Siin123
huviline
Registreerunud 28.06.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B7 Quattro 3.0 tdi s-line
|
|
Dünaamiline õlivahetus VKM-s
Tere
Kas keegi on lasknud VKM-s dünaamilise kastiõli vahetuse teha.
Olete tulemusega rahule jäänud?
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
|
VKM-is pole küll käinud, aga minuarust pole vahet, kas tehakse seda mingi hirmkalli seadmega või garaa˛is ise nagu mina oma igapäevaliikuriga teinud
olen. (See vahetab käike nagu mõte, kuigi kohe kohe on 600tkm kella peal.)
Fakt on see, et õli läheb kuradi palju (+ veel liiter-paar lihtsalt raisku, nö pesemiseks ja veendumiseks) ning mässamist on.
P.S. Ja kui enne tegemist tahavad sult allkirja, et ise vastutad tulemuse eest, siis ära anna...
Mõnikord on kuulda olnud, et vigasel kastil seda tehes ei ole tulemus hea.
Kast peab enne ikka superkorras olema, siis on point täitsa olemas.
P.S.2 Jah, tuleb meelde, et FB-s oli hiljuti üks video, kus üks vana kurjustas, et kui võtate 10l ämbritäie vett, kusete sinna sisse ja siis 3L
sellest ämbrist ära vahetate, et kas siis kõlba juua...
Ega ikka ei kõlba küll.
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Siin123
Tere
Kas keegi on lasknud VKM-s dünaamilise kastiõli vahetuse teha.
Olete tulemusega rahule jäänud? |
Kellel on kast heas korras, jääb rahule. kellel paraku ei ole, see ei jää.
Kumb variant sul on? Pakun, et ei tea, seega ei saa ka üheselt vastata.
Peale vahetust saad teada, kas kulutus läks asja ette, või alla vett.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
Siin123
huviline
Registreerunud 28.06.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B7 Quattro 3.0 tdi s-line
|
|
Mul vahest teeb kergeid jõnkse vahest ei tee. Tean ainult, et mõnda aega tagasi Hõbenoole sõnul diagnostika viga ei näidanud, kuid eelmine kastiõli
Flamekos on vale pandud.
Paraku Hõbenoolel vaba alles augusti lõpus.
Eks siis ole näha kui paremaks mul õlivahetus asja teeb.
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis
Auto: Avant Q
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Siin123
Mul vahest teeb kergeid jõnkse vahest ei tee. Tean ainult, et mõnda aega tagasi Hõbenoole sõnul diagnostika viga ei näidanud, kuid eelmine kastiõli
Flamekos on vale pandud.
Paraku Hõbenoolel vaba alles augusti lõpus.
Eks siis ole näha kui paremaks mul õlivahetus asja teeb. |
Flameko valab mingit mürkrohelist kraami sisse jah.
Pigem kannata augusti lõpuni, siis kindel, et ei pea uuesti vahetama hakkama õli. VKM tunnihind üpris krõbe ka.
Mõistlik on uus tarkvara ka peale lasta.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Siin123
kuid eelmine kastiõli Flamekos on vale pandud.
|
Mismõttes????
Kuidas see võimalik on? Ja siis nii jääbki, et lööd käega ja nii on?
Veel paar aastat tagasi oli üks Flamenko tegelane (vist isegi juhatuse esimees ise) siin aktiivne foorumlane, kes andis soovitusi, jagas muud tarkust
ja kõik kuulasid suu lahti...
Muu hulgas kirjutas ka nii:
Tsitaat: | Algselt postitas: juks11
Flameko ei pane kunagi mingit suvalist jama sisse, kõik käib läbi Audi originaal programmi ning originaalosa koodide järgi. Kui on olemas analoogiks
ning on ametlikud serdid ja load siis kasutame ka analoogi sest reaalselt ongi ju kõik analoog sest Audi ei tooda praktiliselt midagi, eriti
vedelikke, seega kõik vedelikud on analoogid.
|
Ja nüüd lastakse teemad lihtsalt üle, a`la pandi vale, noh, mis siis või et seal valatakse mingit rohelist mürki jah.
Midagi on siin valesti; kas Flamenko paneb siiski õiget asja ja kirute neid ilma asjata või....siis keegi tõesti ei julge mingit tõsist kisa tõsta,
kuna tõendusi/julgust pole.
|
|
|
|
Siin123
huviline
Registreerunud 28.06.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B7 Quattro 3.0 tdi s-line
|
|
Minu autol vahetas eelmine omanik Flamekos kastiõli, seega tagant järgi midagi nõuda, eriti kui ise pole väga pädev kastiõlides, on minul keeruline.
Mina lähtun ainult Hõbenoole diagnostikale
|
|
|
kodanik88
huviline
Registreerunud 22.02.09
Asukoht: põlva ja võru vahel
Kasutaja on eemal
Auto: audi 90q 2.5tdi 10v, ford mustang gt cobra look, vw pasteet 1.9, Audi a8 4.0 tdi
|
|
Minu kast käis lätis remondis, seal pandi selline õli sisse (Duradrive punast värvi), ja kui uurisin kasutajalt r129, siis ütles ka, et 100% vale õli.
Aga siiamaani sõidab auto. Ju ikka iga remontija, kes tegelevad nendega teavad mida teevad. Et vaevalt sinna meelega sellist õli sisse valati.
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis
Auto: Avant Q
|
|
Koos muude asjadega lasin VKM-s kastis õli vahetada, Fuchs Titan ATF 4134 (MB 236.14) nimelist toodet kulus 5l. Ehk kasti tekkis kahe õli kompott
(kohe ei taibanud küsida, et mida ja kuidas - läks n.ö koolirahaks).
Seejärel lasin hõbenooles kastile dünaamilise teha (kulus 14l ATF LF8 /originaal G060162 õli), lisaks filter, diffrite õlivahetus ja uus soft. Mõni
kuu hiljem hakkasin mingit häda turbiiniga kahtlustama - madalal kiirusel püsikaga pöörete kõikumine.
Kuna Flameko oli linnas kiviga visata, siis mõtlesin seal lasta asja lähemalt uurida. Natuke mässati ja öeldi et vale õli sees. Palusin siiski
turbiini tervist kontrollida, kuid "vale õliga" seda teha ei pidavat saama. Ühesõnaga tehku ma jälle uus õlivahetus (€€€) ja siis vaadatakse edasi.
Tegin ka pildi flameko "õigest õlist", võtsin hõbenoolega ühendust ja rääkisin loo ära. Võeti vist järgmine päev vahele, näidati oma õlisid, räägiti
mis on mis jne jne.
Siis aeti kast soojaks, kaabel programmiga külge ja erinevate osade pöörlemiskiiruste järgi tuvastati, et turbiin lihtsalt kulunud ja vajab tegemist.
0 raha küsiti ka.
Audis on kasutatud kastis järgmisi õlisid:
kollane (ATF LF6) – Audi tootekood G055 005 - kasutusel kuni veebruar 2005
sinine (ATF LF6+) – Audi tootekood G055 162 - kasutusel veebr. 2005 - märts 2008
roheline (ATF LF8) – Audi tootekood G060 162 - kasutusel alates märts 2008
Esimene neist väidetavalt kõige "karedam" ja viimane kõige "libedam" õli.
Flamekos pakutud õli andmeid kirja ei pannud ja pole kahjuks siia lisada.
Edit: lisatud täpsemad numbrid.
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
Teeme nüüd nii, et sellest teemast ei kujune välja arusaam värvi järgi spetsialist olla, mis kuradi õli kastile siis õige on nagu paljud samasisulised
teemad siin foorumis niigi juba kahjuks on. Kui ma panen pirukasse rohelist või punast toiduvärvi, kas sellest maitse muutub? Ehk siis minu point on
tegelikult selles, et enne kui selget õli marki ja tootekoodi ei ole siia foorumisse välja toodud, pole mõtet värvide järgi rohkem edasi arutada mis
on siis õige või vale või suisa 100% vale ning lisaks veel ühe või teise ettevõtte kohta mingeid arvamusi avaldada sellise olematu info põhjal kogu
terviku kohta.
Kõige täpsemalt vastas sellesse teemasse tegelikult Jann juba ära. Dünaamiline õlivahetus on lihtsalt moodus, et välistada üks võimalik probleemi
tekke koht kogu kompoti toimimiseks vajalike komponentide hulgast (loe õli ise). Mida korralikumalt ja koonerdamata seda tööd teostatakse, seda
kindlam on tulemus ja teadmine selle kohta kui heas korras see kast kõige täiega siis reaalselt on . Kui kõik töötab edaspidi laitmatult, siis saite kasutatud autot soetades lotovõidu vähemalt kasti seisukorra
osas.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
|
Mulle hakkab ka üha rohkem tunduma, et kisute siin ainult mingi värvi pärast. Osad veel kastis juba sees käinud ka, need on loomulikult tumedamad.
Tutikas mootoriõli ntx. Castrol Edge 10W-60 ja Mobil 1 Extended Life 10W-60 on samuti pisut erinevat värvi, kui kummastki tilk valgesse anumasse
valada. Üks pisut tumedam kollane kui teine.
On nad siis sellepärast nii erinevad asjad ja üks õige teine vale? - Vaevalt.
..
Kuna VAG teatud kaalutlustel üldse KOGU kastiõli korraga vahetust ette ei näe, siis tulebki seda teha mitte Audi esinduses. Ja nemad juba kasutavad
erinevate tootjate õlisid; ei saa ju pahaks panna, et kõik ühest pajast ei osta.
Seetõttu toon võibki erinev olla.
Specsid iseenesest on samad.
Teine asi on see, et see dünaamiline vahetus ongi risky business. Tavaliselt tormatakse seda tegema siis, kui kastiga mingi häda on juba käes. Ja siis
se uus õli peseb mingid kohad, mis enne kinni olid, veelgi rohkem lahti ja häda ei pruugi väheneda, vaid vastupidi, suureneb.
Loomulikult - esimene mõte inimesel, et "vale õli" sai, rsk.
Tegelt on kast ammu peetis ja vajab hoopis teistsugust lähenemist.
Seega endiselt: kui on kastil mingi häda, minge kõigepealt selle juurde, kes vähemalt 500 aut. kasti on remontinud. Neid polegi nii vähe.
Ja dünaamilist tehke ainult profülaktika mõttes.
Ennetavalt.
.
P.S. Flamenkoga mul mitte mingit pistist pole; isegi ei tunne sealt kedagi, aga pelgalt teadmatuse ja emotsiooni põhjal tagaselja tati pritsimine pole
ilus. Ükskõik, kelle suhtes.
p.S.S. Kui tahate igal juhul õiget õli, siis kes keelab Revalisse joosta ja osta varuosaletist see 15 litra õiget, Audi logoga õli?
Ja lasta see kuskil mujal ära vahetada.
Aga logo, loomulikult maksab. Kelle toodetud asi seal purgis tegelikult on, teab ainult Ingolstadti frits ise.
|
|
|
|
Siin123
huviline
Registreerunud 28.06.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B7 Quattro 3.0 tdi s-line
|
|
Minu autole pandi eelmine aasta flamekos sisse AKK 6 HP R G055005.
Kasutaja mkb andmete põhjal on siis vale õli mida enam ei kasutata
Kui ma asjast õieti aru saan
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis
Auto: Avant Q
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Mulle hakkab ka üha rohkem tunduma |
Kirjutasin niipalju neid marke ja numbreid juurde kui tean, et mitte jaurata värvi ümber.
Mina kirjutasin enda kogemusest teemal "kastiõli vahetamine", mitte ei ürita siin kedagi tagaselja kiruda. Olen flamekos käinud ka hiljem, kuid
lihtsalt teistsuguseid asju tegemas.
Eks need kastid toimivad nii ühe kui teise õliga, lihtsalt sellise üpris kalli töö puhul võiks ju saada parima võimaliku. Uuemad libedamad õlid võeti
kasutusele, et vähendada "vibratsiooni, kriuksud/jõnksud käiguvahetusel jne".
Lihtsalt mõned tööd on mõistlik teha kohas, kus on sellele spetsialiseerutud ja aastaid tegeletud.
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
Mitteametlikus vormis kommentaar Flamekost ja kuna otseselt siin VKMi kohta midagi rääkida väga rohkemat polegi siis paneme ka teema lukku ära
üleliigsete kommentaaride vältimiseks. Edaspidised dünaamilise õlivahetuse teemad liidame siia juurde ja vaatame ka juba varasemad samalaadsed
arutelud üle. Pisut liiga palju on seda erinevates teemades juba kajastatud.
PS! Ma ise pole neis kohtades kummaski käinud ei VKM'is ega ka Flamekos (miks paljud seda kohta kogu aeg FLAMENKOKS kutsuvad?)
***
Tere!
Pole aastaid isegi siia foorumisse vaadanud, just sellel põhjusel, et 100% vaenulikest postitustest sisaldab maksimaalselt 50% tõest infot ning mind
on üks ja vastaseid tuhandeid siis ei jõuagi sellega tegeleda ning loobusin siinse foorumi rahva abistamisest tõese infoga.
Kuna nüüd aga viidati ja paluti teema lõplikult lahti seletada siis teen seda veel vaid üks kord.
Mis asi on originaalõli – Audi ise toodab mingit õli, ZF toodab mingit õli!? Ei, nemad tellivad kindlate parameetrite järgi õli mingilt tootjalt.
Hilisemaks kergemaks tuvastamiseks palutakse lisada värvainet, hetkel siis kollane ja roheline, on olemas ka sinine. Seega kui seda toodab Shell,
Valvoline, Mobil, Castrol või keegi muu ei oma mingit tähtsust kui kriteeriumid vastavad nõuetele. See kui rohelise või kollase keegi õli teeb ei oma
mingit tähtsust (on lihtsalt värvaine kogus) kuna õli on keemiline produkt. Mahla puhul võib värvi järgi hinnata kas punasesõstra mahl peaks ikka
punane olema või käib ka tooretest marjadest tehtud roheline vedelik. Kas siis mitte punased Ferrarid on vähem Ferrarid – ei ole kuna sisu on sama!?
Kui Audi veereb tehasest välja Continental rehvidega (Teie teooria järgi originaalrehvid) siis kas näiteks Dunlop (kui mitte originaal rehv) on sitem
ja sellega ei saa sõita!? Ostad kasutatud Audi millel on all Dunlop rehvid kas siis vahetad need välja Continetali vastu!?
Mis õli kuskil kastis käib seda näitab Audi originaalprogramm. Osadel kollane, osadel roheline jne. Kõik sõltub konkreetsest autost. Jah, esialgu
tulid välja kõik kollase peal ning tagantjärgi hakkasid tulema TPI’d, et kuskil konkreetses autos võiks kollase teist marki õli vastu välja vahetada
ning uus tarkvara peale mis peaks lahendama seal kastis mingid probleemid. Vastavalt vin koodile me siis vaatamegi millega on tegemist ja mis ütleb
TPI. Selle järgi siis uus õli mark ja soft. Kõikidel kastidel see nii ei ole ning seda näeb vaid Audi tehasega online ühenduses oleva tarkvara abil.
Kõik ülejäänud lahmivad suvaliselt.
Mis puutub MKB väidetesse siis see päris nii ikka ei olnud. Tulid nende sümptomitega meie juurde ja palusid diagnostikat viidates sümptomitele. Need
sümptomid olid kõige tavalisemad mis viitavad sellele, et vaja paigaldada uut marki õli ning uus tarkvara. Kontrollimisel selgus, et tarkvara on
rohelise õli oma kuid kastist proovi võttes ei viidanud see õli rohelisele värvusele. Lisaks veel need seletused, et seda kasti õli on segatud ning
siis uuest vahetatud ning keegi ei ole kindel mis õli seal kastis sees on. Jah, seal kastis võis ka kollane õli olla aga siis peab tarkvara ka kollase
õli oma olema. Sinu puhul oli tarkvara rohelise õli oma aga õli ei viidanud rohelisele värvusele ning ajalugu oli ka kirju ja ebakindel. Seega
soovitatigi panna kindel roheline õli, igaks juhuks veel uusima tarkvara kontroll ning adaptsioonid ja probleemid oleks suure tõenäosusega lahendatud.
Jah, tõesti ütlesime, et enne ei ole mõtet sõitma ja vaatama minna kuna diagnoosiks tuleks ebapädev vastus. See on umbes sama nagu diiselmootoriga
autole panna paaki 15l bensiini ning siis kui mootor hakkab ebaühtlaselt käima, tulles diagnostikasse ning soovides diagnostikat sama segatud
kütusega. Enne ikka teeme ilmsed probleemid korda ja siis vaatame edasi, ehk vahetame kütuse/vahetame õli. Keegi ei öelnud, et on vale õli sees kuna
seal kastis saab kasutada nii kollast kui ka rohelist õli, kuid tarkvara peab ka vastav olema. Kui kastile on pandud rohelise õli tarkvara peale siis
seda enam kollase õli tarkvaraks muuta ei saa, vastupidi küll. Ise käisid ka seda õli värvust vaatamas ning olid meiega samal meelel. Seega ei ole me
kordagi öelnud, et on vale õli – tundmatu õli on sees mis ei pruugi sellele tarkvarale vastata.
Tänapäeva autodel tehakse palju asju tarkvara abil korda. Kuid seda saavad teha vaid need üksikud töökojad kes omavad Audi tehase onlineühendust tänu
millele saavad kõige viimase tehnilise informatsiooni (TPI) ning tarkvaralised lahendused. Kui online ühendust pole siis seda võimalust ja infot ka
pole. Küll aga osadele vanematele saab paugutada suvaliselt vägistades mingi tarkvara…
Seega suure tõenäolisusega, kui tegid turbiini remondi, siis tegelesid lihtsalt tagajärjega ning põhjus/probleem jäi autole alles. Probleemi oleks
saanud suure tõenäosusega õige õli, tarkvara ja adaptsioonidega lahendada.
Täna me lahendame väga paljusid probleeme tarkvara abil – tuleb aru saada, et autod on muutunud!!!
Näiteks 3,0TDI 180kw – ketid klõbisevad, mis teete!? Lähete kuhugi kette vahetama ja maksate 1000 kuni 2000.-EUR. Jah, enam ei klõbise aga lahendasite
vaid tagajärje, probleem jäi alles. Meie aga laseme peale uue tarkvara ja probleem on kadunud, ketid enam ei klõbise.
Bensukad, hakkavad õli sööma – teete mootori remondi, maksate sitaks ning lahendasite tagajärje. Meie aga vahetame mingisuguse väikse detaili ja
paigaldame uue tarkvara ja õlikulu enam pole.
Ehk siis on ülitähtis omada viimast tehnilist informatsiooni, tarkvara ning võimalust seda kasutada.
Kahjuks on Hõbenoole eesotsas sellised inimesed kes esimesest päevast saadik teevad teisi maha ning ainult see mida nemad teevad on õige, kuulutades
seda kõigile. Meie ja ka teised soliidsed töökojad lähtume ikka sellest, et ära halvusta teisi kuna kõigil juhtub. Minge uurige linnapealt palju tuleb
teha Hõbenooles tehtuid töid üle (õlilekkeid, tarkvara kalasid jne), ka meil tuleb seda ette kuid me ei tule seda kõva häälega kaagutama…Kahtlemata on
Hõbenool oma ala üks parimaid asjatundjaid kuid kuna kaste on palju (erinevaid marke) siis ei ole keegi võimeline nii ajaliselt kui ka rahaliselt
haldama/soetama iga automargi online ühendusega seadmeid kuna uue tarkvara teeb autotootja, mitte kastitootja…
Seega siin teemas palju mula aga reaalset kasu eriti mitte.
Loodetavasti minu tekst aitas selgitada, et tänapäeval ei ole autodega kõik nii must ja valge kuna kahel väliselt ja sisult samasugusel autol võivad
lahendused olla kardinaalselt erinevad või siis võib minna erinevaid teid pidi, kui tehakse vastavalt tootja juhiste järgi mis on kehtivad tänasel
päeval (juhised võivad ajas muutuda).
***
Kui keegi tahab oma tuttavatel või tuttavate tuttavatel teemas mainitud asutuste nimel arutelule oma tera sekka lisada siis minu mail on profiilis,
saatku sinna oma kommentaar ja lisan selle siia meelsasti juurde. PS! Mis puudutab pealkirjas VKMi siis selle muudan lihtsalt ära ja jätame teema
üldiseks infoks alles, millistest väär arusaamadest selle töö teostamisel tasuks eemal hoida.
|
|
|
|