Lehekülgi: 1 2 |
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.01.05 14:56
|
|
|
Abi vaja seoses segukellaga!
Mure siis järgmine, et on kätte jõudnud aeg, mil pean paigaldama lambda pealt segukella. Kella, kui sellist ma pendeldama ei taha. Soovin teha kolme
pirni meetodil seda. Nr.1 põleb kui segu lahja, 2 kui segu norm ja 3 kui segu on rikas. Need, kuhu ma need pirnid paigaldan, on välja mõeldud. Nimelt
VDO-sse automaatkasti 1, 2, 3 numbrite taha. Nüüd paluksingi teie poolset abi, kuidas seda ideed ellu viia
Ette tänades, Marko!
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 10.01.05 15:24
|
|
|
Küsi Villu käest skeemi, tal oli sama asi dioodidega tehtud.
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.01.05 08:03
|
|
|
up
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.01.05 08:52
|
|
|
Skeem on selline:

Nüüd ühendad kõik otsad sinna külge nii nagu skeemil on, kuid siis pirnidest ühendad nr ühe alla 6enda pirni (pin 14) siis nr kahe alla kas 7meda
(pin13) või kaheksanda (pin 12) (sest mõlemad on originaal segukella peal rohelised pirnid, et see on normaalne segu) ja kolmanda pirni alla ühendad
9nda (pin 11) otsa, muud jätad kõik vabaks.
Omal just sai valmis tehtud originaalilähedane AF meter ja salupaga konsulteerimine viis selleni et arvatavasti vaja ära koristada siin skeemil olev R
sest kipub sõitmise ajal ka teisi pirne hõõguma panema, pean proovima kuda sellest lahti saada.
Siin kogu täpsem jutt selle tegemisest --> http://tdi.5cyl.net/dev/EGO-bar.html
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.01.05 10:39
|
|
|
Tänan Ranzi!
Kui nüüd asja juurde tulla siis ma pole ise just kõige pädevam inimene seda asja valmis tegema. Ehk keegi seletab täpselt, kus ja kuidas
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.01.05 11:29
|
|
|
Ega seal pole midagi erilist teha, ka enda omad teinud vaid näpuharjutusena, saab hakkama ise küll kui natukenegi jootekolbi käes oled hoidnud, tegin
siis natuke ühe skeemi ümber, et milline minul asi hetkel on:

Siin siis asi juba ilma selle R-ita mis eespool lingil oli, et selle kavatsen eemaldada.
Ostmisega nii, et astud elektroonikapoodi sisse mis selliseid vidinaid müüb ja küsid neilt selle LM3914 julla, ühe 2,2kOhmise takisti, ühe 4,7kOhmise
poteka ning selle kondeka võiks ka sinna sissetuleva vooluotsa peale panna, kuid kindlalt vaja ei ole (kindel ei ole ka selles kondeka suuruses... see
skeem mille järgi enda oma tegin, seda ei leia enam ülesse ja otseselt ei ole seda ka ühegi teise skeemipeal olemas mida hetkel lapanud olen, maale
lähen siis kontrollin üle, mul skeem paberil seal vedeleb).
Üheksas klemm mis vooluall muidu on, selle võid lahti jätta, see muudab siis seda, et kui seal vool peal pülevad kellal kaasa kõik eelnevad tuled (nt
kui peaks põlema seitsmes tuli siis põlevad ka tema ees olevad 6tk, kui 9 pin lahti siis põleb vaid see seitsmes)
Muust osast saad vast ise juba aru 
Selline peaks skeem välja nägema hakkama, va. siis ledid millest sina tahad kasutada vaid kolme:

Leidsin ka sellise pulli süsteemiga AFi:

Seal siis vasakpoolne täidab AF osa ja paremale poole on miski pritsesüsteemi näidik veel tehtud (Injector Duty Cycle).
|
|
|
|
prr
klubiliige
Registreerunud 20.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A3 & A4 Cabrio
|
postitati 11.01.05 11:39
|
|
|
vaata need 3 pirni on nüüd küll natu sitt mõte.
mida suurema ulatusega on skaala, seda täpsemalt saad ka tulemust. pole mõtet hakata mingit jalgratast leiutama.
lapsest peale on hobused meeldinud
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.01.05 11:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prr
vaata need 3 pirni on nüüd küll natu sitt mõte.
mida suurema ulatusega on skaala, seda täpsemalt saad ka tulemust. pole mõtet hakata mingit jalgratast leiutama. |
Miks sitt mõte, minuarust küll ei ole, sest pole sul ju tegelt esimese kolme nelja tulukesega tegelt mitte kui midagi peale hakata, et põhimõtteliselt
selle skeemi järgi saab just täpselt paraja info mida vaja on... 0,7-0,8V on täpselt see segu mis olema peaks ja üks nendest saab olema nr 2 tule all
(tegelt oleks hea kui need mõlemad oleks olemas jah), nr 1 tule alla istub pirn mis süttib 0,6V puhul ja tead et segu laha ning nr 3 alla tuluke mis
süttib 0,9V korral ja tead et segu rikas, ongi kogu info mida sulle vaja on olemas.
Ainuke asi millepeale mina mõtlen on see et kui jätta ülejäänud otsad niisama lahti, et ega asi lolliks ei lähe... et kas lihtsalt ei tee ta midagi,
või hakkab miskit segast äkki peksma...
|
|
|
|
galen
huviline
Registreerunud 01.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B4 2.6 V6, koda kahene aiatraktor
|
postitati 11.01.05 11:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ranz
vaja on... 0,7-0,8V on täpselt see segu mis olema peaks ja üks nendest saab olema nr 2 tule all (tegelt oleks hea kui need mõlemad oleks olemas jah),
nr 1 tule alla istub pirn mis süttib 0,6V puhul ja tead et segu laha ning nr 3 alla tuluke mis süttib 0,9V korral ja tead et segu rikas, ongi kogu
info mida sulle vaja on olemas. |
kas siis ei ole mitte teadmatus, kui on alla 0.6 või üle 0.9 ? 0-0.5 ei põle siis ju midagi. samuti 1.0 puhul ei põle enam midagi.... Okei, selle
vastu saab sellega et jätad kõik põlema... Aga sellise kolme pirniga lahenduse puhul ei ole see imo kena.
Ja ideejärgi võid ka kõik ledid sinna panna, kuid välja tuua ainult kolm vajalikku, teised teibid kokku ja jätad peitu. kui karda, et nende puudumine
midagi segaseks ajab.
|
|
|
JohnDoe2200T
huviline
Registreerunud 14.05.04
Asukoht: Rapla MK, Alu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 AVANT 2210 ccm3 Turbo Q
|
postitati 11.01.05 12:00
|
|
|
vabandust, siiski üks loll küsimus et mis markeeringuga on need pirnid mida seal kasutada?
Peaasi, et kere massile oleks vastav mootor... 4 vedu teeb asja ilusaks ning mugavaks... 200% AUDI
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.01.05 12:00
|
|
|
Kuid o-0,5 ei olegi ju vaja teda... mis sa sellest infost seal ikka vahid. Niisama sõidul pendeldab näit ülesse alla 0-0,7(0,8)V vahel. Kiirendamisel
täisgaasil jääb näit seisma 0,7 või 0,8V peale, et see on see segu mis peab olema. Et kui nüüd turbo konel hakkad seal kuuskant võtmega mässama siis
keerad seda natuke proovid, et ega veel lahaja pole jne jne, et kui põlema hakkab juba vaikselt jääma nr 1 all olev tuli (0,6V) siis tead et segu
hakkab lahjaks jääma ja oht moto kokku lasta.
Üle 0,8V tavaliselt tuled põlema ei hakkagi, vahest vaid korraks kui nt kohapeal tuuritada, siis on mul vahest ta näidu ka sinna visanud.
Tsitaat: | vabandust, siiski üks loll küsimus et mis markeeringuga on need pirnid mida seal kasutada? |
Mina küsisin lihtsalt LED-e mis töötaks 12V pealt, et see on omal valikul kas siis suuruses 5mm või 8mm, vaata eespool on link kus sellest
kirjutatakse.
|
|
|
|
galen
huviline
Registreerunud 01.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B4 2.6 V6, koda kahene aiatraktor
|
postitati 11.01.05 12:11
|
|
|
okei, proovime selgemalt.
juhul kui ei jäta neid kõiki eelnevaid helendama, ei saa sa olla kindel kas hetkel lamdad ytleva alla 0.6 või üle 0.9 Common sense ilmselt abiks, kuid
siiski, kui asi ei ole normis, pead sa kukalt kratsima ja mõtlema, et kas nyyd sai liiga palju, või liiga vähe. See on muidugi jälgitav mingilmääral,
kuid mitte kiire pilguga madalalt lennates 
kui midagi on pekkis, lamda, aju, pritse, misiganes, siis võib see väärtus mõlemas suunas skaalalt väljas olla. Tõenäolisemalt küll allapoole.
Aga iseenesest olen ma sinuga nõus, et korras masina puhul peaks need kolm olema piisavad, et näha kas kõik on normis.
Ma olen mõtisklenud neid oma masinale lisada, kuid tegelt on mõte kõlkunud, et reaalselt ei ei pruugi neist olla palju abi... kui lamda valetab.
ütleme 0.2V allapoole, 0.7 asemel 0.5, siis aju kompenseerib selle kytteseguga ning sina vaatad rõõmsalt 0.7, kõik ok! kuigi tegelt on juba mitte nii
väga ok.
seega oleks tegelikuks kontrolliks vaja siiski käia kuskil YV punktis ning sond sumpsi pista.
Kas see arusaam on väga vale ? Alates kustmaalt aju lamda vigaseks tunnistab ning tema näitu enam ei arvesta?
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.01.05 12:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: galen
okei, proovime selgemalt.
juhul kui ei jäta neid kõiki eelnevaid helendama, ei saa sa olla kindel kas hetkel lamdad ytleva alla 0.6 või üle 0.9 |
Kui sa rõhku juurde keerad siis vaevalt ta üle läheb ning kui just kapote alt tulles uuesti proovides tõesti ükski tuli ei põle saad kohe ju teada et
asi on kriitiline.
Tsitaat: | kui midagi on pekkis, lamda, aju, pritse, misiganes, siis võib see väärtus mõlemas suunas skaalalt väljas olla. Tõenäolisemalt
küll allapoole. |
Nii mul nt oligi, esimese AFi mis tegin näitas mulle et lambdast tuleb pidev 0,5V, natuke vast siia sinna liikus, kuid suuremosa ajast seisis selle
näidu peal, lambda oli otsas omadega lihtsalt.
Tsitaat: | Ma olen mõtisklenud neid oma masinale lisada, kuid tegelt on mõte kõlkunud, et reaalselt ei ei pruugi neist olla palju abi...
kui lamda valetab. ütleme 0.2V allapoole, 0.7 asemel 0.5, siis aju kompenseerib selle kytteseguga ning sina vaatad rõõmsalt 0.7, kõik ok! kuigi tegelt
on juba mitte nii väga ok. |
Ilma selleta pole sul ju mitte kui miskit infot...
Tsitaat: | seega oleks tegelikuks kontrolliks vaja siiski käia kuskil YV punktis ning sond sumpsi pista. |
Seal saab kõik tõesti ülevaatusnormidele vastavaks panna, kuid rõhku tõstes ja asja modides peaks ikka olema sul AF kell õige segu nägemiseks.
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.01.05 12:47
|
|
|
No nii. Infi tuleb rohkem kui lootsin Mul parim sõber elektrik, see
nädalavahetus proovime asja ette võtta. Tnx again!
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.01.05 14:02
|
|
|
Infot veelgi siis: http://www.autospeed.com/cms/A_0217/article.html?popularArticle
Endiselt olen probleemi ees, et segukell kui selline, on puudu. Pole siiani leidnud inimest, kes ta valmis viitsiks teha (ise ma keeraksin rohkem
s*tta kokku, kui asi väärt on). Eks tuleb siis osta
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
raivo65
huviline
Registreerunud 06.02.04
Asukoht: Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80b4 aut.95a.
|
postitati 28.03.05 15:08
|
|
|
Tegin siis ka selle segukella valmis,nüüd on paar kysimust,nimelt kui süüde on sees siis annab lambda andur välja 0,4 v kui aga ühendan kella juhtme
külge,siis see koormab 0,06 v,kas see on sellest et mul ei ole skeemis seda sisendi peal olevat takistit?
Muidu kell töötab aga sooja mootori korral kõigub üsna kiirelt see näit(dioodidel) 0,1-0,6 v ,tühikäigul on kyll stabiilne u 0,6 v peal seisab,et kas
see suur kõikumine ei tähenda mitte anduri lõppemist?
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.03.05 15:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: raivo65
Tegin siis ka selle segukella valmis,nüüd on paar kysimust,nimelt kui süüde on sees siis annab lambda andur välja 0,4 v kui aga ühendan kella juhtme
külge,siis see koormab 0,06 v,kas see on sellest et mul ei ole skeemis seda sisendi peal olevat takistit?
Muidu kell töötab aga sooja mootori korral kõigub üsna kiirelt see näit(dioodidel) 0,1-0,6 v ,tühikäigul on kyll stabiilne u 0,6 v peal seisab,et kas
see suur kõikumine ei tähenda mitte anduri lõppemist? |
Kell peab pidevalt liikuma 0-0,7(8)V vahel, kas tühikäigul või sõites vahet pole, seisab vaid täisgaasiga kiirendamisel 0,7(8)V peal. Põhimõtteliselt
tühikäigul on tal see liikumine tiba eglasem vaid, sõidu ajal, eriti suuremate pööretega, liigub asi kiiremini ülesse alla.
|
|
|
|
raivo65
huviline
Registreerunud 06.02.04
Asukoht: Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80b4 aut.95a.
|
|
raivo65
huviline
Registreerunud 06.02.04
Asukoht: Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80b4 aut.95a.
|
postitati 30.03.05 16:08
|
|
|
Paigaldasin siis ka selle sisend takisti 10 Mom,minuarust ei muutnud see midagi (paremaks),ikkagi tõmbab kella külge ühendamisel lambda pinge 0,6
pealt alla 0.04 ja kohe on näha ka pöörete langust,ning külmalt sõitma hakates tõmbab nagu hinge kinni (nagu uputaks üle)kuid tundub et sooja
mootoriga enam ei mõjuta pöördeid,
Jama on ju ka kui saan kella sisse lulitada alles sooja mootoriga,kas keegi viitsiks ka omal testida seda pinge mahakoormamist algul.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.03.05 16:12
|
|
|
Minul küll asi maha ennast ei tõmba kui kella külge ühendan, ilusti töölepannes 0,6 peal.
|
|
|
|
raivo65
huviline
Registreerunud 06.02.04
Asukoht: Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80b4 aut.95a.
|
postitati 30.03.05 16:21
|
|
|
Kas mul saab siis skeemis olla mingi viga?Kuid sooja mootori korral ju toimib ja sõidab ka norm.Kas muidu signaali võtsid aju juurest või anduri
juurest ja kas on varjega juhe?Minul on ilma varjestuseta.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.03.05 16:24
|
|
|
Juhtme vedasin kõige lihtsama ja nähtavama kohapealt mis ette jäi
mootoriruumist peale pistikut mis sel juhtmel seal küljes on ja vedasin täiesti tavalise miski kõllikaabliga salongi. Võibolt tõesti sul miski skeemi
peal valesti... kuid siis peaks ta ka jah soojast peast seal miskit ära rikkuma.
|
|
|
|
raivo65
huviline
Registreerunud 06.02.04
Asukoht: Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80b4 aut.95a.
|
postitati 30.03.05 16:34
|
|
|
Jääb veel üks võimalus,kuna Tevalo otsingus näitab kahte erinevat kivi üks on u.40 EEK ja teine (led driver) 60 EEK mulle müüdi see 40 ja väideti et
tootja on teine,kuid teeb sama töö.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.03.05 16:37
|
|
|
Miks mitte ei või mure ka selles olla jah...
|
|
|
|
RaidoT
klubiliige
Registreerunud 26.11.04
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 TQ 20v -89, Audi V8 4,2 -92, Audi A8L 4,2TDi -08
|
postitati 30.03.05 18:22
|
|
|
Meisterdasin ise ka sellise segukella valmis ja näitab ka puusse aga asi vist selles et lambda andur otsi andmas. Kuna tühikäigul ilusti kõigub 0-0.7
V aga ühtlasel sõidul esimene tuluke ainult hõõgub ja kiirendades ei põle ükski tuluke. Tegin ka selle 40 EEKi maksva kiviga ja nendel kividel ei
tohiks peale tootja mingit vahet olla. Üritasin siin ka analoog testriga pinget mõõta aga sisetakistus oli nii suur et tõmbas ka pinge alla üldiselt
ei näidanud midagi. Arvatavasti on sul ka sisetakistus miski pärast nii suur et pinge läheb alla ja ei näita õieti.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |