Lehekülgi: 1 2 |
STP
huviline
Registreerunud 19.08.05
Asukoht: L-Viru Tapa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2.5TDi 85kW
|
postitati 18.11.05 11:43
|
|
|
tulede stend garaasi seinale?
Oskab keegi öelda mis olex vajalikud mõõdud tulede "jäme" reg. kodustes tingimustes?
Uurin kuis jaksan :-P!
|
|
|
|
kondensor
huviline
Registreerunud 11.11.04
Asukoht: tallinn,pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.11.05 13:07
|
|
|
soovitan lähimast ülevaatuse punktist läbi käia - seal läheb selle regulli peale neil paar minutit ja kui hästi läheb siis ei võeta raha ka
|
|
|
Kaaku
huviline
Registreerunud 11.10.04
Asukoht: Patika
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabriolet, A6 C7.5 Competition, RS4 B7
|
postitati 18.11.05 14:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kondensor
... ja kui hästi läheb siis ei võeta raha ka |
Tänapäeval ei saa niisama enam midagi. Tuelde regull minimaalselt 50 eeku.
|
|
|
eix
huviline
Registreerunud 23.06.04
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.11.05 15:57
|
|
|
Oleneb kohast ja inimesest.Mina olen Viljandis Silleri ülevaatuspunktis saanud täiesti tasuta tulede paika kruttimise kui ka CO mõõtmise, kusjuures
mingeid tuttvusi ei oma.
|
|
|
greedy
huviline
Registreerunud 30.12.03
Asukoht: Järvamaa & Porvoo
Kasutaja on eemal
Auto: A4, coupe otsingul
|
postitati 18.11.05 16:03
|
|
|
eix sul lihtsalt vedas
kas mitte vanemates auto raamatutes ei olnud neid andmeid siis ju tehti kõik kodus.raamatu pealkiri ei meenu kahjuks.
Kui keegi mind kihutamas näeb siis teadke mul spido valetab.
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 19.11.05 10:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: STP
Oskab keegi öelda mis olex vajalikud mõõdud tulede "jäme" reg. kodustes tingimustes? |
Milleks neid "jämedalt" reguleerida üldse? Kõige täpsema ja parema tulemuse saab pimedal maanteel, seda võimalust ei asenda tulemuse poolest ükski
seade või joonis garaa˛i seinal.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
alambe
huviline
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.11.05 10:38
|
|
|
kui õieti mäletan käis asi kodustes oludes nii -- sõidad autoga seinale võimalikult lähedale, märgid tulede kõige võimsamad kohad seinale, siis ajad
auto 5-7 m kaugusele seinast (sein peab maaga olema 90 kraadise nurga all.
ja siis regullid pooltulede valgusvihud 5cm allapoole ja 5cm paremale ennem seinale märgitud tsentrist.
ja hea võimalus valgusvihku kontrollida ja regullida on paksu udu sees, ilusti on näha kuhu tuled näitavad.
|
|
|
STP
huviline
Registreerunud 19.08.05
Asukoht: L-Viru Tapa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2.5TDi 85kW
|
|
WhiteLion
huviline
Registreerunud 22.02.04
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Poolik Coupe GT
|
postitati 20.11.05 18:05
|
|
|
Tulede kontrollimise ekraanile joonistatakse: kohakuti auto pikiteljega püstine poolitusjoon O; püstised laternajooned A ja B(A vasak pool ja B parem
pool) nii, et nende vahekaugus võrdub laternakeskmete vahekaugustega ning laternakeskmete tegelikule kõrgusele rõhtne laternajoon 1. Teine rõhtne joon
2 tehakse eelmisest madalamale sõltuvalt autost ja selle kaugusest(sõiduautod 5m ekraani kaugus ja 2 siis 7,5cm madalamal). Auto asendit ekraani
suhtes kontrollitakse põrandale tehtud joonte järgi.Sõiduauto asendit saab täpsustada ka tagaklaasi keskele tehtud märgi ja tahavaate peegli järgi,
mis peavad paiknema poolitusjoone O sihis.
Tulede sisselülitamisel tekib valguslaik(üllatus üllatus ). Selle
piirjoone vasakpoolne osa peabühtima alumise rõhtjoonega 2 ning murdekohad E peavad paiknema kohakuti püstiste laternajoontega A ja B .
Reguleerida tuleb 5m kauguse puhul 1cm täpsusega.
Allikas: Kalju Aleksius "Autode elektriseadmed"
PS! Seal ka vajalik joonis kui muidu aru ei saanud(leheküljel 241).
|
|
|
STP
huviline
Registreerunud 19.08.05
Asukoht: L-Viru Tapa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2.5TDi 85kW
|
postitati 21.11.05 06:42
|
|
|
Antud teema vist valmis DIY-se ümber paigutamiseks.
