kevo
huviline
Registreerunud 24.08.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4, 93a
|
postitati 04.11.05 07:20
|
|
|
normaalsemad naastrehvid taha või ette?
Kuhu panna paremas seisukorras naastrehvid. Kas taha või ette?
Ise arvan, et ette.. või arven valesti?
Võtan vahel sõna!
|
|
|
|
tom
huviline
Registreerunud 20.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C7 S-line 3.0 BiTurbo 235kw
|
postitati 04.11.05 07:22
|
|
|
Nagu ma aru saan siis sul ei ole Q, ehk siis esivedu. Sel juhul tasuks jah ikkagi ette korralikumad panna.
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.11.05 07:25
|
|
|
OTSING!
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
eroz
huviline
Registreerunud 02.01.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.11.05 07:39
|
|
|
kusjuures olen kuulnud et just tagumised võiks asjalikumad olla
|
|
|
raivo
huviline
Registreerunud 15.11.02
Asukoht: Pealinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.11.05 07:40
|
|
|
Üldiselt FWD'l pigem ette ja RWD'l pigem taha.
Q'l pole vist suurt vahet?
|
|
|
tom
huviline
Registreerunud 20.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C7 S-line 3.0 BiTurbo 235kw
|
postitati 04.11.05 07:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: raivo
Üldiselt FWD'l pigem ette ja RWD'l pigem taha.
Q'l pole vist suurt vahet? |
Q-l peaksid kõik rehvid ühe kulumisastmega olema.
|
|
|
|
allans
huviline
Registreerunud 24.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.11.05 07:46
|
|
|
Paremad rehvid pannakse alati taha.
|
|
|
resnick
huviline
Registreerunud 14.03.04
Asukoht: Tartu (Põltsamaa-Paide)
Kasutaja on eemal
Auto: B4 '93
|
postitati 04.11.05 07:47
|
|
|
Mina jälle olen kuulnud ja mingi eelmise aasta Roolivõimus näinud/kuulnud, et korralikumad rehvid tuleks panna ka esiveolisel masinal taha. Seotud see
olevat hädaolukorras pidurdamise ja külglibisemise tekkimisega, kuid taga kehvemad kummid.
276
|
|
|
|
Big
huviline
Registreerunud 26.11.03
Asukoht: Tallinn/Harku vald
Kasutaja on eemal
Auto: Audi, Ford, Vaz
|
postitati 04.11.05 07:50
|
|
|
muidugi taha...üks aasta sain oma kogemused seoses sellega et paremad ees olid.
Nimelt läks auto külglibisemisse väga tihti.
Sai siis taha pandud paremad ja ees olid slikid ning absoluutselt probleemivabalt sõitsin.
|
|
|
mms
huviline
Registreerunud 13.10.02
Asukoht: Tallinn/Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: S6 V8T
|
postitati 04.11.05 07:52
|
|
|
Küsimus ju ka selles et kui viletsad need viletsad on. Kui nad kokkuvõttes veel väga hullud ei ole, siis pole ju suurt vahet. Taha soovitatakse panna
( ) paremad lähtuvalt sellest et piirsituatsioonides (kui juhitavus kipub
kaduma) on tagumised olulised. Esiveolisel ette panemise mõte on ju arusaadav- parem kiirendus ja pidurdus. Ja kui linnas peamiselt kärutad ja väga
ekstreem juht ei ole, siis enamiku ajast oleks see õige valik. Seniks kuniks siis.
|
|
|
lorrap
klubiliige
Registreerunud 24.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat Variant 4-motion 1,9TDI-PD
|
postitati 04.11.05 09:32
|
|
|
Minu arusaam selle teema kohalt on selline, et paremaid rehve soovitatakse taha panna seepärast et ei tekik ootamatuid auto käest äraminekuid. Ehk
siis kurvides hakkab sul ees kehvade rehvidega auto kergemini libisema(otse). Seega taga paremad rehvid annavad sulle paremat ülevaadet teeoludest ja
aitavad üldiselt vältida ootamatusi.
