Lehekülgi: 1 2 3 4 |
Askonz
huviline
Registreerunud 22.09.03
Asukoht: l-virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Vw Scircooc R rep.
|
postitati 05.01.05 08:43
|
|
|
Arutelu XENON teemal.
et siis selline kyssa olen kuulnud et pidavat jamama seal?
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.01.05 08:57
|
|
|
Lubatud ei ole see aga samas ei tekita keegi asjast probleemi, kui see on pandud mingile värskemale autole (seal võib see ju täiesti originaal olla).
Samas, kui keegi sõidab Golf I letti ja väidab, et Xenon oli 78 aastal juba originaalis peal siis saadetakse suure tõenäosusega koju tagasi... 
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 05.01.05 09:48
|
|
|
olen asja uurinud, kuna ise sama probleemi ees.
Olen kogenud 3 asja.
1) Ei tohi, kuna väidetakse et tulede ümberehitus. Tuttav rääkis, rohkem kommenteerida ei oska.
2) Ülevaatuse mehed küsisid, et mis saab kui üks tuli läbi läheb, u. et nagu ei oleks kusagilt ju uusi saada. Küsisid veel, et kui palju pirn maksab,
ütlesin et u 1k ja mul neid 4. Seepeale jutt lõppes, mehed tõmbasid hetkeks mõttesse ja järgmiste asjade kallale.
3) ja mis peamine. Kui autot enam reaalselt ei toodeta, siis ei saa nõuda et Sa just selle originaal juppi sinna topid. St. võid kõike sinna toppida,
mis sobib (st. nagu nähtud, ilma midagi lõhkumata vms) ja millel on E märgistus.
Ulme oleks nõuda, et mingile mega uunikumile leiad Sa romulast mingi X juppi originaalina.
Auto mis reaalselt veel toomises, PEAD asendama just selle jupi, mis ette on nähtud.
Lisaks veel niipalju, et kui panna xenon default värvustemperatuuriga, st. natukene üle 4k, siis imo. esimese hooga ei saagi aru kas on xenon või
mitte (kui just blokid välja ei paista). Lihtsalt väga valge on ja kõik.
Aru võib saada siis kui tuled süttivad, või vanemal autol kauged kõrvale põlema paned.
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 20.01.05 06:56
|
|
|
lisaks:
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=24285&start=15
Salupa, kella 1:33 post.
Imo. on nilbe nõuda, et reguleerimine töötaks automaatselt. Samamoodi ka tuledepesurid.
Kaldun arvama, et ühel osal xenon tuledest mis tehasest juba autodele paigaldatud, ei oma neid tingimusi, mida nõutakse.
|
|
|
lars
huviline
Registreerunud 25.10.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2.5TDI 2001
|
postitati 20.01.05 08:16
|
|
|
Tsitaat: | 1) gaaslahenduslambiga laterna valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma
automaatselt. |
Sellest täiesti piisab su pikalt saatmiseks.
Enda vanal autol oli samuti Xenon-kit ja legaalselt sellega ülevaatusest ei õnnestunud ennast läbi rääkida, tulede korrektor ja pesu olid muidu
olemas.
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 20.01.05 08:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: lars
Sellest täiesti piisab su pikalt saatmiseks.
Enda vanal autol oli samuti Xenon-kit ja legaalselt sellega ülevaatusest ei õnnestunud ennast läbi rääkida, tulede korrektor ja pesu olid muidu
olemas. |
Kas Sa tahad öelda et kõigil autodel, millele tehasest xenon pannakse, on see olemas?
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 20.01.05 09:16
|
|
|
Ise läbisin ülevaatuse edukalt. Kahe erineva autoga.
Seadusejärgi on kõik eelnev aga õige. Eriasi, kuidas keegi sellele ÜV punktis tähelepanu pöörab.
|
|
|
|
rass
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R
|
postitati 20.01.05 09:20
|
|
|
joeli s6-el on vist tehase xenonid c4 kerel? kas tal on automaatne kõrguse regull jms? või on nii, et kui tehase xenonid on vanemad kui seadus siis
suva?
|
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 20.01.05 09:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ICE
Ise läbisin ülevaatuse edukalt. Kahe erineva autoga.
Seadusejärgi on kõik eelnev aga õige. Eriasi, kuidas keegi sellele ÜV punktis tähelepanu pöörab. |
kusjuures ongi nii.