Uurin kuis jaksan :-P!
|
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 21.11.05 07:43
|
|
|
riigiteatajas (Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded) on järgnev muidu kirjas:
9) enne 1988. a valmistatud sõidukitel on lubatud kasutada ameerika sümmeetriliste tuledega (ilma või tähiseta) lähitule laternaid. Selliste ühitatud
lähi- ja kaugtuledega laternate reguleerimine peab toimuma kaugtule reguleerimise teel. Kaugtule laternate valguslaikude keskpunktid sõiduki ette
asetatud ekraanil peavad kokku langema «*» tähistatud punktidega, kui sõiduk asub 5 m kaugusel ekraanist ja laterna valgusava alumise serva kõrgus
teepinnast (h) on (vt joonis 9):
• h 0,8 m
u = 25 mm
• 0,8 = h = 1,0 m
u = 35 mm
• h > 1,0 m
u = 50 mm
A – vasaku laterna optilist keskpunkti läbiv püsttelg;
B – parema laterna optilist keskpunkti läbiv püsttelg;
C – laternate optilisi keskpunkte läbiv rõhttelg;
E – ekraanile projekteeruvate kaugtulede valguslaikude keskpunkte läbiv rõhttelg;
F – teepind;
u – laternate optiliste keskpunktide ja valguslaikude keskpunktide rõhttelgede kõrguste vahe;
o – laternate optilised keskpunktid;
* – ekraanile projekteeruvate kaugtulede valguslaikude keskpunktid.
Rule: Do your homework or suffer the consequences !
|
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 21.11.05 08:37
|
|
|
Oot oot, saan aellest joonisest aru, et kaugtulede vihk lähitulede omast allapoole? Proovisin huvipärast enda omadega ja selgus, et kaugtuled on hoopis tiba kõrgemal ja asuvad ka seespool lähituledest (pirnid siis
H7).
Edit: joonis läks luhta
|
|
|
vanapagan
huviline
Registreerunud 06.09.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Cherokee; Astro;... Ex 200turbo
|
postitati 21.11.05 13:51
|
|
|
väga peen värk see tulede reguleerimine.
eelpool toodud joonise põhjal saab kangesti hea küll.
ja kui ei saa siis tuleb vahetada joonisel optilise peatelje tihend.
|
|
|
8413
huviline
Registreerunud 09.04.05
Asukoht: kesk-eesti(ka põltsamaa)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi avant
|
postitati 21.11.07 10:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: alambe
...sõidad autoga seinale võimalikult lähedale, märgid tulede kõige võimsamad kohad seinale, siis ajad auto 5-7 m kaugusele seinast (sein peab maaga
olema 90 kraadise nurga all.
ja siis regullid pooltulede valgusvihud 5cm allapoole ja 5cm paremale ennem seinale märgitud tsentrist.
ja hea võimalus valgusvihku kontrollida ja regullida on paksu udu sees, ilusti on näha kuhu tuled näitavad. |
Aga mis asendis peaks sel ajal olema see tulede kaldenurga regulaator(see millega salongist saab regullida)?
sain vist isegi auto korda ;-)
|
|
|
|
undu
huviline
Registreerunud 05.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Outback´13, Gaz 2410
|
postitati 21.11.07 10:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: 8413
Tsitaat: | Algselt postitas: alambe
...sõidad autoga seinale võimalikult lähedale, märgid tulede kõige võimsamad kohad seinale, siis ajad auto 5-7 m kaugusele seinast (sein peab maaga
olema 90 kraadise nurga all.
ja siis regullid pooltulede valgusvihud 5cm allapoole ja 5cm paremale ennem seinale märgitud tsentrist.
ja hea võimalus valgusvihku kontrollida ja regullida on paksu udu sees, ilusti on näha kuhu tuled näitavad. |
Aga mis asendis peaks sel ajal olema see tulede kaldenurga regulaator(see millega salongist saab regullida)? |
Tulede regulaator ideejärgi peab reguleerimise ajal olema asendis 0. Seda muidugi eeldusel, et auto on reguleerimise hetkel kooramamata. regulaator on
tulede madalamale keeramiseks kui auto taga ots on koormatud
|
|
|
JanariA4
huviline
Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia RS III
|
postitati 21.11.07 10:40
|
|
|
No kui iga aasta muudkui ise regullid seal seinal siis 3 aasta pärast näitabki vaid paremat teeäärt
Minge ikka vastavasse asutusse.
Kes pakkus selle pimeda maantee välja?? See on esiteks ülimalt ohtlik ja
ausalt öeldes täiesti mõttetu. Vaimuslimas seda "tegutsemist" ette kujutades, tundub see koomiline
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
JanariA4
huviline
Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia RS III
|
postitati 21.11.07 12:48
|
|
|
Kas pimedas maanteel tulede reguleerimine annab parema tulemuse? No mina arvan,et ikka spetsiaalsete seadmetega, mis on reeglina igas normaalses
autoteeninduses/ ülevaatuspunktis.
