt huvitab, siis ehk oskan soovitada midagi.
Ehk oli abi. Kui küsimusi on võib alati maili saata fkaasik@hotmail.com
|
|
|
|