Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Probleem quattro veoga (Vastuseid: 7 | Vaatamisi: 3481)
Haterider
huviline

Avatar


Registreerunud 21.05.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Mitsubishi Galant GLS,Audi A6 C4 2.6 110kw,Audi A6 C5 Quattro 2.8 142kw

postitati 28.12.14 09:02 Tsiteeri
Probleem quattro veoga



Tere.
Juhtus minul täna,siis selline asi,et hakkasin kohalt ära minema ning vajutasin gaasi natuke rohkem kui tavaliselt järsku käis autost jõnks läbi ning ei liigu ei edasi ning tagasi teine enam. Mootor töötab kenasti kuid kui R või D sisse lükkan kostub taga ratta juurest miski imelik ragin vms. P või N panen jääb ragin vait. Kas tegu võib olla tagumise purunenud veovõlliga? Ning kui tagumine veovõll puruneb kas siis ei peaks auto edasi liikuma esiratta veoga. Tegemist quattroga.
Tänan kõigile kes vastavad.


Tolerance is the virtue of men who no longer believe in anything." -- G.K. Chesterton
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
egert57
huviline



Registreerunud 26.11.10
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 q, w passat, rover 420

postitati 28.12.14 09:29 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Haterider
Tere.
Juhtus minul täna,siis selline asi,et hakkasin kohalt ära minema ning vajutasin gaasi natuke rohkem kui tavaliselt järsku käis autost jõnks läbi ning ei liigu ei edasi ning tagasi teine enam. Mootor töötab kenasti kuid kui R või D sisse lükkan kostub taga ratta juurest miski imelik ragin vms. P või N panen jääb ragin vait. Kas tegu võib olla tagumise purunenud veovõlliga? Ning kui tagumine veovõll puruneb kas siis ei peaks auto edasi liikuma esiratta veoga. Tegemist quattroga.
Tänan kõigile kes vastavad.


Kui lukustatavat keskdifrit ei ole, siis minuteada veovõlli katki minemisel ei tohiks sa liikuda .


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
uaintfckme
huviline



Registreerunud 22.09.10
Asukoht: viljandimaa
Kasutaja on eemal

Auto: AEL Q

postitati 28.12.14 09:52 Tsiteeri


Automaat kastiga ei tohiks see lugeda. Manuaali kohta kehtib selline seadus, et avatud difritega veovõlli purunemisel ei liigu see kuskile. Võin ka eksida. Aga vähemalt kunagi kuskil selline asi jäi silma.


Milleks vedada mittevedavaid rattaid kaasas!? :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
joffe
klubiliige



Registreerunud 04.04.14
Asukoht: Valga 56623817
Kasutaja on eemal


postitati 28.12.14 10:12 Tsiteeri


See on ju sama, kui üks ratas satub jääle ja ei liigugi enam kuhugi!? Vabandage, et võõrasse teemasse tükin, kuid milleks siis quattro üldse? Mida tähendab pidev nelikvedu? Bemmil oli mul vähemalt 25%- lise läbilibisemisega differ, ei juhtunud sellist asja, et kuhugi toppama jäid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 28.12.14 10:30 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: joffe
See on ju sama, kui üks ratas satub jääle ja ei liigugi enam kuhugi!? Vabandage, et võõrasse teemasse tükin, kuid milleks siis quattro üldse? Mida tähendab pidev nelikvedu? Bemmil oli mul vähemalt 25%- lise läbilibisemisega differ, ei juhtunud sellist asja, et kuhugi toppama jäid.

Päris nii lihtne see ei ole. Kui veovõllid kõik terved on, siis piduritega mängitakse veojõukontrolli ja jõud läheb teistele ratastele, kui veovõll katki, siis on selle ratta pidurdamisest vähe tolku. Vanematel lahtiste diffritega asjadel on seis veidi kehvem.

http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(four-wheel-drive_system)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mtaudi
huviline



Registreerunud 26.02.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Golf Variant '17

postitati 28.12.14 11:27 Tsiteeri


Normaalsete täisnelikveoliste puhul reguleeritaksegi vedu diffris, mitte piduritega. Näiteks Subaru ja BMW veojaotus toimub diffrites, Audil on diffrid avatud ja kui üks ratas üldse ei vea, siis auto seisab. Osadel mudelitel vähemalt LSD, mis aitab ka kõvasti kaasa, kuid avatud diffritega on nelikvedu kohati ikka nagu natuke halvatud. Eks quattro süsteem ongi rohkem teedel sõitmiseks ja paremaks minema saamiseks libedal, mitte maastikul ronimiseks. Sõiduautodest peaks Subaru ainuke olema, mis suudab ka siis liikuda, kui ainult üks ratas veab - mitte kõik mudelid, mille tagaluugil 4WD ilutseb, vaid just need, mille tagaluugil Symmetrical 4WD kirjas on.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Kristoff
huviline

Avatar


Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Tq & TSI

postitati 28.12.14 11:42 Tsiteeri


Tõenäoliselt on veovõll purunenud, jah.

Lihtsustatult selgitades suunab Torsen keskdiferentsiaal veojõudu sinna, kus on suurem takistus ehk parem haarduvus, aga vaid juhul, kui takistus esineb mõlemal pool diferentsiaali. Kui veovõll puruneb, on avatud esi- või tagadiferentsiaali tõttu purunenud võlliga silla veeretakistus nullilähedane ja seetõttu ei toimu keskdiferentsiaalis enam jaotust.


Tavaolukorras sellist nähtust ei teki, sest isegi jää peal esineb mingisugune takistus (kui just slikid all pole) ja torsen keskdiferentsiaal toimib suurepäraselt. Mul pole isegi lumehanges õnnestunud "ülestungitud rattaga quattro probleemi" esile kutsuda. Ainult siis, kui auto ikka konkreetselt kõhu peal kinni ja ratas õhus - ja just nimelt totaalselt kinni, sest siis ei aita ka elektrooniline diferentsiaalilukk piisavalt. Muudes situatsioonides toimib torsen ideaalselt.

Torseni puhul on eriti hea see, et süsteem on täiesti mehhaaniline ning seega nö null reageerimisajaga, olles seega etteaimatav ja hästi kontrollitav. Elektrooniliselt juhitavad süsteemid (praktiliselt kõik tänapäeval sõiduautosse paigutatavad lahendused) lülitavad tihti juhile ootamatult ja ebaloogiliselt veojõudu. Maastikul võib see hea olla, sest siis suudetakse andurite abil kõige õigemale rattale veojõud suunata ja aeglase liikumise tõttu on see juhile märkamatu, kuid teel sõites on selline isemõtlev süsteem pigem ebameeldiv.

Tänapäeval pole sõiduautodes vist peale pikimootoriga Audi ja manuaalkastiga Subaru ühtegi mehaanilist nelikvedu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Meikar
huviline

Avatar


Registreerunud 23.10.14
Asukoht: Harjumaa, Kehra
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 c4 Avant Quattro 2.6 V6

postitati 28.12.14 19:09 Tsiteeri


mul on sama asi, funnimise mõttes ei ole mul sisse lülitatud ABSi ja jäin korra künkale kinni niimoodi, et esiratas oli õhus, ja ka mul autu ei liikunud. Kuid kui ABSi kaitsme sisse panin , hakkasid ka teised rattad liikuma, sest ABS blokeeris ilusti õhus oleva ratta ära. Kuid kuna sul tõenäoliselt on veovõll puruks siis ei ole seda võimalik kuidagi maha pidurdada ja sellepärast autu ka teeke jäi


ootan talve... QUATTRO
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 32.1% - SQL: 67.9%]