Lehekülgi: 1 2 |
turbo
huviline
Registreerunud 03.10.03
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: S6
|
postitati 11.07.06 12:01
|
|
|
Autoga Norrasse
Plaan teha perega augusti alguses autoreis trollidemaale. Ilmselt Kesk-Norrasse, kuna Lõuna-Norra pidi suhteliselt igav olema ja Põhja-Norrasse
sõitmine suhteliselt kulukas.
Kindlasti on mõni klubiliige autoga Norra reisi läbi teinud ja on siinkohal nõus jagama nõuandeid ning soovitusi.
Eriti huvitaks järgmised punktid:
1. marsruut
2. teede, tunnelite -ja linna sissesõitude maksud
3. (liiklus)kindlustus
4. ööbimisvõimalused
5. mägedes sõitmine
6. autoabi
7. pangakaart või sularaha?
8. mis ajaga võiks minimaalselt planeerida (olen lugenud, et alla 10 päeva pole mõtet reisi ette võttagi)?
9. kui minna ka Põhja-Norrasse, siis kas on väga hullumeelne idee ette võtta tagasitee läbi Soome?
ette tänades,
turbo
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 11.07.06 12:35
|
|
|
Me Piretiga käisime ca kuu aega tagasi 8-päevasel (Kesk-)Norra tiirul ja oleme mõlemad ülimalt rahul - sellist loodust ei mäleta ka ekvaatori kandist.
Võtab täitsa karbi lahti kohati. Üritan siinkohal vastata Su küsimustele.
1. Meie marsruut oli Stockolm-Sundsvall-Are-Trondheim-Kristiansund-Molde-Andalsnes-Geiranger-Otta-Lillehammer-Oslo-Karlstad-Stockholm. Vaata SIIT see roheline joon (kollane oli algne plaan, aga see tahaks 2 nädalat
vähemalt).
2. Teedemaksud on vahemikus 10-20 nokki. Kohalikel on klaasi küljes sensor ja nemad sõidavad vasematel ridadel otse läbi. Turistid peaksid minema
MANUAL kohtadest läbi, kus on automaat kuhu raha visata. Tegelikult vist ei juhtu midagi kui ei maksa ka, aga endal on parem tunne kuidagi see
paarkend nokki sinna masinasse ära visata. Praamitasud (auto + 2 inimest) on ca 100 nokki ja tunnelitasud olenevalt tunnelist kas teemaksu sees või
siis kuni 80 nokki.
3. Roheline kaart tee ikka igaks juhuks kaasa - meil vist Rootsi laeva peale minnes isegi vaadati seda.
4. Ööbimisvõimalustega on nii, et igasugu caravaniparke ja kämpasid on seal palju. Me käisime džiibiga ja sellega oli eriti mõnus kuskilt võsa vahelt
läbi fjordi äärde ukerdada ja omaette olla. Kämpades on nii, et targem on neid palju läbi vaadata. Osades on kopitushais ja räpane, teised läigivad
nigu prillikivid - vaibad, LCD telekad jms.
5. Mägedes sõitmine ei ole probleem üldse - caravanimehed tõmbavad taskutesse ja lasevad mööda. Käiguga pidurdada kindlasti! Pigem on probleem
sirgetel teedel kus norrakad ei sõida üksteisest mööda, vaid jäävad pikka jorusse aeglasema auto taha mökutama.
6. Ei oska öelda, ei läinud tarvis.
7. Pangakaart (krediit) kärab enam-vähem igal pool, aga tark ikka vähemalt 5k nokki kaasa võtta - saab kämpades ja poodides lihtsamini arveldada.
8. Meie läksime laupäeval Romantikale ja jõudsime järgmise nädala pühapäeva hommikul tagasi. Sõitmise tunnet ei olnud üldse. Esimesel päeval panime
kohe 840 km Stockist Trondheimi välja, järgmistel päevadel oli paarsada km max. Ja siis Oslost Stockholmi tagasi jälle 1 ropsuga, sest ega seal
Rootsis peale fjordidest tulekut enam suurt miskit vaadata pole.
9. Läbi soome võiks IMO pigem minna Norrasse, mitte tulla. Sest vastasel juhul on see soome ots üle mõistuse igav - teistpidi läheb vaikselt järjest
vingemaks.
Mis ma soovitan on, et osta omale see väike Norra turistiraamat - ilgelt kasulik asi, mingi paar sotti maksab. Kohad kuhu soovitan kindlasti minna on
Kristiansundi ja Molde vahele jääv Atlantic road (looklev tee üle
ookeanilaidude), Andalsnes'i ja Geirangeri vahele jääv Trollstigen (11
nõelasilmakurvi oru põhjast kilomeetri kõrgusele, kõrval Euroopa 1 suurimaid koski) ning sealt edasi Geirangeri (Norra kauneim fjord). Geirangerist lõuna poole sõites läheb tee üle igijääga kaetud mägede, mis on omaette elamus.
Kristiansundist sinnamaani oli ikka karp ammuli päris tihti. Sealt edasi Lillehammeris näiteks saab suusahüppemägedesse ronida. Ja Oslos on kah
vaatamist küll ja enam.
Meil oli GPS ja AutoRoute2006 läppariga kaasas, st see marsruudifail on mul olemas, kui kavatsed kah AutoRoute'i kasutada. Vahel oli päris abiks
jälle tee leidmisel kui huvi pärast sai väikestele teedele keeratud jne. Igatahes väga viis ja läheks alati tagasi - seekord vaataks Lõuna-Norra
poole...
|
|
|
|
Rain
klubiliige
Registreerunud 05.10.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad ja A6 Allroad
|
postitati 11.07.06 18:53
|
|
|
Teemaksu ja tunneli maksu peab maksma. Läbi saad sõita küll aga trahv pidavat ka eestisse saatma ja see ei pidanud odav olema. Seal pidid kaamerad
üleval olema. Ma pean ühe vennaga rääkima kes alles käis sellisel reisil. Oskab sulle nendest maksudest ja vaatamis väärtustes rääkida. Tema jutust
jäi meelde et väike lillehammer pidi kihft koht olema.
|
|
|
Kikkike
huviline
Registreerunud 25.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat
|
postitati 11.07.06 20:10
|
|
|
Kui sa juba Oslos oled siis sealt samas lähedal on Drammen, kuhu mina soovita minna, sest seal on üks ütlemata tore asi, spiraal tee, mis läheb mäe
sees ülesse, spiraalina, ja sealt ülevalt on väga ilus vaade linnale, enam ei mäleta hinda palju see auto ülessõit maksis, aga midagi hullu ka polnud.
Teemaksudega on nii jah, et need kaamerad filmivad ja saad oma kviitungi ka siia järgi, seega parem maksta. Kämpinguid jah seal suht palju ja väga
erinevas hinnaklassis. Kaasa võiks omale võtta ka linad, sest reeglina väga paljudes kämpingutes neid pole. Raha võiks ikka kotis olla sulana jah,
sest igalpool ei pruugi saada kaardiga maksta. Teemaksude ja üldse seal mägedes sõitmise kohta uuri veekaheksalt, ta seal ikka liikunud ju.
Ja kui neil juhtub mõni riigipüha olema, siis sellega peab arvetsama, et siis neil elu seisab.
Väga paljud kiidavad sellist linna nagu Bergen, veekaheksa oskab rohkem rääkida selle kohta.
Pigem mine soome kaudu, tagasi liiga igav tulla.
Mul vanemad plaanivad juuli lõpupoole minna, siis saan sulle ka rohkem infi anda. Nad plaanivad 1,5 nädalat kuskil olla.
Samas nad juba korra on käinud sellel tiirul, et kui tahad võin uurida kus nad täpselt käisid ja kus ööbisid.
Muutuste tuuled....
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 11.07.06 20:28
|
|
|
Meie panime esimese korra teemaksuputkast läbi, kuna olime vasakus reas ja ei oleks enam jõudnud MANUAL'i keerata. Teine kord üritasime sinna
masinasse kaarti toppida, aga see ei suvatsenud ühtegi meie kaarti aktsepteerida (polnud sel hetkel veel Norra münte, hiljem polnud enam probleemi
maksta). Kaamerad on jah otse nina ees ja suht kahtlane tunne oli minema sõita. Aga siis mul äi, kes aastaid on Norras autoga sõitnud rääkis
telefonis, et ega reaalselt pole eriti põhjust muretseda - pidi väga ebatõenäoline olema, et reaalselt trahv koju tuleb. Aga no kui tuleb, eks ma siis
annan teada. Igal juhul on parem münte varuda ja teemaksud ära maksta, mida ma ka oma eelmises postituses soovitasin. Tunnelimakse ei saagi mitte
maksta, tõsisemate tunnelite ees on mehitatud putkad, kus sult raha kooritakse.
