Lehekülgi: 1 2 3 4 |
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 29.12.11 22:55
|
|
|
Lisatulede kasutamisest.
Üle mõistuse palju on liiklevaid masinaid, mil lisaks lähituledele veel mingid muud tuled pidevalt põlevad. Liiklusseadusest lähtuvalt ei tohi põleda
autol lisaks lähituledele veel mingeid lisatulesid (ma ei räägi praegu halvast nähtavusest). Loodetavasti nüüd lõpuks hakkab ka eesti miilits jõudma
arusaamisele, et sellise rikkumise eest tuleb hakata juhte karistama, vähemalt esimene ajaleheartikkel sel teemal on suudetud produtseerida.
Muidu võibolla veel kuidagi pingutaks ja kannataks vaikides ära, a kui pikka otsa sõita, ja tuleb ntx 5-6 autot järjest vastu milledel kõigil 4 tuld
ees siravad ja nii iga viie minuti tagant, siis viskab lõpuks üle. Praeguseks olen ma lihtsalt hakanud enne häirivate lisatuledega sõitjatega
kohakuti jõudmist täistulesid lülitama, kuid see ei ole ka ju lahendus. Liiklusohtlikuks jääb selline pimestamine nii või naa. Ühe variandina olen
kaalunud ka piisavalt võimsate lisatulede autole paigaldamist, kuid selline asi ei tundu ka normaalne, lisaks ei oleks see ka legaalne (kuigi
vastutulevate pimestamine lisatuledega pole ka ju legaalne) /kauboiühiskond nagu meil on.
Mis teised arvavad?
Kas see ei võiks olla koht kus AC võiks (kõvemat) häält teha ja probleemi teadvustada, et keegi (EM) lõpuks midagi ette võtaks?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
snoooz
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 10.12.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.12.11 22:58
|
|
|
Minu arust lubab uus seadus udutulesid koos lähituledega nüüd kasutada, kuigi need pidid kaugele nägemist just halvendama.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 29.12.11 22:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: snoooz
Minu arust lubab uus seadus udutulesid koos lähituledega nüüd kasutada, kuigi need pidid kaugele nägemist just halvendama. |
Uus LS lubab kasutada udutulesid lähitulede asemel.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
Mustanq
klubiliige
Registreerunud 10.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S7 (C7.5) 4.0TT
|
postitati 29.12.11 23:06
|
|
|
No täistulede näitamine neile ei ole küll mingi lahendus. Ilmselt too ei saaks isegi aru, miks täistulesid näitad. Tekitad ainult suurema
liiklusohtliku olukorra.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 30.12.11 00:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Mustanq
No täistulede näitamine neile ei ole küll mingi lahendus. Ilmselt too ei saaks isegi aru, miks täistulesid näitad. Tekitad ainult suurema
liiklusohtliku olukorra. |
Seda minagi, et see ei ole lahendus, lahenduseks oleks see, kui miilits ükskord hakkaks tööle. Sellele loota on ka suht mõttetu.
Kuidagi tuleb ju ometi märku anda, et midagi on valesti?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 30.12.11 04:08
|
|
|
Lähituled koos all pamperis olevate udutuledega nüüd küll mingit pimestumist ei tekita, kui neid tulesid silmas pidasid. Vähemalt mind pole need küll
häirinud siiani. Udukad aitavad teed veidi laiemalt valgustada ja kui mingil põhjusel ei ole lähituli just kõige paremini näitav, siis sellest on
teinekord veidi halvema nähtavuse korral suur abi. Siinkohal aga võiks sõna võtta pigem nende vastu, kellel tuled nö taevasse on reguleeritud. Need
tegelased ajavad ennastki marru. Mõnel tüübil on pagass räigelt nodi täis. Tagumik vasta maad ja tuled veel kõige kõrgemas astmes, vat siis on mõnus.
Eriti kui säärane tegelane selja taga sõidab ja peeglitesse ja salongi valgust näitab. Vat see on pigem probleem ja on olnud juhuseid kus selle pärast
on isegi segamini aetud, kas vennal on nüüd kaug või lähituli peal, ja on sahmaka kaugtule vilkumist ära saanud. Samas rääkides udukate kasutamisest
päevasõidutulede asemel, siis see situatsioon on tekitanud mitmeid liiklusohtlike olukordi, kui möödasõidul autot liialt hilja tõusu tagant tulemas
märkad, sest udukad on ju allpool.
XZN M16
|
|
|
|
TheRRsr
huviline
Registreerunud 14.02.09
Asukoht: Espoo
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B5 2.6 - 11 l/100km
|
postitati 30.12.11 05:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ultra2005
Lähituled koos all pamperis olevate udutuledega nüüd küll mingit pimestumist ei tekita, kui neid tulesid silmas pidasid. Vähemalt mind pole need küll
häirinud siiani. Udukad aitavad teed veidi laiemalt valgustada ja kui mingil põhjusel ei ole lähituli just kõige paremini näitav, siis sellest on
teinekord veidi halvema nähtavuse korral suur abi. Siinkohal aga võiks sõna võtta pigem nende vastu, kellel tuled nö taevasse on reguleeritud. Need
tegelased ajavad ennastki marru. Mõnel tüübil on pagass räigelt nodi täis. Tagumik vasta maad ja tuled veel kõige kõrgemas astmes, vat siis on mõnus.
Eriti kui säärane tegelane selja taga sõidab ja peeglitesse ja salongi valgust näitab. Vat see on pigem probleem ja on olnud juhuseid kus selle pärast
on isegi segamini aetud, kas vennal on nüüd kaug või lähituli peal, ja on sahmaka kaugtule vilkumist ära saanud. Samas rääkides udukate kasutamisest
päevasõidutulede asemel, siis see situatsioon on tekitanud mitmeid liiklusohtlike olukordi, kui möödasõidul autot liialt hilja tõusu tagant tulemas
märkad, sest udukad on ju allpool. |
Nii lolli juttu pole ammu kuulnud.
Esiteks, mida suurem valgusallikas vastu tulevale autojuhile silma paistab, seda koomale tema pupill tõmbub ja seda vähem valgust silmapõhja jõuab ja
sellega seoses näeb ka halvemini.
Teiseks, udutulega näed sa paremini ainult seda, millele sa otsa sõidad.
Palju see udutuli sul näitab, mingi 10 meetrit auto ette? Nüüd arvesta ümber, mitu meetrit sekundis sa sõidad kiirusel 90 km/h ja tee omad
järeldused.
Ei väsi kordamast, et vihkan selleks mitte ette nähtud ajal udukatega sõitjaid.
|
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 30.12.11 05:36
|
|
|
Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral. Liiklus seaduses pole ära märgitud
kui suur peaks olema sademete hulk, selleks et tuld kasutada või mitte kasutada. Selge ilmaga pole neist nagunii mingit tolku ja ausalt öeldes ei
huvita ennastki, et mingi tarbija veel taga on, mis akut ja genekat koormab. Mõnele on udutuledega sõitminemuidugi stiili küsimus ja seda näed sa
kõige paremini mõnes linnas sees sõites, ntz Tallinnas Aga jätkuvalt
väidan, et see ei ole silmadele eriline probleem, kui need põlevad vaid probleem on valesti reguleeritud põhituledes ning selles, et veosega, ei
arvestata, et nina kisub taevasse. Mina leian selle asja probleemiks olevat, öelge mis tahate.
XZN M16
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 30.12.11 06:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Praeguseks olen ma lihtsalt hakanud enne häirivate lisatuledega sõitjatega kohakuti jõudmist täistulesid lülitama, kuid see ei ole ka ju
lahendus. |
Täistuled tuleb tegelikult isegi juba natuke enne kohakuti jõudmist sisse lülitada, kuna siis nad vastutulijat enam ei häiri ja samas ei teki tema
taha pimedat ala.
Tsitaat: | Algselt postitas: TheRRsr
Teiseks, udutulega näed sa paremini ainult seda, millele sa otsa sõidad.
Palju see udutuli sul näitab, mingi 10 meetrit auto ette? Nüüd arvesta ümber, mitu meetrit sekundis sa sõidad kiirusel 90 km/h ja tee omad
järeldused. |
Olulisem isegi on tegelikult teeäärte valgustamine. Korralikud ja puhtad udukad on selle juures abiks küll. Eriti nirude lähitulede korral (tüüpiline
puhastamata luupide, vanade pirnidega ja releedeta C4 A6, eriti vihmamärja maantee peal) Kui ka metslooma nähes enam pidurdada ei jõua, on siiski
rohkem aega veel möödapõike suuna üle otsustada.
|
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 30.12.11 08:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Tsitaat: | Algselt postitas: TheRRsr
Teiseks, udutulega näed sa paremini ainult seda, millele sa otsa sõidad.
