lorrap
klubiliige
Registreerunud 24.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat Variant 4-motion 1,9TDI-PD
|
postitati 11.11.04 16:22
|
|
|
Mida tähendab hüüumärgiga tuluke armatuuris?
Tervitus,
loodetavasti sai teema õigesse kohta tehtud. Probleem nimelt selline, et teinekord pidurdades viskab armatuuris vilkuma punase tulukese, millel on
ringi sees kujutatud hüüumärk (!) siis. Tahaks teada, et mida see tähendab, sest kuskilt nagu midagit korrast ära olevat ei tundu.
Oleks nagu meeles, et see tuluke pidavat märku andma ka sellest kui nn. pomm on ära väsinud. Sai seda siis kontrollitud kunagi kuuldud õpetussõnade
järgi, et mootor seisma ja ~kümmekond korda pidurit. Kõik vajutamise korrad oli pidur ühtlaselt jäik. Ei kogunud ega kaotanud asi selle peale rõhku.
Siit nagu järeldaks, et pomm korras. Aga mida see tuluke veel näitab???
Teinekord jääb ta peale pidurdamist veel isegi kuni minutiks vilkuma ja siis kustub ise ära.
...
|
|
|
|
jõmm
klubiliige
Registreerunud 20.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.11.04 16:25
|
|
|
Pidurivedeliku või roolivõimu vedeliku tase.
|
|
|
lorrap
klubiliige
Registreerunud 24.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat Variant 4-motion 1,9TDI-PD
|
postitati 11.11.04 16:28
|
|
|
Vedelikutasemed normis, ning roolivõimu õli sai ka katsutud sõrmega ja oli igati kena ning puhas. Pidurivedeliku olukorra peab homme valges järgi
uurima.
Aga kas asi võib olla näiteks sellest et kui keegi on sisse valanud vale roolivõimu õli?
...
|
|
|
|
Big
huviline
Registreerunud 26.11.03
Asukoht: Tallinn/Harku vald
Kasutaja on eemal
Auto: Audi, Ford, Vaz
|
postitati 11.11.04 16:35
|
|
|
kui sul ees anduritega klotsid, siis tasuks kontrollida neid...vb tahavad vahetust saada?
|
|
|
lorrap
klubiliige
Registreerunud 24.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat Variant 4-motion 1,9TDI-PD
|
postitati 11.11.04 16:43
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Big
kui sul ees anduritega klotsid, siis tasuks kontrollida neid...vb tahavad vahetust saada? |
Ning seda kas klotsid on anduritega või mitte saab teada ainult maha võttes või on ka lihtsamaid nippe?
...
|
|
|
|
Skeldo
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Põhi
Kasutaja on eemal
Auto: Hybrid
|
postitati 11.11.04 16:47
|
|
|
Vaata kas klotside juurde suundub juhe või mitte
|
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 11.11.04 18:29
|
|
|
See tähendab, et pidurisüsteemis pole piisavat rõhku. Põhjuseks võib olla pump, mis ei tekita piisavat rõhku, peasilinder, mis ei hoia piisavat
survet, õhk süsteemis...
Kui su "pommi" e. surveaku on surnud, on sümptomid just sellised, nagu sa kirjeldasid: "Kõik vajutamise korrad oli pidur ühtlaselt
jäik." Kui mootor seisab ja sa saad pidurit veel kasutada (st. piduri pedaal käitub täpselt sama moodi, nagu töötava mootoriga!) ca. 20 korda, on
asi enamvähem OK. Täiesti korras surveaku on siis kui vajutada saab 30 korda. Kui sul on pedaal kohe kõva, on lood päris kehvad. Mul endal oli ka
selline "pomm" kunagi ja ütlen ausalt, et järgmine etapp selle asja halvenemises on päris närvesööv. Nimelt avastad ükskord sõidupealt
järsult ja tugevalt pidurdades, et pedaal on kõva ja pidur ei võta!
Õnneks kestab see ca. sekund või paar...
Peasilindrit saad kontrollida niimoodi, et seisva mootoriga (ja kui "pomm" on juba tühjaks pumbatud) vajutad tugevalt pidurit ja pedaal ei
tohi "läbi vajuda", vaid jääbki kõvaks.
Kui klotsid on kulunud, hakkab kollane tuli põlema, mitte punane...
"RS6 is like a supermodel girlfriend - extremely high maintenance, but now and again, worth every penny."
|
|
|
|
indro
meeskond
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.11.04 18:33
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja lorrap
Aga kas asi võib olla näiteks sellest et kui keegi on sisse valanud vale roolivõimu õli? |
Kui see auto veel minu oma oli, siis ma lasin selle roolivõimu õli ÕIGE vastu välja vahetada. Eelmine omanik oli nimelt mingi punase crapi sinna
rohelise asemele suranud.
Vahetas seda õli Aava ja tema kommentaar oli, et roolivõimupump on tiba nõrk. Sellest tõenäoliselt ka selle tulukese vilkumine ja kui ma ei eksi, siis
tegi ju see pump ka häält ?
Ja kui klotsidest rääkida, siis need polnud anduritega IMO.
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 11.11.04 18:34
|
|
|
Ja " pomm " ei ole mitte just odav detail...
me@läbitud teema
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
Skeldo
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Põhi
Kasutaja on eemal
Auto: Hybrid
|
postitati 11.11.04 19:35
|
|
|
To Kaits: ma tahaks tõesti näha seda masinat mille peale mootori seiskamist saab pidurit veel 30 korda vajutada.
Minumeelest on see number siin teemast teemasse aina kasvanud. Alustuseks oli ta 8 siis 10 seejärel 15 aga nyyd juba koguni 30!!!
Ma ei tea kuda on vanematel audidel aga minu omal näitab ikka punane tuli hüüumärgiga nii pidurivedeliku, nn "pommi" ja KLOTSE.
Mul hetkel sama mure , et tuli põleb..JÄLLE.. Teada värk, käega liigutad klotsi anduri juhet siis kustub ära. Nendel anduri juhtmetel kohe väga
meeldib minna katki seal rattakoopas.
|
|
|
|
Big
huviline
Registreerunud 26.11.03
Asukoht: Tallinn/Harku vald
Kasutaja on eemal
Auto: Audi, Ford, Vaz
|
postitati 11.11.04 19:41
|
|
|
Kui klotsid on kulunud, hakkab kollane tuli põlema, mitte punane...
-87a sigaril ei hakanud mingisugust kollast põlema vaid just see sama hüüumärk ringis ja punane...siin enne ka olnud arutelusid sel teemal ning ikka
tuleb välja et klotsid...hoiatab, et võiks nagu vahetada...eks omanik peaks ise teadma millal viimati vahetas...mis muud kui ratas alt ära ja vaata,
palju klotse alles on.
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 11.11.04 19:47
|
|
|
Skeldole: Usu või ei, aga minu autol saab! Kusjuures on siiski üks hämmastav asi - nimelt on nn. kordade arv aeg-ajalt erinev. Mõnikord 30, mõnikord
13 - kurat sest aru saab, mis seal toimub. Aga mul on plaanis niikuinii pidurisüsteem põhjalikumalt üle kontrollida, ehk selgub midagi.
Edit 13.11.04: Nüüd kontrollitud ja toimib vähemalt 30X. Vaja "pomm" lihtsalt ära laadida - s.t. et mootor peab ikka mingi aja töötama ja
alles siis tuleb test teha. Ei piisa kui mootor ainult korraks käima panna.
Copy/paste S2centralist: "On a car with a healthy 'bomb', and the engine not running, the brake pedal will require more than thirty
pumps to fully discharge the stored brake servo assistance. This results in a 'dead' pedal feel when the servo is empty."
Aga selle hüüumärgi värvi jne. suhtes võin ka eksida - eks neid nn. kompusid ja hoiatussüsteeme ole mitmeid erinevaid...
"RS6 is like a supermodel girlfriend - extremely high maintenance, but now and again, worth every penny."
|
|
|
|
moppel
huviline
Registreerunud 09.10.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupé 2.3 20V -90
|
postitati 12.11.04 16:59
|
|
|
Minu saanil on väga tõenäoliselt ka pomm läbi. Kui auto on seisnud, alguses nädala nüüd piisab mõnest päevast, siis pärast käivitamist veidi aega see
hüüumärk vilgub.
Pedaal kõvaks muutumisest on asi kaugel. Pigem läheb see aina pehmemaks. Käisin lennuväljal kiirendamas ja pärast kolme ringi oli üpris kurja moodi
pehme, jahtudes läks kõvemaks küll, aga...
Peapump oli eelmisel talvel katki. Siis vajus läbi, oli tunda kuidas mansettide vahelt läbi lasi. Praegu läbi ei vaju, on lihtsalt pehmem.Teepeal
pidurdab küll, aga teiste autodega võrreldes see õige asi ei ole.
Peaks vist peapumba mansetid ära vahetama. Kahjuks pole 20V peapumbale remontkomplekti olemas, seega on vaja kõigepealt romulast selline pump osta,
millele mansette saada on. Ühesõnaga igavene jebla nende piduritega.
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 15.11.04 07:08
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Fxz
õhuta korra pidurid ära!!! | See ei mõju.
|
|
|
|
jaup
huviline
Registreerunud 12.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B7 2.0 TFSI aut
|
postitati 15.11.04 07:35
|
|
|
Tere!
Hüüumärgiga märgulamp süttib pidurivedeliku liiga madala taseme,kulunud on eesmised pidurikatted või ABS-seadme tõrke korral. Nii vähemasti kirjutab
audi kasutaja juhendis.
|
|
|
Teder
huviline
Registreerunud 05.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Kia Sportage
|
postitati 15.11.04 10:17
|
|
|
Mul on üks küsimus. Kust kohast see kuradi lamp voolu saab. Kiskusin kõik kaitsmed ja releed välja ja see tuli ikka vilgub. Juhtmed ja pistikud
rattakoopas korras. Uued piduriklotsid kah.
Pidurivedeliku andur ka teine pandud ja ikka vilgub. Autoks audi 100 sigar 1,8 ja mingit piduripommi polegi.
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 15.11.04 15:34
|
|
|
Veel üks kasulik link - käsitletakse täpselt samasugust autot nagu Sinul:
http://20v.org/brakprob.htm
"RS6 is like a supermodel girlfriend - extremely high maintenance, but now and again, worth every penny."
|
|
|
|
Sniper
huviline
Registreerunud 26.09.04
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.11.04 18:40
|
|
|
Krt, täna hakkas minu autol samuti armatuuris punane (!) vilkuma ja pinisema,tegin siis kapoti lahti ja vaatasin esmalt piduri vedeliku taset.Ja mida
ma näen, anduri ujuk lahti tulnud ja ulbib seal piduri vedeliku sees.Huvitav on aga see, et märgu tuli ei vilgu pidevalt vaid mingi aja tagant (~5min
).
Selline küsimus, et kas seda anduri ujukit on võimalik kuidagi tagasi panna või tuleb uus andur soetada?
|
|
|
|
Rain
klubiliige
Registreerunud 05.10.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad ja A6 Allroad
|
postitati 16.11.04 18:56
|
|
|
Huvitav. Mul ka se tuli vahest põlema läheb. Aga mul enne ära ei kustu kui süüde välja ja uuesti sisse. Mul muidugi viga selles pistikus mis klotsist
tuleb ja auto külge läheb. Kas siis need süsteemid erinevalt ehitatud. Või erinevad vead erinevad vilkumised, põlemised sellel tulel.
|
|
|
|