Samas, kui veel FWD masinaga sõitsin, siis mina panin paremad rehvid kogu aeg ette, kuna ma arvasin, et mõistus peaks ikka omal kohal olema ning
teekattest on ikka enamasti ära näha kas siin võib olla libe või mitte. Jah, tõepoolest, niimoodi võib auto küllaltki tugevalt minna külglibisemisse,
aga samas, minu kogemus näitas, et sellise rehvide asetuse korral tuleb ise rohkem lollusi teha roolis, et juhitavus kaoks ja auto libisema läheks.
Ning samas, külglibisemist ei pidanud ma enamasti ka millekski hulluks ja ebameeldivaks asjaks(ootamatuid külglibisemisi tuli talve jooksul ette vist
kaks või kolm ainult ja needki sai alati kiirelt kohtrollitavaks libisemiseks muudetud).
Seega kokkuvõttena, kui arvad et mõistus peas(ei tõmble ülearu) ja sõidukogemust ka on, siis paremad rehvid ette, muidu aga taha.
...
|
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 04.11.05 09:46
|
|
|
Palju sõltub konkreetsest autost ka. Rolli mängivad kaalujaotus, mootori raskus ja asetus esitelje suhtes jne. Ühesõnaga, kas auto on ühesuguste
rehvide korral pigem ala-või ülejuhitav. Paremad rehvid tulekski asetada nii, et auto muutuks võimalikult neutraaljuhitavaks. Ehk siis alajuhitaval
paremad rehvid ette, ülejuhitaval taha.
Muide, vähemalt A6-e manuaalis on paksus kirjas lause, et paremad rehvid pane alati esiteljele. Nii et tehas soovitab siiski sedamoodi.
ABS-ga autol paneks ka mina paremad rehvid ette.
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.11.05 09:48
|
|
|
Taha.
Aga teglikult pannakse autole nii ette kui taha normaalsed rehvid - see ei ole koht kust kokku hoida...
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 04.11.05 09:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Silwer
Aga eteglikult pannakse autole nii ette kui taha normaalsed rehvid - see ei ole koht kust kokku hoida... |
Just, see on parim variant.
|
|
|
mms
huviline
Registreerunud 13.10.02
Asukoht: Tallinn/Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: S6 V8T
|
postitati 04.11.05 10:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Silwer
Taha.
Aga teglikult pannakse autole nii ette kui taha normaalsed rehvid - see ei ole koht kust kokku hoida... |
Jah, kui jutt käib sellest et on hunnik pappi millest osa tuleks loovutada. Tavareaalsus on see, et tuleb kuskilt leida ekstra 10k et korralikud
kummid osta. Ja see ei ole ainuke ekstra 10 kilo mida vaja on.
|
|
|
kevo
huviline
Registreerunud 24.08.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4, 93a
|
postitati 04.11.05 14:24
|
|
|
Kehvemat rehvide all (2tk) ei mõelnud mitte väga hullus seisundis rehve. Mustriga 6mm ja pooled naelad kukunud (mitte väljas). 2tk ostaks siis uued
brott-naastud.
Autoks b4, ABS, esivedu.
Võtan vahel sõna!
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|
quattromees
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford
|
|
rass
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R
|
postitati 04.11.05 15:28
|
|
|
ma olen viimasel ajal hakanud mõtlema sedapidi, et kuna esiveoline ja lõdvalt võib ette ja taha erinevad kummid panna, siis taha panen korralikud alla
ja jäävadki sinna taha kuni sinna ära kuluvad, ja esimesi vahetaks siis lihtsalt aegajalt kahekaupa, tagumised veereval sillal peaks kestma üksjagu
aega tegelt vs esimesed. Esimesi vahetada nii 1-2 hooaja tagant ja tagumised võiks siis kesta lausa 4 v 5?
|
|
|
Ulvar
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ioniq 5
|
postitati 04.11.05 15:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Üldiselt on nii, et arvestada tuleb ikka tavaliste tingimustega, ekstreemsused jäägu võidusõiduradadele, seega esiveolisel ikka kindlasti korralikumad
rehvid ette. |
Selle ekstreemsusega on nii, et niisama töristada võib ju suvaliste rehvidega, aga kui keege ette jookseb/keerab vms. juhtub, siis ongi
ekstreemsituatsioon vastu tahtmist käes. Ja sel hetkel on justnimelt tähtis kuidas auto käitub, kui kiiresti pidama saab, kui järsult on võimalik
takistusest mööda põigata ning kui lihtne peale ehmatust auto jälle kontrolli alla on saada.
