jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 26.10.16 16:45
|
|
|
Kokkujooks keerates suur?
Vahetasin autol kõik neli rooliotsa ja peale seda läks auto sillastendi. Enne ja ka peale sillastendi tahab rattad välja pööratud asendis rehve
veljelt maha keerata. Mõlemal esirattal lükkab rehvid alt tugevalt sissepoole ja isegi auto hüppab keerates jõnksudena otse edasi märjal asfaldil.
Kahtlusatsin, et esimeses sillastendis oli kas midagi valesti tehtud või pink rikkis aga teises firmas käies sai asi ainult veidi paremaks. Endiselt
kisub mõlema poole rehve sissepoole, nagu oleks keeramisel liig suur kokkujooks.
Rehvid vigased? Reedel lubati auto uuesti üle vaadata ja vajadusel rehvid ümber tõsta. Praeguseks on üsna lühikese ajaga Parempoolse rehvi välimise
serva ära ka söönud.
Mõlemad tuntud ja 3D pinkidega asutused, näidud paberil head. Mis seal veermikus toimub?
Meenub, et juba eelmine talv paar korda autoga järsemat pööret tehes hüppas jõnksu edasi vahel aga siis arvasin, et lihtsalt jäätunud lomp vms oli
teel ja auto libises.
Auto a4 B7 ja rehvid nagu ette nähtud 215/55/16.
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 26.10.16 17:11
|
|
|
Ja välised otsad panid ülevalt alla...mitte alt üles. Ennegi nähtud
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 26.10.16 17:25
|
|
|
Kahjuks pole viga nii lihtne, ikka alt üles on pandud.
|
|
|
sibidisah
huviline
Registreerunud 07.02.07
Asukoht: Rapla
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.10.16 17:53
|
|
|
Rehvid lihtsalt libisevad läbi. Kas viskab rahulikult sõites või järsult gaaai andes?
Edit: Kas tegu quattroga või esiveoga? Mul nelik järsku keerates ja gaasi andes libistab samamoodi rehvid, kuival asfaldil ka mõnikord nagu tahaks
esiots hüpata.
VRB Motorsport
...turbo has gone titts up smoking and whistling like a [roppus]!
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 26.10.16 18:42
|
|
|
Rahulikult parklas rattad välja keerates aeglase hooga teeb. Kiirema hooga ka. Ei ole nelivedu.
Lisan pildid, kuidas rehvid sissepoole punnitavad peale lühikest pöörangut. Niikaua väänab rehvi sissepoole, kuni lihtsalt jõuga haarduvus kaob ja
välimist rehvi lohistatakse otse edasi.
Vasak välimine serv:
Vasak seesmine serv:
Parem seesmine serv:
Parem välimine serv:
|
|
|
yks
huviline
Registreerunud 04.05.11
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.10.16 18:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Ja välised otsad panid ülevalt alla...mitte alt üles. Ennegi nähtud
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaiks
Kahjuks pole viga nii lihtne, ikka alt üles on pandud. |
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 26.10.16 19:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: yks
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Ja välised otsad panid ülevalt alla...mitte alt üles. Ennegi nähtud
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaiks
Kahjuks pole viga nii lihtne, ikka alt üles on pandud. |
|
Ma mõtlesin ise ka, et see nagu ei tohiks midagi muuta aga olen ennegi lihtsate asjadega puusse pannud
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 26.10.16 19:26
|
|
|
Kas veljed on originaalid, äkki vale offset põhjustab midagi sellist. Tavalise Mcpherson vedrustusega mingi seos oli selle offseti ja käänuraadiusega,
seda tüüpi vedrustuse puhul ei pruugi muidugi kehtida.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 26.10.16 20:08
|
|
|
Originaalveljed all. Ehk mõni õõtsa puks pehmeks läinud ja annab niipalju liikuda. Võin stendi aruande siia riputada, kui keegi oskab sealt midagi
arvata.
|
|
|
Silverpm
huviline
Registreerunud 06.04.08
Kasutaja on eemal
Auto: Need vanemad ikka.
|
postitati 26.10.16 21:04
|
|
|
Seda võid sa teha.
Midagi muud ei vahetatud kui ainult rooliotsad 4x ?
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 26.10.16 21:32
|
|
|
Koos rooliotstega muud ei teinud jah aga aasta jooksul on neid pulkasid seal veermikus vahetatud küll. Stabika kondid, amordid, amordi tugipadjad,
enamik õõtsasid. Üldiselt veermikus enam kolinaid ei esine. Mitmes veermikukontrollis on hiljuti käidud ja üldiselt keegi midagi vahetamist väärt pole
leidnud. Ainult korra on mainitud, et esimesed ülemised õõtsa puksid on minemas.
Esimene stend:
Teine stend:
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 27.10.16 07:38
|
|
|
Teatud esiveolistel see nii ongi.
Läbi püsikiirusliigendi lihtsalt vedavat ratast ei saa nii välja pöörata, kui geomeetriliselt vaja oleks ja siis jääbki pisut kraapima.
E-klassi MB ntx pöörab oma sisekurvi ratta täiesti lääbakile ja viltu, siis seda jama ei ole.
Mõnede suverehvidega saab sellest rohkem aru ja talvekatega üldiselt mitte.
Kuna seda ümber nurga sõitmist on suht vähe, siis rehvi vaevalt, et märkimisväärselt kulutab; rehv kulub ikka muudel põhjustel.
Seda nimetatakse Ackermanni effektiks, kui sisemine ratas pöörab rohkem ja välimine
vähem.
Aga eks üritavad seda saavutada kõik autotootjad; paremini õnnestub see tagavedustel.
Ja ka hobuvankritel...
...
P.S. Vanematel landroveritel ntx, toimub esiratta vedu läbi mitte püsikiirusliigendi, vaid lausa läbi lihtlabase eelajaloolise kardaaniristi.
Ehk seda ratast ei saa peaaegu üldse väga viltu keerata, muidu jookseb see rist neliveoga laiali ju.
Aga asi on lahendatud väga lihtsalt: ratastel on lihtsalt piirajad peal, pöörderaadius on autol a`la 100m ja keegi ei virise, et rehv hüppab.
Lihtsalt iga tee peal tagasipööret naksti teha ei saa...
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 28.10.16 17:24
|
|
|
Ega jah mul ei õnnestu vist kuidagi neid rattaid paremini pöörama saada. Täna käis kolmas kord stendis ja selle lõpuks suudeti mul rool viltu peale
reguleerida. Ei oska nutta ega naerda. Kuna töökoda oli selleks ajaks juba kinni, kui ma oleks tagasi saanud minna, siis võtsin ja keerasin mõlemal
pool roolivardaid vastavalt välja ja sissepoole pool tiiru ja sain vähemalt rooli otseks tagasi. Eks uuel nädalal panen talverehvid alla ja käin
viimast korda pingis ja siis olgu need rattad seal all kasvõi risti küljes, ma enam ei viitsi ega raatsi mässata
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 31.10.16 20:21
|
|
|
Võtsin ette ja vahetasin need kaks ülemist esimest õõtsa ära, kuigi nad tegelikult polnudki otseselt läbi. Aga enne võtsin ja mõõtsin käsitsi rataste
kokkujooksu rippes ratastel. Ees ja taga servas oli erinevus 9mm. Keerasin erinevuse rooliotstest nulli ja probleem lahenes, enam ei kaku rehve ja ei
lohista keerates. Kas tõesti ei osata 3d pinke kasutada, kui kolme korra peale ei saadud seda kokkujooksu paika või on see nüüd vale, et ma selle
kokkujooksu ära kaotasin. Ei usu eriti et nii peabki olema, et pea sentimeeter rattad üksteise poole vaatavad.
|
|
|
varemax
huviline
Registreerunud 27.03.11
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 b8 2,0 tdi 2008
|
postitati 31.10.16 20:38
|
|
|
Vahest ongi lahendus vaid ise käsi mustaks teha . Huvipärast võiks uuesti
minna stendi,sest mingi seletus võiks asjale ikka olla.
Kokku ja lahkujooksu puhul saavutatakse kas üle või alajuhitavus.Õige on vast kusagil kahevahel.
Kuidas lihtsal peale mitut korda ei saa korda ja siis ise mõõdulindiga saad asja tehtud
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 01.11.16 00:27
|
|
|
Neljapäeval läheb auto rehvivahetusse ja seal samas tehakse ka uus mõõtmine. Juba selle pärast lasen üle mõõta, et kokkujooks päris nullis ei tohi
olla. Muidu hakkab auto rada otsima teepeal. 20+-4 minutit kokkujooksu ma mõõdulindiga välja mõõta ei suuda ise ehk. Ilmselt liiga täpseks vist tahan
asja ajada aga kuidagi nagu valus on keerata, kui auto rampsib rehvi välimist servapidi edasi.
Kui ma õigesti arvutasin ja mõõtsin, siis on miinimum lubatud kokkujooks 16minutit (~3mm) ja maksimum 24minutit (~5mm) aga minul oli 48minutit
(~9mm).
Keegi asjaga tegelev ja pädev inimene võiks kommenteerida, kas mu mõttekäik on õigel teel. Numbrid tunduvad ulme väikesed nii vana veermiku kohta.
Seda paari millimeetrit taga ajada... annab tunda?
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 01.11.16 06:24
|
|
|
Ma pole mingi tark kokkujooksu kohalt, aga niipalju on meeles, et kõikidel Audidel, mida olen omanud, on kokkujooks 0 või veidi lahku (seda siis
loomulikult eest mõõtes). Kõik kraadid ja mm jätan mainimata, sest nendega on mul alati tegelenud üks ja ainus usaldusväärne spetsialist. Nüüdseks tal
ka kaasaegne 3D, aga pole veel olnud põhjust selle mõõtmisi proovida.
Niipalju veel, et vanal A6-l kontrollisin kokkujooksu ehk 3-4 aastat tagasi, S6-l 2 aastat tagasi. Ja ei mingit ebanormaalset rehvi kulumist ega ´´tee
otsimist´´. Mõlemad on teel täiesti rahulikud. Nelikveole omaselt on libedamates kohtades, täiesti välja keeratud ratastega ja olematu kiirusega (2-5
km/h), esinenud seda edasi ´´hüppamist´´, aga veidi rooli tagasi lastes kaob seegi.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 01.11.16 07:50
|
|
|
No rippes ratastega kokkujooksu mõõta? Hallooo!!
Tehke omale kõigepealt selgeks silla geomeetria, ja kuidas mõjutab vedrustuse käik silla detailide asendit ja tööd!
Hetkel saavutasid selle, et kui oled suurema läbisõiduga poiss, siis neljapäeval ilmselt ei ole nende rehvidega enam midagi teha.
Kas auto on 100% avariivaba?
Olen isiklikult kokku puutunud kahe C5 kerega ja ühe B5 kerega kus tänu esiotsa paugule oli roolilati paremalt nurgast üles löönud torpeedo kinnituste
juurest.
Latt ei ole enam horisontaalne ja siis hakkas keerates imeasju juhtuma.
Googeldage läbi väljendid bump steering, ackerman, toe, jne. Õppevideoid on terve internet täis, kõik on lahti seletatud/joonistatud väga ilusti.
Eriti võiks kogu seda teemat lugeda kõik madaldajad ja tõstjad.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 01.11.16 07:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaiks
Aga enne võtsin ja mõõtsin käsitsi rataste kokkujooksu rippes ratastel. Ees ja taga servas oli erinevus 9mm. Keerasin erinevuse rooliotstest nulli ja
probleem lahenes, |
??????
Sillastendi tehakse rattad tööasendis, rehvirõhud paigas ja kui eriti täpseks ajada, siis ka veel 80kg juhiistmel.
Rippesasendis rattad paika ajdes on tööasendis tohutu kokkujooks.
Las keeravad pingis paika tagsi ja ära rohkem näpi asju, milles sa tugev ei ole.
Peaasi, et rool on otse ja siledal teel rool lahti lasta, siis ei tohi kuhugi tuiamist olla.
See ümbernurga väike hüppamine on kõigil, miks sa ei usu?
Edit: Quattro jõudis juba ette....
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 01.11.16 08:09
|
|
|
See kas rippes tekib meeletu kokkujooks või lahkujooks, sõltub sellest kummal pool asuvad rooliõlad ratta telje suhtes..
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 01.11.16 08:31
|
|
|
Just vaatsin, B7-l on taga.
Ehk siis rehvi hakkab nämm-nämm minema....
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 01.11.16 09:41
|
|
|
Mul kahjuks polnud sellist võimalust, et rattad koormuse all mõõta ja reguleerida. Aga seletage keegi ära, et kui rippes reguleerides tekib meeletu
kokkujooks, siis milline kokkujooks pidi olema enne minu rataste rippu tõstmist, kui rippes oli kokkujooks 9mm? Mul vahepeal sõitmist erilist pole,
nii et neljapäeval tehakse asi korda ja vahepeal ma ise enam kruttima ei hakka.
Ja meeletu kokkujooks mul seal nüüd praeguseks kohe kindlasti pole. Kui nüüd keegi aru ei saanud, siis mina keerasin rooliotstest kokkujooksu
väiksemaks, mitte juurde ja seda muutsin ma 9mm. Seega eelnevalt oli kokkujooks veel suurem ja praeguseks on seega pigem lahkujooks tekkinud.
Praegu on rool otse, kuhugi poole ei kisu. Rehvid sõitsin nende kolme stendi jooksul aiataha niikuinii, nii et rahu
Ja see ackermani efekt... Vaadake ise ka jooniseid, kas sellisel efektil on rattad välja keeratuna lahku või kokkujooksus? Minul on ju kokkujooksus,
kui mõlemat rehvi sissepoole väänab. Minu arusaamist mööda ongi see Ackerani efekt välja töötatud minul tekkinud olukorra vältimiseks.
Miks ma siin mässan ja üritan midagi saavutada? Võtan suvalise Citroeni kuudi kõrvale ja keeran, mingit rehvide väänamist ega kakkumist. Olen omanud
autosid enne seda audit ja ühelgi neist polnud sellist debiilsust keeramisel, et auto rampsib, rehvid teevad lohisemist ja tahavad sissepoole maha
väänata end.
Sillastendi mehed käisid koos minuga väljas proovisõitu vaatamas ja olid samamoodi nõutud, et selline asi pole normaalne.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 01.11.16 10:47
|
|
|
Pane sellele suvalisele Citroeni kuudile samad 215/55/16 alla ja näed, kuidas hakkab samamoodi tõmblema.
Muidugi, juhul kui tal pöörderaadius sama nagu Audil on. Kui on suurem, siis loomuliklt ei krudise.
Sillateooria kohta ei viitsi vaielda. Mine pädevasse kohta, lase paika panna ja unusta see teema ära.
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 01.11.16 11:19
|
|
|
Ega ma ei vaidle kellelegi raudse teadmisega vastu sest ilmselgelt pole mina piisavalt pädev sellel teemal aga targemaks saan ikka. Ma saan aru ja ei
vaidle vastu, et rippes seadistamine on vale. Peale teiste rehvide paigaldamist ma enam ise näppima ei hakka ja jääb nii nagu nemad panevad. Hetkel
midagi hullu mul ei juhtu, sest rehvid said liiga selle lühikese stendide vahelise ajaga niigi, ja neid ma enam alla panna ei saa. Siiski ei taha ma,
et mu talverehve sama saatus ootab ja poole talve pealt uusi pean vaatama hakkama.
|
|
|