Lisaks riigipühadele (mida seal võib olla täiesti suvalistel ajahetkedel) võib ka Esmaspäev olla selline tore päev kus vähemalt hommikupoolikul otsid
inimesi tikutulega taga. Ja siis on veel äge asi mõnede poodide opening hours - ühes kaupluses oli see argipäeviti 12-15...
|
|
|
|
audi007
huviline
Registreerunud 13.10.05
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.07.06 20:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Joel
Meie panime esimese korra teemaksuputkast läbi, kuna olime vasakus reas ja ei oleks enam jõudnud MANUAL'i keerata. Teine kord üritasime sinna
masinasse kaarti toppida, aga see ei suvatsenud ühtegi meie kaarti aktsepteerida (polnud hetkel veel Norra münte, hiljem polnud enam probleemi
maksta). Kaamerad on jah otse nina ees ja suht kahtlane tunne oli minema sõita. Aga siis mul äi, kes aastaid on Norras autoga sõitnud rääkis
telefonis, et ega reaalselt pole eriti põhjust muretseda - pidi väga ebatõenäoline olema, et reaalselt trahv koju tuleb. Aga no kui tuleb, eks ma siis
annan teada. Igal juhul on parem münte varuda ja teemaksud ära maksta, mida ma ka oma eelmises postituses soovitasin. Tunnelimakse ei saagi mitte
maksta, tõsisemate tunnelite ees on mehitatud putkad, kus sult raha kooritakse.
Lisaks riigipühadele (mida seal võib olla täiesti suvalistel ajahetkedel) võib ka Esmaspäev olla selline tore päev kus vähemalt hommikupoolikul otsid
inimesi tikutulega taga. Ja siis on veel äge asi mõnede poodide opening hours - ühes kaupluses oli see argipäeviti 12-15... |
Minuteada Eestisse sulle küll trahvi tulla ei saa, kuna Norra pole Euro riik. Ja kui trahv tulebki, ei saa nad seda nõuda. Trahvi mittemaksmise eest
võid saada Norra sõidukeelu. Aa see sõidukeeld tühistatakse kohe peale trahvi tasumist.
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 11.07.06 22:53
|
|
|
Käisin 2001.a norras 3000km mälestus radadel. (edasi privas)
Sest töötasin norras rubla lõpus .
Soovitan võtta selleks min 8 päeva +laev mina käisin 11 päeva +laev.
Mina soovitaks alusta ülevalt alla sest alati jääb üks päev puudu saad pärast otse lähemalt laevale kihutada ja üleval pool trondheim-i pole ka midagi
vaatata ja pead aru saama (gammal nosk sproket) kui sa just ei taga põhja rahvale külla minna.
Enne starti veendu et auto sidur ja pidurid oleks väga korras,kui S korras siis jahutus probleeme ei ole selliseid poolemäepeal keemaläinuid kohtad
seal tihti.
Tegelikult on võimalik kasutada ka kiir rongi mõnes kohas ära käimiseks tuleb kiirem ja vist isegi odavam, Näiteks (ä=ondalsnes) pärast jälle autoga
edasi.
Mina sisenesin ja väljusin norrast väiketeid pidi seega ilma piirivalveta (töötavad vist ainult 8 tundi) ja enne trondheimi väravate vahele ei
keeranud (kontroll) sammuti mujal. ->otse. kuid paar odavat praami peab maksma. ja mõne tunneli peab natuke maksma, tunnelid on vahest jõe
läbimiseks(64) alt poolt, tagasi teel oli pikkim vist üle 30 km.
Mina valisin sõitmiseks enda rallika 2,2 20v tq siin käsa pidas kuid seal ei piisanud käsa+mootor, Mina käisin autoga mägedes ja seda otseses mõttes,
tee on parklani parklatest edasi lähevad mägi rajad kümneid km. (jotunheimen+buerdalen) tavaliselt hakkavad ned märgiga millel kepi ja sejakotiga
inime ja need on kaartil ja kannatas autoga ronida sest pidamine on hea ja üle 60 cm kive/kaljupunne ei pidand ületama.
