pisike99
huviline
Registreerunud 15.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4
|
postitati 15.12.05 17:31
|
|
|
Käsil B4 C rallika projekt. Ootan mõistlikke soovitusi teadjatelt.
Kõigepealt tervitus. Olen üsna tuntud Tqhq foorumis, tegelen peamiselt USA autodega - täpsemalt impordiga USA-st.
Mulle sattus kätte üks -91a Coupe Q orkises 2,3 20V (ilmselt siis AAR), millele üks väga tasakaalutu isik on üritanud installida 2,8V6. Teo motiivid
on teadmata. Kaasa sain ka orig. mootori-kasti ja 2,8 tagasilla (all on endiselt 2,3 sild). Auto salong on osaliselt laiali, elektrijuhtmestik
pilla-palla.
Minu eesmärk on autost teha harjutamiseks sobiv rallikas, millest sobivuse korral kunagi II etapina edasi ehitada E2 rühma auto. I etapp peaks olema
low budget ning katsetada võib ka tänavaautole sobimatuid inetusi a´la cut fuel cut. Samuti ei taha esialgu põhjapanevalt keerulisi ümberehitusi ette
võtta.
Käepärast oleks ka üks -88a 200TQ, 121KW MC mootoriga, samas on mulle vajalik vähemalt 150 KW. Auto on sõitnud 400k ja ega seda mootorit kauaks pole,
kuid võiks selle ära kasutada MC piiride kompamiseks.
Kokku paneks siis sellise komplekti ja teeks:
Coupe orig. kast ja tagasild
200 MC turbomootor koos kõigi karvadega
Üritaks mootorist saada 150-170 KW
Kõrvaldab autost kõik üleliigse ja paneb vajalikud seadmed tööle tumbleritest
Käib üle / vahetab sobivamaks veermiku.
Küsimused esialgu oleks:
1. Kumb valida, kas Coupe enda kast ja tagasild või 200 oma (kas sobib alla?)? Eesmärgiks on võimalikult lühike ülekanne.
2. Mis kuludega saab mootorist vähemalt 150 KW?
3. Kas 200 pidurivõim sobib Coupele?
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
|
Kirsa
huviline
Registreerunud 20.05.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe Q 20v
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.12.05 20:54
|
|
|
Niipalju ku mina asjast aru saan, on MC põhimõtteliselt väga hea alusmaterjal projektiauto mootoriks. Ainuke puudus eestis on know-how. Ilmselt seda
veidi juba on, aga seda ei kiputa väga jagama. Jääb üle vaid ise katsetada ja välismaa foorumeid lugeda.
Põhimõtteliselt on järeleproovitud ja lihtsam variant kasutada S4/S2 20vt mootoreid (169/162kw stockis) mida on esialgu äärmiselt lihtne edasi aidata
chipiga. Miinuseks võrreldes 10v-ga kõvasti kõrgem hind. Liigub ka piisavalt kit-e tõsiseks tuunimiseks, piiravaks faktoriks vaid raha. Nende
mootorite tuunimisest on ka meie foorumis päris asjalikku teksti. On proovitud ka igasugu muid kombinatsioone 10v plokk (väidetavalt tugevam) ja 20v
kaan (tänapäevasem ja suuremaid võimsusi võimaldav).
Kui esialgu soov harjutamiseks, siis peaks sobima MC täielik kap remont + chip.
Samas, kas turbo mootor on ringraja jaoks parim variant : ) ?
200 sillad 1:1le cuope alla kohe mitte ei istu, kas on ka mõtet, ei usu.
Tegelikult peaks meie foorumis ka piisavalt palju kogemustega inimesi olema, kes võiksid Sulle nõu anda (coupele, küll vanemale kerele, on klubi
inimeste poolt vahele tõstetud nii 20vt kui ka V8), ainult veidi kannatust vaja.
|
|
|
pisike99
huviline
Registreerunud 15.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4
|
postitati 15.12.05 20:56
|
|
|
Jah, olen sellega kursis ja esialgu sellest ka piisaks, kui asjast tõesti niipalju lisa saab. Proovin igatahes ära. Muide, kas 4wd düno kuskil
saadaval on?
