Lehekülgi: 1 2 |
Petzz
huviline
Registreerunud 06.11.06
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2.5tdi Quattro 2001
|
postitati 14.03.07 19:36
|
|
|
Poolsooja 2.5tdi käivitamis probleemid
Probleemid poolsooja mootori käivitamisega. Kuigi siin alles oli üks sellekohane teema, kuid keegi pole konkreetset lahendust veel leidunud (muidugi
võivad selliste sümptomitega erinevad vead olla) või välja toonud. Hakkas talvel pihta, nüüd ilmad natukene soojemad kuid paremaks pole midagi läinud.
Kui küünlaid küsib läheb ilusasti käima, aga kui on mingi paar-kolm-neli tundi seisinud tahab 10sek käiamist. Olen käinud mitu korda diagnostis ja
süütenurka kontrollinud, kuid need olid korras. Tahaks kiiremas korras vea likvideerida, sest jube tobe on kui pead pikalt käijama ja siis suure
sinise tossupilve saatel startima ja varsti hakkab starteri peale ka. Keegi väitis, et äkki kompressioon nõrk, aga ei taha hästi uskuda, et 180k
sõitnud autol (esindusest järgi kontrollitud!) kolvirõngad kulunud on. Äkki keegi oskab lähemalt rääkida sellest kõrgsurvepumbast ja äkki Pärnus või
mujal kedagi soovitada, kelle poole pöörduda sellise probleemiga. Autoks siis 2001 2,5tdi.
|
|
|
pontu
huviline
Registreerunud 22.03.06
Asukoht: kesk-eesti , Porvoo
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2,8Q C5 , on ajalugu.
|
postitati 14.03.07 19:46
|
|
|
kolvirõngad pole kindlasti kulunud ,tossab sellepärast ,et 10 sek-ga pumpab silindrisse x koguse kütet mis pole süttinud ja kui siis käima läheb
hakkab see kütus väljalaske kollektoris ja sumbutajas tossama.viga vast ikka mõnes anduris mis küünalde tööd juhib
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 14.03.07 20:11
|
|
|
Panustaks pigem pihustiotstele - kulunud, ei pihusta kütuseudu vaid "kusevad" põlemiskambrisse.
Edit: vaadates 180Tkm läbimisele, ehk sitta kütust kasutanud, lühikesed sõiduotsad jms, paraku naftamootor on tundlik, eriti uuemad.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
Petzz
huviline
Registreerunud 06.11.06
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2.5tdi Quattro 2001
|
postitati 14.03.07 20:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Panustaks pigem pihustiotstele - kulunud, ei pihusta kütuseudu vaid "kusevad" põlemiskambrisse. |
Aga miks ta siis külmalt (kui küünalt küsib) ei kuse ja kuidas pihustiotste seisukorda kontrollitakse ja kui kalliks remont (vahetus) umbes läheks?
|
|
|
pontu
huviline
Registreerunud 22.03.06
Asukoht: kesk-eesti , Porvoo
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2,8Q C5 , on ajalugu.
|
postitati 14.03.07 20:45
|
|
|
"kuseb" külmalt ka ,ainult siis on "küünlad" kuumad ja "kusi" süttib küünaldest ja käivitub kohe.pihustite kontrolliks tuleb nad maha võtta ja
stendi panna,hinda kahjuks ei tea.
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.03.07 20:48
|
|
|
Temp andur võib kah vabalt kala panna...
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 14.03.07 20:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: juks11
Temp andur võib kah vabalt kala panna... |
Samas diagnost vigasid ei näidanud, kuid krt teab, mis diagnost see oli.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.03.07 20:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Tsitaat: | Algselt postitas: juks11
Temp andur võib kah vabalt kala panna... |
Samas diagnost vigasid ei näidanud, kuid krt teab, mis diagnost see oli. |
Just, ma ei usalda kunagi teiste pandud diagnoosi või mida iganes...
