Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Webasto ja lühikesed linnasõidud (Vastuseid: 19 | Vaatamisi: 3204)
lynx
klubiliige



Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: Audi

postitati 16.02.12 10:40 Tsiteeri
Webasto ja lühikesed linnasõidud



Hei - hei ;)

Kas ja kuidas webasto suhtub sellesse kui harrastada lühikesi linnasõite?
Olen hetkel jälginud et nädala sees kui auto peamiselt linnas sõidab jäävad sõitude pikkused sinna 3-4km kanti.

Iga kord läheb ahi tööle ja peale 3-4km hakkab ennast maha jahutama vms.
Mitmel korral olen enne tagasi jõundnud kui ahi seisma on jäänud ja siis uuesti käima.
Aku pärast väga ei muretse kuna on uus Boschi 110ah.

Lisaks selliselt käitudes kaob igasugune diisli ökonoomus ära.
Auto seisab soojas garaazis ja külmkäivitusi hommikuti ei saa ning päeval niipalju maha ei jõua jahtuda.

Aku saab vatti ja sureb arvatavasti varem, kui kuidas webasto sellisesse kasutusse suhtub?


Rule: Do your homework or suffer the consequences !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
A-kaheksa
huviline



Registreerunud 23.11.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C6 4,2Q, Mondeo 11

postitati 16.02.12 11:49 Tsiteeri


Ausalt öeldes ei saa aru probleemist. Mille pärast sa siis muretsed lõppkokkuvõttes? Aku, webasto või ökonoomsuse pärast?

1. Kui teed nii lühikesi linnasõite, siis pole tõesti ökonoomsusest mõtet rääkida. Aga mis vahet seal on nii väikse läbisõidu juures?

2. Miks sa paned webasto käima, kui vaja pole?


Auto LCD displayde remont ja vahetus, armatuuride remont.
www.harteron.ee
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tarts
huviline



Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 16.02.12 12:20 Tsiteeri


Ahi käivitub nähtavasti automaatselt (on ühenduses temp anduriga), mitte ei käivitada ise manuaalselt. Aga üldiselt pole väga põdeda vaja, et ahi ainult 3-4km läbimiseks kulunud aja jooksul töötab, nagu saan jutust aru siis vahel (nt nädalavahetusel) trehvab ka pikemaid otsi ja siis saab ahi täistsükli läbi teha ja võimalikest jääkidest kambris ja väljalaskes puhtaks põletada.
Vajadusel saaks ju temp anduri küljest ühendada ja kasutada ahju ainult siis kui ise manuaalselt käivitad.


www.eksperthooldus.ee
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
lynx
klubiliige



Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: Audi

postitati 16.02.12 15:39 Tsiteeri


Ahju enda pärast küsisin ennekõike.

Näide: garaazis +15C*, väljas -15C* ja sõita on vaja 4km ja tagasi.
Poolel teel sõites saab auto alles aru et väljas on külm ja lülitab ahju sisse. Selleks ajaks kui kohale jõuan ja ahi juba soojendama peaks hakkama, läheb asi kinni.
Nüüd peab ahi jälle mingi x aeg käima, et maha jahtuda vms.

Proovisin täna ahju kaitsme välja võtta ja vaadata kuidas auto toimetab.
Ei suutnud linnasõiduga küll mingit vahet täheldada, et auto aeglasemalt soojemaks vms läheks kuna vahemaad peale käivitamist on väikesed.

Olles ise omanud ja kõrvalt näinud neid mitte töötavate ahjudega masinad, siis ei tahaks ise ühte sellist omada, kuna kasutan ahju erinevatel aegadel ka eelsoojendina.
Selline mõtetu tihe sisse-välja ilma suurema kasutegurita tekitas just sellise küsimuse.

Mis kütusekulusse puutub, siis diisel v8 suudab vähemalt Rakvere linnas rohkem kütet kulutada kui sama keremudeli ja ilma ahjuta v8 bensukas, mõlemad automaadid.


Rule: Do your homework or suffer the consequences !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
automees6
huviline

Avatar


Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo

postitati 16.02.12 16:59 Tsiteeri


Vajuta kliimal econ nupp sisse ja su mure on murtud. ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Amadeus
klubiliige

Avatar


Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: C7q

postitati 16.02.12 17:18 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: tarts
Vajadusel saaks ju temp anduri küljest ühendada ja kasutada ahju ainult siis kui ise manuaalselt käivitad.

Milleks midagi lahti ühendada, läbi lõigata, kaitsmeid välja tõmmata, voolikuid kinni pigistada. Sõltuvalt mudelist tuleb kasutada ECON nuppu või MMI-st "Auxiliary heating" Automatic -> off jne. ja kõik lisasoojendused loobuvad kütmisest. Manuaalis tõenäoliselt täpsemalt kirjas.

Pideva külmalt eelsoojendamisega ja lühikeste sõitudega on vaja tõenäoliselt akut aegajalt lisaks laadida.


Wer im sommer schon am winter denkt, der sicherlich ein quattro lenkt!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
lynx
klubiliige



Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: Audi

postitati 16.02.12 18:43 Tsiteeri


Lähen ja häbenen nüüd natukene ;)
Kõik audi manualid mis kätte sattunud on olnud võõrkeelsed e. saksa.

Tuhat tänu teile kes te econ nupule vihjasite :)

Selleks ju foorumid loodud ongi, et infot vahetada! :)


Rule: Do your homework or suffer the consequences !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
A-kaheksa
huviline



Registreerunud 23.11.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C6 4,2Q, Mondeo 11

postitati 17.02.12 08:13 Tsiteeri


Huvitav oleks teada, et mis aasta ja mudel sul on?
Minu omal on juhendis kirjas, et sõidu ajal ei tohiks üldse nagu webastot kasutada. Lühikese webasto töötsükli pärast pole ilmselt mõtet muretseda. Mul vahel kaenne starti töötab vaid 5 minutit. Küll ta tuleb toime.


Auto LCD displayde remont ja vahetus, armatuuride remont.
www.harteron.ee
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
virukunn
huviline

Avatar


Registreerunud 26.12.11
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: A8 d2 4.2

postitati 17.02.12 18:34 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: lynx


Mis kütusekulusse puutub, siis diisel v8 suudab vähemalt Rakvere linnas rohkem kütet kulutada kui sama keremudeli ja ilma ahjuta v8 bensukas, mõlemad automaadid.


wanna bet ?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
lynx
klubiliige



Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: Audi

postitati 17.02.12 18:53 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: A-kaheksa
Huvitav oleks teada, et mis aasta ja mudel sul on?
Minu omal on juhendis kirjas, et sõidu ajal ei tohiks üldse nagu webastot kasutada. Lühikese webasto töötsükli pärast pole ilmselt mõtet muretseda. Mul vahel kaenne starti töötab vaid 5 minutit. Küll ta tuleb toime.


d2, 3.3tdi.
Kusjuures nüüd kaks päeva ja ligi 100km lühikesi otsi ilma ahjuta on diisli poindi tagasi toonud.
Vahe on päris märkimisväärne, kuid täpse nr. saab teada kui paagi uuesti täis saab.

Tsitaat:
Algselt postitas: virukunn
wanna bet ?


Kui elu eesmärk on suur kütusekulu siis kindlasti.
Tean palju AVP mootor Rakveres täpselt sama sõidustiili, ilma ja teekonnaga kütust tarbib.


Rule: Do your homework or suffer the consequences !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
virukunn
huviline

Avatar


Registreerunud 26.12.11
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: A8 d2 4.2

postitati 17.02.12 19:07 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: lynx


Kui elu eesmärk on suur kütusekulu siis kindlasti.
Tean palju AVP mootor Rakveres täpselt sama sõidustiili, ilma ja teekonnaga kütust tarbib.


Sõidan enamasti külma mootoriga ja ma ei julge kompuutrit vaadatagi, sest liiga suuri numbreid näitab.
Kohapeal ka kaua soendada ei taha lasta, siis ka ulmekulu (ja numbrid näitavad kohapeal võssa). Mul k2is külmadega 20 minti kohapeal ja üle 10l kütet läks.
Sooja mootoriga on küttekulu täiesti normaalne.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
lynx
klubiliige



Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: Audi

postitati 21.02.12 19:22 Tsiteeri


Korra uuendan veel seda teemat.

Ei teinud küll paak päris tühi-täis testi vaid samad km mis eelmine kord.
Tulemuseks on kopikad üle 3l väiksem küttekulu.
Arvestatud läbisõit, kompuutri näit (lisaks tegelik kui paak täis) ja nüüd nende vahe.
See kord ahju sõidusoojendina ei kasutanud, korra eelsoojendina küll.

Arvestatud kütusekulu vahe tuligi üle 3l(keskmise kulu vahe, linnas arvatavasti oleks vahe suurem).

Mõlemal juhul on läbitud km samad (mõne üksiku km. pärast ei hakka pilli lõhki ajama), mnt-linnasõidu osakaal ka suht sama.
Külmkäivitusi linnasõidus mootor ei saa.

Lisaks ei täheldanud mingit vahet mootori soojenemise kiiruses.
Olgugi, et kogu sõidu pikkus võib tulla 20km ja rohkem, on pidevate vahepeatustega sõidupikkused keskmiselt seal 4km kandis, vähemalt linnas.

Igatahes, minu väike eksperiment näitas et niimoodi linnas sõites mootor kiiremini (ahju olemasolu ja töötamist arvestades) soojaks ei lähe, kuid kütust kulub keskmiselt 3l jagu rohkem.

Vot nii! :)


Rule: Do your homework or suffer the consequences !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
automees6
huviline

Avatar


Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo

postitati 22.02.12 17:09 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: lynx
Korra uuendan veel seda teemat.

Ei teinud küll paak päris tühi-täis testi vaid samad km mis eelmine kord.
Tulemuseks on kopikad üle 3l väiksem küttekulu.
Arvestatud läbisõit, kompuutri näit (lisaks tegelik kui paak täis) ja nüüd nende vahe.
See kord ahju sõidusoojendina ei kasutanud, korra eelsoojendina küll.

Arvestatud kütusekulu vahe tuligi üle 3l(keskmise kulu vahe, linnas arvatavasti oleks vahe suurem).

Mõlemal juhul on läbitud km samad (mõne üksiku km. pärast ei hakka pilli lõhki ajama), mnt-linnasõidu osakaal ka suht sama.
Külmkäivitusi linnasõidus mootor ei saa.

Lisaks ei täheldanud mingit vahet mootori soojenemise kiiruses.
Olgugi, et kogu sõidu pikkus võib tulla 20km ja rohkem, on pidevate vahepeatustega sõidupikkused keskmiselt seal 4km kandis, vähemalt linnas.

Igatahes, minu väike eksperiment näitas et niimoodi linnas sõites mootor kiiremini (ahju olemasolu ja töötamist arvestades) soojaks ei lähe, kuid kütust kulub keskmiselt 3l jagu rohkem.

Vot nii! :)

Eks ilm ole ka soojemaks läinud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
lynx
klubiliige



Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: Audi

postitati 22.02.12 18:26 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: automees6

Eks ilm ole ka soojemaks läinud.


Mõne kraadiline erinevus märkimist küll ei vääri, öösiti oli/on auto alati soojas garaazis nagu ennegi (päeval nii kuidas juhtus).

Nagu ennist kirjutasin, olid sõidud ja olud suht samad.
Ega see oli rohkem ahi ja ilma ahjuta test enda jaoks, kellele vajalik lugemine kellele mitte.

Arvestades 90l paagi suurust ja iga 100km (hetkel keskmine kulu paagipeale 8-10l) peale kuluvat lisa 3l, siis mõtlemisainet on!