Paljud ei tea järelikult neid seadusi siis piisavalt.
Ikka pööravad küll, kui tuled mõnusalt sinised vms. värvi on mis muidu kohe silma hakkavad..
Samas ei anna minule ikkagi rahu see, et . . . ei usu, et ka kõigil tehasest tulevatel autodel need nõutud punktid olemas oleks.
Samamoodi tegelikult ei tohi autole suuremaid velgi alla keerata, esiklaase toonida, väljalaset modida, konet jne. Kuid ikkagi tehakse ju.
|
|
|
A4TQ
klubiliige
Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: SQ7, 911
|
postitati 20.01.05 10:46
|
|
|
Kõik ikkagi oleneb ülevaatajast.Minu eelmisel autol oli pandud Xenonid ja ülevaatuspunktis kohe küsiti mis tuled need on ja selliste tuledaga nad
ülevaatuselt läbi ei lase.
Autod vl.aastaga 98- peaks kõigil olema tagasilla peal automaatne kõrguse regulaator.Vanemate autode kohta ei oska öelda.
Liiklusohutuse seisukohast on samas õige et isepandud xenoneid ei aktsepteerita sest viimasel ajal on linnapilti väga palju autosid juurde tekkinud
millel on isepandud xenonid.Kuna xenoni valgustugevus on mitmeid kordi tugevam tavalambist siis pahatihti sellised autod pimestavad teisi liikluses
kuna tuled on reguleerimatta või valesti reguleeritud.
|
|
|
lars
huviline
Registreerunud 25.10.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2.5TDI 2001
|
postitati 20.01.05 14:34
|
|
|
On kellegil kindlaid andmeid tehasexenonite kohta *ilma* automaatse kõrguseregulaatorita?
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 20.01.05 15:46
|
|
|
Minul on - '95 S6 on tehasexenonid (D1S) ja kõrguse reguleerimine toimub manuaalselt, ehk siis salongis asuva nupu kaudu nagu halogeentuledelgi...
|
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 20.01.05 15:51
|
|
|
ja kas mitte esimesed kurvasilmsed ei ole ka sellest featuurist vabad?
mismoodi need autod siis ülevaatuselt läbi peaksid saama?
kindlasti on neid autosid veel.
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 20.01.05 16:17
|
|
|
kasutage ülevaatuse ajal tavalisi pirne palju neid mente ikka on trassil
kes teavad mis seal tohib olla ja mis ei tohi 
|
|
|
lars
huviline
Registreerunud 25.10.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2.5TDI 2001
|
postitati 20.01.05 16:26
|
|
|
Tsitaat: |
mismoodi need autod siis ülevaatuselt läbi peaksid saama?
kindlasti on neid autosid veel. |
Tõepoolest, huvitav küsimus. Uurisin väheke Riigiteatajat ja tuleb tõesti väja, et de jure on sellise masinaga liiklemine seadusevastane 
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 20.01.05 16:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Driver
kasutage ülevaatuse ajal tavalisi pirne palju neid mente ikka on trassil
kes teavad mis seal tohib olla ja mis ei tohi |
usu mind, päevast - päeva tuleb neid rohkem ja rohkem.
Kuna puutun nende sini - valgetega suht tihedalt kokku, siis . . . õpivad nemadki.
Samas, nagu Joel just mainis . . . on olemas selliseid autosid ja eeskirja järele ei vasta see auto tegelikult tehno nõuetele ning sellega avalikul
teel liikuda ei tohiks.
Imo. on see teema suht - koht mõtetu, nagu ICE ütles, ülevaatusel probleeme ei olnud.
A4TQ nõus, kui tuled õieti reguleeritud, siis kelle per*et see nokkima peaks? Kui just nokkimise eesmärgiga ei tulda.
P.S> Tehase default temp. peaks olema 4.3K mis ei hakka nii kergelt silma, kui suurema värvustemperatuuriga pirnid.
Lisaks on välja ilmunud ka pirnid ca. 14k. Üks selline tuli hiljuti vastu ja . . . no_ma_ei_tea kui kaugelt oli aru saada, et see asi tavaline kohe
kindlasti ei ole.
