Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: AAZ mootori kõrgsurvepump + rihmavahetus (Vastuseid: 17 | Vaatamisi: 4318)
kolmelehmajook
huviline



Registreerunud 27.07.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S4 B5 / A6 C5

postitati 20.08.17 23:51 Tsiteeri
AAZ mootori kõrgsurvepump + rihmavahetus



Tere,

probleem siis AAZ mootoriga, nimelt andis kõrgsurvepump alla ning lahtivõttes oli seal võll pooleks ning muud asjad ka segamini. Seega otsustasin otsida omale asemele uue, leidsin siis diislikeskuses remonditud pumba mis kindlasti töötas eelneva mootori peal.

Võtsin siis enda omalt pumba maha, eelnevalt panin hooratta käigukasti juurest 0-asendisse, samuti panin õiges suuruses hülsi pumba rihmarattast läbi otse plokikaane külge. Nukkvõlli rihmaratta märkisin plokikaane suhtes ära.

http://i.imgur.com/UHRZb9L.png

http://i.imgur.com/yDufhmr.png

Uus pump peale, kõik märkide järgi kokku tagasi, kuid nüüd külmalt läheb ainult tõmmates ja RÄIGE valge suits tagant väljas, soojalt läheb 5-10 sekki käiates, samamoodi suits taga. Muidu tühikäik korras külmalt, soojalt pole hakanud katsetama, kuna see suits mis tagant tuleb, on lihtsalt niivõrd massiivne, et ei leia autot enam üles. :D
Jõudu oli ka täpselt nii palju, et garaaziuksest sissesõites poolel teel suri lihtsalt välja (hästi väike kallak).

Oskab keegi ehk öelda, mis edasi? Googeldasin palju suutsin, kuid konkreetset vastust kuskilt ei saanud, endal esimene kogemus diiselmootoriga.

Parimat,
Martin.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
medical
klubiliige



Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: A3 3.2 quattro

postitati 21.08.17 16:33 Tsiteeri


Nukaratas on koonusega, lased selle vabaks ja nuka paned tagant sälgust paika vastava abinõuga.

https://instrumenti.org/image/descriptions/56b26745b8a23-2065.png


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
kolmelehmajook
huviline



Registreerunud 27.07.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S4 B5 / A6 C5

postitati 22.08.17 18:58 Tsiteeri


Vaatasin veel korra rihmamajanduse üle, ning nukk tõesti oli veidike mööda ning ka pump oli ühe hamba võrra valesti. Käima ta ikkagi ei lähe, starterit andes aint valge/hall suits tagant ja ei luba ka.
Tõmmates läks jälle kohe ja hoidis tühikäiku ~3000rpm ning suitsupilv oli veel massiivsem, kui eelmine kordki.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 22.08.17 19:56 Tsiteeri


Täpselt ei mäleta enam, aga neid pumba rihmarattaid peaks olema kahte erinevat tüüpi, kas ühes tükis ratas või kaheosaline, kolme poldiga reguleeritav. Kas olid sama tüüpi pumbad mõlemad ja kas rihmaratas on praegu kiiluga pumba võlli küljes?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kolmelehmajook
huviline



Registreerunud 27.07.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S4 B5 / A6 C5

postitati 22.08.17 20:01 Tsiteeri


Mõlemad kiiluga, uuel pumbal on elektroonikat veidi vähem (pool-elektriline toores ja "põhjagaasi" lüliti), muidu identsed.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 22.08.17 20:39 Tsiteeri


Äkki siis ei vaata õiget märki hoorattal, nende VAG mootoritega on ennegi segadust olnud, reaalsus ei lähe juhenditega kokku. Kui enne rihma maha võtmist olid samad märgid paigas, siis ei saa nagu ka selles asi olla.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kolmelehmajook
huviline



Registreerunud 27.07.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S4 B5 / A6 C5

postitati 23.08.17 12:23 Tsiteeri


Väntvõlli rihmaratast pole lahti võtnud, seega ka selle kiil ei saa olla omalt kohalt lahkunud, TDC on kindlasti omal kohal. Väga kehv on ka töötava mootoriga pumba seadeid muuta, kuna peale poolt minutit lihtsalt ei näe enam mitte midagi ja raske hingata selle põlemata kütuse haisu sees ... :D
Tegelikult hakkab asjaga juba suht kiireks minema, kuna septembriks autot vaja millega koolis käia, seega kui mõni Rapla lähedal oskaja mees enam vähem teab, milles asi, siis PS.
Ning rihmamajandust paika sättides mainiks ka ära, et toorekang oli ilusti lõpuni sisselükatud.
Olen ka mitmeid erinevaid youtube videosid vaadanud, kuidas see rihm ja ajastus olema peaks ning kõik 1-1le identne väljaarvatud selle vahega, et ma ei ole jõudnud kellaga veel pumba kallale, kuid käima peaks ta ju ikkagi minema ning mitte nii massiivselt suitsema?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 23.08.17 16:14 Tsiteeri


Pidasin silmas märki hooratta peal, läbi käigukasti ava vaadates. Vahel juhendi järgi peab seal "null" näha olema, aga pole mingit nulli, on ainult mingi kriips jne.. See pilt teema alguses vist ei käi ka AAZ kohta tegelikult, pigem TDI. Kui väntvõlli rihmarattal on märk, siis seda ei vaadata tegelikult. See pole piisavalt täpe ja nendel mootoritel on käbi kiil ka läinud tavaliselt, asi võib nihkes olla natuke.
Käima peab igal juhul minema kui märgid on paigas kõik, see kellaga häälestamine on teisejärguline.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kolmelehmajook
huviline



Registreerunud 27.07.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S4 B5 / A6 C5

postitati 23.08.17 16:39 Tsiteeri


http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk3/images/golf-mk3-4232.png
Minu autol siis hooratta märk on joonisel B. Väike auk ning 0 juurde märgitud.

