Automaatkastidega Quattro-Audide puhul see ongi nii ja jääb tõenäoliselt igavesti nii, kui just tagasilla jõuülekandes mingeid revolutsioonilisi
muudatusi välja ei mõelda. Kõlks tuleb sellest, et normaalsituatsioonis hoiab automaatkast veoskeemi edaspisi liikumise suunas pinges. Ja seda isegi
käigukangi P asendis olles, aga nii õrnalt, et tegelikult auto ei liigu ja liigutada teda ei saa. D asendis hakkab juba tuntavalt edasi vedama, nagu
kõik automaadiga autod. Kui nüüd lülitada sisse tagurpidikäik, siis pööratakse kogu süsteem teistpidi pingesse, st. käigukast, keskdiffer, kardaan,
tagadiffer ja poolteljed. Kuna vanematel autodel on need seadmed kõik loomulikes piirides kulunud, siis tekibki teistpidi pingestamisel kokkuvõttes
kõrvaga kuuldav kõlks. Põhipanuse sellesse kõlksu annab tagadiffer. Kõlksust saab lahti ainult kui kogu tagaotsa veosüsteem + käigukast (koos
torseniga) välja vahetada. See aga ei ole mõistlik, kuna tegemist ei ole tehnilise probleemiga, vaid asjade loomuliku käiguga (nagu kortsud vanal
inimesel).
Tean paari juhust, kus ostjad on Quattro-Audi selle kolksu pärast ostmata jätnud (üks neist peale Revalist uue aut.kasti ja tagadifri hindade
kuulmist). Samal põhjusel võib kõlksu teha ka esiveoline Audi, kuid
sellel ei tohiks kõlks eriti tugev olla, kuna jõuülekanne on lühike...
|
|