Lõppude lõpuks ei ole xenonid iluasjad, vaid endale kasulikult, ning tagavad kindlasti turvalisema sõidu kui tavalised halogeen pirnid.
|
|
|
lars
huviline
Registreerunud 25.10.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2.5TDI 2001
|
postitati 20.01.05 18:47
|
|
|
Tsitaat: | Lõppude lõpuks ei ole xenonid iluasjad, vaid endale kasulikult, ning tagavad kindlasti turvalisema sõidu kui tavalised halogeen
pirnid. |
Kahe otsaga asi. Juhul kui tuled on normaalselt reguleeritud siis küll. Teisel juhul on sul endal küll hea ja turvaline aga vastutulevad autot
keeraku või põllule. Minuarust ikka päris paljud aftermarket Xenonid pimestavad vastutulijaid üle mõistuse palju ja nii võiks sama hästi hakata läbi
sõrmede vaatama sellele, kui iga mees hakkaks enda tuledesse 100W halogeene toppima, et hea valge sõita.
Mis ma tahtsin öelda on see, et TÜV korral võiks aftermarket ja tehasexenoneid hinnata võrdsetel alustel. Kui aftermarket xenon on tehniliselt ok, ei
pimesta vastutulijaid ja kurja ei tee, siis kõik bueno. Kui aga asi on paigast ära siis läbi ei saa. Kui praegu ülevaatusel kõik isehakanud
xenonimehed kukele saadetakse siis tehakse ülevaatus 99% juhtudel pudeli konni eest ja reaalselt tulede reguleerimiseni ei jõutagi
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 20.01.05 19:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: lars
Mis ma tahtsin öelda on see, et TÜV korral võiks aftermarket ja tehasexenoneid hinnata võrdsetel alustel. Kui aftermarket xenon on tehniliselt ok, ei
pimesta vastutulijaid ja kurja ei tee, siis kõik bueno. Kui aga asi on paigast ära siis läbi ei saa. Kui praegu ülevaatusel kõik isehakanud
xenonimehed kukele saadetakse siis tehakse ülevaatus 99% juhtudel pudeli konni eest ja reaalselt tulede reguleerimiseni ei jõutagi
|
Hmm . . . hetkel norin niisama.
Tähendab, ise kasutan hetkel Hella toodangut ja sellel on kõik vajalikud märgistused, E - tähed ja muud sada asja veel. Ühesõnaga, asi peaks olema
100% street legal. Niisiis?
Sinu väljapakutud var. on raske ellu viia ja kindlasti ei hakata seda kunagi tegema. Kuna 99,9% autot millele need paigaldatakse EI OLE seda
automaatset tulede regulaatorit.
Lisaks veel niipalju. Eelpool tõin välja ühe punkti, kus kirjutasin sellest asendamisest kui autot enam reaalselt ei toodeta, võid asendada samaväärse
asjaga. See on u. nagu b varuosa kasutamine. Niisiis? Pirnid vastavad EL nõuetele, idee järele tohiks külge panna, kuna ON TEGU asendustootega, on
ette nähtud tavalises laternas kasutamiseks. Olgugi, et tuledepesurid on olemas, lisaks ka tulederegulaator, kuid viimane ei ole automaatne.
Mis puudutab reguleerimisse, siis sama edukalt pimedas pimestab ka tavaline tuli. Iga inimese oma enda asi on, kas vahib sinna tule sisse või mitte.
Siinkohal võibki vaidlema jääda, et pimestab ka ilma vaatamata.
Tegelikult see on u. sama teema mis hetkel selle kiiruse mõõtmisega. Eestis on kehtestatud seadused, mida täita on paljudel võimatu, olgugi et
ülevaatuse läbiva autod ilusti ning sõidavad.
Hetkel pole ainult välja lugenud seda, kas kusagil on ka kirjas, mis on max. värvus temp. mida kasutada tohib.
P.S> Palju hullemad on imo. on need imehiinaindoneesia pirnid (siis tavalised halogeenid) mis kord on sinakad, siis rohelised jne.
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 20.01.05 20:09
|
|
|
Päris huvitav ja asjalik teema, tõstan ülesse ja liigutasin paremasse kohta.
Fakte:
- 15K on hetkel maks xenonite K, mida saada on.
- Mida suurem K, seda nõrgem valgus. Suurema K'ga lihtsalt peegelduvad asjad võimsamalt.