Palju see udutuli sul näitab, mingi 10 meetrit auto ette? Nüüd arvesta ümber, mitu meetrit sekundis sa sõidad kiirusel 90 km/h ja tee omad
järeldused. |
Olulisem isegi on tegelikult teeäärte valgustamine. Korralikud ja puhtad udukad on selle juures abiks küll. Eriti nirude lähitulede korral (tüüpiline
puhastamata luupide, vanade pirnidega ja releedeta C4 A6, eriti vihmamärja maantee peal) Kui ka metslooma nähes enam pidurdada ei jõua, on siiski
rohkem aega veel möödapõike suuna üle otsustada. |
Seda ma silmas pidasingi ja olen härra Blackiga täiesti nõus. Samas ei pidanud ma silmas seda kui keegi oma Länkariga vastu sõidab/känguru raudade
küljes olevad suured Hella udukad vastu säramas. Udukal ja udukal on siiski vahe sees ja luuptuli stanges on hoopis midagi muud. Teeääre valgustamine
nii looma kui ilma helkurita tee servas liikuva inimese puhul on oluline. Samas niru nähtavuse korral on neist suur abi kurvi suuna aimamisel kui
vastu tuleb liiga palju sõidukeid, nii et kaug tuld kasutada ei saa.
XZN M16
|
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 30.12.11 08:20
|
|
|
See kaugtulede sisselülitamine enne kohakuti jõudmist on täielik BS. Kas keegi sellise käitumise pooldajatest ka korralikumat valgusparki omavalt
rekkalt sellist käitumist soovib? Usun, et mitte, esimesest korrast peaks piisav olema.
Ainult udukaga päeval sõites ei pimesta ma kedagi, isegi kui seda sooviks.
Lähikas+udukas muidugi ainult eriti sita suusailmaga, päeval on see algaja juhi tunnuseks(kes ei tea, kuidas autos olevaid nuppe-kange kasutada - ma
täitsa saan aru, et ise nad arvavad, et on ässad). Paljud 'mondeoinimesed' sõidavad muidugi rõõmsalt kogu tulepargi särades olenemata olukorrast,
see tuleneb neil auto ja juhi(keskpärane auto ja juht) eripärast ja nendele ma üritan kogu hingest andeks anda. Olen ise kah sierrast alustanud
tänan tähelepanu eest,
veekaheksa
PLUS TDI Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 30.12.11 08:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: veekaheksa
See kaugtulede sisselülitamine enne kohakuti jõudmist on täielik BS. Kas keegi sellise käitumise pooldajatest ka korralikumat valgusparki omavalt
rekkalt sellist käitumist soovib? Usun, et mitte, esimesest korrast peaks piisav olema. |
Ei häiri, kuna otse vastutuleva auto tuledesse ei vaata ma kunagi ja nii lähedale jõudes läheb kaugtulede (seda enam katusel olevate lisapro˛ede) vihk
juba kenasti vastutulijast mööda, mitte talle silma. Pealegi tuleks maanteekiiruse juures lülitamist ennast veelgi varem teostama hakata, kuna ka
sõrmede liikuma hakkamisest tulede süttimiseni kulub aega ja kümneid meetreid. Tüüpiline sõitja alustab lülitamist alles möödumisehetkel ja sõidab
reaalselt tükk aega suht pimesi.
Tsitaat: | Algselt postitas: veekaheksa
Ainult udukaga päeval sõites ei pimesta ma kedagi, isegi kui seda sooviks. |
Samas, nagu juba eespool mainitud, on nad oma traditsioonilises madalas asukohas lähi- või päevatuledest halvemini märgatavad. Just nimelt maanteel
künka tagant kerkides või ka linnas kellelgi sabas sõites. Selliste samas laternas asuvate udukate puhul, nagu C4 A6 või B5 A4 prefacelift Bosch'i
tuled, ei saa vastutulija loomulikult arugi, mis seal täpselt põleb...
|
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 30.12.11 08:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: veekaheksa
See kaugtulede sisselülitamine enne kohakuti jõudmist on täielik BS. Kas keegi sellise käitumise pooldajatest ka korralikumat valgusparki omavalt
rekkalt sellist käitumist soovib? Usun, et mitte, esimesest korrast peaks piisav olema.
tänan tähelepanu eest,
veekaheksa |
Vat siinkohal olen ma Härra Veekaheksaga ühte meelt. Kui ma autokoolis käisin ja õpetaja mind õpetas, et enne masinaga kohakuti jõudmist võib juba
kaugtuledele ümber lülitada ja kui ma sellest mõnele oma sõbrast roolikeerajale rääkisin, siis küsiti mult et ega sa seal koolis millestki valesti aru
pole saanud ja leiti, et see on absurd. Ja mingist hetkest saigi seda asja päris palju nauditud. Veidi ennem auto möödumist tõmbas vastutulev auto
täistuled peale. Kuradi mõnus oli olla. Paistis, et see mood oli vahepeal Tallinn/Tartu mnt-l ja kindlasti ka mujal päris popp aga nüüd pole enam
eriti asja täheldanud. Mina ütleks et pimestab küll ja mis vahet seal enam on, kas ma lülitan ümber pool sekund varem või hiljem. Samas selle
põhjustab kindlasti ka see, et ei hinnata täpselt seda maad, millal võiks tuled ümber lülitada. Igaüks teeb seda oma tunde järgi ja paljudel juhtudel
see tunne lihtsalt on vale
XZN M16
|
|
|
|
MatuAudi
huviline
Registreerunud 07.08.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio, A4 B8 S-line
|
postitati 30.12.11 08:49
|
|
|
Need kes kiirustavad oma kaugtuledele lülitamist on küll vahel liiga kiired. Sel aastal mitu korda saanud pimestatud, kuna kaugtuled on liiga vara
sisse lülitatud, pole veel kohakuti isegi jõudnud.
Samuti mu tüdrukule õpetati lõppastme koolitusel, et täistulede väljalülitamisel arvesta enda järgi. Et kui vastutulija vilgutab, siis jää endale
kindlaks, ning lülita välja siis, kui sina arvad, et see 200m või 300m käes on. Aga miks muidu vastutulija vilgutab? Järelikult sa pimestad teda.
Defu - Matu
|
|
|
|
jokerAudi
huviline
Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 2018
|
postitati 30.12.11 08:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Praeguseks olen ma lihtsalt hakanud enne häirivate lisatuledega sõitjatega kohakuti jõudmist täistulesid lülitama, kuid see ei ole ka ju
lahendus. |
Täistuled tuleb tegelikult isegi juba natuke enne kohakuti jõudmist sisse lülitada, kuna siis nad vastutulijat enam ei häiri ja samas ei teki tema
taha pimedat ala.
Tsitaat: | Algselt postitas: TheRRsr
Teiseks, udutulega näed sa paremini ainult seda, millele sa otsa sõidad.
Palju see udutuli sul näitab, mingi 10 meetrit auto ette? Nüüd arvesta ümber, mitu meetrit sekundis sa sõidad kiirusel 90 km/h ja tee omad
järeldused. |
Olulisem isegi on tegelikult teeäärte valgustamine. Korralikud ja puhtad udukad on selle juures abiks küll. Eriti nirude lähitulede korral (tüüpiline
puhastamata luupide, vanade pirnidega ja releedeta C4 A6, eriti vihmamärja maantee peal) Kui ka metslooma nähes enam pidurdada ei jõua, on siiski
rohkem aega veel möödapõike suuna üle otsustada. |
Blackiga nõus (eriti selle C4 A6 tulede osas ) - ise kasutan samamoodi
pimedal ajal Coupel lisaks lähituledele ka põrkerauas olevaid udukaid. Miks? Sest need väikesed tuled valgustavad teeääri vägagi hästi ning on päris
suur vahe, kas udukad põlevad või ei. Samas on nad nii madalal, et vastutulijaid ei pimesta. Ilmselt ei pimestaks nad ka siis, kui oleks kõrgemal,
kuna on suht pisikesed.
Üldiselt alustada tuleks ikkagi tulede reguleerimisest, sest korralikult regullitud lähituli ei pimesta üldjuhul üldse, kui just ise silmad punnis
tuledesse ei vahi vastutulevale autole. Päevasel ajal sõidan ise sedasi, et põlevad parktuled ja udukad põrkerauas. Kasutan neid ühesõnaga
päevasõidutuledena ning politsei pole siiani teist nägu selle peale teinud. Ilmselt ei ole selleks lihtsalt alust.
Tulede ümberlülitamise kohalt- ise praktiseerin samuti seda, et lülitan lähituledelt kaugtuledele ümber napilt enne autode kohakuti jõudmist, siis ei
teki seda pimedat ala teise auto taga.
