GT1
huviline
Registreerunud 30.07.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant Tdi Q
|
postitati 21.03.07 16:44
|
|
|
TDi Pumpdüüsedega spets. õli
Eelmise nädala Autolehes oli vaatluse all kasutatud A4 ja Revali mees ajas sellist juttu, et TDI pumppihustitega diislitel tuleb kasutada
spetsiaalsest õli!!!!
Huvitav, et pole sellist väidet kuskilt kuulnud!?
Kas oskab keegi kommenteerida asja või mõtles ta selle all Longlife õli või siis sai ajakirjanik valesti aru!
Revali mehed võiksid ka asja kommenteerida..
Tsiteerin ajakirjas öeldut:Veiko Aaviste,AS Reval Auto
Pumppihustitega mootorid töötavad päris hästi.Nendes tuleb kasutada spetsiaalset pumppihustitega mootoritele mõeldud õli,ka võivad need kütuse suhtes
pisut tundlikumad olla.
Kas siis pumpdüüsedega on sama asi, et ongi mingi eriõli??
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.03.07 16:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: GT1
Eelmise nädala Autolehes oli vaatluse all kasutatud A4 ja Revali mees ajas sellist juttu, et TDI pumppihustitega diislitel tuleb kasutada
spetsiaalsest õli!!!!
Huvitav, et pole sellist väidet kuskilt kuulnud!?
Kas oskab keegi kommenteerida asja või mõtles ta selle all Longlife õli või siis sai ajakirjanik valesti aru!
Revali mehed võiksid ka asja kommenteerida..
Tsiteerin ajakirjas öeldut:Veiko Aaviste,AS Reval Auto
Pumppihustitega mootorid töötavad päris hästi.Nendes tuleb kasutada spetsiaalset pumppihustitega mootoritele mõeldud õli,ka võivad need kütuse suhtes
pisut tundlikumad olla.
Kas siis pumpdüüsedega on sama asi, et ongi mingi eriõli?? |
Jah, tohib kasutada vaid SPETSÕIL!!!
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 21.03.07 17:39
|
|
|
Aga mis on see spetsiaalõli? Viskoossus, kvaliteet?
SAE:...W...?
API: ....?
ACEA: ...?
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
sileem11
huviline
Registreerunud 17.09.03
Asukoht: Hrku
Kasutaja on eemal
Auto: G30LCI, B6,C3
|
postitati 21.03.07 17:51
|
|
|
Reval kasutab by default Mobile synt special V 5w-40.
Audi annab: VW standardid 505 01 5w-40 ja 506 01 0w-30
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.03.07 19:40
|
|
|
Meie paneme Valvoline LongLife 5w30, rohkem hetkel kahjuks ei mäleta. Sama õli käib ka 3,0 bensukasse ning osadel mootoritel on pikendatud hooldusvälp
keelatud. Paljud mootrid on vale õli kasutamisest tuksi keeratud.
3,3TDI tahab jälle oma õli jne, väga palju erinevaid õlisid nõuavad Audi uuemad mootorid...
|
|
|
|
sospert
huviline
Registreerunud 18.05.04
Kasutaja on eemal
Auto: q7
|
postitati 21.03.07 21:08
|
|
|
St, et 3,3 on ka "common rail diesel" - ühisanumapritse. Selles mootoris ka nagu teistes audi uuemates diisel mootorites on 505.01 kvaliteedimärgiga
õli kohustuslik. Õli pidavat ka pihusteid määrima.
Aru ma ei saa aga sellest, et miks seda vaja on. Vahetasin hiljuti klapikambrikaane tihendit, pidin pihustid oma pesadest välja kiskuma ja nägin, et
pihustid on läbi õli oma pesades. Pihustid pikad, all silindrid juures tihenab neid kummitihend, et õli ei satuks pihusti otsa juurde. Ülejäänud osa,
mis on üleval klapikambrikaane all on selline labane metallitükk (lihtsalt pihusti metallne osa), pole seal miskeid kanaleid, kust saaks õle läbi
voolata ja määrida!
Selles ka küsimus, et millega audi ja vw seda põhjendavad, et nende tdi mootorites on 100% just sellise tähisega õli vaja kasutada.
Samas MB, Volvo, Peugeot ei nõu just seda spets õli.