KE Jetronicuga mootori chipi vahetusega 25% forssimine kõlab kuidagi noh... ma ei ütle, et see ei ole võimalik, aga ma tahan selles füüsiliselt
veenduda. Annan aru, et enamuse sellest annab turborõhu tõstmine (parandage, kui eksin). Kui veel jahuti ka suurem panna...?
|
|
|
kiireaudi
klubiliige
Registreerunud 27.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Sline-10; Q7 4,2 TDI; Stang-68
|
postitati 15.12.05 21:20
|
|
|
Tervist, pisike 
Suhteliselt suure tõenäosusega läheb varsti lammutamisele 162kw 3B mootoriga A200.
Soovi korral saab(d) sealt kogu mootori koos toimimiseks vajaliku stuffiga.
Hinnaorientiir 20 000.-
Koheselt on olemas 162kw, + chip= ca 215-220kw.
Silwer pakub 20 000.- eest töödeldud kollektorit+turbot.(Imo on see hind veidi soolane, aga see selleks)
Kui see komplekt peale tõsta ning lisada 7A moto nukad, võiks tulemus olla ca 250kw
11,823@191,5km/h
|
|
|
|
pisike99
huviline
Registreerunud 15.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4
|
postitati 16.12.05 07:53
|
|
|
Ok, ok, ok 
Esialgu ei ole mootor nii oluline. Praegu oleks vaja olemasolevast kraamist kokku panna toimiv komplekt, millega saaks harjutada ja oleks fun. Ja oma
kogemusest tean, et alla 200hp ei ole üldse fun. Eelmise aasta katsejänes oli 300hp RWD ja oli üpris fun: http://www.usauto.ee/pudi/ristoponso.wmv
Plaan ei ole teha ringrajaautot ega kiirendusvõistluste autot (see viimane on kuidagi igavavõitu ala sellisel tasemel, nagu see meil on), vaid
ralliautot ja sedagi etapis I harrastustasemel, seega MaQQu ja enamuse pakutud MC+chip läheb käiku.
Sildade asja väljendasin ma ise halvasti, küsimuse mõte oli, et kas 200 tagadiffer sobib 90-le alla? Loomulikult saan ma selle ise ka teada, kui jupid
garaazipõrandale ritta laon. Tore oleks aga, kui aitaksite mind knowhowga, jääks mõnikend kilo rauda ühest nurgast teise tõstmata. Vastutasuks võin
pikemalt jahuda USA rauast või logistikast sealt poolt ja ka no-eu-spec autode registreerimisvõimalustest siinkandis.
Minu 90-l on peale keeratud 2,8 pidurivõim ja roolilatt. Orkis lati leidsin kaasatulnud kolu hulgast, hüdropidurivõimu polnud. Siit ka küsimus - kas
200 oma sobib bolt-on?
|
|
|
kiireaudi
klubiliige
Registreerunud 27.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Sline-10; Q7 4,2 TDI; Stang-68
|
postitati 16.12.05 07:59
|
|
|
Tagadiffer ei sobi. Minu mäletamist mööda on kinnitused teised.
Kusjuures, coupe tagadiffer on minu arust parem, kui 200 oma.
Nagu ka kast.
200 kast on sisuliselt pärit aastast 84, pisikeste modifikatsioonidega. Ebatäpne, suhteliselt nõrk jne.
1 variant on kasutada vanatüübi lukustatavat kasti. Eriti hästi toimib see muidugi jäärajal, aga sellest 200-st hp-st võib väheks jääda, et
normaalselt asi edasi liiguks.
