lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 16.02.12 10:40
|
|
|
Webasto ja lühikesed linnasõidud
Hei - hei
Kas ja kuidas webasto suhtub sellesse kui harrastada lühikesi linnasõite?
Olen hetkel jälginud et nädala sees kui auto peamiselt linnas sõidab jäävad sõitude pikkused sinna 3-4km kanti.
Iga kord läheb ahi tööle ja peale 3-4km hakkab ennast maha jahutama vms.
Mitmel korral olen enne tagasi jõundnud kui ahi seisma on jäänud ja siis uuesti käima.
Aku pärast väga ei muretse kuna on uus Boschi 110ah.
Lisaks selliselt käitudes kaob igasugune diisli ökonoomus ära.
Auto seisab soojas garaazis ja külmkäivitusi hommikuti ei saa ning päeval niipalju maha ei jõua jahtuda.
Aku saab vatti ja sureb arvatavasti varem, kui kuidas webasto sellisesse kasutusse suhtub?
Rule: Do your homework or suffer the consequences !
|
|
|
|
A-kaheksa
huviline
Registreerunud 23.11.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 4,2Q, Mondeo 11
|
postitati 16.02.12 11:49
|
|
|
Ausalt öeldes ei saa aru probleemist. Mille pärast sa siis muretsed lõppkokkuvõttes? Aku, webasto või ökonoomsuse pärast?
1. Kui teed nii lühikesi linnasõite, siis pole tõesti ökonoomsusest mõtet rääkida. Aga mis vahet seal on nii väikse läbisõidu juures?
2. Miks sa paned webasto käima, kui vaja pole?
Auto LCD displayde remont ja vahetus, armatuuride remont.
www.harteron.ee
|
|
|
|
tarts
huviline
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.02.12 12:20
|
|
|
Ahi käivitub nähtavasti automaatselt (on ühenduses temp anduriga), mitte ei käivitada ise manuaalselt. Aga üldiselt pole väga põdeda vaja, et ahi
ainult 3-4km läbimiseks kulunud aja jooksul töötab, nagu saan jutust aru siis vahel (nt nädalavahetusel) trehvab ka pikemaid otsi ja siis saab ahi
täistsükli läbi teha ja võimalikest jääkidest kambris ja väljalaskes puhtaks põletada.
Vajadusel saaks ju temp anduri küljest ühendada ja kasutada ahju ainult siis kui ise manuaalselt käivitad.
www.eksperthooldus.ee
|
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 16.02.12 15:39
|
|
|
Ahju enda pärast küsisin ennekõike.
Näide: garaazis +15C*, väljas -15C* ja sõita on vaja 4km ja tagasi.
Poolel teel sõites saab auto alles aru et väljas on külm ja lülitab ahju sisse. Selleks ajaks kui kohale jõuan ja ahi juba soojendama peaks hakkama,
läheb asi kinni.
Nüüd peab ahi jälle mingi x aeg käima, et maha jahtuda vms.
Proovisin täna ahju kaitsme välja võtta ja vaadata kuidas auto toimetab.
Ei suutnud linnasõiduga küll mingit vahet täheldada, et auto aeglasemalt soojemaks vms läheks kuna vahemaad peale käivitamist on väikesed.
Olles ise omanud ja kõrvalt näinud neid mitte töötavate ahjudega masinad, siis ei tahaks ise ühte sellist omada, kuna kasutan ahju erinevatel aegadel
ka eelsoojendina.
Selline mõtetu tihe sisse-välja ilma suurema kasutegurita tekitas just sellise küsimuse.
Mis kütusekulusse puutub, siis diisel v8 suudab vähemalt Rakvere linnas rohkem kütet kulutada kui sama keremudeli ja ilma ahjuta v8 bensukas, mõlemad
automaadid.
Rule: Do your homework or suffer the consequences !
|
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 16.02.12 16:59
|
|
|
Vajuta kliimal econ nupp sisse ja su mure on murtud.
|
|
|
Amadeus
klubiliige
Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C7q
|
postitati 16.02.12 17:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tarts
Vajadusel saaks ju temp anduri küljest ühendada ja kasutada ahju ainult siis kui ise manuaalselt käivitad. |
Milleks midagi lahti ühendada, läbi lõigata, kaitsmeid välja tõmmata, voolikuid kinni pigistada. Sõltuvalt mudelist tuleb kasutada ECON nuppu või
MMI-st "Auxiliary heating" Automatic -> off jne. ja kõik lisasoojendused loobuvad kütmisest. Manuaalis tõenäoliselt täpsemalt kirjas.