Olen oma silmaga näinud kuidas kellegi "kindla kontrolli/diagnoosi" pärast maksis kodanik 500.- asemel üle 30 000.-
|
|
|
|
Petzz
huviline
Registreerunud 06.11.06
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2.5tdi Quattro 2001
|
postitati 14.03.07 21:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Tsitaat: | Algselt postitas: juks11
Temp andur võib kah vabalt kala panna... |
Samas diagnost vigasid ei näidanud, kuid krt teab, mis diagnost see oli. |
Esimest korda käisin Pärnu volkari esinduses Suve Autos ja teist korda lasin arvuti taha panna Catweesis (nad paar aastat või rohkem tagasi tegelesid
ka audidega, kuid enam mitte aga vahet pole). Kuhu soovitate siis pöörduda?
|
|
|
pontu
huviline
Registreerunud 22.03.06
Asukoht: kesk-eesti , Porvoo
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2,8Q C5 , on ajalugu.
|
postitati 14.03.07 21:11
|
|
|
masuudipress küll peres on peale audi ,aga pärnu kandis kahjuks ei tea soovitada .proovi otsingut kasutada ,sealt leiad midagi kasuliku kindlasti.
|
|
|
margus61
huviline
Registreerunud 22.09.05
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.03.07 07:26
|
|
|
Mul tekkis sama jama üle kuu tagasi. Täheldasin korduvalt ka varem nõrgal kujul, siis käivitus küll kohe, aga nagu vastumeelselt ja "lõi korra
tagasi".
Probleemi süvenemine algas sellest, et kuu tagasi ca -20* külmaga andis hommikul nagu kole pikalt küünlaid, kuigi Webasto oli pool tundi soojendanud.
Lõuna ajal, pärast 6 tundi jahtumist, enam küünlaid ei andnud (kuigi oleks nagu vaja olnud minu hinnangul) ja käima ka ei läinud miski 10 sek korduva
käiamise peale. Käivitus pärast täiendavat seismist ja Webastoga soojendamist, ilmselt oli selle ajaga silindrites kütus aurustunud. Edaspidi olen
katsunud seda mootori temperatuuri, kui küünlaid veel ei anna, lihtsalt vältida ja kuni järgmise hoolduseni venitada.
Kõik see jätab kangesti mulje, et temperatuuriandur, mille järgi aju otsustab eelsoojenduse vajalikkust ja pikkust, paneb villast. Läbisõitu on alla
80000. Seega mootori kulumise ja pihustid välistaks, eed põhjused tekivad vast aegamisi ja mitte nii järsku.
Diagnostikas pole käinud, aga arvan, et kui üks andur tõetruud pada paneb, ei pruugi diagnostika seda ära näidata. Eeltoodu põhjal küsimused, ehk
oskab keegi mootori ja diagnostikaga kokkupuutunud hea inimene vastata:
- kas on eraldi temperatuuriandur, mille järgi aju määrab eelsoojenduse vajalikkust ja pikkust?
- kui jah, siis kus ja milline (vahetaks prooviks ära)?
- kas diagnostika kontrollib andurite väljundsignaali (antud juhul ilmselt takistus) õigsust ka või ainult lühist-katkestust?
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 15.03.07 08:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: margus61
Mul tekkis sama jama üle kuu tagasi. Täheldasin korduvalt ka varem nõrgal kujul, siis käivitus küll kohe, aga nagu vastumeelselt ja "lõi korra
tagasi".
Probleemi süvenemine algas sellest, et kuu tagasi ca -20* külmaga andis hommikul nagu kole pikalt küünlaid, kuigi Webasto oli pool tundi soojendanud.
Lõuna ajal, pärast 6 tundi jahtumist, enam küünlaid ei andnud (kuigi oleks nagu vaja olnud minu hinnangul) ja käima ka ei läinud miski 10 sek korduva
käiamise peale. Käivitus pärast täiendavat seismist ja Webastoga soojendamist, ilmselt oli selle ajaga silindrites kütus aurustunud. Edaspidi olen
katsunud seda mootori temperatuuri, kui küünlaid veel ei anna, lihtsalt vältida ja kuni järgmise hoolduseni venitada.
Kõik see jätab kangesti mulje, et temperatuuriandur, mille järgi aju otsustab eelsoojenduse vajalikkust ja pikkust, paneb villast. Läbisõitu on alla
80000. Seega mootori kulumise ja pihustid välistaks, eed põhjused tekivad vast aegamisi ja mitte nii järsku.
Diagnostikas pole käinud, aga arvan, et kui üks andur tõetruud pada paneb, ei pruugi diagnostika seda ära näidata. Eeltoodu põhjal küsimused, ehk
oskab keegi mootori ja diagnostikaga kokkupuutunud hea inimene vastata:
- kas on eraldi temperatuuriandur, mille järgi aju määrab eelsoojenduse vajalikkust ja pikkust?