- Tänapäeval KÕIK xenonid (ballastid, pirnid) on tehtud aasias. Ka Hella on tehtud seal, saksamaal ei toimu tootmist enam ammu.
- xenoni kasutegur on tohutu ja võrreldamatu halogeniga
- xenon võtab peale gaasilplahvatust kuni 60% vähem voolu
Arvamus:
- Kui autol on manuaalne tuledetõstmise süsteem, ei tohiks probleeme olla. (vajaks tõestamist, kui keegi viitsib minna ÜV punkti uurima, siis oleks
lahe. Ise hetkel ei jaksa)
|
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 20.01.05 22:17
|
|
|
kuna teema ei anna rahu, siis RT lahti ja sealt:
Tsitaat: |
Grupp 2
Valgustusseadmed
Kood 201. Põhilaternad (kaug- ja lähituled, ühitatud tulede korral ka teised esituled)
Nõuded: 1) sõidukile on lubatud paigaldada ainult koodides 202–220, 222–224 ja 1102 käsitletud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmeid;
2) laternad peavad olema koostatud nende ehituses ettenähtud lampidest, optilistest elementidest ja hajutiklaasidest;
3) 1999. a või hiljem valmistatud sõiduki lähi- või päevatuled peavad süttima kohe pärast mootori käivitumist;
4) kaug-, lähi- ja udutuled võivad olla paigutatud peitlaternatesse. Peitlaternaid ei tohi olla võimalik juhi kohalt poolikult avada ja sulgeda.
Pimestamise vältimiseks laternate avanemisel või sulgumisel peavad tuled sisse lülituma alles pärast peitlaternate täielikku avanemist ja välja
lülituma enne nende sulgumise algust. Lülitusmehhanismi rikke korral peab peituv lähituli jääma avatuks või olema kergesti avatav ilma
tööriistadeta;
5) hajutiklaasid peavad olema pragudeta või muude vigastusteta. Peegeldi (reflektor) ei tohi olla tuhmunud või korrodeerunud;
6) võib kasutada ainult selle sõiduki variandi ehituses ettenähtud laternaid. 1990. a või hiljem valmistatud M ja N kategooria sõiduki lähi- ja
kaugtule laternate optilised elemendid peavad vastama E-reeglile nr 1, nr 5, nr 8, nr 20, nr 31, nr 98, nr 112, nr 113 või direktiivile 76/761/EMÜ.
Laternates kasutatavad lambid peavad vastama E-reeglile nr 37 või nr 99. ARK võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada teistele sõidukitele ette
nähtud laternaid tingimusel, et nende optilised elemendid, lambid ja laternate paigutus vastavad nõuetele;
7) 1996. a või hiljem valmistatud L kategooria sõiduki laternate optilised elemendid peavad vastama E-reeglile nr 57 või nr 72;
8) ei tohi kasutada vasakpoolses liikluses kasutamiseks ettenähtud lähitule laternaid (vasakpoolses liikluses kasutatava laterna klaasile on kantud
nool). Lähituled, kaugtuled, lisakaugtuled ja eesmised udutuled peavad lülituma koos eesmiste, külgmiste ja tagumiste ääretuledega ning
numbrituledega, välja arvatud kaug- ja lähituled juhul, kui neid kasutatakse lühiajaliselt hoiatava valgussignaali edastamiseks;
9) kohustuslike laternate kaitseks ei tohi kasutada selleks mitte ettenähtud vahendeid.
