RainerAK
huviline
Registreerunud 20.04.13
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.8 Quattro, A4 1.8T Quattro
|
postitati 20.04.13 09:48
|
|
|
XL tähisega rehvid
Rehvivahetus ees ja sellega seoses tekkis küsimus, et mida arvata XL tähisega rehvidest? XL peaks tähendama Extra Load, aga mis vahe neil on
tavarehvidega? Kas XL tähisega rehve tasub osta tavalisele sõiduautole? Vaatasin, et paljud sobivas mõõdus rehvid on XL.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 20.04.13 09:55
|
|
|
Ära osta tavaautole. Põhiline point ongi see, et need on mõeldud kõrgema rehvirõhuga sõitmiseks, mis omakorda teeb masina käitumise jubedaks vankriks.
Vähema rehvirõhuga sõita ei tohi, sest sa murrad lihtsalt selle rehvi ajapikku puru küljepealt murdekohast. Teiseks pole neil rehvidel mingit erilist
pidamist tänu tugevdatud rehvisegule. Mõeldud need siiski koormate vedamise jaoks ja vastavalt sellele ka segud ja kulumine. Märjast ilmast ma ei
räägi üldse. Kergel autol all on need põhimõtteliselt uisud . Vaata minu
avatari, siis saad aru, miks ma seda tean . PS! Nii suve kui talverehv ära
proovitud . Üks point selle asja juures siiski on - neid rehve tavamasina
all ära lõhkuda on vist põhimõtteliselt võimatu, ainus probleem selle asja juures on see, et absoluutselt kõik muu veermikus tänu sellele kannatab
peale rehvi enda . Nelikveolisel masinal talvises tingimuses pole neil
samuti mingit eelist tavasegu ja pigem veidi tühjemaks lastud tavarehviga. Need lõikavad ennast lihtsalt sügavale sisse ja ei "kanna" mitte mingil
moel. Kui pisut kõrgem ja laiem tavaseguga rehv talveks alla panna ja ~1,8 bar peale lasta kehvades tingimustes, siis on läbivus palju tõenäolisem kui
selle XL ja C rehviga.
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 20.04.13 12:08
|
|
|
Ära osta XL rehve. XL rehvid on tugevdatud külgseinaga. See lubab kasutada kõrgemat rõhku, annab suurema kandevõime ja vähendab veeretakistust, aga
halvendab oluliselt sõidumugavust. Uuemad rehvid on jah tihti XL tähisega, aga seda peamiselt Euroopas. Põhjuseks on EL-i uus rehvimärgistus, mistõttu
rehvitootjad on juba mõnda aega üritanud rehvi kütusekulu võimalikult A klassi lähedale viia, sest muidu ju keegi ei ostaks.
Jäigema külgseinaga XL rehv deformeerub sõites vähem ja see on rehvitootjatel kõige lihtsam viis teha veidi kütusesäästlikumaid rehve. Ja juba aastaid
on XL rehve aidanud turule tuua ka autotootjate surve, kes tahavad oma autode kütusekulu numbreid pisut väiksemana näidata.
Hea tee peal on jäiga külgseinaga XL rehv hea asi, aga viletsate teedega Baltimaades on XL rehvi kasutamise mõttekus väga küsitav. Kahjuks on see nii
väikene turg, et rehvitootjad ei arvesta sellega (võib-olla ei ole teadlikudki üldse teeoludest) ja mõnel tootjal polegi enam paljusid rehvimõõtusid
ilma XL tähiseta saadaval.
Ühesõnaga, nagu kps juba kirjutas, on XL rehviga enamasti lihtsalt ebamugav sõita ja auto veermik laguneb kiiremini ära. Veidi väiksema kütusekulu
pealt säästetud raha kulub hiljem veermiku remondiks ja jääb veel puudu ka.
|
|
|
siLc
huviline
Registreerunud 05.06.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2011 VW Passat EcoFuel
|
postitati 20.04.13 17:03
|
|
|
Kommenteeriks ka veidi toetudes oma kogemusele XL rehvidega. 2010 sügishooaja alguses ostsin oma vankrile alla Goodyear UltraGrip Ice+ XL märgistusega
lamellid (suurus 205/55/16) ja olen nendega juba 3 hooaega sõitnud. Kuna tol ajal olin veel üsna roheline autonduses, siis ei pööranud tähelepanu
sellele XL-le ja mõtlesin sellest kui heast omadusest. Nüüd faktidega silmitsi seistes tuleb tõdeda, et enda kogemuses see XL polnud ühtki nii halb
kui kommenteeritud on. Suvekateks mul Goodyear EfficientGrip samas mõõdus ning peale suvehooaega isegi ootasin, et saaks talvekad alla tagasi -
pehmema jooksu ja veidi väiksema sõidumüra tagasi Samas võibolla
kõrvutan hetkel siga ja kägu?