Rootsis ei viitsinud valida pea magistraali on liiga tihe ja aeglane liiklus. Aga norras lasin nagu süda lustis peamine et tagada ohutus stabiilselt
~140 ja rohkem (~5 tundi mägi tee kihutamisi võtsin DV kasetile), radari pollat õnnestus mul 1992,a, nelja kuuga näha üks kord selleks julgesin
2001.a. sõitu nautida ja aega mitte kaotada, 70 märgid (mägi kurvid) kannatab 110 ga läbi lasta (mitte mägi s-d seal ei esine märke , 50 märgid ~80
jalg piduri valmiduses arvestades küla poe jalakäiaid. Nood ainult kõnnivad ja ei vaata.
Mägi S-idest üles kihutades õnnestus mul kaks korda toetada auto nina vastu asfaltit, parem sise kurvis, on ka DV kasetil üks ootamatu põrge (esi
kaitse raud kõrge all titaan plaat ja seisvast õlle pudelist sõidab audi puhtalt üle.)kuid ulatus sõites asfaldisse. Tegelikult valisin tihti otse
tunneli asemel +10 km ja üle mäe vana tee nii nägin palju rohkem(lihtsalt meeldivad mägi teed +S audi)
Norra teeäärsed peatuskohad on head saad end tühjendada ja laua ääres oma võileiba närida, mõnus koht oli trondheimist alla Stensli. Mina käisin kaks
korda jões kalal esimene kord hiilisin ja sain kaks forelli mille soolasin koheära ja 1,5kilo delikatessi saiale oli omast käest, teine kord glomma
ääres nii hästi ei läinud (olin laevatus alas) Sama meeldiv on sõita (63) vesi ühel pool ja mäed püstloodis kõrval teisel pool üle 1000m
Minul õnnestus väga odavalt ööbimis/magamis kohad saada teeäärsetes kämpades kus auto parklad +majutus jutuga kas saab või sõidan 40 km edasi ja
tavaliselt sain ~300 eek magala + hommiku näks. (meeldiv oli ä=ondalnsnes kuna öö on valge astusime sise lambist 02,30 magasime lõunani ja meile hoiti
sööki) NB! norraka lõuna söömaaeg on peale tööd seega ~17,00
Magamis kohta kaubeldes paku kindlalt VIRU TORU minul oli palju rohkem kaasas kui võib ja suus kohalik keel(üle 58´alko = narko=ai ai) norras on
ainult 52 alko poodi.
Kuna ma olin kahekesi ja avant sigar S -ga siis magasime kaks ööd mägedes autos. Seal putukaid ei esine,istmed alla on 200 X 110 cm voodi ja 10 cm
poroloon madrats oli kaasas. Väljas magades peab vaatama et ei ööbi valede mägede vahel, mõne mäe vahel on vihmasadu kestnud viimased viis aastat+
(kosed tekitavad aurupilved) Muuseas nooras võid telkida kõikjal ilma omanikult küsimata (seadus) tingimusel et ei sega. (rootsi servas võid kohata
ülbust.)
Söögi raha on seal tappev seda vaata ise.
Kui tahad võin laenata Norra raamat kaarti (kõige kallim ja põhjalikum) auto navi oleks ka abiks.
Mina näiteks käisin suvel suusatamas ja alumisel mäel alla-tulles kasutasin võimalust ujumis varustuses ja plätadega soojal vedelal lumel kõikidest
mustadest/lõunamaalastest mööda suusatada plätadegasest mustad ei julge suusatada. (oli vist 258 maanteel strynefjelle)
Võimalus hüpata langevarjuga otse kalju nukilt ja langeda 700m. kindlalt ookijan aga oslo on peavalu autot pole kuhugi panna.
minu sõit ~6->136->63->258->15->39->5->50>550->134 vajab süvenemist kus kihutasin.(trondheim->bergen->oslo)+palju
põikeid mida buss ei võimalda
Kindlalt tee enne väike kodutöö mida näha tahad.