11,823@191,5km/h
|
|
|
|
pisike99
huviline
Registreerunud 15.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4
|
postitati 16.12.05 08:05
|
|
|
Selge. Siis kasutan 90 omi. MC mootor ju sobib sinna kasti otsa 1:1 le? Lisaks on mul ju veel 2,8 jooks. See kast vist ei sobi R5-ga?
Muide, kas vabalthingava 20V kaant saab kasutada turboga?
www.usauto.ee on see, mis ma teen.
|
|
|
|
RadioActive
huviline
Registreerunud 01.06.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.12.05 08:32
|
|
|
kasti ära kindlasti 200 oma pane, käigu lülitamisega näed palju vaeva, pigem siis s2 kast, mis käib tsips ja tsips. rallitingimusteks vahest veelparem
variant rs2 kast koos siduriga.
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 16.12.05 09:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pisike99
Selge. Siis kasutan 90 omi. MC mootor ju sobib sinna kasti otsa 1:1 le? Lisaks on mul ju veel 2,8 jooks. See kast vist ei sobi R5-ga?
Muide, kas vabalthingava 20V kaant saab kasutada turboga? |
Saab, kuid kas ta ka sinna MC plokile 1:1le istub?
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.12.05 09:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pisike99
I etapp peaks olema low budget |
Njah, kuna olen oma autot ehitanud nüüd juba varsti 1,5 aastat siis olen muutunud skeptiliseks igasugu low gudget asjade suhtes. Minu "low budget"
bemm on tänase seisuga juba üle 200 tuhande maksma läinud ja ikka ei ole veel nähagi et hakkaks valmis saama...
Minu soovitus oleks: Müü kogu see kola maha mis sul on. Pane raha juurde ja osta S2 kupee. Roogi see tühjaks. Paigalda tiba teine turbo, vl. kollektor
ja chip ning naudi seda autot esialgu sellisena.
Igasugune ehitamine tundub esmapilgul odav, kuid tegelikult ta seda ei ole.
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
pisike99
huviline
Registreerunud 15.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4
|
postitati 16.12.05 10:03
|
|
|
Viiman idee on kahtlemata õige, aga see kola sellises seisus ei maksa tuhkagi.
www.usauto.ee on see, mis ma teen.
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.12.05 10:26
|
|
|
Samas selle kola ehitamine autoks millega ka sõitma tasuks minna maksab vast sama palju või rohkemgi kui S2.
Ehitada on mõtet siis kui sa teed seda ise, sul on olemas kõik vajalikud riistad ja seadmed ning sul tõesti ei ole midagi targemat oma vaba ajaga
peale hakata... 
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
pisike99
huviline
Registreerunud 15.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4
|
postitati 16.12.05 11:59
|
|
|
Üldjoontes see ongi nii, mul on oma töökoda ja asjad olemas plus veel ühe isa lubadus ühele 14a-le pojale, et asjaga tegeletakse. Vaba ajaga on
muidugi kõige kehvem lugu...
Aga ok, teeks selle asja siis ka ruttu selgeks - kogu olemasolev projekt maksab 25 000.- eek ja seda pühapäeva kl. 12-ni. Siis toon juurde kõnealuse
mootoridoonori ja hakkan asjaga peale. Pildid panen üles õhtul.
www.usauto.ee on see, mis ma teen.
|
|
|
|
Big
huviline
Registreerunud 26.11.03
Asukoht: Tallinn/Harku vald
Kasutaja on eemal
Auto: Audi, Ford, Vaz
|
postitati 16.12.05 14:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pisike99
Üldjoontes see ongi nii, mul on oma töökoda ja asjad olemas plus veel ühe isa lubadus ühele 14a-le pojale, et asjaga tegeletakse. Vaba ajaga on
muidugi kõige kehvem lugu...
Aga ok, teeks selle asja siis ka ruttu selgeks - kogu olemasolev projekt maksab 25 000.- eek ja seda pühapäeva kl. 12-ni. Siis toon juurde kõnealuse
mootoridoonori ja hakkan asjaga peale. Pildid panen üles õhtul. |
Räägi 200`st Mis korras on? Aasta? ÜV ja kindlustus?
Hind, kui üldse müüd eraldi?
|
|
|
pisike99
huviline
Registreerunud 15.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4
|
postitati 16.12.05 18:21
|
|
|
200 pole veel hetkel minu oma. Ilmselt aga võtan sealt ju mootori koos juurikatega maha ning ülejäänud on minu meelest vanaraud.
Pildid asjast: http://pildid.ee/thumbnails.php?album=5984
www.usauto.ee on see, mis ma teen.
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 19.12.05 16:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pisike99
Selge. Siis kasutan 90 omi. MC mootor ju sobib sinna kasti otsa 1:1 le? Lisaks on mul ju veel 2,8 jooks. See kast vist ei sobi R5-ga?
Muide, kas vabalthingava 20V kaant saab kasutada turboga? |
SAAB
pildil kastis olev 7A mootori 20V kaan on sama, turbo ajastuga lisandus kaanele paar tikk polti väljalaske koldele, mille saad ka ise lisada.
|
|
|
peremeesloom
huviline
Registreerunud 09.11.05
Kasutaja on eemal
Auto: Toyota celica,80 turbo quattro,S6 4,2 quattro
|
postitati 19.12.05 16:33
|
|
|
küsi midagi konkreetset, olen mitu audi 80 turbo quattrot üles ehitanud ja nendega rahvarallit sõitnud,hetkel endal E2 rühma quattro ehitamisel.
|
|
|
pisike99
huviline
Registreerunud 15.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4
|
postitati 19.12.05 16:56
|
|
|
Tänan vastajaid. Peremees, hetkel pole rohkem küsida, kui uute küsimusteni jõuan, võtan kindlasti ühendust. Palju muide E2 jaoks tehtaval kaalu tuleb
(kui saladus pole)? Küsimuse mõte selles, et kas saab alla lubatud kaalu ka, et pärast ballastiga kaalujaotust aidata?
www.usauto.ee on see, mis ma teen.
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 19.12.05 17:10
|
|
|
Nagu öeldud, siis 200 nodi pole sinna autosse mõtet toppida, CQ enda asjad on vähemalt sama head (pmst ongi samad asjad tegelikult, ehkki tootekoodid
on tihtipeale erinevad). Selle ajastu 7A-mootoriga (2,3 20v vabalthingav) CQ'l on 01A kast, mis on igati tugev. Javad Shadzi turbotatud 7A-mootoriga
90Q dünob 650hp rattast ja evib siiani originaal 01A kasti. Nii et selle pärast ei tasu muretseda.
01A kasti otsa istuvad kõik Audi vanemad 5-, 6- ja 8-silindrilised mootorid, sh MC. Sillad jäta ka 2,3 20v omad, 2,8 kola ei ole kuskilt otsast parem.
S2 ostmine on kahtlemata kergema vastupanu teed minek, mis oleks tõenäoliselt ratsionaalne samm, samas kui nodi on olemas ja vaid sisse vaja visata,
siis ei ole midagi hullu ka ise tegemises - õpidki paremini tundma autot. Chip ja Volvo 740T või Saab 9000 või mingi custom vahejahutiga peaks 150kW
kindlasti kätte tulema. Iseasi kauaks sellest aitab...
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 19.12.05 18:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pisike99
Selge. Siis kasutan 90 omi. MC mootor ju sobib sinna kasti otsa 1:1 le? Lisaks on mul ju veel 2,8 jooks. See kast vist ei sobi R5-ga?
Muide, kas vabalthingava 20V kaant saab kasutada turboga? |
kui plaanid kokkupannes tekitada turbo mootori võta julgelt ühendust saad korraga paremad lahendused kui tehase omad ja parema mineku. samas oma
kokkulaotud rallikaga läbisin kolme päevase off-road võistluse 2000.a. ja 2001.a. ronisin audiga Norras kaljudel kaheksa päeva.
|
|
|