kYbb
huviline
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: WRX
|
|
Absolut
huviline
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Corvette C5 `01
|
postitati 09.09.03 10:55
|
|
|
Kusjuures koonus võib mõjuda ka õhukulumõõtjale vägagi halvasti. Ning seda kindlasti audide puhul kus enmasti kasutusel "kuuma traadi"
põhimõttel mõõtja....
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 09.09.03 15:05
|
|
|
Koonuse rumalaim omadus on selles, et sellele ei saa orgunnida normaalset külmaõhuvõttu. See jurakas on lihtsalt kapoti all & võtab sealt seda
kuuma õhku, mida väljalase & eriti turbo õhkuvad suure mõnuga. Mõttetu eputamise jublakas ainult - ei muud.
|
|
|
indro
meeskond
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.09.03 15:13
|
|
|
Ei tea, kas ta nüüd ikka aint eputamise vahend on.
Minu autol igatahes kaotas ta ära selle kuni 3.500 pöördeni olnud uimase osa, nüüd rebib nagu ühtlasemalt.
|
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 09.09.03 15:33
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja tuumamees
Ei tea, kas ta nüüd ikka aint eputamise vahend on.
Minu autol igatahes kaotas ta ära selle kuni 3.500 pöördeni olnud uimase osa, nüüd rebib nagu ühtlasemalt. |
No kui sisselase vabamaks saab, on ju hästi, aga selleks ei pea tingimata koonust kasutama - originaal-airboxi saab ka normaaalselt hingava
"raamatu" panna & külma õhu juurdepääs on tagatud suht lihtsalt ( välja arvatud see "pisiviga", et see pole teistele kapoti
alla piilujatele näha! ).
Tegelt ilma turbota pole see külma õhu teema mitte nii teravalt ehk päevakorral.
Enda omaga oli ilmselge, et kuumadest ilmadest see auto väga ei pidanud - kui suvel taas väljas +20°C juurde tagasi langes kuumus, tuli asjale jälle
elu sisse tagasi
|
|
|
mulds
huviline
Registreerunud 29.01.03
Kasutaja on eemal
Auto: Audita
|
postitati 09.09.03 16:24
|
|
|
na''gin huvitavat lahendust, kus koonus oli pandud 5 liitrise vms. o''llepurgi sisse ja teisest otsast ja''me toru ette
pampri taha+ kogu kremplile vaheseinad.
|
|
|
|
quattromees
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford
|
postitati 09.09.03 17:39
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Absolut
Kusjuures koonus võib mõjuda ka õhukulumõõtjale vägagi halvasti. Ning seda kindlasti audide puhul kus enmasti kasutusel "kuuma traadi"
põhimõttel mõõtja.... |
Raagi veidi pikemalt, miks see òhukulumòòturile halvasti mòjub. Pole nagu kuulnud...
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 09.09.03 19:35
|
|
|
tegelikut on asi nii et kui vähegi ajusid liigutada on isegi 200 kapoti all ruumi nii et vähe pole
Ja mahub sinna koonus koos kõigi vaheseinte ja juttudega,kui asja korralikult modida ja järele mõelda,ise hakkan varsti sellega tegelema,kui saab asi
heaks siis ka pildid ja jutt juurde
|
|
|
|
Ren
huviline
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S4 B5
|
postitati 09.09.03 20:15
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja generaator M
Koonuse rumalaim omadus on selles, et sellele ei saa orgunnida normaalset külmaõhuvõttu. See jurakas on lihtsalt kapoti all & võtab sealt seda
kuuma õhku, mida väljalase & eriti turbo õhkuvad suure mõnuga. Mõttetu eputamise jublakas ainult - ei muud. |
Eriti tobe jutt pehmelt öeldes. Koonusega oli minu auto kolmanda käigu juures palju erksam, madalamatel käikudel ei saanud aru, kuna siis käib niigi
kõik väga kiiresti
Ja üldiselt kui asjast midagi ei tea, siis ei tasu tembeldada teda mõttetuks. Külma õhku annab alati juhtida ning kuumaprobleemi saab alati lahendada
nö. vaheseinga. Vahesein on minul tehtud, ennem oli filter normaalse sõidu juures tuline, nüüd vaevalt leige, temperatuuri ilmselt alandab ka see, et
kollektori ümber sai mätsitud selleks spetsiaalselt mõeldud termo"teip". Muidugi mingit meeletut hobujõudude kasvu ei tasu sealt tõesti
loota, küll aga saab auto kergesti hingama ja kui neid väikseid asju on palju, siis kõik nad koos annavad oma efekti vast küll.
The replacement for displacement
|
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 10.09.03 06:21
|
|
|
Reni jutt õige- saab teha vaheseinad ja möllud. Lisaks on võimalus, et benakulu langeb. BMW 325 langes 1,5L/100´le. Lisaks tekib parem
gaasitunnetus. Pealegi on asi ELUAEGNE!
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.09.03 07:14
|
|
|
Mina ei ole koonusfiltriga küll mingit erilist vahet võrreldes tavalisega tunnetanud.
Pigem on asi viletsam, kui tavalise paneelfiltriga, kuna S4 on sissetuleva õhu temp. andur millelt ECU võtab infot. Kõik on ok maanteesõidul - siis
töötab asi korralikult ja kasutegur on suur aga linnas valgusfooride taga seistes tõmbab ta ikkagi liiga palju kuuma õhku peale. Olenematta sellest,
et on ehitatud vahesein turbo ja õhufiltri vahele.
Kui ECU avastab liiga kõrge sissetuleva õhu temperatuuri keerab ta süüte tagasi ja vähendab lubatavat turbo rõhku - mitte palju aga piisavalt, et
kiirendust vähendada. Kuna tegemist on termotakistiga siis võtab tema reageerimine temeperatuuri muutustele ka rohkem aega.
Näide: mootor töötab koha peal, temperatuur kapoti all on ligi 70 kraadi, filter tõmbab õhku ju sealt samast. Temp. andur soojeneb 70 kraadini või
enamgi ja kui hakata autoga liikuma ei luba enam aju korralikku rõhku peale ja detonatsiooni ohu vähendamiseka keerab süüdet mõned kraadid tagasi -
auto liigub viletsalt. Kõik muutub siis, kui sõidu ajal tuleb juba piisavalt külam õhku peale, mis jahutab ka temp. andurit aga see võtab aega.
Seda asja parandaks vaid täiesti kinni ehitatud kast koonusfiltri ümber, kuhu on toodud korralik külma õhu pealevool aga siin tekib juba küsimus, miks
mitte kasutada näiteks K&N (või mõne muu pädeva tegija poolt tehtud) paneelfiltrit originaalkastis, mis on korralikult kinni ehitatud ja millel on
olemas külmaõhu pealevool...
Vabalthingaval autol ei ole seda temp. andurit ja sellega seoses ka seda jama...
Krt, kui pikk jutt sai aga nüüd saate kõik minuga vaidlema hakata...
|
|
|
kYbb
huviline
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: WRX
|
postitati 10.09.03 08:06
|
|
|
Ise olen kasutanud:
Paneelfiltrit KingDragon ilma kasti modimiseta
B3 2,0 85kw : ei mingit võimsuse vahet. Hääl sama.
Paneelfiltrit K&N kasti modimisega
B3 2,3 98kw: madalal pöördel gaasi vajutades minek ühtlasem, papiga jäi mootoril "hing kinni" 5000 rpm sportlikuga käis taho ühtlaselt
lõpuni. NB! "Imemishääl" lähs rajuks.
Koonus JR vaheseinaga ja ilma
c4 2,8 v6 Peale esialgset installi ilma vaheseinata, oli kasu ainult külma mootoriga. Peale vaheseina installi ja õhuvõtu lisamist on filtrist kasu
iga ilmaga. Tühikäigul läheb paremini pöördesse, igal pöördel tundub jõudu rohkem olevat.
*Bensiinikulu pole minu autodel filtri installist kunagi tõusnud, pigem langenud.
*kui autol on täis- või poolmehaaniline pritse või karpa, siis tuleks peale filri installi teha küttesegu regull. Elektrooniline pritsung reguleerib
end ise.
|
|
|
tarts
huviline
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.09.03 08:36
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja generaator M Mõttetu eputamise jublakas ainult - ei muud. |
ma olen siis eriline eputis, kuna ma tunnen, et mul jääb ühest väheks ja vähemasti võistluse ajaks panen 2 koonust.
jutt, et vahesein ja välisõhu kerge ligipääs on olulised selle vastu ei saa vaielda.
|
|
|
kYbb
huviline
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: WRX
|
postitati 10.09.03 08:53
|
|
|
Testi kokkuvõte GTI ajakirjast:
Katsetati Fordi Zetec 1800cc 130hp-sel mootoril, mis oli täiesti stock. Mootor autolt maas ja Superflow mootoridynamomeetrisse pandud.
Paneelikad
Eriline toode on Pipercrossil, kus kasutatakse puuvilla asemel porolooni.
............pindala/hind FIM
K&N.........1750/350
Green......1100/465
Apex........1150/433
Pipercross 600/290
JR..............950/392
Pappfilter 6900/88
Tulemus: võrreldes originaaliga (papp) oli keskmise võimsuse muut max 1%. Esile tõsteti KN filtrit, millel oli ka kõike suurem laotuspindala (st. kui
filtril ääred ära võtta ja lõõts sirgeks tõmmata). Parimad õhku läbi laskvad olid KN ja JR.
Koonused
Siin on toodetel erinevusi:
*koonused: K&N, Green, Pipercross, JR
*silindrid: H&M, ITG
*???: Green Twister
*Pipercross ja ITG kasutavad puuvilla asemel porolooni.
max võimsus hp/vääne Nm/pindala/ hind FIM:
Originaal.........122/148/6900/88
Green Twister 132/158/1000/1150
Pipercross.......130/154/520/690
K&N.................132/156/1100/885
JR....................131/157/1500/480
ITG..................129/152/810/480
H&M................127/152/1900/380
Green koonus 128/153/1200/890
Äkki oli kellelegi abiks
|
|
|
Absolut
huviline
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Corvette C5 `01
|
postitati 10.09.03 14:32
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja quattromees
Tsitaat: | Esialgne postitaja Absolut
Kusjuures koonus võib mõjuda ka õhukulumõõtjale vägagi halvasti. Ning seda kindlasti audide puhul kus enmasti kasutusel "kuuma traadi"
põhimõttel mõõtja.... |
Raagi veidi pikemalt, miks see òhukulumòòturile halvasti mòjub. Pole nagu kuulnud... |
Kuskil isegi uurimustöö peaks alles olema(kui leian siis panene siia kogu kraami)....proovin siis kohe ka midagi kirja panna... erinevatest allikatest
lugesin väja et kuna nn sportfiltrid on parema läbilaskevõimega (ehk siis ka sodi-tolmu pääseb rohkem läbi) siis see traat mis toimib oma
töötempeeratuuril võib läbi kõrbeda-põleda...tänu suuremale tolmu hulgale, mis traadi külge kinni põleb(tean et ei ole päris õige sõnastus)
....sellist asjalikumat infi jagab sulle kindlasti ka Hannes Speedsterist.
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 16.09.03 13:20
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Silwer
Seda asja parandaks vaid täiesti kinni ehitatud kast koonusfiltri ümber, kuhu on toodud korralik külma õhu pealevool aga siin tekib juba küsimus, miks
mitte kasutada näiteks K&N (või mõne muu pädeva tegija poolt tehtud) paneelfiltrit originaalkastis, mis on korralikult kinni ehitatud ja millel on
olemas külmaõhu pealevool...
Vabalthingaval autol ei ole seda temp. andurit ja sellega seoses ka seda jama...
Krt, kui pikk jutt sai aga nüüd saate kõik minuga vaidlema hakata...
|
Seda just üritaski rahvale ise ka selgitada! Koonusele kasti ümberehitamine näib juba vägisi kilplasetööna. Paigalseisuga võib kapotialune kuumeneda
rohkemgi kui 70°C-ni - suvel näituseks. 10V turbo puhul on väljalase & sisselase samal pool mootorit ja temperatuuriprobleem veelgi teravam.Enda
kogemus kinnitab sedasama, et kuum õhk teeb mineku uimaseks sellestsamast sisselaskeõhu temperatuuri mõõtmisest tulenevalt.
|
|
|
bob
klubiliige
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B2CQ 20vT, BMW G31
|
postitati 27.10.04 12:29
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja kYbb
Ise olen kasutanud:
Paneelfiltrit K&N kasti modimisega
B3 2,3 98kw: |
Mida sa täpsemalt seal kastil modisid kui küsida tohib?
|
|
|
|
kYbb
huviline
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: WRX
|
postitati 27.10.04 20:04
|
|
|
seal 2 lähenemist: 1) puurid filtrikasti alumisele osale tiivapoolsesse serva ja põhja augud sisse 2) viskad selle sooja õhu klapi minema kopsiku
küljest (auk suureneb) ja vead sealt külma õhu võtu stangesse.
Mul oli esimene varjant ja vennal teine. Soovitaksin teist, et vältida sooja õhku sisselaskes.
|
|
|