Mõnel tekib neid situatsioone tihemini, mõnel harvemini, eks see ole kinni eelkõige liiklemisstiilis ja ka õnnes, aga varem või hiljem kipub midagi
ikka ette tulema, olgu siis enda või teiste süül.
Ulvar
|
|
|
Kaaku
huviline
Registreerunud 11.10.04
Asukoht: Patika
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabriolet, A6 C7.5 Competition, RS4 B7
|
postitati 04.11.05 15:53
|
|
|
Me paneme rehvitöökojas alati paremad rehvid vedavale teljele.
|
|
|
kevo
huviline
Registreerunud 24.08.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4, 93a
|
postitati 04.11.05 16:09
|
|
|
Tulemused!
Konkreetseid vastajaid on olnud 13 inimest.
Hääled on siiani jagunenud:
*7tk.. vedavale sillale (ehk siis ette)
*6tk.. veerevale sillale (ehk siis taha)
NB! Asi on ikkagi lahtine.. tihe rebimine käib . Senise jutu põhjal
paneksin normid naastud taha.
Võtan vahel sõna!
|
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 04.11.05 16:26
|
|
|
Muidugi pane taha.
Ma sõitsin ühe talve oma esiveolisega niimoodi, et ees olid pea siledad talvekad (naelavabad) ja taga poolpidused suvekad. Autoga oli võimalik sõita
ainult otse. Kohe nagu keerata oli vaja, oli nina seal kus enne saba. Ükskõik kui kiiresti regeerida proovisin, vahet polnud eriti. Täiesti vabalt sai
teha "kannakaid": rool ühele poole välja ja talda, peale esimest poolt ringi hakkas saba libisema ja jäigi libisema. Ei mingit kässarit ega
midagi...
Kui tahad võrrelda, kuidas auto käitub, siis panegi prooviks ette talvekad ja taha suvekad ning mine kuhugile platsile proovima. Pärast vaheta rehvid
ringi, ette suvekad ja taha talvekad. Saadki teada, kuidas parem sõita on.
Meetod on muidugi suht äärmuslik, aga see-eest praktilise väärtusega.
Aga taha võib panna ka ilma kummita...
"RS6 is like a supermodel girlfriend - extremely high maintenance, but now and again, worth every penny."
|
|
|
|
ants12
huviline
Registreerunud 27.03.04
Asukoht: otepää
Kasutaja on eemal
Auto: 80q GTE
|
postitati 04.11.05 17:57
|
|
|
mina olen pannud ja panen ka edaspidi paremad kummid ette.
kui rahulikult sõita ja enamus ajast on sirge tee ja sõidukogemust vähe siis muidugi paremad taha.
ise liiklen otepää ümbruses ja siin on suht koht mägine ja kurviline,pannes paremad taha on alati oht et esiveoline auto sul kurvis otse jookseb.see
on kindlasti palju sitem tunne kui perse etteviskamine.mul on vaja et mul esiots sinna läheb kuhu ma tahan,perse jookseb ikka esiosale järgi.
ma lihtsalt ei kannata seda lollakat abituse tunnet,mis tekib kui kuskil kurvis sul auto otse jookseb,küglibisemine on vähemalt minu jaoks
otsejooksmisega võrreldes palju meeldivam nähtus.
eks see olene paljust sellest kuidas sõita ja kus sõita
ma rääkisin sellest kui on tegu paari heade talverehvidega ja paari mitte enam nii väga hea mustriga kummidega.kui taga suvekumm ja ees hea nael ,siis
muidugi võib perse liialt juba ette joosta
|
|
|