catman
huviline
Registreerunud 23.10.04
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9 TDI '01
|
|
mootori temperatuur
Nimelt tahaks küsida sellist asja, et kui kõrgeks peab mootori temperatuur tõusma. Mul algab skaala 50 kraadist ja kui olen juba 100 kilti ära sõitnud
siis on ta paar kriipsu kõrgemal, ehk umbes 70 kraadi. Kas see temperatuur on normaalne?
Kõige paremad Volkswagenid on AUDID!!!
|
|
|
|
arvoest
huviline
Registreerunud 30.09.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Subaru Impreza WRX
|
|
Temperatuur peaks olema seal 90° kandis .. veidi ülal või allpool.
Karta on, et pead termostaadi ära vahetama.
|
|
|
catman
huviline
Registreerunud 23.10.04
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9 TDI '01
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja arvoest
Temperatuur peaks olema seal 90° kandis .. veidi ülal või allpool.
Karta on, et pead termostaadi ära vahetama. |
Kas madalast mootori temperatuurist võib tingitud olla ka suurem CO sisaldus heitegaasis?
Kõige paremad Volkswagenid on AUDID!!!
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja catman
Kas madalast mootori temperatuurist võib tingitud olla ka suurem CO sisaldus heitegaasis? | Jah, samuti suurem kütusekulu ja talvel
külm salong.
|
|
|
|
Horde
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B8 1,8
|
|
Hei!
Mul maanteel sõites temperatuur ~82-92.
Ka tiba vähe. Kui oluliselt selline temperatuuri vahemik co ja kütuse kulu muudab(võiks mõjutada)?
Linnas olen näinud ~88-95 kuskil. Kas sellise temp puhul ka ikkagi mõte temp- klapp välja vahetada?
Vabandust, et teise inimese algatatud teemat risustan.
Tervitades,
Horde
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
|
linnas võiks ikka kuni selle 90-st järgmise kriipsuni minna(so 100 kraadi siis) siis peaks käivituma ventikas,
ja üsna tõsiselt mõjutab see co sisaldust
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
|
Mul bensukatel oli tavaliselt nõks alla 90 kraadi ja vent läks tööle peale 90 kraadi.
|
|
|
|
viljar
huviline
Registreerunud 28.08.03
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90 2.3 quattro `87
|
|
mina saan temperatuuri 90 peale väga harva. suvel ja linnas ummikutes jokutades. ja vent hakkab üldiselt tööle 70 kraadi juures juba
ainult quattro
|
|
|
|
Horde
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B8 1,8
|
|
Minu masinal hakkab vent tööle ikka kuskil 100 juures :-) Lihtsalt termostaat-klapp on lahja ja avaneb liiga vara.
Mina lolli peaga ostsin esimesest ettejuhtuvast autopoest - eeldan, et mingi B detaili sain. Sõber pakkus, et iga 5 kuskil toimib nii nagu vaja
:-)
Samas kui oluliselt see co muudab? 5 kraadi madalam ja co siis palju kõrgem?
Detsembris on ülevaatus ja kui kuskilt seda co (sobivalt) madalamaks ei kruvi siis tuleb term-klappi vahetama hakata.
Tervitades,
Horde
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
Te ärge muidugi seda, mida termomeeter armatuuris näitab, puhta kullana võtke. Tõmblev ja valetav termomeeter (ja muud kellad ) on ju Audi tüüpviga. Minu oma ka vahel tõuseb ilusti 90°-ni ja siis kukub
jälle ära. Peab vist lahti võtma ja kontakte puhastama.
Ostsin äsja Forsist uue termostaadi. Pakendil oli kirjas, et avaneb 87°C juures.
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja viljar
mina saan temperatuuri 90 peale väga harva. suvel ja linnas ummikutes jokutades. ja vent hakkab üldiselt tööle 70 kraadi juures juba
|
no siis on sul kapitaalselt midagi tuksis...
kui vent juba 70 kraadi juures tööle hakkab, siis ei saagi ju temp kõrgemale minna.
vent peaks ikka ligi 100 kraadi juures tööle hakkama, kuna normaalne töötemperatuur jääb sinna 90 kraadi kanti
|
|
|
|
rafaello
huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Tallinn, Jüri
Kasutaja on eemal
Auto: audi
|
|
mina b4- le ostsin termoka ja oli 91 kraadine.
|
|
|
catman
huviline
Registreerunud 23.10.04
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9 TDI '01
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Black
Te ärge muidugi seda, mida termomeeter armatuuris näitab, puhta kullana võtke. Tõmblev ja valetav termomeeter (ja muud kellad ) on ju Audi tüüpviga. Minu oma ka vahel tõuseb ilusti 90°-ni ja siis kukub
jälle ära. Peab vist lahti võtma ja kontakte puhastama.
Ostsin äsja Forsist uue termostaadi. Pakendil oli kirjas, et avaneb 87°C juures. |
Kuidas siis kindel olla, et termostaat ilusti töötab?
Kõige paremad Volkswagenid on AUDID!!!
|
|
|
|
viljar
huviline
Registreerunud 28.08.03
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90 2.3 quattro `87
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja tonny
Tsitaat: | Esialgne postitaja viljar
mina saan temperatuuri 90 peale väga harva. suvel ja linnas ummikutes jokutades. ja vent hakkab üldiselt tööle 70 kraadi juures juba
|
no siis on sul kapitaalselt midagi tuksis...
kui vent juba 70 kraadi juures tööle hakkab, siis ei saagi ju temp kõrgemale minna.
vent peaks ikka ligi 100 kraadi juures tööle hakkama, kuna normaalne töötemperatuur jääb sinna 90 kraadi kanti |
minule on selgeks tehtud, et ongi termostaat, mis hakkab jahutama 75 kraadi juures. aga point rohkem selles, et 75ni isegi raske temperatuuri saada
ainult quattro
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja catman
Kuidas siis kindel olla, et termostaat ilusti töötab? | Nii, nagu vanakoolimehed teevad - ajad naise köögist välja, paned kausi veega
pliidile keema ja termostaadi sinna sisse. Ise istud kõrval, elavhõbedatermomeeter peos, ootad, et avaneks ja mõõdad. 
|
|
|
|
rass
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Black
Tsitaat: | Esialgne postitaja catman
Kuidas siis kindel olla, et termostaat ilusti töötab? | Nii, nagu vanakoolimehed teevad - ajad naise köögist välja, paned kausi veega
pliidile keema ja termostaadi sinna sisse. Ise istud kõrval, elavhõbedatermomeeter peos, ootad, et avaneks ja mõõdad. |
ettevaatust sellega, ma lasin endal elavhõbrda kraadikaalsi puruks sedasi näppude vahele. niikui otsa sisse panin oli plaks, killud taga ja potipõhi
hõbedat täis 
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
Termomeeter võiks tõesti olla sobiva mõõteskaalaga ja vette võiks ta torgata juba siis, kui see veel jahedamapoolne on. 
|
|
|
|
Aimar
huviline
Registreerunud 21.08.04
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S4
|
|
vb on ka andur läbi mul oli endal nii et seier tõusis 70 ja rohkem ei tõusnud ja siis mingi aeg tõusis normi ja jälle langes. sai ära vahetatud ja
kõik toimib
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
|
oh tillae...tehke omale mingil määralgi auto detailide tööpõhimõte ja otstarve selgeks...
termostaat ei jahuta mitte kottigi...
termostaat on klapp, mis avaneb teatud temperatuuril.
autodel on termostaadi mõte juhtida jahutusvedelik kas väiksele(termostaat kinni) või suurele(termostaat lahti) ringile....väike ring külma mootoriga,
ja termostaadi avanemistemperatuurist ülespoole suurele ringile...
kui jahutusvedelik on väiksel ringil, on termostaadi klapp kinni(ventikas ei tööta), kui suurel ringil, siis lahti(ventikas ikka veel ei tööta), kui
jahutusvedlik saavutab teatud temperatuuri(radika all nurgas oleval termolülitil lülitustemperatuuri) siis hakkab alles ventikas tööle.
on ka kahe temperatuuriga termolüliteid.
nende point seisneb selles, et miski temperatuuri(see madalam mis termolüliti näitudes) siis hakkab ventikas vaikselt keerutama ennas...ja kui
saavutab selle suurema näida, siis hakkab mõnuga uhama 
niiet...selgita välja mis sul töötab, mis mitte.
kõige lollikindlaim variant:
kisud nii termostaadi kui termolüliti välja ja lähed kööki pliidi äärde....
paned poti veega pliidile ja hakkad keetma...
keedad termostaati, ja nagu eespool blacki poolt mainitud ,saad teada kas see avaneb, ja kui avaneb, siis mis temperatuuril...
siis teed sama termolülitiga...võtad ntx tavalise patarei(4,5V) ja samaväärse taskulambi pirnu, ühendad ühe otsa pirni korpusele ntx, teise
termolüliti ühele otsale(jalale), siis ühendad termolüliti vaba otsa(jala) pirni põhjaga, siis keedad vett hoolega ja ootad kuni pirn põlema
läheb....ja kui ei lähe(eeldades termolülitile märgitud temperatuurist suurema temperatuuri olemasolu) siis võid arvestada uue termolüliti
soetamisega.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
Sõna "keeta" ei tuleks siiski mõista nii, et ootad nagu makarone keetes, kuni vesi keema hakkab ja viskad siis oma termostaadid ja andurid
ja muu kola potti. Nii mina kui ka tonny mõtleme siiski vee kuumutamist
vajaliku temperatuurini koos mõõtmist vajava detailiga.
PS. Ise olen aegade jooksul näinud nii pidevalt avatud asendis termostaate kui ka selliseid, mis isegi mulinal keetes ennast ei liiguta. Kes keeta ei
viitsi, võib loomulikult tuima näoga varuosariiulist tutika taadeldud VW-oooo-logoga detaili võtta ja vana sellega asendada. 
|
|
|
|