- kui jah, siis kus ja milline (vahetaks prooviks ära)?
- kas diagnostika kontrollib andurite väljundsignaali (antud juhul ilmselt takistus) õigsust ka või ainult lühist-katkestust? |
Reeglina näeb VAG-COM´ga pudruse anduri ära, kasvõi kui andur on korra villast ajanud.
VAG-COM´ga saab vaadata andurite hetkväärtust st temp anduri temp väärtust, eelsüütenurka, pihustusaega, õhu tempi sisselaskes, ülelaaderõhku,
õhukogust jne. Takistusi saaks mõõta testriga. Ehk miski vingem diagnosti süsteem oskab ka läbi aju mõõta takistusi erinevatel anduritel, ei tea.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
aigar52
huviline
Registreerunud 07.06.06
Asukoht: Valga
Kasutaja on eemal
Auto: audi A6 avant 2,5TDI -94a
|
postitati 15.03.07 19:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: juks11
Temp andur võib kah vabalt kala panna... |
mul ka siin foorumis sama teema üleval. Vahetasin endal selle temp anduri ära ja tulemust ei mingit. Ikka sama susla.
|
|
|
Petzz
huviline
Registreerunud 06.11.06
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2.5tdi Quattro 2001
|
postitati 15.03.07 20:04
|
|
|
Mul alguses oli ka selline mõte, et temp andur paneb pange, kuid mulle öeldi et kui nii oleks, näitaks diagnost selle kohe ära...ja paistab ma pole
ainukene kellel analoogne probleem on. Praegusel hetkel tundub küll selline peata olek olevat, et nagu ei teagi mida teha ja kelle poole pöörduma
peaks...on kellelgi ideid?
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 16.03.07 07:03
|
|
|
Olen (04a 2.5TDI 132KW tiptronic, ls 120tkm ) täheldanud samalaadset jama just sõidust tulles, mootor mõneks ajaks seisma ning ca 2-3h pärast
käivitades tahab veits pikemat käiamist ning läheb podisedes käima, tagant viskab sinist välja. Seda on teinud paaril korral, viimased 2-3 kuud ei ole
teinud. -30 kraadiga läks paugust käima. Diagnostist viga ei näita, heitgaasid korras, kõik tundub korras olevat, kuid siisiki on jamanud. Miks, ei
saa selgust siiani. Tundub asi ajastuses vms.
Liiga palju andureid ja keeruliseks ajatud uuemad mootorid keskkonnasäästu eesmärgil.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
margus61
huviline
Registreerunud 22.09.05
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.03.07 08:55
|
|
|
Kas VAG-COMiga saab mingeid eelsoojenduse parameetreid muuta, et julgustada aju aktiivsemalt eelsoojendusküünlaid kasutama? Probleem oleks nagu selges
seoses eelsoojenduse mitteandmisega.
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 16.03.07 10:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: margus61
Kas VAG-COMiga saab mingeid eelsoojenduse parameetreid muuta, et julgustada aju aktiivsemalt eelsoojendusküünlaid kasutama? Probleem oleks nagu selges
seoses eelsoojenduse mitteandmisega. |
Ei teaks, et eelsoosoojendusreleed vms ümber progeda saaks või takistusi muuta. Ehk takistust muuta, ise näppupidi mehaniliselt surkides miskitmoodi.
VAG-COMiga ei saa neid toiminguid teha, saab vaadata ainult hetkväärtusi, nii sõitva/töötava mootoriga, kui ka seisva mootoriga.
Ehk on saada miskit põhjapoolsema kliima tarvis andurit/releed, mis hoiaks kauem küünladi taga. Nii on termostaatidega küll - erinevates kliimades,
erinevava avanemis temp´ga ning mootoriõlidki vastavalt kliimavööndile.
Ideekohaselt võiks see nii olla ka eelsoojendusküünaldega.
Elektrit taipav, võiks/oskaks petta temp andurit erinevate takistitega ehk.
Edit: siin panustaks rohkem kas "sitale" kütusele või miskile tüüpveale 2.5TDI 132KW mootoril.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 16.03.07 11:35
|
|
|
No aga mõned diisel autod annavad eelsüüte küünlaid mõneks ajaks ka süda suvel (nt. ford scorpio) ja kui tulukest ära ei oota siis käivitus suht pikk.
Ainuke võimalus eelsüüte andur ümber ehitada mingit moodi, vastavalt vajadustele.
|
|
|
|
allukas
huviline
Registreerunud 24.06.05
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100 2,5tdi
|
postitati 02.04.07 20:36
|
|
|
kle kui oled asjast jagu saanud siis anna teada.mul omal sama jama,autoks audi 100 2,5tdi 94a.ma olen lihtsalt vahepeal anduri juhtme pealt ära
visanud,kui vähe sooja saab läheb paugust käima.soovitage ikkagi Pärnus head kohta kuhu dislaga minna
|
|
|
sults
huviline
Registreerunud 17.02.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi a6 2.5TDI 103 kw AEL Quattro
|
postitati 03.04.07 05:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: allukas
kle kui oled asjast jagu saanud siis anna teada.mul omal sama jama,autoks audi 100 2,5tdi 94a.ma olen lihtsalt vahepeal anduri juhtme pealt ära
visanud,kui vähe sooja saab läheb paugust käima.soovitage ikkagi Pärnus head kohta kuhu dislaga minna | Need on ju täiesti erinevad mootorid ja lahendused ka arvatavalt erinevad.Pidavat aitama
süütenurga muutmine siis ,ei tea aga,kuidas see võib mõjuda näiteks katile
|
|
|
Pikkpoizz
huviline
Registreerunud 12.09.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Kia Sportage 2006.a. Honda CR-V 2016.a.
|
postitati 03.04.07 10:15
|
|
|
Mul ka suht sagedasti selline olukord kus poolsooja mootoriga pean pikalt käivitama või mitu korda käivitama. Ja kui pikemalt käivitan siis välisõhu
temp. näidik armatuuris näitab -45 kraadi. Temp. andur peetis?Kui siis milline?
|
|
|
sults
huviline
Registreerunud 17.02.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi a6 2.5TDI 103 kw AEL Quattro
|
postitati 03.04.07 12:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Pikkpoizz
Mul ka suht sagedasti selline olukord kus poolsooja mootoriga pean pikalt käivitama või mitu korda käivitama. Ja kui pikemalt käivitan siis välisõhu
temp. näidik armatuuris näitab -45 kraadi. Temp. andur peetis?Kui siis milline? | Välisõhu temperatuuri andur asub eesotsas all
pamperis ja see minuteada ei mõju käivitusele,vaid kliimale.
Käivitusele mõjub siiski jahutusvedeliku temperatuuri andur,ja seda kindlalt.
|
|
|
kuno666
huviline
Registreerunud 15.07.06
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 2xV8 & 1x 2,2 20v.
|
postitati 03.04.07 13:02
|
|
|
bmw ka sama jama et ei lähe käima kui seisnud on ja tavaliselt selle jama taga kulunid pumbapea.proovi pumpa jahutada vala vett peale ja proovi
siis.kui nii läheb siis on asi pumbas
|
|
|
allukas
huviline
Registreerunud 24.06.05
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100 2,5tdi
|
postitati 03.04.07 17:57
|
|
|
huvitav on see,et paljudel on sama probleem, kuid lahendust ei tea keegi pakkuda.ka minul viskab -45 ette.mootorid küll ju erinevad kuid probleem ja
põhimõtteline süsteem sama.
|
|
|
marks713
huviline
Registreerunud 11.01.04
Asukoht: Kärdla
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2,5TDI 1991
|
postitati 04.04.07 10:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kuno666
bmw ka sama jama et ei lähe käima kui seisnud on ja tavaliselt selle jama taga kulunid pumbapea.proovi pumpa jahutada vala vett peale ja proovi
siis.kui nii läheb siis on asi pumbas |
Olen ka seda pumbapea juttu ühelt targalt diislispetsilt kuulnud, et kuumaks sõidetud mootor soojendab pumbas olevat diislit ja selle tagajärjel ei
tööta kulunud pumbapea nii nagu külmalt. Uus pumbapea pidavat maksma umbes 4000.- ja rohkem, oleneb mootorist.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |