risto995
huviline
Registreerunud 24.05.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.08.13 08:53
|
|
|
Audi a4 b5 1.8t 110kw
Tere
Sooviks infot sellise autokohta , hakkan valima omale esimest autot ja olen vaadanud vägapalju erinevaid variante . Ning sooviks infot nendelt
isikutelt kes on tõesti sellist masinat omanud. Sooviks teada masina tüüpvigu , kuidas küttekuluga on , kas tõesti on keskmiseks küttekuluks võimalik
saada 7.9l-100km nagu autopass väidab ning mida tasuks autoostmisel jälgida?
Ette tänades
Risto
|
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 18.08.13 09:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: risto995
Tere
Sooviks infot sellise autokohta , hakkan valima omale esimest autot ja olen vaadanud vägapalju erinevaid variante . Ning sooviks infot nendelt
isikutelt kes on tõesti sellist masinat omanud. Sooviks teada masina tüüpvigu , kuidas küttekuluga on , kas tõesti on keskmiseks küttekuluks võimalik
saada 7.9l-100km nagu autopass väidab ning mida tasuks autoostmisel jälgida?
Ette tänades
Risto |
On olemas selline imevigur nagu Otsing, http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=33193
|
|
|
|
risto995
huviline
Registreerunud 24.05.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.08.13 09:39
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: yanekk
Tsitaat: | Algselt postitas: risto995
Tere
Sooviks infot sellise autokohta , hakkan valima omale esimest autot ja olen vaadanud vägapalju erinevaid variante . Ning sooviks infot nendelt
isikutelt kes on tõesti sellist masinat omanud. Sooviks teada masina tüüpvigu , kuidas küttekuluga on , kas tõesti on keskmiseks küttekuluks võimalik
saada 7.9l-100km nagu autopass väidab ning mida tasuks autoostmisel jälgida?
Ette tänades
Risto |
On olemas selline imevigur nagu Otsing, http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=33193 |
Tahaks rohkem juttu just masina mootori poolepealt . Seal on rohkem üldisemat juttu .
|
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 18.08.13 10:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: risto995
Tahaks rohkem juttu just masina mootori poolepealt . Seal on rohkem üldisemat juttu . |
Ja kas siis seal teemas ei sobi küsida, et peab uue teema tegema.
Ja natuke võiks ka endal huvi vastuse otsimises olla, ka sellest 1.8 110kw mootorist on foorumis piisavalt kirjas.
|
|
|
|
mtaudi
huviline
Registreerunud 26.02.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Golf Variant '17
|
postitati 18.08.13 10:23
|
|
|
Klubiliikmena näeb oluliselt suuremat osa foorumist ja ka klubiliikmete autod teemat, kus on päris mitu 1.8T mootoriga B5-te. Registreeru
klubiliikmeks ja lugemist rohkem kui küll nii mootori, kui ka muude osade suhtes.
|
|
|
ragnara
huviline
Registreerunud 23.03.12
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b9 2.0TDI Quattro
|
postitati 18.08.13 11:10
|
|
|
No keskmist lubavad maanteel 6.5-7. Linnas 10-12l arvan ma, oleneb kuidas pressid. niiiet keskmise 8-9 saada pole mingi ulme. Pole palju 1.8t omanud,
kuid mõlemal autol on mul olnud karterituulutuse torud katki, õnneks see pisike ja odav asi. Niipalju kui olen lugenud ja enda kogemus on olnud siis
tähelepanu pärssivad jupid mis lähevad läbi on: Süütepoolid, igasugu torud(tekib rõhuleke), kommutaator, kapriisne õli suhtes, nii mõnelgi on probleem
olnud õlipumbas, kuid heal juhul annab sellest märku tõukuri tiks läbi madala õlisurve. Sellised on minu tähelepanekud, igasugu kuluvidinaid nagu
kõigil mootoritel on kindlasti veel. Üldiselt on hea mootor, lihtne järgi aidata, kui igaltpoolt kokku ei hoia ja korralikult hooldad on hea ost.
Õlivahetus välbaks soovitavad 7000-8000km. Kui kuus 3000maha sõidad siis palju õnne, kui poole aastaga 7-8k sõidad siis pole see õlivahetus kallis
kuskilt otsast. Hea õli on 50-60euri, korralik filter 6euri, õhufilter samasse auku. Rihmavahetus pole ka kallis, jupid ca 250-300 oleneb kust ja
kellelt ostad. Tegemist 3h tööga korralikus kohas ja arvutada oskad ise vastavalt töökoja tunnihinnale. A4 probleemidest on ukse alumised liistud mis
kipuvad eralduma, tagumine kojamees tahab katki minna, kui töötab ostetaval autol siis on võimalus, et varsti enam ei tööta, keskluku pumbad lähevad
nagu soojad saiad. Kui ostad vaata, et saaksid kindlasti külmkäivitust teha ja lase kohapeal pikemalt töötada mootoril. Kui mingiaeg tiksuma hakkab on
õlipump nõrgaks jäänud või tõukurid otsas. Kapotiall teeb tiksu veel paagi tuulutusklapp, see peabki tegema seda häält. Tark mõte oleks käija mõne
asjaliku mehaaniku juurest kontrollist läbi autoga. Foorumist otsid mõne kogenud liikme vastavalt asukohale ja saadad oma murekirja teele, ehk keegi
aitab, mõistagi pead arvestama väljaminekuga. Tahad head ülevaadet loe foorumis olevaid 1.8t teemasid saad aimu mis lähevad läbi ja mis on probleemid.
|
|
|
NOS
huviline
Registreerunud 04.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.08.13 16:28
|
|
|
Ütleks ka sõna sekka, oma kogemustest. Minu 2,6 V6 võttis tunduvalt vähem kütet kui sõbra 1,8TQ (millega ka maanteel alla 8 ei saanud).
|
|
|
ragnara
huviline
Registreerunud 23.03.12
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b9 2.0TDI Quattro
|
postitati 18.08.13 16:32
|
|
|
Ma kardan, et siis oli tal midagi katki või sõitis nagu hull.
|
|
|
JanisL
klubiliige
Registreerunud 27.11.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 1.8 TQ 2003
|
postitati 18.08.13 16:43
|
|
|
Eks loeb ikka sõidustiil, rehvide ja mootori seisukord ja mis kast on peal jne. Q võtab nagunii vähe rohkem kütust
|
|
|
siimuu
huviline
Registreerunud 19.08.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat BiT 4motion B8 3G '17 / BMW Z4 E85 3.0 Convertible
|
postitati 20.08.13 22:09
|
|
|
Autopassi 7.9 keskmine on võimalik saavutada küll, aga see eeldab, et sõidad suuremalt jaolt pikki otsi / maanteel. Ise omasin 1.8T (110kW)
pre-facelift mudelit ja linnas alla 10.8 väga ei suutnud saada. Keskmine kipub linnas ikka 11-14 l vahele jääma. Samas tüdruk sõitis, siis tundus
justkui auto nuusutaks kütust..
Enne kui ostad, siis tavapärane ostueelne kontroll nagu ikka. Kallimatest osadest vaata, et turbo ja roolilatt (tehase taastatud, garantii 6 kuud või
10 k km = 300€ + tööraha) korras oleks.
Tüüpvigadest juba eelnevalt mainiti. Omalt poolt rõhutan, et tähelepanelik tuleks olla:
> õli suhtes - peamine, et eelnevalt oleks välbad tehtud õigeaegselt ning kasutatud vaid korralikku õli.
> Õlipumba sõel(-ad) on (üli-)väikeste avadega. Seega tasub aeg-ajalt ka puhastada karteripõhja ja hoida silm peal seal toimuval. Kui pumba umbe
ajad, siis saad tõenäoliselt vahetada ära saaled. Halvemal juhul kogu mootori alumise poole. Pumba maksumus ca 35€ + tihend ca 10€. Töö kuskil 50-70€
(karteripõhja puhastamine + õlipumba vahetus + uus tihend).
Õlisurve kadumisel või madala õlisurve korral tühikäigul hävinevad saaled (väga head saaled maksid vist ca 12€ per tk), mina enda omal sain lahti ka
1-st kepsust ja väntvõllist.
> Pööra tähelepanu külmkäivitusel mootori häälele. Kui külmkäivitusel kostub ca 2-3 sek või pikem ketikõrin/klõbin, siis võib ketipinguti ja/või
tald otsa lõppemas olla. Uus SKF pinguti maksis Forsist ca 100€ + ketitald juurde (mis pmst tasuta lõbu).
Kett veab 1,8T mootoril ringi nukkvõlli.
> Kvaliteetne õli ja õigeaegne välp on ka oluline turbo jaoks - kuna turboõlitoru (uus toru ca 70-90€ + tööraha) on konstrueeritud väikese
diameetriga ja asub sisselaskekollektori ligidal, kus suured temperatuurid. Seega si**a kasutades või välpa kottides võib ühel hetkel toru ummistuda
ja turbo jääb "kuivale".
> Kui võimalik, siis kontrolli, kas põhjamatt on märg/niiske. Kui jah, siis tasub kontrollida esimese asjana akualused äravooluavasid. Nende
ummistumisel ujutab üle salongi. Matt märgub ja kannatada saavad airbagi ajud, mis asuvad esiistmete all (kummagi istme all 1 aju).
> Kaabliga kontrollida kindlasti, kas airbagid on korras. Kavalamad on ajud üle ujutanud ja puurivad / kleebivad hiljem airbagi punase tule üle.
Samuti juhiistme külgmise padja viga kipub millegi pärast üsna tihti kuvama?
> Tühikäigul pöörete pildumist (võib pilduda väga väikesest vahemikust kuni suureni välja pöördeid). Selle vastu aitab, kas gaasiklapi
kalibreerimine (arvutiga) või uus gaasiklapp. Vanemad klapid (mehhaanilised) on romula kaup. Hinnad al. 50-100 eur.
> Tilu-lilu asjadest ukseliistud lähevad oma teed. Selle vastu aitab ilmselt kõige paremini liistude üldse ära kaotamine, kuna liistud ise maksavad
uuest peast roppu raha. Käetoe kaane hinged kipuvad ära murduma.
> Kompuutri pixlid kipuvad ükshaaval ära kaduma. Lõpuks sureb täitsa maha.
> Palju räägitud ja kirutud esisild kestis mul üpris hästi. 9 kuud sõites ja 17''x8'' 225/45 rehviga ringi sõites väsisid ära vaid sisemised
rooliotsad.
Muus osas on tip-top auto. Minu omal salongiplastikud nagisesid hullupööra (Avandil tagumine ruloo eriti). Raha neelas korralikult, aga sõita oli
temaga sellegipoolest hea.
Rihmavahetus maksab häid varuosi kasutades ca 300€ tuuri, sisemised rooliotsad al. 40€ per tk (lemfölder). Odavamad al. 20€ per tk. Lambda (bosch)
maksis mul ca 60€ per tk. Meat&Doria (kehv) maksab al. 30€ tk.
Õlina kasutasin lõpuks ainult Mobile täissünti. Võib ka poolsünti, pole mingisugust vahet..
Edu valikute tegemisel. Enne ostu soovitan auto hoolikalt üle vaadata -see aitab Sul pärast hulga raha ja närve kokku hoida.
Kütusesuhte ja mineku poolest on tegemist väga hea mootoriga, millele saab üsna kergelt jõulisa tekitada, kuid sellegi poolest korras hoidmiseks nõuab
kõvasti ressurssi ja raudseid närve. Perfektsionistile on see auto minu arust kui õudusunenägu, sest nii kui midagi korda teed, ütleb keti nõrgim lüli
üles järgmisest kohast.
|
|
|
ragnara
huviline
Registreerunud 23.03.12
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b9 2.0TDI Quattro
|
postitati 21.08.13 09:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sl1990
Samas tüdruk sõitis, siis tundus justkui auto nuusutaks kütust..
|
Sama ma kogenud korduvalt ja aru ei saa. Olen sõitnud trassil ka väga rahulikult normaalse kiirusega aga no ei saa seda küttekulu nagu tüdruk saab
.
|
|
|
|