Kood 202. Lähitule laternad
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukil peab olema kaks lähitule laternat. Lähitule laternate asetamine haagisele on keelatud. L kategooria sõidukil
peab olema üks või kaks lähitule laternat. 1990. a või hiljem valmistatud M ja N kategooria sõiduki lähitule laternate paigutus peab vastama E-reegli
nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. 1996. a või hiljem valmistatud L kategooria sõiduki lähitule laternate paigutus peab vastama E-reegli nr 53
või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele;
2) lähituled peavad lülituma põlema ja kustuma korraga ning võivad jääda põlema koos kaugtuledega;
3) lähitule laterna valgusava ülaserv ei tohi asuda kõrgemal kui 1200 mm ja välisserv kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm (vt joonis 6); mõõdet
600 mm võib vähendada kuni 400 mm-ni, kui sõiduki gabariitlaius ei ületa 1300 mm;
4) lähitule laternad peavad olema reguleeritud valmistaja juhendi kohaselt ja nad ei tohi pimestada vastusõitvaid juhte;
5) sõiduki lähitulede värvus peab olema valge või valikkollane (vt lisandus E);
6) või tähisega lähitule laterna klaasidel peab olema lähitule tunnustäht «C» tähise või kohal;
7) lähitule laterna reguleerituse kontrollimisel peavad olema täidetud järgmised tingimused:
• rehvide siserõhk peab vastama valmistaja ettekirjutusele;
• õhkvedrustusega autodel peab kontrollimise ajal mootor töötama ja rõhk õhusüsteemis olema valmistaja ettekirjutuse kohane, kere asendi regulaatorid
reguleeritud;
8) [Kehtetu]
Kontrollimine:
1) TÜ – esilaternate kontrollseadmega vastavalt direktiivile 96/96/EÜ (paranduste direktiivid 1999/52/EÜ, 2001/9/EÜ ja 2001/11/EÜ);
2) TK ja TJV katsetustel M ja N kategooria sõidukil vastavalt E-reegli nr 48/02 või direktiivi 76/756/EMÜ (paranduste direktiivid 80/233/EMÜ,
82/244/EMÜ, 83/276/EMÜ, 84/8/EMÜ, 89/278/EMÜ, 91/663/EMÜ ja 97/28/EÜ) metoodikale ja L kategooria sõidukitel vastavalt E-reegli nr 53/01 või
direktiivi 93/92/EMÜ (paranduse direktiiv 2000/73/EÜ) metoodikale. Tulede värvus määratakse elektroonilise kolorimeetriga CIE koordinaatide
süsteemis.
[RTL 2002, 106, 1575 – jõust. 01.01.2003]
|
Siinkohal toon välja veel E- "reeglite" tähendused.
E:
nr1: R2 kategooria hõõglambiga asümmeetrilise valgusjaotusega lähi- ja/või kaugtule latern
nr:5: Euroopa asümmeetrilise valgusjaotusega auto lamplatern (« Sealed Beam» – SB)
nr:8: Halogeenlambiga (H1, H2, H3, HB 3, HB4, H7, H8 ja/või H 9) asümmeetrilise valgusjaotusega lähi- ja/või kaugtule latern.
nr:20: Mootorsõiduki halogeenlambiga (H4), asümmeetrilise valgusjaotusega lähi- ja/või kaugtule latern.
nr:31: Mootorsõiduki asümmeetrilise valgusjaotusega halogeenlamplatern (HSB).
nr:98: Gaaslahenduslambiga põhilatern.
nr:112: Asümmeetrilise valgusjaotusega lähi- ja kaugtulelaternad.
nr:113: Sümmeetrilise valgusjaotusega lähi- ja kaugtulelaternad.
nr:37: Ühtsetele tingimustele vastavates mootorsõiduki laternates kasutatavad hõõglambid.
nr:99: Gaaslahenduslambid
nr:57:Mootorratta ja sellega võrdsustatud sõiduki esilatern.
nr:72: HS1 halogeenlambiga mootorratta asümmeetrilise valgusjaotusega lähi- ja kaugtule esilatern.
nr:48:Sõiduki valgustus- ja valgussignalisatsiooni seadmed ning nende asetus.
nr:53:Mootorratta valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmete asetus.
ja mis otseselt xenoneid puudutab.
Tsitaat: |
Kood 224. Gaaslahenduslampidega lähi- ja kaugtulelaternad
Nõuded:
1) gaaslahenduslambiga laterna valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Nendel laternatel peab olema
hajutiklaasi puhasti ja kaugtulelt lähitulele ümberlüliva seadme rikke korral peab see seade kindlustama lähitule sisselülituse. Ümberlülitusmehhanism
peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
2) vasakpoolse liikluse asendist parempoolse liikluse asendisse ümberlülitusmehhanismiga laternate korral peab see mehhanism välistama tulede
vahepealsesse asendisse lülitamise võimaluse;
3) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.
Kontrollimine:
1) TÜ – esilaternate kontrollseadmega;
2) TK ja TJV katsetustel vastavalt E-reeglite nr 98/00 ja 99/00 metoodikale.