Rule: Do your homework or suffer the consequences !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
sospert
huviline



Registreerunud 18.05.04
Kasutaja on eemal

Auto: q7

postitati 22.02.12 20:37 Tsiteeri


Natuke teemast kõrvale. Oman sama autot juba pea 6 aastat ja pole kunagi suutnud üle 70 liitri sisse tankida ka siis, kui kütusetuli põlema läheb.
Aga jah, talvel ja lühikeste otsadega sööb koos Webastoga sama palju kütet kui 4,2 bens. Uskumatu õgard. :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
virukunn
huviline

Avatar


Registreerunud 26.12.11
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: A8 d2 4.2

postitati 23.02.12 05:27 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: sospert
Natuke teemast kõrvale. Oman sama autot juba pea 6 aastat ja pole kunagi suutnud üle 70 liitri sisse tankida ka siis, kui kütusetuli põlema läheb.
Aga jah, talvel ja lühikeste otsadega sööb koos Webastoga sama palju kütet kui 4,2 bens. Uskumatu õgard. :)


Aga palju teil need küttekulud on siis talvel lühikeste otsadega ?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
lynx
klubiliige



Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: Audi

postitati 23.02.12 06:59 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: virukunn

Aga palju teil need küttekulud on siis talvel lühikeste otsadega ?


Ennast huvitab ainult kuipalju auto keskmiselt kütust kulutab, sellest lähtuvalt sama aasta S8 kulutab keskmiselt (täpselt sama sõiduga) u. 13-14, siis ilma ahjuta 3.3 kulutab 8-10l keskmiselt. Ehk, kui ahjuga 3.3 kulutab minul keskmiselt (lühikesed linnasõidud ja mnt pooleks) u. 12-13 siis suht samasse auku kui S8.
Nii, et kõik loksub paika kui mõlemal autol ahju mitte kasutada (olen tähele pannud, et s8 näiteks lülitas ahju sõidusoojendina alles suurte külmadega järele, e. -20C* ja rohkem.).

Kuid kütusekulu pärast ei põe üldse, a4(BAU)2.5tdiq automaat kulutas sama koguse (kui 3.3tdi ilma ahjuta) keskmiselt ;)


Rule: Do your homework or suffer the consequences !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 23.02.12 07:12 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: virukunn
Sõidan enamasti külma mootoriga ja ma ei julge kompuutrit vaadatagi, sest liiga suuri numbreid näitab.
Kohapeal ka kaua soendada ei taha lasta, siis ka ulmekulu (ja numbrid näitavad kohapeal võssa). Mul k2is külmadega 20 minti kohapeal ja üle 10l kütet läks.
Sooja mootoriga on küttekulu täiesti normaalne.

Pisut OT: Siin pole sul külmalt käimisega erilist pistmist, sinu masina kütusekulu ajab võssa käigukasti õli soojenemine külma ilmaga. Ja kui pikemaid otsi pole, et kasti õli saaks normaalsesse töösooja, siis ongi kulu laes, sest mootor peab tegema lisatööd, et seda kolakat külma kastiõliga edasi liigutada ;). Saabub suvi, on kulu hoopis teist masti ja seda mitte sellest, et kohapeal mootorit vähem soojendasid ;).


Hea auto on palju autosid...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
raidoaudics
huviline

Avatar


Registreerunud 16.11.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal


postitati 15.02.14 12:01 Tsiteeri


Minul näiteks talvel on koguaeg econ-i peal ja ahi ikka töötab, ei ole ka kompuutris valikut webasto sisse ja välja kohta. Et tekib küsimus kuskohast ma selle siis peaks välja saama lülitada? 2001 aasta a8 3.3tdiq.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
beasty
huviline



Registreerunud 21.10.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 15.02.14 17:40 Tsiteeri


Webasto võtab max 0,6l/h.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 38.8% - SQL: 61.2%]