tambet
huviline
Registreerunud 05.10.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi V8 3.6 '91
|
|
tehnoülevaatus ja quattro
Kuidas ülevaatustel pideva neliveo puhul pidureid kontrollitakse?Kas auto stendilt maha ei taha sõita?
Vaja ülevaatusel ära käia, ehk on kellelgi kogemusi jagada.
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
|
of course kontrollitakse...
pidurite kontrollimisega mitte ei vea rattad, vaid see rull millel antud sild on...seega ei sõida sul see auto kuhugi
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
|
alambe
huviline
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
|
|
enda masinaga käisin pikaliivas ja seal tehti asi kiirelt ära, ei mingeid eristende ega muud jama, samamoodi testiti nagu kaheveolistki.
nii väikestel kiirustel nagu piduristend toimib (3kmh) ei pidanud se neliveole midagi tegema.
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja alambe
nii väikestel kiirustel nagu piduristend toimib (3kmh) ei pidanud se neliveole midagi tegema. |
Soomes igal juhul arvavad, et see kahjustab, ning sellepärast on keskelt jäiga või torsendifriga neliveolised tavalistes ülevaatuspunktides
piduritestist vabastatud (kui pole just eristendi, aga see pole kohustuslik - aga on siingi neid, kes poolvägisi seda ikka teha tahavad). Piduritest
nagunii mõttetu, kuna kui kasvõi üksainus ratas pidurdab, siis pidurdavad ju paratamatult ka ülejäänud 3...
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
diversion
meeskond
Registreerunud 03.09.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6Q C4 & A80 B4 & ur90q B2 & UR
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja krss
Piduritest nagunii mõttetu, kuna kui kasvõi üksainus ratas pidurdab, siis pidurdavad ju paratamatult ka ülejäänud 3... |
Teeme endale kõigepealt TORSENi tööpõhimõtte selgeks ja siis kirjutame targemat juttu siia, eksju.
Ja ainult auto, millel on kõik kolm diffrit jäigalt lukus, käituks nii, et ühe ratta pidurdamisel kõik pidurdavad. Mul ei tule momendil ette, kas
üldse sellist sõiduautot on.
|
|
|
kiireaudi
klubiliige
Registreerunud 27.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Sline-10; Q7 4,2 TDI; Stang-68
|
|
Kusjuures,krss Sinult ma nii rumalat juttu poleks küll uskunud
11,823@191,5km/h
|
|
|
|
80quattro
klubiliige
Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Mõisa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B9 Allroad quattro; Audi Q3; Audi 100 C3
|
|
Q puhul pannakse lihtsalt rattad vastupidi pöörlema ja pidurdusjõudu mõõdetakse õigetpidi pöörleval rattal, sama korratakse teise rattaga
Toomas
|
|
|
|
jõmm
klubiliige
Registreerunud 20.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
Minul on ühes ja samas ülevaatuspunktis ühel aastal jäetud piduritest tegemata, kuna ei tohtivat, ja järgmisel aastal tehtud, sest "väikese
kiirusega pole hullu". Ja ega auto kuhugi ära sõitma küll ei kippunud. Aga väidate siis ikka, et Torsenile see ei meeldi? Ma siis üritan seekord
kahe ratta keerutamisest keelduda...
|
|
|
rass
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R
|
|
pikaliival on nüüd olemas ka spets rullid mis pannakse jäiga neliveoga autodele teiste rataste alla piduritesti ajaks. võimalik et kui hästi peale
käia siis pannakse need ka quattrole alla, kuigi ma ei oska öelda kas see on vajalik või mitte, aga rullid on igatahes olemas seal nüüd
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
|
Ma tegin oma Q-ga neli aastat piduri stendi ja polnud häda midagi,auto ei sõitnud rullide pealt maha.Kuigi ise olin sama küsimuse ees.
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja kiireaudi
Kusjuures,krss Sinult ma nii rumalat juttu poleks küll uskunud
|
Muide, ise järgiproovitud ühel rondil (jääl lõhkumiseks jäetud vana Subaru), millel piduritorud purunemise järel kinnipigistatud - just nimelt
üheainsa pidurdava rattaga saab masina uskumatult hästi pidama, kuna see piir, millal ratas täielikult blokeerub on oluliselt kaugemal kui
"poolikuveolistel" (sama efekti oleks põnev proovida ka abs-i puhul, aga pole olnud võimalust). Ei väidagi, et need 4 ratast 100% ühtlaselt
pidurdaksid nagu oleks jäiga nelikveo puhul, kuid asja point sellest ei muutu.
Muide, kas on keegi omal ülevaatuse ajal quattro tagadifri lukku pannud? Ei saa salata, et on kiusatus katsetada
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
Ulvar
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ioniq 5
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja krss
Muide, ise järgiproovitud ühel rondil (jääl lõhkumiseks jäetud vana Subaru), millel piduritorud purunemise järel kinnipigistatud - just nimelt
üheainsa pidurdava rattaga saab masina uskumatult hästi pidama, kuna see piir, millal ratas täielikult blokeerub on oluliselt kaugemal kui
"poolikuveolistel" (sama efekti oleks põnev proovida ka abs-i puhul, aga pole olnud võimalust). Ei väidagi, et need 4 ratast 100% ühtlaselt
pidurdaksid nagu oleks jäiga nelikveo puhul, kuid asja point sellest ei muutu |
Subaru ja Audi V8 veoskeemid on totaalselt erinevad ju: ühel viskolukud, teisel keskel, kas torsen (manuaalil) või pidurdamise ajaks täiesti lahti
lülitatav sidur (automaat) ning taga torsen.
Ulvar
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
|
Kas ma olen millestki väga valesti arusaanud? Kas torsen mitte ei käitu nagu piiratud libisemisega differ, millest on reaalselt tolku niikaua, kuni
auto veel liigub? Ehk siis jagab limiteeritult kõiki jõudusid liikuvate rataste vahel? Mõlematpidi toimivast viskolukust on asi muidugi erinev, kuid
põhimõte, et kuni blokki ei pidurdata, jagatakse rataste vahel nii vedu kui pidurdamist, erinevalt tavalistest avatud difritest (mis võivad olla ka
lukustamisvõimalusega). Eeskirjade järgi peaks olema pidurite test nõutav ainult tavalise avatud keskdifriga (ükskõik kas lukustatava või ilma)
neliveolistel, kuid nende alla ei kuulu ei Subarud ega ka Audid (alates 80ndate lõpust, difri tüüpide kohta natuke infot siin, lehe kõige allotsas: http://www.ibiblio.org/tkan/audi/usmodels.html ). Ei vaidle üldse selle
vastu, et Eesti seadused võivad olla erinevad (sellepärast tõingi näite Soomest, millega ise rohkem kokkupuutunud). Reaalselt on muidugi võimalik väga
aeglasel kiirusel ja väga lühiajaliselt neil pidureid testida (ka Subarul, enne viskoluku rakendumist), aga praegu on küsimus nõudmistes mitte
praktikas. Vastus algsele küsimusele on loomulikult see, et Audi V8 ei jookse kusagile sealt piduristendilt
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
diversion
meeskond
Registreerunud 03.09.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6Q C4 & A80 B4 & ur90q B2 & UR
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
|
loll jutt ruttu suhu tagasi
tutvuge auto tehnilise küljega...
ÜV punktis kontrollitakse pidureid vedava rulliga, mitte vedava mootoriga...
ja kui käik väljas on, siis sõiduautol keerleb iga ratas nii nagu ise heaks arvab.
|
|
|
|