[RTL 2002, 106, 1575 – jõust. 01.01.2003]
|
nr:98/00: Gaaslahenduslambiga põhilatern.
nr:99/00: Gaaslahenduslambid
Lisaks:
Tsitaat: |
NÕUDED ENNE 1. JAANUARI 1997. A LIIKLUSREGISTRISSE
KANTUD SÕIDUKILE
Grupp 1
Identifitseerimine ja varustus
Grupp 2
Valgustusseadmed
Kood 201. Üldnõuded valgus- ja valgussignalisatsiooniseadmetele
Nõuded:
1) sõidukile on lubatud paigaldada ainult koodides 202–222 ja 1102 käsitletud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmeid;
2) laternad peavad olema koostatud nende ehituses ettenähtud lampidest, optilistest elementidest ja hajutiklaasidest;
3) kaug-, lähi- ja udutuled võivad olla paigutatud peitlaternatesse. Peitlaternaid ei tohi olla võimalik juhi kohalt poolikult avada ja sulgeda.
Pimestamise vältimiseks laternate avanemisel või sulgumisel peavad tuled sisse lülituma alles pärast peitlaternate täielikku avanemist ja välja
lülituma enne nende sulgumise algust. Lülitusmehhanismi rikke korral peab peituv lähituli jääma avatuks või olema kergesti avatav ilma
tööriistadeta;
4) hajutiklaasid peavad olema pragudeta või muude vigastusteta. Peegeldi (reflektor) ei tohi olla tuhmunud või korrodeerunud;
5) võib kasutada ainult selle sõiduki variandi ehituses ettenähtud laternaid;
6) ei tohi kasutada vasakpoolses liikluses kasutamiseks ettenähtud lähitule laternaid (vasakpoolses liikluses kasutatava laterna klaasile on kantud
nool). Lähituled, kaugtuled, lisakaugtuled ja eesmised udutuled peavad lülituma koos eesmiste, külgmiste ja tagumiste ääretuledega ning
numbrituledega, välja arvatud kaug- ja lähituled juhul, kui neid kasutatakse lühiajaliselt hoiatava valgussignaali edastamiseks;
7) kohustuslike laternate kaitseks ei tohi kasutada selleks mitte ettenähtud vahendeid.
Kontrollimine: vaatlusega.
[RTL 2002, 106, 1575 – jõust. 01.01.2003]
Kood 202. Lähitule laternad
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukil peab olema kaks lähitule laternat. Lähitule laternate asetamine haagisele on keelatud. L kategooria sõidukil
peab olema üks või kaks lähitule laternat. 1990. a või hiljem valmistatud M ja N kategooria sõiduki lähitule laternate paigutus peab vastama E-reegli
nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. 1996. a või hiljem valmistatud L kategooria sõiduki lähitule laternate paigutus peab vastama E-reegli nr 53
või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele;
2) lähituled peavad lülituma põlema ja kustuma korraga ja võivad jääda põlema üheaegselt kaugtuledega;
3) lähitule laterna valgusava ülaserv ei tohi asuda kõrgemal kui 1200 mm ja välisserv kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm (vt lisa 1 joonis 6).
Mõõdet 600 mm võib vähendada kuni 400 mm-ni, kui sõiduki gabariitlaius ei ületa 1300 mm;
4) lähitule laternad peavad olema reguleeritud valmistaja juhendi kohaselt ja nad ei tohi pimestada vastusõitvaid juhte;
5) sõiduki lähitulede värvus peab olema valge või valikkollane (vt lisandus E);
6) lähitule laterna reguleerituse kontrollimisel peavad olema täidetud järgmised tingimused:
• rehvide siserõhk peab vastama valmistaja ettekirjutusele;
• õhkvedrustusega autodel peab kontrollimise ajal mootor töötama ja rõhk õhusüsteemis olema valmistaja ettekirjutuse kohane, kere asendi regulaatorid
reguleeritud;
7) [Kehtetu]
Kontrollimine: esitulede kontrollseadme või ekraaniga.
|
niipalju hetkel siis sellest . . . las ma seedin selle teema korralikult läbi ja siis samas vaimus edasi 
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 20.01.05 22:29
|
|
|
6) võib kasutada ainult selle sõiduki variandi ehituses ettenähtud laternaid. 1990. a või hiljem valmistatud M ja N kategooria sõiduki lähi- ja
kaugtule laternate optilised elemendid peavad vastama E-reeglile nr 1, nr 5, nr 8, nr 20, nr 31, nr 98, nr 112, nr 113 või direktiivile 76/761/EMÜ.
Laternates kasutatavad lambid peavad vastama E-reeglile nr 37 või nr 99. ARK võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada teistele sõidukitele ette
nähtud laternaid tingimusel, et nende optilised elemendid, lambid ja laternate paigutus vastavad nõuetele;
nr:99: Gaaslahenduslambid
aitab küll, head ööd! 
|
|
|
lars
huviline
Registreerunud 25.10.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2.5TDI 2001
|
postitati 21.01.05 08:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: lynx
Hmm . . . hetkel norin niisama.
Tähendab, ise kasutan hetkel Hella toodangut ja sellel on kõik vajalikud märgistused, E - tähed ja muud sada asja veel. Ühesõnaga, asi peaks olema
100% street legal. Niisiis?
|
Nii lihtne see ei ole siiski - tuli ei koosne ainult pirnist. Halogeen ja gaaslahendusega pirn on oma konstruktsioonilt ja omadustelt erinevad ja
tahaksid ideaalis saada oma tüübile vastavat konstrueeritud tuld koos reflektoritega.
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 21.01.05 10:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: lars
Nii lihtne see ei ole siiski - tuli ei koosne ainult pirnist. Halogeen ja gaaslahendusega pirn on oma konstruktsioonilt ja omadustelt erinevad ja
tahaksid ideaalis saada oma tüübile vastavat konstrueeritud tuld koos reflektoritega. |
ok, jätame hetkel minu auto kõrvale.
Kuid võtame näiteks Joeli S6.
See auto on tehasest välja tulnud nii halogeeni kui xenoniga. Tuli ise - enesest peaks ju sama olema (luup ja tuleklaas).
Sama lugu on ka näiteks 7ser. bmw- dega. 80ndatel oli võimalik neile tellida lisavarustusena xenon lähitulesid (kes teab, äkki ka kaugeid) ja kasutati
sama tuld.
Nii üheselt jälle asja kokku võtta vist ei saa.
Lõpuks jään siiski enese juurde, et kui autol on tehase defualt värvus temp. xenon ees, siis tavaliikluses kergelt sellest ikka aru ei saa - st.
päeval kas on seal xenon või mingi muu + 50% pirn sees. Loomulikult näitab paremini, kuid esmavaatluses kindlasti vahet ei tee.
Kui ükspäev aega saan, lähen ja uurin ülevaatus punktist täpselt järele mis ja kuidas. Kuid kaldun arvama, et paljud sealsed töötajad ei tea
tegelikult nendest seadustest midagi.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 21.01.05 11:02
|
|
|
Tsitaat: |
Pigem ilmusid xenonid tänavapilti siiski kuskil aastal '94, minu mälestuste järgi just E38 ja A8 ees.
Tuli võib ju väliselt sarnane olla, aga ilmselt on luupide ja reflektorite fookused siiski kuidagi gaaslahenduslambi pikema kujuga valguspunktile
optimeeritud.
|
ei, see vanem 7ser. oma. Sellele oli võimalik juba lisavarustusena saada.
Hmm, pole küll kindel kuid valguspunkti suurus ja koht on siiski samad. Kui vastavad viited koos piltidega leian, siis panen kindlasti siia
teemasse.
Tsitaat: |
Minu viletsad silmad teevad küll iga kell hõõglambil (ka sinakal) ja suvalisel gaaslahenduslambil vahet. 
|
tore, kui Sa endas nii kindel oled.
Kui mul kodus veel need pildid alles on, kus ühes tules oli 30% Philipsi imepirn ja teises 4,3K xenon, siis panen selle samamoodi siia teemasse.
Loomulikult mingi suvalise kollase pirniga on räige vahe.
Tsitaat: |
Krt, pakkuge mulle juba odavalt H4 pessa sobivaid bixenon-e!
|
Ei tea kas on olemas sellest asja nagu odav ja hea?
Olgugi, et kõike Aasias tehakse nagu Siim ennist mainis. Kuid kas neid kõike ühte patta panna tasuks, seda kahjuks öelda ei oska.
Samas mingi test teha, kui firmad oleksid nõus komplekte laenama. Läbiviimine ei oleks mingi probleem.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 4 |
|