Saan küll aru, et pimedas saab tulesi reguleerida,aga kas tulemus ikka on väga hea.?Reguleerid nii,et ise näeksid, aga kas vastutulev autojuht kah
pärast teed näeb,või ainult "pilvekesi" silme ees
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 21.11.07 13:31
|
|
|
Ma tavaliselt keeran seinal enamvähem paika ja teen pimedal teel fine tuningu - kaugtuled peale ja siis keeran nad nii alla, et näitaksid teed, mitte
puudelatvu. Sellega on ühtlasi ka lähituli parajasse asendisse keeratud. Nähtavus on hea, vilgutanud keegi pole. Silma järgi on ka lähikas õigel
kõrgusel. Selliselt regullitud tuledega ja isepaigaldatud
xenonitega läbisin äsja puhtalt ülevaatuse. Muuhulgas kontrolliti hoolega ka tulesid.
Mina nende stendis regullimistega pole rahule jäänud, kord keeratakse liiga alla, kord liiga üles. Mul on piisavalt pimedal maanteel sõitmise
kogemust, et teada, kuidas tuled näitama peavad.
|
|
|
|
Antikristus
huviline
Registreerunud 29.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 4,2 220kW ´95
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.11.07 15:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Antikristus
... ja näitex kui lähed ülevaatusele ja läbi ei saa siis ju ka raha maxma ei pea ja saad veel teada ka mis autol viga |
Nu ei ole mina veel sellist ülevaatust näinud kes niimoodi teeks.
Ülevaatusele minnes loetakse jah kõik vead sulle ülesse, kuid olenemata kas läbisid või ei läbinud maksad raha ära ning mitte läbimise korral pead
tulema kuu aja jooksul kordusülevaatusele (oli vist kuu... ja seda ainult väikemate vigade korral, suuremate korral ei pikendata seal midagi). Ja
loomulikult tuleb kordusülevaatuse eest juurde maksata, jah ei ole küll täis summa... aga siiski.
|
|
|
|
vreps
huviline
Registreerunud 04.10.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2,5tdi nüüdseks ajalugu
|
postitati 21.11.07 17:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Ma tavaliselt keeran seinal enamvähem paika ja teen pimedal teel fine tuningu - kaugtuled peale ja siis keeran nad nii alla, et näitaksid teed, mitte
puudelatvu. Sellega on ühtlasi ka lähituli parajasse asendisse keeratud. Nähtavus on hea, vilgutanud keegi pole. Silma järgi on ka lähikas õigel
kõrgusel. Selliselt regullitud tuledega ja isepaigaldatud
xenonitega läbisin äsja puhtalt ülevaatuse. Muuhulgas kontrolliti hoolega ka tulesid.
Mina nende stendis regullimistega pole rahule jäänud, kord keeratakse liiga alla, kord liiga üles. Mul on piisavalt pimedal maanteel sõitmise
kogemust, et teada, kuidas tuled näitama peavad. | Õigust räägid,mul samad kogemused. kõige parem, kui on veel selline puudega
ääristatud pikk sirge lõik ja ükski stend ei anna sellist tulemust.
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.11.07 17:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Tsitaat: | Algselt postitas: STP
Oskab keegi öelda mis olex vajalikud mõõdud tulede "jäme" reg. kodustes tingimustes? |
Milleks neid "jämedalt" reguleerida üldse? Kõige täpsema ja parema tulemuse saab pimedal maanteel, seda võimalust ei asenda tulemuse poolest ükski
seade või joonis garaa˛i seinal. |
Ideaalselt öeldud, minu kõik autod saab maanteel reguleeritud ning tulemus on väga broo, keegi ei vilguta ja kaugtulesid kasutama ei pea.
Paned aparaadiga paikka siis näed vaid täiesti ette...
|
|
|
|
Teemo
klubiliige
Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Quattro
|
postitati 21.11.07 17:59
|
|
|
Vaadake palju ülevaatajad viitsivad süveneda sõiduki kõrgusesse. Pannakse pilli järgi paika, lähed sõitma ja enam midagi ei näe. Seejärel ikka ise
seina peale näitama ja õigeks kruttima.
Viimane kord pilli järgi pannes TÜV-s, näitasid tuled u.7m peale kokku, 20 m peale juba risti.
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.11.07 18:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Teemo
Vaadake palju ülevaatajad viitsivad süveneda sõiduki kõrgusesse. Pannakse pilli järgi paika, lähed sõitma ja enam midagi ei näe. Seejärel ikka ise
seina peale näitama ja õigeks kruttima.
Viimane kord pilli järgi pannes TÜV-s, näitasid tuled u.7m peale kokku, 20 m peale juba risti. |
sul läks hästi, mul näitas vasak 5m kaugusele aind, parem näitas puulatvasid, vaadates autol tulesid ees, on need täiesti viltu ja 2 regullimiskruvi
on puruks keeratud
mulle jääb täiesti arusaamatuks, miks nad üldse neid tulesid näpivad TÜV-is
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |