jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 27.12.15 20:36
|
|
|
2.5tdi tiksub tühikäigul
A4 2.5tdi 120kw hakkas tiksuma tühikäigul. Selline kergelt metalne heli ja kõige paremini kuulda kõrvalistujapoolsest rattakoopast. Kapotiall kuulates
on samuti kõrvalistuja pool. Külmemalt teeb kauem ja kõvemini, peale 20 km sõitu kadus ära.
Teada on, et pihustid kusevad ja üks näitab arvutiga normi serval olevat kompenseerimist (viimati vaadates oli isegi -170 hetkeks). Kas võib viga
selles olla? Või kahtlustab pigem nukkvõllide, klappide tiksumist? Ja küsimus veel, et pihustid tollel samal poolele on kaks korda maas käinud ja
ilmselt seibe nede all ei vahetatud. Kas võib ka viga seal peitud, et need lekivad ja tekitavad heli?
Tean et selliste pihustitega sõitmine on kahjulik aga arvestades nende välja vahetamise summa suurust, olen selle töö veel veidi tulevikku
planeerinud.
Lisasin ka video kus teravam kõrv peaks selle tiksu ära kuulma küll.
https://www.dropbox.com/s/y4ggbwqx2ila9kw/20151227_184902.mp4?dl=0
|
|
|
ragenor
huviline
Registreerunud 21.05.14
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A8L 4.2, B4 2.0E
|
postitati 27.12.15 21:32
|
|
|
Põhimõtteliselt vastasid ise oma küsimusele.
Pihusti seibid.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 27.12.15 21:45
|
|
|
Kas see arvamus tuleb minu jutu põhjal, või on kogemus sellise heli ja probleemiga?
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 27.12.15 22:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaiks
Kas see arvamus tuleb minu jutu põhjal, või on kogemus sellise heli ja probleemiga? |
Telefoni teel on heli veits teine, kui kõrvaga kuuldes, kuid panustaks samuti seibidele, mis on vanad ja kui küünlad 2x kruditud ja uusi seibe pole
näinud, siis poleks ka palju imestada.
Kas ka kerget diisli haisu tunda, ei pruugi, kuid ...
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 27.12.15 22:47
|
|
|
Kui nüüd aus olla, siis seal ninapidi juures olles oli tunda sellist kergelt nagu kärsa haisu vms. Selline võõras lõhn. Aga nüüd seal läbustasin veidi
diislit peale mootorile ja uuesti nuusutamisest ilmselt pole asja enam.
Kas seal mootori küljepeal peaks olema mingi avad, kust need lekkivad gaasid väljuvad? Seibid ju päris sügaval ja mingisugusest võõrkeelsest foorumist
jai silma taoline jutt.
Pihustid on paari aasta jooksul kaks korda stendis käinud ja arvetel ega suusõnaliselt seibide vahetamisest juttu polnud kumbki kord. Polnud ise nii
tark, et seda küsida ka.
Uurin veel maad veidi ja panen esimesel võimalusel uued seibid.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 28.12.15 10:37
|
|
|
Kas seibide heli võib kaduda kui mootor korralikult soojaks läheb? Või tiksuvad need olenemata temperatuurist? Mul päris sooja mootoriga jääb see
tiksumine pea olematuks, vaevu märgatavaks. Kohapeal veidi tuuritada ja jääb vaiksemaks.
|
|
|
ivorturb12
huviline
Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.12.15 17:35
|
|
|
Iga endast lugupidav ja normaalne töökoda peaks mu arvates vahetama pihustiseibid, kui pihusti juba maas on käinud. ei maksa ta praktiliselt midagi,
2€ tk oli vist.
Sellel autol on pihustinäidu vaatamine arvutiga üldjoontes suht mõttetu teema minu kogemuste põhjal. Saab aru, kui mingis silindris midagi nihu
üldjoontes, kuid pihusti enda elu ta küll ei näita õieti. Üks auto oli tegemises just , arvutiga vaadates pihusti näidud kõik nulli ligidal, väga
ühtlased ja head ühesõnaga, stendis aga tuli välja, et kahel pihustil ots tuksis.
Olla võib näiteks kas kompressiooniprobleem(sinu auto puhul saab välistada selle kui õieti mäletan), võibolla mõni tõukur otsa saanud või nukkvõll
kulunud. Ja kes tuleb nüüd mulle rääkima, et alates 2003a 2.5 tdi v6 diislitel puudub nukkvõlli ja tõukurite probleem, võib kuupeale sõita.
Samas, kui pihustid käisid maas, siis vast kontrolliti nukkvõllide seisukord ka ikka ära?
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 29.12.15 00:58
|
|
|
Jaa, viimane kord, kui pihustid maas käisid, palusin vaadata üle nukvõllide seisundi. Siis öeldi et visuaalselt on kõik kena. Tõukureid ilmselt
silmaga ei hinda niikuinii.
Aga hakkan kahtlema selles seibi lekkes. Sai küll ostetud uued seibid ja vabal hetkel pistan need külge ka aga siis peaks minu loogika järgi selline
sutsuv heli olema, minul aga on õmblusmasina hääl pigem.
Olen nüüd paar päeva jälginud ka, kas ja kuna see heli tuleb ja läheb. Üks õhtu panin käima auto, hele tiks olemas, sai sõidetud auto soojaks aga heli
alles. Siis kohapeal tallasin pedaali veidi ja nagu kadus ära. Järgmine päev käivitades endiselt vaikus terveks päevaks. Ja nüüd öösel panin käima,
õrn tiks sees. Vajutasin tiba pedaali ja korras, hääled puhtad. Seib lekiks ilmselt olenemata päevast.
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 29.12.15 06:53
|
|
|
Nende mootoritega olen kõvasti kokku puutunud, aga pole kunagi mõelnud või vaadanud, et kas seal on üldse need ventileerimiskanalid nagu uuematel CR
mootoritel. Kui on ikka konkreetne metalliklõbin, siis võib-olla mõni hüdrotõukur, mis lõpuks ikkagi õliga täitub.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 29.12.15 07:21
|
|
|
Kui on tõukuris viga, kas sellega pean koheselt tegelema, ehk saab sellest alguse mingisugune hullem kulumine, või tiksub see tõukur ilma suuremat
kahju tegemata? Võin edasi sõita, või peaks kiiremas korrast töökoja järjekorda panema.
|
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 29.12.15 08:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaiks
või tiksub see tõukur ilma suuremat kahju tegemata? |
See 2.5 on nagunii enamustel paras tiksuv kellapomm.
Mida kauem ootad, seda suurem pauk käib.
|
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 29.12.15 13:11
|
|
|
Mul üks selline mootor vedeleb töökojas, sai kontrollitud ja need ventileerimis-avad on täitsa olemas.
Pihusti seibi viga ja muu klõbin peaksid siiski eristatavad olema, lase mõnel spetsialistil kuulata, videost ei saa alati aru. Kui peaks olema seibi
viga, siis võid peegli ja lambiga piiluda neid tuulutusavasid, tavaliselt ajab sealt siis ka mingit jama välja.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 29.12.15 13:52
|
|
|
Ehk saaks täpsemalt seletada, kus need avad asuvad? Ideaalne oleks, kui saaks pildi, siis kui tiksu kuulen, saaksin kohe peegli ligi pista.
Aga üsna usutav siiski see tõukuri jutt, sest kaks korda peale pikemat seismist on see heli tulnud. Lühemate seismiste järgselt pole teinud häält.
|
|
|
ivorturb12
huviline
Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.12.15 16:12
|
|
|
Viitab nagu tõukurile jah, kui mingi hetk jälle ära kaob ja siis on. Polegi mõtet siis niisama hakata seibe vahetama, kui tõukureid hakkad vahetama,
siis seibid ka korraga, omal lihtsam
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 29.12.15 21:46
|
|
|
Ilmselt tuleb mul jah tõukurite ja seibide vahetus koos ette võtta. Imelik et lasin mõni aeg tagasi töökojas sama õli, mis alati sisse panna aga
seekord on õlivarrast vaadates hoopis teine pilt kui varem. Õli on palju heledam, üsna raske aru saada tasemest. Varem oli suht kohe peale vahetus õli
must nagu tökat. Tase tõusnud pole ja diisli haisu ei tunne.
|
|
|