Pideva külmalt eelsoojendamisega ja lühikeste sõitudega on vaja tõenäoliselt akut aegajalt lisaks laadida.
Wer im sommer schon am winter denkt, der sicherlich ein quattro lenkt!
|
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
|
A-kaheksa
huviline
Registreerunud 23.11.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 4,2Q, Mondeo 11
|
postitati 17.02.12 08:13
|
|
|
Huvitav oleks teada, et mis aasta ja mudel sul on?
Minu omal on juhendis kirjas, et sõidu ajal ei tohiks üldse nagu webastot kasutada. Lühikese webasto töötsükli pärast pole ilmselt mõtet muretseda.
Mul vahel kaenne starti töötab vaid 5 minutit. Küll ta tuleb toime.
Auto LCD displayde remont ja vahetus, armatuuride remont.
www.harteron.ee
|
|
|
|
virukunn
huviline
Registreerunud 26.12.11
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: A8 d2 4.2
|
postitati 17.02.12 18:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: lynx
Mis kütusekulusse puutub, siis diisel v8 suudab vähemalt Rakvere linnas rohkem kütet kulutada kui sama keremudeli ja ilma ahjuta v8 bensukas, mõlemad
automaadid. |
wanna bet ?
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 17.02.12 18:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: A-kaheksa
Huvitav oleks teada, et mis aasta ja mudel sul on?
Minu omal on juhendis kirjas, et sõidu ajal ei tohiks üldse nagu webastot kasutada. Lühikese webasto töötsükli pärast pole ilmselt mõtet muretseda.
Mul vahel kaenne starti töötab vaid 5 minutit. Küll ta tuleb toime. |
d2, 3.3tdi.
Kusjuures nüüd kaks päeva ja ligi 100km lühikesi otsi ilma ahjuta on diisli poindi tagasi toonud.
Vahe on päris märkimisväärne, kuid täpse nr. saab teada kui paagi uuesti täis saab.
Tsitaat: | Algselt postitas: virukunn
wanna bet ? |
Kui elu eesmärk on suur kütusekulu siis kindlasti.
Tean palju AVP mootor Rakveres täpselt sama sõidustiili, ilma ja teekonnaga kütust tarbib.
Rule: Do your homework or suffer the consequences !
|
|
|
|
virukunn
huviline
Registreerunud 26.12.11
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: A8 d2 4.2
|
postitati 17.02.12 19:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: lynx
Kui elu eesmärk on suur kütusekulu siis kindlasti.
Tean palju AVP mootor Rakveres täpselt sama sõidustiili, ilma ja teekonnaga kütust tarbib. |
Sõidan enamasti külma mootoriga ja ma ei julge kompuutrit vaadatagi, sest liiga suuri numbreid näitab.
Kohapeal ka kaua soendada ei taha lasta, siis ka ulmekulu (ja numbrid näitavad kohapeal võssa). Mul k2is külmadega 20 minti kohapeal ja üle 10l kütet
läks.
Sooja mootoriga on küttekulu täiesti normaalne.
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 21.02.12 19:22
|
|
|
Korra uuendan veel seda teemat.
Ei teinud küll paak päris tühi-täis testi vaid samad km mis eelmine kord.
Tulemuseks on kopikad üle 3l väiksem küttekulu.
Arvestatud läbisõit, kompuutri näit (lisaks tegelik kui paak täis) ja nüüd nende vahe.
See kord ahju sõidusoojendina ei kasutanud, korra eelsoojendina küll.
Arvestatud kütusekulu vahe tuligi üle 3l(keskmise kulu vahe, linnas arvatavasti oleks vahe suurem).
Mõlemal juhul on läbitud km samad (mõne üksiku km. pärast ei hakka pilli lõhki ajama), mnt-linnasõidu osakaal ka suht sama.
Külmkäivitusi linnasõidus mootor ei saa.
Lisaks ei täheldanud mingit vahet mootori soojenemise kiiruses.
Olgugi, et kogu sõidu pikkus võib tulla 20km ja rohkem, on pidevate vahepeatustega sõidupikkused keskmiselt seal 4km kandis, vähemalt linnas.
Igatahes, minu väike eksperiment näitas et niimoodi linnas sõites mootor kiiremini (ahju olemasolu ja töötamist arvestades) soojaks ei lähe, kuid
kütust kulub keskmiselt 3l jagu rohkem.
Vot nii!
Rule: Do your homework or suffer the consequences !
|
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 22.02.12 17:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: lynx
Korra uuendan veel seda teemat.
Ei teinud küll paak päris tühi-täis testi vaid samad km mis eelmine kord.
Tulemuseks on kopikad üle 3l väiksem küttekulu.
Arvestatud läbisõit, kompuutri näit (lisaks tegelik kui paak täis) ja nüüd nende vahe.
See kord ahju sõidusoojendina ei kasutanud, korra eelsoojendina küll.
Arvestatud kütusekulu vahe tuligi üle 3l(keskmise kulu vahe, linnas arvatavasti oleks vahe suurem).
Mõlemal juhul on läbitud km samad (mõne üksiku km. pärast ei hakka pilli lõhki ajama), mnt-linnasõidu osakaal ka suht sama.
Külmkäivitusi linnasõidus mootor ei saa.
Lisaks ei täheldanud mingit vahet mootori soojenemise kiiruses.
Olgugi, et kogu sõidu pikkus võib tulla 20km ja rohkem, on pidevate vahepeatustega sõidupikkused keskmiselt seal 4km kandis, vähemalt linnas.
Igatahes, minu väike eksperiment näitas et niimoodi linnas sõites mootor kiiremini (ahju olemasolu ja töötamist arvestades) soojaks ei lähe, kuid
kütust kulub keskmiselt 3l jagu rohkem.
Vot nii! |
Eks ilm ole ka soojemaks läinud.
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 22.02.12 18:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: automees6
Eks ilm ole ka soojemaks läinud. |
Mõne kraadiline erinevus märkimist küll ei vääri, öösiti oli/on auto alati soojas garaazis nagu ennegi (päeval nii kuidas juhtus).
Nagu ennist kirjutasin, olid sõidud ja olud suht samad.
Ega see oli rohkem ahi ja ilma ahjuta test enda jaoks, kellele vajalik lugemine kellele mitte.
Arvestades 90l paagi suurust ja iga 100km (hetkel keskmine kulu paagipeale 8-10l) peale kuluvat lisa 3l, siis mõtlemisainet on!
Rule: Do your homework or suffer the consequences !
|
|
|
|
sospert
huviline
Registreerunud 18.05.04
Kasutaja on eemal
Auto: q7
|
postitati 22.02.12 20:37
|
|
|
Natuke teemast kõrvale. Oman sama autot juba pea 6 aastat ja pole kunagi suutnud üle 70 liitri sisse tankida ka siis, kui kütusetuli põlema läheb.
Aga jah, talvel ja lühikeste otsadega sööb koos Webastoga sama palju kütet kui 4,2 bens. Uskumatu õgard.
|
|
|
virukunn
huviline
Registreerunud 26.12.11
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: A8 d2 4.2
|
postitati 23.02.12 05:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sospert
Natuke teemast kõrvale. Oman sama autot juba pea 6 aastat ja pole kunagi suutnud üle 70 liitri sisse tankida ka siis, kui kütusetuli põlema läheb.
Aga jah, talvel ja lühikeste otsadega sööb koos Webastoga sama palju kütet kui 4,2 bens. Uskumatu õgard. |
Aga palju teil need küttekulud on siis talvel lühikeste otsadega ?
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 23.02.12 06:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: virukunn
Aga palju teil need küttekulud on siis talvel lühikeste otsadega ? |
Ennast huvitab ainult kuipalju auto keskmiselt kütust kulutab, sellest lähtuvalt sama aasta S8 kulutab keskmiselt (täpselt sama sõiduga) u. 13-14,
siis ilma ahjuta 3.3 kulutab 8-10l keskmiselt. Ehk, kui ahjuga 3.3 kulutab minul keskmiselt (lühikesed linnasõidud ja mnt pooleks) u. 12-13 siis suht
samasse auku kui S8.
Nii, et kõik loksub paika kui mõlemal autol ahju mitte kasutada (olen tähele pannud, et s8 näiteks lülitas ahju sõidusoojendina alles suurte külmadega
järele, e. -20C* ja rohkem.).
Kuid kütusekulu pärast ei põe üldse, a4(BAU)2.5tdiq automaat kulutas sama koguse (kui 3.3tdi ilma ahjuta) keskmiselt
Rule: Do your homework or suffer the consequences !
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
raidoaudics
huviline
Registreerunud 16.11.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.02.14 12:01
|
|
|
Minul näiteks talvel on koguaeg econ-i peal ja ahi ikka töötab, ei ole ka kompuutris valikut webasto sisse ja välja kohta. Et tekib küsimus kuskohast
ma selle siis peaks välja saama lülitada? 2001 aasta a8 3.3tdiq.
|
|
|
beasty
huviline
Registreerunud 21.10.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.02.14 17:40
|
|
|
Webasto võtab max 0,6l/h.
|
|
|