Muuseomid on enamus mõtetud (ei kannata võrrelda meie omadega) oslo park on vägev, raadio veel jamam võta musa varu kaasa, vett ei pea kaasa võtma kui
tunned loodust, tõin koju kaasa mägi vett ja kolme kuu pärast oli ikka sama hea kui evian, aga fjord-loodus on see miks sinna üle maailma minnakse.
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 12.07.06 00:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: audi007
Ja kui trahv tulebki, ei saa nad seda nõuda. Trahvi mittemaksmise eest võid saada Norra sõidukeelu. Aa see sõidukeeld tühistatakse kohe peale trahvi
tasumist. | riigis käimise eest rahv oli 500.- toll
ajal.(meil oli rubla käisin vahepeal soomes)
ja kiiruse trahv vist autole. andsin ainult minna ja vaikus tänaseni.
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 12.07.06 06:29
|
|
|
1. Marsruut on väga eelarves kinni ja selleks võiksid kirjutada kui palju sa kavatsed maha sõita
2. Oslo linnas on kesklinna sõit maksuline (sõidukas alla 3.5t reg mass on 20 NOK), parkimiskohtadega on kesklinnas küllaltki tuuga, kuigi
parkimismaju on küll (jälle tahavad raha ), kuni Bergenini suurt rohkem
polndki vist maksmiskohti kui vahepeal oli jälle üks 20 NOK koht
3. Roheline kaart peab olema
4. Üldiselt on hotelle ja kämpasid piisavalt, ma arvan, et isegi kohale minnes saad kämpast koha
5. Mägedes on uimerdavad karavanid (F, S, FIN ja loomulikult kõige hullemad D), üldiselt tuleks sõita märkide järgi, kuna olen ise föönimehi näind.
Kaamerad on tunnelites isegi aga kui ikka koht juba väga kodutuks läheb, siis võib ka +20km/h endale lubada. Aa ja päikseprillid peavad head olema.
6. Autoabi on kindlasti olemas, aga sa ei taha teada, mis see maksab
7. Suuremates kohtades saab vabalt kaardiga hakkama, kämpades, ma arvan, oleks kõige efektiivsem sularaha lehvitada.
8. Alla nädala on jube tulistamine
9. On jah hullumeelne, ma arvan, et kui tahad päevas üle 800km sõita, siis pole see mingi puhkus ega rõõm ülejäänutele, kuigi autojuht saab sellega
hakkama ja isegi naudib seda
PS! Bensaliiter maksis viimati nädal-poolteist tagasi 95 = 11 NOK/L, diisel on üle kümne.
PLUS TDI Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
turbo
huviline
Registreerunud 03.10.03
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: S6
|
|
Shelby-SV
huviline
Registreerunud 06.01.06
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 b4 66kw 1994
|
postitati 12.07.06 14:39
|
|
|
ma pakuks sundsvalli.
ise sai 2004a suvel trondheimist sundsvalli kaudu kapelskäri kõmmutatud. jumala norm tee ja korralik liikluskultuur. ei mingit keerutamist kuskil,
aint tulista. no problem
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 12.07.06 16:55
|
|
|
Mina läksin Sundsvalli kaudu, kuna see teine tee ronib rohkem üle mägede. Ma arvan, et kui Sa plaanid samamoodi Stockist Trondheimi ühe ropsuga teha,
siis Sundsvalli-Östersundi kaudu on kõige muretum - nagu filmis: a la mine 400 km põhja ja siis 400 km läände.
Toidupoolist tasub kindlasti kaasa võtta kui pakiruum lubab. Hommikul sillerdava vee ääres ärgates priimuse peal sooja süüa teha on väga mõnus. Seal
on toidukraami hinnad numbriliselt nii umbes 1,5 kordsed + siis veel 2,0x kursivahe. Õlu õhtul libistamiseks tasub kindlasti endal kaasa võtta -
Saku/Alekoki export kohvri maksumuse eest saab seal heal juhul 3 purki.
|
|
|
|
Shelby-SV
huviline
Registreerunud 06.01.06
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 b4 66kw 1994
|
postitati 13.07.06 06:09
|
|
|
norraga on see jama, et sinna ei lubata eriti palju õllet kaasa võtta. mingi närused 2 liitrit oli see piir vist (äre näkku pekske kui mööda
panen).
aga võimaluse korral proovi ikka kogu alko eestist kaasa võtta. norras on väike 0.33L klaaspudel mingi 15NOKi ja vol on 2.5 vist. suuremad purgid on
hinnas 16-30NOKi
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 13.07.06 08:06
|
|
|
Ja BTW piiril (SWE-N) uuritakse viimasel ajal ikka hoolega, kas on alkot ja tubakatooteid.
PLUS TDI Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
Kikkike
huviline
Registreerunud 25.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat
|
postitati 13.07.06 08:29
|
|
|
Jap nii ta on, mul onu Norras tööl, läks tööle ja võeti piiril kinni, kuna ta aga keelt ei oska, siis ei saand ta muhvigi aru mis räägiti. Aga jah noh
läbi otsiti ikka nii, et kogu auto pöörati pahupidi, isegi ta ise võeti päris pesu väele, et ikka jumala eest kuskil midagi poleks
Muutuste tuuled....
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 13.07.06 09:12
|
|
|
Igal juhul sellel piiril mis Sundsvalli ja Trondheimi vahele jääb polnud nagu kohtagi kus keegi võiks Sind läbi otsida - mingi tollimajake oli kuskil
teeääres, aga see oli täiesti pime ja Norrasse saabumisest teavitas ainult vastavasisuline silt. Täpselt sama inimtühi oli päise päeva ajal
piiriületus Oslo-Stockholmi maanteel. Võib-olla lihtsalt juhtus nii...
|
|
|
|
Miku
huviline
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Lancer EVO 6 TME, BMW E36 M3 EVO
|
postitati 13.07.06 12:11
|
|
|
Piiri vahetusel ei hakka sind keegi kontrollima, olen ise käinud 3 korda Norras autoga ja kordagi pole kontrollitud.
|
|
|
Kikkike
huviline
Registreerunud 25.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat
|
postitati 13.07.06 15:26
|
|
|
Väga tore, et teid ei ole kontrollitud, aga fakt on see, et siiski kontrollitakse piiril ja mitte keegi ei ütle, et see kord kui kontrollitakse ei või
siis olla kui teie lähete.
Veekaheksa ei räägi seda lambist, ta on sealt ikka meeletult liigelnud.
Mina rääkisin konkreetsest juhusest, ülejäänud kordadel kui mu onu on tööle läinud pole teda ka kontrollitud.
Olen ka ise mitmed korrad norras käinud ja pole kontrollitud, aga see ei ole alati nii.
Muutuste tuuled....
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 13.07.06 18:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: veekaheksa
Ja BTW piiril (SWE-N) uuritakse viimasel ajal ikka hoolega, kas on alkot ja tubakatooteid. | võimalik et nüüd aga 2001.a. väike teid
pidi kust mina sisenesin ja väljusin tegin ka pilte ei rohkemat kui üheauto tee ja mini silt (umbes nagu meil valla piir) võipolla on tänaseks asi
muutunud.
|
|
|
Kikkike
huviline
Registreerunud 25.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat
|
postitati 01.08.06 08:13
|
|
|
Turbo on mu käest nüüd vist enamus infot kätte saanud, aga teistele ka siis paar sõna. Esiteks kellel plaan minna sellele soovitan, ennem hästi läbi
mõelda kaardi järgi kuhu te minna tahate, kas selle tee peale jääb ka laevu, kui jah ja te ei soovi laevu kasutada vaid ringiga maad mööda sõita mis
osades kohtades on võimalik, siis tuleb ka rohkme aega varuda. Kogu norras üldse on kiirused väiksed 90 on juba laus luksus, 80 juhtub ka vahel olema,
enamuses siiski 70 ja 60. Mägedes langevad kiirused nagunii, sest palju on neid kes lihtsalt ei julge sõita(eks ta kohati kõhe on jah, joeli mainitud
Trollstiegen on suht karm), mööda saamisega on nagu ta on, teed on kitsad ja ega väga palju ette ei näe, seega pigem varuda sõiduks aega.
Raha või kaardi koha pealt soovitan mina siiski sularaha kaasa võtta, sest meie siiski enamus kohtades kaardiga maksta ei saanud. Teemaksudeks on
vajalikud enamus kohtades 10, 5 ja 20 nokised mündid. Kristiansundi sissesõit käib läbi veealuse tunneli ja seal on maks, sõiduautole 65 nokki,
inimene 23 nokki ja laps 10 nokki.