Ma olen õlide maailmas juba 15 aastat sees olnud aga see fenonem on siimaani arusaamatu. Endal samalaadne mootor, milles ma ka vajaliku õli kasutan.
|
|
|
Dan
klubiliige
Registreerunud 05.11.03
Asukoht: Tallinn/Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: VW Golf R Mk7; Audi A3 SB quattro, Audi 80 quattro
|
postitati 22.03.07 07:25
|
|
|
Pumppihustitega mootoritel käib jah 5w-40 505.01 ja kasutatakse ka 0w-30/5w-30 506.01 mis on siis longlife õli...
|
|
|
ivar80
huviline
Registreerunud 22.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A90 B3 2,3, Seat Altea XL 2,0TDI DSG
|
postitati 22.03.07 08:04
|
|
|
Eraldi teema on sellise spetsiga õli leidmine poest
Täitsa vihale ajab iga kord. Kui leiadki siis on seda raudselt 2 või 3 liitrit ja vaja oleks 4
EDIT: Peale selle ei tea enamus töökodasid, kes muuhulgas ka õlivahetusega tegelevad, et PD mootorile käib spets õli ning kallavad tavalist täissünti
sisse külma kõhuga. Paljudel õlitootjatel pole sellise spetsiga õli üldse olemaski. Eestis müügil olen näinud: Castrol, Valvoline, Comma, Mobil1,
Teboil.
Kuna ameerika kohtusüsteem on kõik, kes midagi müüa tahavad väga ettevaatlikuks teinud, siis seal on asi tehtud selgeks puust ja punaselt
(mootorikattel)
|
|
|
zulzu
huviline
Registreerunud 25.01.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: vtec
|
postitati 22.03.07 10:53
|
|
|
eelmise omaniku poolt on sisse kallatud esso 5w-40, mõned päevad tagasi kallasin ise mobil full synt extreme perfomance 5w-40 juurde.
kas asi on nii hull, et pean kiiresti selle solgi sealt õige kraami vastu välja vahetama või kannatab veel 1500km hoolduseni sõita? parem karta kui
kahetseda...
|
|
|
Robinson
klubiliige
Registreerunud 05.09.03
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.03.07 10:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ivar80
Eraldi teema on sellise spetsiga õli leidmine poest
Täitsa vihale ajab iga kord. Kui leiadki siis on seda raudselt 2 või 3 liitrit ja vaja oleks 4
EDIT: Peale selle ei tea enamus töökodasid, kes muuhulgas ka õlivahetusega tegelevad, et PD mootorile käib spets õli ning kallavad tavalist täissünti
sisse külma kõhuga. Paljudel õlitootjatel pole sellise spetsiga õli üldse olemaski. Eestis müügil olen näinud: Castrol, Valvoline, Comma, Mobil1,
Teboil.
Ja "MOTOL"Specific-506.01,506.00,503.00
Kuna ameerika kohtusüsteem on kõik, kes midagi müüa tahavad väga ettevaatlikuks teinud, siis seal on asi tehtud selgeks puust ja punaselt
(mootorikattel)
|
|
|
|
GT1
huviline
Registreerunud 30.07.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant Tdi Q
|
postitati 22.03.07 11:46
|
|
|
Kas siis pumppihustitega on oma õli ja pumpdüüsedega veel eraldi.Kumba marki ja mis õli siis tuleks kasutada.mul om 96 kw tdi see on vist
pumpdüüsidega.Mul hetkel sees Valvoline 5W-40 kas seda siis võib kasutada?
|
|
|
ivar80
huviline
Registreerunud 22.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A90 B3 2,3, Seat Altea XL 2,0TDI DSG
|
postitati 22.03.07 11:57
|
|
|
pumpe düsse (vms) on saksa keeles pumpihusti
Pole mõtet ju katsetada kui tootja ei soovita muud õli seal kasutada. Ega seda õli nüüd ju nii tihti ka ei vaheta et hullult rahakotile hakkaks.
Valvolinel on sellise viskoossusega 505.01 spetsiga õli küll olemas aga kas sisse valatud just see seda pead ise teadma.
Tsitaat: | Algselt postitas: zulzu
eelmise omaniku poolt on sisse kallatud esso 5w-40, mõned päevad tagasi kallasin ise mobil full synt extreme perfomance 5w-40 juurde.
kas asi on nii hull, et pean kiiresti selle solgi sealt õige kraami vastu välja vahetama või kannatab veel 1500km hoolduseni sõita? parem karta kui
kahetseda... |
Kui hooldus 1500km pärast, siis mis sa enam ootad, vaheta ikka ära ma arvan. Esso enam õiget õli ei paku jah.
|
|
|
GT1
huviline
Registreerunud 30.07.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant Tdi Q
|
postitati 22.03.07 12:40
|
|
|
Kahjuks ei saa sinu jutust aru kas siis Valvoline 5w-40 sobib sinna või see audi indeks ei ütle mulle midagi!!!
Tsitaat: | Algselt postitas: ivar80
pumpe düsse (vms) on saksa keeles pumpihusti
Pole mõtet ju katsetada kui tootja ei soovita muud õli seal kasutada. Ega seda õli nüüd ju nii tihti ka ei vaheta et hullult rahakotile hakkaks.
Valvolinel on sellise viskoossusega 505.01 spetsiga õli küll olemas aga kas sisse valatud just see seda pead ise teadma.
Tsitaat: | Algselt postitas: zulzu
eelmise omaniku poolt on sisse kallatud esso 5w-40, mõned päevad tagasi kallasin ise mobil full synt extreme perfomance 5w-40 juurde.
kas asi on nii hull, et pean kiiresti selle solgi sealt õige kraami vastu välja vahetama või kannatab veel 1500km hoolduseni sõita? parem karta kui
kahetseda... |
Kui hooldus 1500km pärast, siis mis sa enam ootad, vaheta ikka ära ma arvan. Esso enam õiget õli ei paku jah. |
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
|
ivar80
huviline
Registreerunud 22.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A90 B3 2,3, Seat Altea XL 2,0TDI DSG
|
postitati 22.03.07 12:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: GT1
Kahjuks ei saa sinu jutust aru kas siis Valvoline 5w-40 sobib sinna või see audi indeks ei ütle mulle midagi!!!
|
Kui on DuraBlend Diesel 5W-40, siis on õige õli, kui aga midagi muud (näiteks DuraBlend MXL 5W-40) siis vale.
|
|
|
warik
huviline
Registreerunud 26.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 1.8L TQ 2x; Audi 100 Coupe S
|
postitati 27.03.07 07:38
|
|
|
Mina kasutan Castroli 505.01 5W-40 oma Audi 85kW mootoris.Selle purgipeal olid järgmised kirjad:
Kõrgekvaliteediline sünteetiline mootoriõli, mis on spetsiaalselt välja töötatud kasutamiseks VW pump-nozzle diiselmootorites, kus ei nõuta vastavust
LongLife pikendatud teenindusintervalli. VW 500 00/ 502 00/505 01, ACEA A3/B3/B4, API SL/CF, WSS-M2C917-A.
Pole tähtis mis marki on õli peaasi,et VW standartitele vastab.
Veiko
|
|
|
ivar80
huviline
Registreerunud 22.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A90 B3 2,3, Seat Altea XL 2,0TDI DSG
|
postitati 27.03.07 08:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: warik
Pole tähtis mis marki on õli peaasi,et VW standartitele vastab.
Veiko |
Ära nüüd nalja tee. Nii see küll ei ole. Väidad, et samahästi võiks panna näiteks VW 500.00 või VW502.00?
|
|
|
Tegelane5
huviline
Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.03.07 16:37
|
|
|
Vbolla on seda spets õli vaja selleks et saaks pikemat õlivahetus välpa, kui pumpa õliga ei õlitata, turbo jaoks ju nõuded samad?
|
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 30.03.07 21:12
|
|
|
spetsõli on selleks vaja, et muidu ei peaks nukad sellele valule vastu - neid pihusteid tallata on hoopis midagi muud kui klappe liigutada.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|
GT1
huviline
Registreerunud 30.07.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant Tdi Q
|
postitati 13.04.07 08:09
|
|
|
Aga oskab siiski keegi öelda, et miks ikka peab siis kasutama 5W-40 Diesel Durablendi ja miks ei sobi näiteks tavaline Syn Power 5w-40.Kas ta siis
määrib pihusteid või milles küsimus, et peab kohe seda spets. õli panema???
|
|
|
ivar80
huviline
Registreerunud 22.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A90 B3 2,3, Seat Altea XL 2,0TDI DSG
|
postitati 13.04.07 08:18
|
|
|
vastus sinu küsimusele asub paar postitust tagasi
|
|
|
GT1
huviline
Registreerunud 30.07.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant Tdi Q
|
postitati 13.04.07 08:39
|
|
|
Äkki seletad täpsemalt, kas siis õli liigutab pihusteid või mis??
Või on tegu nukkades?Mis vahet seal on siis kas Syn power täissünt ei suuda neid asju siis kaitsta või liigutada??
|
|
|