Tekkis veel üks idee, kas valest pinguti pingutamisest võib ka ise märgid jälle paigast ajada peale mootori ringiajamist?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 23.08.17 16:57 Tsiteeri


Pingutusrull tuleb keerata peale päripäeva, mõned teevad seda vastupäeva. Aga viga pole selles vast, arvatavasti pole rihm õigesti pandud lihtsalt eelnevalt kui peale kahte täistiiru märgid paigas pole enam.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kolmelehmajook
huviline



Registreerunud 27.07.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S4 B5 / A6 C5

postitati 23.08.17 18:58 Tsiteeri


Pingutasin ka päripäeva, rihm õieti peal ning peale mitmendat tiiru kattuvad need ikkagi.
Tegin ka uuesti kogu protsessi läbi:

1) Hooratas 0-asendisse.
http://i.imgur.com/VtXyQJ8.jpg

2) Nukkvõlli rihmaratas lahti ning tagant paika.
http://i.imgur.com/0HSbT9n.jpg

3) Pumba rihmaratas hülsiga lukku ning rihm peale tagasi.
http://i.imgur.com/bty7Hr1.jpg

Proovisin ka sama protsessi nii, et keerasin pumba rihmaratta 180 teistpidi, kuid tulemus ikka sama ... tühikäik ~2000-3000rpm, gaasipedaalile reageerib ning hirmus valge/hall suits tagant. Mõlemat pidi käitus täpselt samamoodi. Starteriga ainult suitseb, ei luba ega midagi. Tõmmates aga kergelt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
kolmelehmajook
huviline



Registreerunud 27.07.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S4 B5 / A6 C5

postitati 24.08.17 15:03 Tsiteeri


Tühikäigu sain tõesti paika seda kruvi kaks-kolm pööret välja keerates. Summutist aga selline asi:
http://i.imgur.com/zlnEFoz.jpg

Käima läks startgaasiga ning soojalt venitab end peale ~3sekundit käima. Tooreklapi välja tõmbad, siis pööre natuke langeb ja hakkab popsuma/turtsuma. Gaasi andes venitab end ~3200rpm ja gaasi hooga lahti lased, sureb välja ka kohe. Pumpa keerates suitsukogus ei muutu, kui siis üliväike vibratsioon kaob mingis asendis ära. Jõudu on ka täpselt nii palju, et hoovis sileda maa peal peab siduriga libistama, et liikuda saaks.

Kas ehk võib tegu olla hoopis pihustitega, mis kütust liiga palju peale lasevad?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
KOMA
huviline



Registreerunud 22.04.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 24.08.17 17:13 Tsiteeri


Eest sa rihma seibi tagant käbi ei keeranud lahti? Ma alustaks sealt . Kuna hooratas võib ju paigas olla , aga eest käbil on "kiil" ära, siis ongi süüde vale. Ja kui käbi kiilu koht korras , siis alustaks ikkagi pumba ajastamisest või lausa stendimisest.


VCDS HEX CAN; KTS ; OpCom
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
kolmelehmajook
huviline



Registreerunud 27.07.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S4 B5 / A6 C5

postitati 24.08.17 18:22 Tsiteeri


Müsteerium lahendatud ... pumba rihmaratas:

http://i.imgur.com/gng0Yet.jpg

Masin käib ja peenhäälestus käsil.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 24.08.17 19:20 Tsiteeri


See on küll lihtsalt paigalduse viga. Huvitav mis Nm tuleb kasutada pingutamiseks, et lausa uus kiilusoon tekitada:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kolmelehmajook
huviline



Registreerunud 27.07.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S4 B5 / A6 C5

postitati 24.08.17 19:33 Tsiteeri


Eks ta sai alguses kohe valesti pandud ja jõuga kinni keeratud, "enam vähem ju sobis?". :D
Muidu jah, homme päevavalges laon auto täiesti kokku ja ühendan kõik vaakumid ära, eks siis hakkab katsetama kuidas ta täpsemalt käitub.
Hetkel igatahes suitsu tagant ei tulnd ja pöördesse käis kergelt, käima läks nii külmalt kui soojalt.

Teistelegi teadmiseks, et kui on sarnane asi, siis pumba "jõnks" on kõvasti hiljem või varem seda kohta, kus pump hülsiga paika pannakse. Rihmaratas õieti küljes, siis ta väga hästi lodevama hülsiga õiges asendis püsida ei taha.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 24.08.17 19:44 Tsiteeri


Jah, seda ma mõtlesigi selle jutuga seal teises foorumis, et kuidas pump käega pöörates tundub, kuna vastu hakkab punnima. Kui pole varem eriti kokku puutunud vanakooli diislitega, siis on seda muidugi raske hinnata esialgu. See kiilu mööda panek on BMW TDS mootoritel väga levinud viga, seal on muidugi suht pimesi ka see pumba paigaldus.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kodan1k
huviline

Avatar


Registreerunud 16.11.13
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 B4 '94 1.9TD ; Audi 80 B2 '85 1.6TD ; Volvo 945 '92 2.3i

postitati 24.08.17 20:00 Tsiteeri


Väga hea, et auto käima sai.
Postitan siia ka igaks juhuks ühe hea lehekülje, mille järgi saab keerata vanakooli diislitel (1.6l & 1.9l) pritsenurka paika, kui peaks tekkima olukord, et rihmaratas ja muud asjad on paigas, aga valget suitsu tuleb või töötab kõva laginaga.
http://vincewaldon.com/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=28


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 71.6% - SQL: 28.4%]