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Üks point selle asja juures siiski on - neid rehve tavamasina all ära lõhkuda on vist põhimõtteliselt võimatu |
Ei ole - 70kmh vastu jääkamakat ja külgsein katki nigu naksti.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 20.04.13 17:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: siLc
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Üks point selle asja juures siiski on - neid rehve tavamasina all ära lõhkuda on vist põhimõtteliselt võimatu |
Ei ole - 70kmh vastu jääkamakat ja külgsein katki nigu naksti. |
Oleme nüüd ikka realistid .
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 20.04.13 19:43
|
|
|
XL rehvidega mul kogemused puuduvad, kuid C-rehvide kohta olen umbes samasugust jura kuulnud, et lõhub sillad ära ja väristab auto katki jne. Sellest
loogikast tulenevalt peaks ju kaubikute ja mahtuniversaalide sillad puhta sodid olema, mis sest, et tihti kasutatakse neil sõiduautodega samasuguseid
sillaosi.
Tegelikkuses on ikka nii, et rohkem sõltub konkreetsest rehvist, st kvaliteetne C-rehv võib olla oluliselt parem valik kui kehv "originaal".
Ja hinnangule, et "rehv on tugevam ja ei lähe seetõttu nii lihtsalt katki" , ei hakka ju ometi keegi vastu vaidlema?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 20.04.13 19:47
|
|
|
Olen veidi segaduses. Okei, tugevam külgsein, teeb rehvi veidi jäigemaks aga rehv ju vedrutab samamoodi - ta ei muutu kivikõvaks või mis?
Samuti need rõhud - millistest rõhkudest me räägime? Minu Audi80 (195/65/R15) sõidab suvel 2.5 ees ja taga, A6 (225/55/R17) ja Passat (205/60/R16)
sõidavad ees 2.6 taga 2.4, nii nagu ette on nähtud (A6 manual lubab ka 2.5 ja 2.3 aga sellega on juhitavus kohe kehvem). Kas XL rehvidesse pumbatakse
veel rohkem rõhku sisse?
Samas, oma kogemusest võin öelda, et just väiksema rõhuga sõites, on kehvad teed tagumikuga rohkem tunda. Kas veermiku jaoks on asjad vastupidi?
Jäin veel mõtlema selle üle, et kui sõita läbi löökaugu, siis on ju parem, kui rehv on jäigem, sest sellisel juhul jääb velg suurema tõenäosusega
terveks - vedrustus saab paugu nagunii.
Pidamisomadustelt - kui uskuda teste, siis ei tee XL (suvel) rehvi kuidagi kehvemaks. Lisaks on jäigem rehv juhitavusele nagu ainult hea.
Et kas see XL siis on ikka nii paha ja kas just XL on see, mis veermiku ära lõhub?
|
|
|
rass
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R
|
postitati 20.04.13 20:43
|
|
|
Olen sõitnud ka XL rehvidega. Olid 205/55/ R16 94V XL nokia suverehvis A4 B5 all ja ma küll ei täheldanud ei auto ega rehvidega mingit anomaaliat või
erinevust mitte XL rehvidega.
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 20.04.13 20:50
|
|
|
Kas keegi on siin teemas keelanud midagi teha? Andke minna .
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 20.04.13 21:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Kas keegi on siin teemas keelanud midagi teha? Andke minna .
|
Kamoon, mumeelest oleks siiski vaja aru saada, kas XL rehvid on tegelikult kaa nõnda pahad, või on see samasugune müüt nagu näiteks see, et 98
bensiini kasutamine 95 asemel (kui 95 on soovituslik) teeb auto kuidagi jõulisemaks või vähendab kütusekulu.
Vaadates rehvipoodi, on mitte-xl rehvide valik suht. piiratud.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 20.04.13 23:11
|
|
|
Mina kuulen ntx esimest korda, et mingisugused XL rehvid on olemas, ehk keegi valgustab misasjad need üldse on? Oma mõistus raalib esimese hooga,tänu
sellisele aritelule, et mingid C-rehvide edasiarendused, st ülikõvad kaubikurehvid väga suure kandevõime saavutamiseks?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 20.04.13 23:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Mina kuulen ntx esimest korda, et mingisugused XL rehvid on olemas, ehk keegi valgustab misasjad need üldse on? Oma mõistus raalib esimese hooga,tänu
sellisele aritelule, et mingid C-rehvide edasiarendused, st ülikõvad kaubikurehvid väga suure kandevõime saavutamiseks? |
XL on C'st leebem versioon. Lõpuks sõltub kõik ikkagi autost endast, millele see alla läheb. Ka sõiduautod on 1-2 tonni ja omavahel pole need
tegelikult võrreldavad.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 21.04.13 00:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
XL on C'st leebem versioon. Lõpuks sõltub kõik ikkagi autost endast, millele see alla läheb. Ka sõiduautod on 1-2 tonni ja omavahel pole need
tegelikult võrreldavad. |
St siis mingid suuremate v raskemates tingimustes liikuvate autode, või just mahtuniversaalide rehvid? Mina just eelistaksin tugevamat ja
vastupidavamat rehvi?
Minu jaoks talverehvi juures oluline:
1. Rehvimustri sügavus. Sellest peamiselt sõltub rehvi pidamine vees, lumes, lompides. Kogemus ütleb, et alla 5-6mm mustriga rehviga sügavamas lombis
suurema hooga ka vesiliug tekib (st juhitavus kaob), see mõõt üldiselt sõltub rehvi kvaliteedist vähe, peamiselt ikka mustri sügavusest.
2. Rehvimüra. Olulised on nii rehvisegu koostis, kui ka muster. Mitte kunagi enam ei ole mu autol talvel all mingeid nokian'i rehve, pikkadel
sõitudel lihtsalt tüütab see undamine ära.
3. Pidamine libedaga. Talverehvil määrab libedaga pidamise siiski naelte hulk ja seisukord.
Suverehvil taandubki kogu teema vaid rehvimürale ning pidamisele võimaliku vihma korral.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
rass
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R
|
postitati 21.04.13 07:38
|
|
|
Mina olen aru saanud, et see XL täis tuleneb sellest, kui rehvi koormusindeks jõuab tetud maale ~100 lähedale, siis lisandub tähis XL. Loogika ütleks,
et mõeldud ehk suurematele sõiduautodele, mlle tühimass on kuskil 2t lähedal? Päris kaubikurehvid need kindlasti ei ole.
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.04.13 07:53
|
|
|
Will the XL tire have an effect on my comfort?
The "XL" tire will change the perception and feel of the vehicle. Tires that are engineered with reinforced sidewalls typically fall into the
performance tire category. These tires have a rubber compound formulated to accentuate performance but not necessarily detract from the ride quality.
A driver should consider XL tire options when plus sizing any wheel packages or if more feedback from the tire is desired. Drivers seeking a firmer
ride and enhanced car control would not need to be concerned with the XL warning when comparing different tires to match their driving expectations.
As a matter of fact, this type tire will enhance the overall vehicle stability and handling. Also, the selection of a more aggressive tread compound
will increase grip in the wet and dry.
For drivers desiring a softer feel and are willing to forgo the car’s stability in cornering, the standard load tire will be a more appropriate
choice.
|
|
|
C6
huviline
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.2 ja A4 Avant Quattro 1.8T
|
postitati 21.04.13 09:33
|
|
|
Mul olid sel talvel ühel autol all "extra load" kirjaga ehk XL rehvid (Michelin X-Ice Xi3 lamellid). Suureks üllatuseks olid 205-55-16 lamellid kohe
väga palju jäigemad kui 225-45-17 suvekad. Suht jõhker oli sõita talv otsa. Kui varasematel kevadetel on ikka nii olnud, et 17 tollised suvekad teevad
auto jäigemaks, siis sel kevadel tunduvad 17 tollised suvekad 16 tolliste XL talverehvide kõrval taevalikult mugavad. Muidu rehvimuster on väga pehme
ja pidamine väga hea neil Michelini lamellidel. Aga mõtlen veel, kas teiseks talveks neid alla panen või rändavad need sugulase pehmete amortidega
Peugeoti alla.
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 21.04.13 19:39
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wookie
Kamoon, mumeelest oleks siiski vaja aru saada, kas XL rehvid on tegelikult kaa nõnda pahad
|
Ei ole pahad. Jäik rehv on tegelikult hea asi, nagu ka jäik veermik. Hea tee peal on puhas nauding sellise autoga sõita. Samas halva tee peal võib
jäiga veermiku ja jäiga XL rehviga olla üsna karm sõita. Aga kui autol on pehme veermik ja ongi soov autot veidi jäigemaks ja paremini juhitavaks
muuta, siis on XL rehv hea valik. Audi veermik on siiski enamasti jäigemapoolne ja Eesti teed ja eriti linnatänavad väga viletsad, seetõttu ei pruugi
XL rehv olla hea valik. Aga igaüks otsustab muidugi ise.
Tsitaat: | Algselt postitas: siLc
2010 sügishooaja alguses ostsin oma vankrile alla Goodyear UltraGrip Ice+ XL märgistusega lamellid (suurus 205/55/16) ja olen nendega juba 3 hooaega
sõitnud. Kuna tol ajal olin veel üsna roheline autonduses, siis ei pööranud tähelepanu sellele XL-le ja mõtlesin sellest kui heast omadusest. Nüüd
faktidega silmitsi seistes tuleb tõdeda, et enda kogemuses see XL polnud ühtki nii halb kui kommenteeritud on. Suvekateks mul Goodyear EfficientGrip
samas mõõdus ning peale suvehooaega isegi ootasin, et saaks talvekad alla tagasi - pehmema jooksu ja veidi väiksema sõidumüra tagasi Samas võibolla kõrvutan hetkel siga ja kägu?
|
Jah, võrrelda on mõistlikum ikka sama tootja sama rehvimudeli samas mõõdus tavaversiooni ja XL versiooni. Ma olen mõne sellise komplektiga kokku
puutunud. Juba veljele panemata rehvi külgseina katsudes on aru saada, et XL rehvil on see paksem ja jäigem. Kaalunud ei ole, aga käes tundub, et
külgseina tugevam ja paksem konstruktsioon teeb XL rehvi ka tavarehvist raskemaks (jutt siis jällegi sama mõõduga samast rehvimudelist).
Samuti on auto all oleva rehvi külgseina pöidlaga vajutades aru saada, et XL versioon on jäigem. Sõites tunneb vahe kohe ära, jäiga külgseinaga XL
rehv põrutab kõvasti rohkem. Teisiti ei saakski olla, sest peale jäigema külgseina on XL rehv muus osas tavarehviga ühesugune ja ei ole midagi, mis
kompenseeriks jäigema külgseina negatiivset mõju sõidumugavusele.
|
|
|
androt
huviline
Registreerunud 19.09.09
Asukoht: Pärnu / Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.05.13 06:28
|
|
|
Kasutan ka mina nüüd 215/40/18 Nankang NS-20 XL-i ja ausalt öeldes aru küll ei saa, et midagi jube palju jäigem oleks kui enne. Mul muidugi vastavad
mõõdud ja auto kõrgus ka, et põrutab nii või teisiti. Igal juhul on NS-20 vähemalt sama hea rehv kui Potenza, Ventus V1 Evo või F1. Ei saa
absoluutselt midagi ette heita neile rehvidele ning tunnen kaasa neile, kes tükist sada või kakssada rohkem maksavad. Võib-olla on asi sõidustiilis,
rajal ma sõitmas ei käi ja linna vahel ka just ei painuta
|
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.05.13 06:55
|
|
|
Kui masina mass ja rehvi kandevõime seda ei nõua, siis mina ei valiks "XL" tähistusega rehvi, põhjused on eelnevalt kenasti väljatoodud (jäik
külgsein). Mõnel puhul samas valik puudub - madala profiiliga laiemad sportlikud rehvid, näiteks koormusindeksiga 96 rehvid mõõdus 255/35/19 on kõik
"XL" märgistusega. Ilma "XL" tähistusega pakutakse vaid koormusindeksiga 92 rehve, mis on turvalised kuni 630kg per rehv. Tootja näeb konkreetsele
autole ette aga minimaalset koormusindeksit 96 ehk 710kg per rehv.
Seega, see "XL" tähistus ei ole rehvidel mitte sellepärast, et see teeb rehvist parema või ägedama, vaid lähtub puhtalt konkreetsetest vajadustest.
|
|
|
|