wimms
huviline
Registreerunud 25.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad C7-FL 3.0 BiTDI, Allroad C5 4.2, A4 B8 2.7TDI, A6 C4 2.6
|
postitati 26.04.05 15:17
|
|
|
K: offset, ava - kui palju võib mööda panna?
Otsisin, lugesin, sain aru et offset peaks olema võimalikult lähedal originaalile. Aga kui lähedal? Kui suur on talutav erinevus, mis hakkab ja kui
kiiresti lagunema, sellest aru ei saa.
On ET45 6" laiad veljed praegu. Kas ET35 panna on viga (6.5")? Ei tea flansidest midagi - on need äärmiseks juhuks või täesti norm? Kuna plaanitud
veljed pole mingi vinge värk, ei tahaks hakata nahast välja pugema ja mingeid lisaraudu sinna vahele sobitama.
ET48? Paistab küülaltki "lähedane" - mida siiski mõjutab? Hakkab rehvi sööma, ujuma vmt? Kas peaks sillaregulli tegema? Vanad veljed tahan jatta
talviseks jooksuks, nii et regulli tahaks vältida.
Ava on 57, pakutakse velgi tsentreerimisrõngastega, oletan et neil ava suurem. Tahaks aru saada, mis kaasneb sellega. Kui palju see ava loeb ja kui
palju võib rõngastega teha ja kui täpseks peaks seda ajama? Saab need rõngad kätte sealt talvel, või lagunevad ära paari vahetusega?
Ma usun, et see täpsuse taga ajmine on kuskilt maalt tarbetu, ja paljud vilistavad selle peale, aga ma sooviks saada piisavalt infi et teha
kaalutletud otsust.
Ma ei leidnud siit foorumist sobivat teemat, ja ka google'st ei oska õigesti otsida, liiga palju üldist ja müügijuttu tuleb. Kui keegi viitsib
seletada või oskab õigesti suunata, oleks tänulik.
Ilmselt mõjutab ka automark ja veermiku ehitus. Nii et eelkõige huvitaks mõju A6 C4 puhul. Rehvid on 192/65R15
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 26.04.05 15:38
|
|
|
http://www.hot.ee/spidomeeter/edasi.htm
lappa see lehekülg ilusti läbi ja ma usun et saad vastuse oma küsimusele 
seal on ka ära märgitud see vahemik mis see ET olla võib erinevatel autodel 
üldiselt kui offseti meeletult muuta siis hakkab meeletult ratta laagreid minema aga alla saab panna küll ja sõita saab ka 
aga loe see teema läbi ja vaata siis kas on veel küsimusi ja kui on siis
küsi julgelt 
|
|
|
wimms
huviline
Registreerunud 25.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad C7-FL 3.0 BiTDI, Allroad C5 4.2, A4 B8 2.7TDI, A6 C4 2.6
|
postitati 26.04.05 18:59
|
|
|
Aga muidugi vaatasin ma seda lehekülge enne kui postitasin.
Erinevate automarkide ET vahemik ei ole seal täpne, et mitte öelda tihti lausa vale.
Siiski ei vasta see küsimusele kustmaalt on offseti muutus liiga suur. A6 kohta on seal vaid üks number (seegi vale C4 puhul). Kas see tähendab, et
peaks offseti paika saama 1mm täpsusega?
Kustmaalt on offseti muutus "meeletu"? Kusmaal võiks vabalt võtta? Ma saan aru et "kohe" ei lagune midagi ära ka suure vea korral, ja minu
"jalgratta" laiuste velgede puhul pole ka mingi ruumi probleemi. Mind aga huvitab mis mõju on offseti (pika ajalisel) mõõdukal erinevusel, kusjuures
ma ei oska veel määratleda "mõõdukat".
Keskavast ei ole seal juttugi.. Samuti ei ole mulle selge flanside kasutuse mõistlikkuse piirid. Nii et kõik küsimused mis ma enne esitasin ongi
küsimused peale selle teema lugemist.
|
|
|
ets
huviline
Registreerunud 01.10.03
Asukoht: harju
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant Q
|
postitati 26.04.05 19:25
|
|
|
offset
Oma kogemus. Endisel B4q kasutasin Fordi 16" valusi, kuigi keskava oli suurem, kui 57mm. Lootsin poltide ühtlase pingutamisega ratta paika saada, aga
suuremal kiirusel lõi ikka vibra sisse. Hankisin 57/63 rõngad, ja vibra kadus. Praegusele masinale sebisin kohe 57/75 asjad ja pole muret.Need
tsentreerimisrõngad pole ju niiii suur väljaminek.
|
|
|
wimms
huviline
Registreerunud 25.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad C7-FL 3.0 BiTDI, Allroad C5 4.2, A4 B8 2.7TDI, A6 C4 2.6
|
postitati 26.04.05 20:04
|
|
|
Küsimus ei ole väljaminekus, vaid puhtalt arusaamises - mis on mis ja mille jaoks. Ilma tsentrirõngasteta poleks mul pähegi tulnud proovida. Minu huvi
pigem selles, et kas see on alati piisav või kaasneb sellega veel mingeid nüansse mida ma ei oska näha. Seepärast uuringi.
Ehk, kas eksisteerib mingit objektiivset argumenti miks peaks eelistama täpses mõõdus velgi tsentreerimisrõngaste kasutamisele? Mis vahet on
erinevatel rõngastel?
|
|
|
ets
huviline
Registreerunud 01.10.03
Asukoht: harju
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant Q
|
postitati 26.04.05 20:13
|
|
|
Audi velgi võid küsida Reval Autost. Veljevalajad panevad ilmselt rõhku läbimüügile, sellepärast teevad sama poldiringiga velgi suurema keskavaga, et
nad suuremale tarbijaringile sobiksid.
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 27.04.05 16:23
|
|
|
oled sa kindel et sa selle lehe ikka korralikult läbi lugesid???
lahkan sulle siis veic seda lehte mis ma sulle varem panin
aga palun: http://www.hot.ee/spidomeeter/fitment.html
ja minu meelest on siis juttu keskavast küll
Tsitaat: | Algselt postitas: wimms
Keskavast ei ole seal juttugi.. Samuti ei ole mulle selge flanside kasutuse mõistlikkuse piirid. Nii et kõik küsimused mis ma enne esitasin ongi
küsimused peale selle teema lugemist. |
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 27.04.05 16:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wimms
Siiski ei vasta see küsimusele kustmaalt on offseti muutus liiga suur. A6 kohta on seal vaid üks number (seegi vale C4 puhul). Kas see tähendab, et
peaks offseti paika saama 1mm täpsusega?
|
eks ta ole nii et mida täpsem seda parem 
mingi kataloog kunagi (kui velgi otsisime C4) andis mingi vahemiku ka mis nagu lubatud oli aga vot ei mäleta enam
kui sul on veljed ET 35 siis ei juhtu nendega lähima 60-70 000 km jooksul midagi veel, mul vanemate autol ka C4 kerega A100 ja ka on veljed ET35 ga ja
siiamaani sõidab
põhirõhu paneb see offseti muutus laagritele!
eks sa võid seda teemat ka lapata kui sa seda juba teinud pole aga ehk saad sealt targemaks
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=10999
|
|
|
wimms
huviline
Registreerunud 25.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad C7-FL 3.0 BiTDI, Allroad C5 4.2, A4 B8 2.7TDI, A6 C4 2.6
|
postitati 27.04.05 19:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Driver
oled sa kindel et sa selle lehe ikka korralikult läbi lugesid???
lahkan sulle siis veic seda lehte mis ma sulle varem panin
aga palun: http://www.hot.ee/spidomeeter/fitment.html
ja minu meelest on siis juttu keskavast küll | Ma küsin ju sisulist seletust. Oma auto originaalvelgede parameetrid kui numbrid on mul
olemas.
Küsin siis nii - kas velje keskava on mingilgi määral "kandev osa"? Kas on mingit põhjust miks peaks otsima õige keskavaga velgi või on
tsentrirõngad igati ok?
Ma ei mõista miks te lahkate mu küsimise tagamaid selle asemel et vastata küsimusele. Kas sa esialgset postitust ikka lugesid korralikult? Kas on siis
võimatu vastata mu küsimärgiga tähistatud lausetele, on need nii segased?
Tsitaat: | Algselt postitas: Driver
mille jaoks sul on vaja endal see asi paika saada??
kui sul on tehase veljed all siis see ju ongi paigas. | Mul ei ole tehaseveljed. Sain need koos autoga. Ja ma ei taha tehasevelgi.
Vaatasin velgi mis sobiksid asemele, sest vanad on suht kõverad ja kobrutavad. Pole ka mingid vinged asjad et taastama minna (fondmetal). Tegelt ma ei
teagi täpselt mis mõõtudega need on, oksiid ja saast on nii paks et ei loe sealt midagi välja. Algses postis võtsin eelduseks et mul on tehase
originaalmõõdus veljed ja lähen sealt edasi.
Võibolla see ei mahu hästi pähe, aga ma ostan esimest korda eraldi velgi, ja mul tekkisid sellised küsimused.
Tsitaat: | ja üldiselt kui auto margi järgi velge otsida siis on suht raske leida sellist velge mis oleks ET kohapealt meeletult paigast
ära.
ja ma ei saa ka sinu väitest aru et C4 kere puhul on ET35 vale??? | Ma ei tea mismaalt on ET "meeletult paigast ära". Miks sa ei ütle
kui tead? Kui ma just originaalvelge ei osta, siis *vabalt* saab osta ka velje mis ei tee head. Veljetootjate eesmärk on et sama velg sobiks
võimalikult paljudele autodele.
ja C4 kere puhul on ET45! http://www.oscarrehvid.ee/readpage.php?id=73
ka tehasevaruratas on et45 (kyll plekkvelg).
Veljemüüa kataloogis on talle antud 35-45. Tehaseandmetes on aga täpselt 45. Ma võin ju oletada, et 10mm offseti muutus on tühine. Aga ma tahan
kinnitust. Just täna küsisin mingist töökojast kas offset peab olema täpselt õige. Sain kindla vastuse et jah ja täpselt. Revalist sain mingi
ebamäärase, et noh vaid rattad paistavad rohkem välja, et muidu pole nagu oluline. Ja siis veel see ebamäärane "meeletult mööda" mis hakkab laagreid
tapma..
Iga mees ajab oma juttu. On see nii veider et ma tahan selgust?
Tsitaat: | põhirõhu paneb see offseti muutus laagritele! | Jah, seda ma juba lugesin. Ma küsin kui suure vea puhul ja kui
palju see mõjub. Sinu A100 näide ilmselt ei sobi, sest juhtumisi selle jaoks ongi ET45 õige offset. Ja mingi näide kus offset 50mm mööda pole ka
huvitav, sest pole aktuaalne.
Kuskil siin foorumis anti rusikareegel, et kui paned originaali asemele laiemad veljed, siis tuleb ka offseti mingil määral muuta. Kataloogides muutub
ka soovituslik offseti vahemik mingist laiusest alates. Offseti seletuse lehekylgedel on aga öeldud et offseti muutus muudab ka silla geomeetriat, et
see peab olema "võimalikult lähedane", jällegi jättes defineerimata mida see krdi "võimalikult lähedane" tähendab - 1, 20 voi 50mm?
Ja laagrite kulumine on vaid üks asi, võibolla isegi tühine. Kas hakkab ka rehve kuluma? Kas ja kuivõrd muutub juhitavus?
Enivei, ma ostsin omale veljed ära, 6.5" ET35. Tundub, et on hoopis kitsamad kui vanad (195 rehvil 7" veljed?). Paar päeva peab suverehvidega
harjuma, hetkel on küll kuidagi imelik tunne, nagu oleks rehvid pooltyhjad, kuigi rõhud on õiged.
|
|
|
wimms
huviline
Registreerunud 25.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad C7-FL 3.0 BiTDI, Allroad C5 4.2, A4 B8 2.7TDI, A6 C4 2.6
|
postitati 27.04.05 20:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Driver
eks ta ole nii et mida täpsem seda parem 
põhirõhu paneb see offseti muutus laagritele!
eks sa võid seda teemat ka lapata kui sa seda juba teinud pole aga ehk saad sealt targemaks
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=10999
| Oi, sa jõudsid vahepeal oma postitusi muuta. Jah ma lappasin kõiki teemasid siin foorumis mis sisaldasid sõna 'offset' juba enne
kui selle teema siia tegin.
Sellest et mida täpsem seda parem ma sain juba ennegi aru. Kuna sa muutsid oma juttu oma A100 kohta, siis ma nüüd ei tea, on sul siis vale offsetiga
kogemus, või eksisid?
Mis mind veel segadusse ajab on see, et offseti muutmine muudab silla geomeetriat, mis ju meenutab kokkujooksu ja silla reguleerimist. Kas siis vale
offsetiga velgede panek on sama mis eelneva sildade reguleerimise tühja laskmine?
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 28.04.05 08:57
|
|
|
C4 originaalvelg on 7Jx15 ET45. Need on mul hetkel talverehvidega seismas. Kuna nüüd suveks said alla 8Jx17 veljed, siis ET45 offsetiga oleks
esirehvide siseserv hakanud vastu rooliotsi käima. Seega on mul nüüd all ET35 veljed, millega väike sõrm vaevalt 225/45 rehvi ja rooliotsa vahele
mahub.
Pakun, et võrdlemisi ohutu tolerants ongi ca ±10 mm, üle selle langeb koormus juba liigselt laagrite välimisele või sisemisele kandepinnale.
Flantsid ei saa ET-d kuidagi suurendada, saavad ainult vähendada kuni 0-ni ja siis sealt edasi juba negatiivseks muuta.
Tsentriaval on, nagu nimigi ütleb, tsentreeriv ülesanne. Kuna tootjad on adapterrõngad suurema avaga velgede sobitamiseks väiksema rummuga autodele
teinud plastist, siis ilmselt erilist koormust pärast poltide pingutamist neile enam ei lange. Ilma adapterrõngata paigaldatud ettenähtust suurema
tsentriavaga veljed jäävad väga suure tõenäosusega ekstsentriliselt ja hakkavad vibratsiooni tekitama.
Sildade kontrolli kohta öeldakse nii, et seda võiks teha isegi siis, kui samadele velgedele on paigaldatud teise mõõduga rehvid.
Näiteks kui talveks on 185/70, suveks aga 215/60. Kontroll ei eelda tingimata reguleerimist ja ilmselt maksab ka selle võrra vähem. Endal on lihtsalt
süda rahul, kui tead, et sillad on paigas ega söö aplalt esimese 1000 km jooksul su uusi 10k maksnud rehve ära.
|
|
|
wimms
huviline
Registreerunud 25.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad C7-FL 3.0 BiTDI, Allroad C5 4.2, A4 B8 2.7TDI, A6 C4 2.6
|
postitati 28.04.05 10:10
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
C4 originaalvelg on 7Jx15 ET45. Need on mul hetkel talverehvidega seismas. Kuna nüüd suveks said alla 8Jx17 veljed, siis ET45 offsetiga oleks
esirehvide siseserv hakanud vastu rooliotsi käima. Seega on mul nüüd all ET35 veljed, millega väike sõrm vaevalt 225/45 rehvi ja rooliotsa vahele
mahub.
Pakun, et võrdlemisi ohutu tolerants ongi ca ±10 mm, üle selle langeb koormus juba liigselt laagrite välimisele või sisemisele
kandepinnale. | Tänud vastamise eest. Samas, ma sain aru et C4 originaalvelg on 6Jx15 ET45. Nii on vähemalt mitmel pool kirjas.
Muidugi, audi paneb eri velgi eri varustusastmega mudelitele.
Ma nüüd murran pead, kas tegin valesti et võtsin 6.5" laiad veljed ET35'ga, või oleks pidanud eelistama 7" ET48 või ET42 varianti. Kas 6.5"
valuvelg on kitsavõitu 195/65 rehvi jaoks? Velg on kuidagi rehvi sees rohkem kui enne (ilmselt on mu vanad veljed ikka 7"), ja muret teeb et esisilla
rehvid punnitavad teega kontakti juures välja nagu oleks rõhku vähevõitu sees, kuigi on pigem rohkem kui vaja.
Mis on üldse ideaalne velje laius 195/65/15 rehvile? Kas ma peaks proovima oma veljed laiemate (7") vastu vahetada kui veel saab?
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 28.04.05 11:29
|
|
|
wimms, Sinu kartused on täiesti asjatud. Need kõikumised, millest Sa räägid on reaalelus absoluutselt ebaolulised ning nende teoreetilist kahjulikku
mõju ei ole tõenäoliselt Sinu, ega järgmise omaniku omandiperioodi ajal võimalik määratleda. Sõidavad inimesed 25-35mm flantsidega originaaloffsetiga
velgedega ja ei juhtu kah midagi. Isegi kui tuleks laagrit vahetada 100k km asemel 70k km peal ei ole see mingi oluline kulu. S4 orig. veljed on 35mm
offsetiga 8" laiad. Selliste velgede tsenter on Sinu velgede omast ju originaalis juba märgatavalt väljaspool. Ja laagrid on neil autodel täpselt
samad...
|
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 28.04.05 14:33
|
|
|
ajasin ise ka juba sassi jah käisin siis vaatasin üle sellest ka see muutus 
Tsitaat: | Algselt postitas: wimms
Tsitaat: | Algselt postitas: Driver
eks ta ole nii et mida täpsem seda parem 
põhirõhu paneb see offseti muutus laagritele!
eks sa võid seda teemat ka lapata kui sa seda juba teinud pole aga ehk saad sealt targemaks
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=10999
| Oi, sa jõudsid vahepeal oma postitusi muuta. Jah ma lappasin kõiki teemasid siin foorumis mis sisaldasid sõna 'offset' juba enne
kui selle teema siia tegin.
Sellest et mida täpsem seda parem ma sain juba ennegi aru. Kuna sa muutsid oma juttu oma A100 kohta, siis ma nüüd ei tea, on sul siis vale offsetiga
kogemus, või eksisid?
Mis mind veel segadusse ajab on see, et offseti muutmine muudab silla geomeetriat, mis ju meenutab kokkujooksu ja silla reguleerimist. Kas siis vale
offsetiga velgede panek on sama mis eelneva sildade reguleerimise tühja laskmine? |
|
|
|
KOFF
huviline
Registreerunud 23.01.05
Asukoht: Mustamäe
Kasutaja on eemal
Auto: 2 VAG toodet on olemas.
|
postitati 29.04.05 16:01
|
|
|
Üks lisa veel offseti kohta mida tundub, et ei ole mainitud. Vabandan kui keegi enne mainis.
Kasutades vale offsetiga velgi kannatab oluliselt ka sõidumugavus. Kuna tee löögid ei lähe samas sihis, mille jaoks on vedrustuse geomeetria mõeldud,
siis ei tööta vedrustus enam 100 protsendiliselt sama hästi.
Korduvalt tõestatud.
Never drink anything bigger than your head! (Bono)
|
|
|
|
|