Meie tee viis Stockholm-Sundsvall-Östersund-Trondheim, teadmiseks, et tasuks tankida Östersundis, sest väga pikalt ennem piiri pole bensukaid. Piiril
meid maha ei võetud, aga peale piiri miski aja pärast oli tolli auto väljas ja ka inimesed ja mingi auto võeti seal ka maha, seega vahel nad ikka
luuravad.
Kämpingutega on nii, et suht vara peaks hakkama neid siiski vaatama, sest õhtul 6-7 ajal on enamus juba kinni. Mägedes on neid muidugi ka palju.
Bergeni juures on neid suht vähe ja kui vähegi võimalik võiks sinna minnes omale juba varakult kämpingu broneerida. Enamus kämpingutes ei ole
pesemisvõimalust majakeses, vaid on ühine, selle jaoks on tark õhtuks jätta omale 10 nokiseid münte(ainult ühes kohas pidi retseptsioonist ostma
"shower-coini", muidu sai aparaati panna õige mündi, sooja vett tuleb siis alates sellest hetkest kui te mündi sisestate 5 minutit.
Rema 1000 pidavat olema soodne koht kust süüa osta.
Hetkel rohkem ei meenu, liiga väsinud ja liiga palju elamusi mida läbi seedida, alles eile sai ju koju jõutud.
Muutuste tuuled....
|
|
|
|
Raul.
huviline
Registreerunud 11.07.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.12.08 14:42
|
|
|
Kas on ka mingi piir palju tohib alkot üle viia Rootsi ja Norra?
|
|
|
|
Mudjamix
klubiliige
Registreerunud 29.03.05
Kasutaja on eemal
Auto: TT mk2 + Q7
|
postitati 06.12.08 16:29
|
|
|
Ülevalpool on ju kirjas ilusti.Norrasse on jah see et 2 liitrit õlti per nägu liiter kanget ja blok sigarette.Ja uskuge mind trahvi te saada ei taha
sest see pole väike.Kuigi see oleneb ka kogusest.Enamuses muidugi ei kontrollita.4 aasta jooksul mis olen sõitnud ainult korra on kontrollitud aga jah
sellest aitab Aga rootsi on euroopa liit sinna võib suht palju minu teada
vedada nüüd.
Don't drink and drive. You might hit a bump and spill your beer
|
|
|
|
alr
huviline
Registreerunud 23.05.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.12.08 08:36
|
|
|
Eestist võid Rootsi viia alkohooli nii palju kui auto kannatab, küsimuste korral mainid, et "omaks tarbeks", kuid suitsudega oli vist, et võis viia
ühe eestist ostetud bloki ja ühe laevalt ostetud. Seda siis 2007 keskpaiga kogemuste järgi.
2011 Q5 3.0TDI, 2005 S350 W220
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 20.01.09 23:19
|
|
|
Enamus punkte on juba varem lahatud piisavalt, kuid mõned asjad tahaks lisada:
1. Marsruut koosta selle järgi, mida näha tahad, oma huvidest lähtuvalt. Minu huviks on palju kalal käia ja selle pärast pigem saarestik kui fjordid,
samuti ka sisemaa järved/jõed (punane kala, mmm). Kui pole Bergenis käinud, soovitan korra läbi sõita ja mõned tunnid ka linnale pühendada. Sealt
lõuna pool Haugesundi juures õnnestus kohalikega hästi jutule saada ja fantastilisi kalaretki teha ka ex tempore. Üldse on need väiksemad linnad
Norras minu jaoks huvitavamad kui turistikeskused.
4. Elu esimesel Norra reisil sai kõik ööbimised ette planeeritud. Viimane kord seevastu polnud tervel reisil planeeritud mitte ühtegi ööbimist, kõik
leidsime kohapealt ja valisime selle järgi mis meeldib.
5. Lihtsalt mägist sõitu pole mõtet planeerida, kuna mägesid saab seal söögi alla ja söögi peale enam kui piisavalt. Varasematest kogemustest kartsin
viimane kord auto pärast (difrilukuga 86a MB 200TD, mis inimesi ja tavaari pilgeni täis laotud) ja tegime marsruudi selle pärast algselt natuke autot
säästvama, kuid kohapeal plaanid muutusid ja sai ikkagi kõige hullemat teed mööda sõidetud - nii kummaline, kui see ka pole, ei tulnud sel 44kW
diislil jõust puudu ka ülekoormatuna (sai hooga alati mäe otsa välja käänulisi teid pidi), ei kuumenenud üle (probleemiks eriti Audi diislitel) ja
Norra sisene keskmine kulu tuli vaid 5.6L/100km. Ehk siis auto ei ole piirav tegur.
8. Ajakava tasub planeerida ette nii palju kui võimalik ja jätta sinna sisse ka varuaeg ootamatuste jaoks. Soovitan kasutada maksimaalselt sõiduks ära
vaid sinna mineku ja tuleku päevad, kuid seal kohapeal pigem külastada vähem kohti, kuid läbijooksmise asemel pigem raisata rohkem aega looduses ringi
hulkumiseks. St kohal oleku päevadesse ei soovita jätta rohkem sõitu kui max 300-400km, pigem isegi vähem ja sedagi siis järjest. Meie viimane reis
oli ainult 8 päeva ja suht sirgjooneliselt Hki-st ülesse ja alla tagasi, kuid vahepeatused tegid ajagraafiku nii tihedaks, et iga õhtu sai küll kala
püüda, kuid sõitmist oli ikkagi liiga palju vaba ajaga võrreldes.
9. Ka mina soovitan pigem minna läbi Soome, ja kui eesmärgiks vaid Põhja-Norra, siis miks mitte ka Soome kaudu tagasi tulla
Veel mõned märkused:
- turismihooaeg algab Norras alates Jaanipäevast. Enne seda pääseb igale poole lihtsamini ja väga palju odavamalt. Näiteks juuni algul maksime päris
põhjas kahekordse (5-toaline ja väga luksusliku sisustusega) jahimajakese eest ööpäevas ainult 500 NOKi (850EEK), selle sees oli ka palju
lisateenuseid (mh saun, poronahkadest jurta/grillmajake jpm)
- lemmikloomadega üle piiri ei lasta (karantiin marutaudi pärast). Mul oli viimane kord koer kaasas ja sellest teavitati alles tagasiteel Norra-Soome
piiri ületades. Samas Norrasse minnes pole autot piiril kunagi veel kontrollitud, ehk läheb õnneks ka järgmisel korral, kuna koera maha jätta
kindlasti ei kavatse, või kui üle piiri ei lasta, siis proovin mõnest teisest piiripunktist uuesti... See neid ei huvita, et erinevalt teistest
põhjamaadest on Eestis marutaudi vaktsiin kohustuslik ja see on märgitud ka lemmiklooma vaktsineerimispassis.
- kalameestel tuleks puhastada/desinfitseerida oma püügivahendid (selleks on spets desinfitseerimisjaamad), kuna Põhja-Jäämerre suubuvates jõgedes
puuduvad need parasiidid, mida leidub Lääne merre ja sisemaa järvedesse suubuvates jõgedes ja see hävitaks sealsed lõhepopulatsioonid. Infot on
piisavalt ka teeäärsetel siltidel, kus ja kuidas oma püügivahendeid desinfitseerida (saab ka saunas kuuma käes).
- norrakad suhtuvad rootslastesse samuti nagu ka soomlased. Ehk siis kui kohalikku keelt ei oska ja inglisest aru ei saa, oleks viisakas üritada enne
rootsi keelele üle minemist siiski soome keelt nendega rääkida. Just põhjas
on üsna palju kvääne, kes räägivad vana-soome keelt, mis meenutab kuigipalju Lõuna-Eesti vana murret.
- ma ise fännan automatkamist, suunitlus on alati looduses matkamine (mitte turistikohtades jooksmine) ja sellepärast üritame alati pigem kohalikega
jutule saada kui et mingeid teenuseid osta. Või siis kasutame ära mu enda või reisiseltskonna inimeste tutvusi kohalike hulgas. Lisaks hinnavahele on
mäekõrgune vahe hoopis reisi kvaliteedis!
Käesoleval suvel otsustasime Norrasse mitte minna ja plaanime minna avastama põhjamaades natuke teisi paikasid
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |
|