Mis veel tulede kasutamisse puutub, siis eriti "vahvad" tegelased on need autojuhid, kes päevasel ajal, täiesti selge ilmaga sõidavad linnas
täistuledega. Kui vilgutad, siis vaadatakse, et no mida sa loll vilgutad nüüd?
Keegi kuskil kunagi mainis, et need, kes sõidavad udukatega päeval nagu mina (all on udukad ja üleval parktuled), ajavad närvi, kuna enne tõusu ei näe
möödasõitu tehes, kas tuleb vastu v ei. Selle kohta ütleks, et take a chillpill ja ära tee enne tõusu möödasõitu lihtsalt See on igal juhul suht totakas koht, kus möödasõitu teha.
Igatahes, tänan tähelepanu eest ja ilusat vana-aasta lõppu kõigile! Ärge siis tuledega pimestage üksteist
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 30.12.11 08:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Defenderyke
Need kes kiirustavad oma kaugtuledele lülitamist on küll vahel liiga kiired. Sel aastal mitu korda saanud pimestatud, kuna kaugtuled on liiga vara
sisse lülitatud, pole veel kohakuti isegi jõudnud.
Samuti mu tüdrukule õpetati lõppastme koolitusel, et täistulede väljalülitamisel arvesta enda järgi. Et kui vastutulija vilgutab, siis jää endale
kindlaks, ning lülita välja siis, kui sina arvad, et see 200m või 300m käes on. Aga miks muidu vastutulija vilgutab? Järelikult sa pimestad teda.
|
Enamasti ei pimestagi tegelikult, kuid tal on asjast oma nägemus - tuled tuleb alla vahetada kohe, kui 5 km pika sirge lõpus vastutulijat märkad ja
kui see vastutulija siis ülbelt ja egoistlikult täistuledega edasi sõidab, tuleb teda ju õpetada!
Nõus sellega, et lähtuda tuleb ikkagi enda kogemustest ja sisetundest. Mina ei oska ka öelda neid meetreid, kui palju enne kohakuti jõudmist ma tuled
ära vahetan, teen seda täpselt siis, kui näen vastutulijast mööda vaadates, et mu tuled võiks juba tema seljataguse valgeks lüüa.
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 30.12.11 09:01
|
|
|
Tulede ümberlülituse ajast ja kaugusest on kasu igaljuhul.
Kuna jutt lisatuledest siis , ok, pöikan korra siiski pöhituledele.
Paljud nt. lähevad kaugtuledelt way kaugel juba lähituledele ... milleks küll, arvatavasti hirmust, et pimestatakse.
Just hiljuti päästis suuremast önnetusest olukord, kus viivitasin täistuledest pooltuledele lülitusega ... teinuks seda varem, saaksin oma teemas
kirjutada pötra puksinud masinast, vastutulija lülitas aga koheselt pooltuledele, kui kurvi/metsatuka tagant nina välja pistsin ja vahemaa vöis olla
visuaalselt kilomeetri jagu .. vihmaga suht nadi täpsemat märkida.
Kasutan samuti lähitulesid koos udutuledega, sest udutuled valgustavad teeäärt, valgustusvihk ette pole lähituledega vörreldav, kuid see 10-15
meetrit, mida suudab teepeenrale kuvada on abi igaljuhul.
Reguleerimata tuled on omaette teema ja olukord ning isegi igasugu Trafic, Master ja Boxer kaubikud suudavad oma tuledega aegajalt sähvatusi luua.
Tuled asuvad körgemal ja kui endi (söiduauto) isteasend vastu maad, siis tahes tahtmata tekib olukord.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 30.12.11 09:05
|
|
|
Soomest ja Taanist on üle võetud nõuded, et juht peab viima kaugtuledelt lähituledele üleminekul sõidukiiruse vastavusse uue nähtavusulatusega ja juht
peab vähendama kiiruse selliseks, mis võimaldaks vältida teist liiklejat kahjustavat vee, pori, kruusa vms ülespaiskamist ning liikleja ja teega
piirneva elamuala tolmutamist. Kaugtuledelt ümberlülitamisel ei valgusta tuled piisavalt kaugele, et jätkata sõitu samal kiirusel kui täistuledega.
Nii on see ka meie liiklus seaduses ette nähtud nüüdsest. Kui mu mälu mind ei peta siis vanas liiklus seaduses oli sellesse punkti veel märgitud, et
vajadusel vähendada kiirust kuni 70/Km/h-ni tunnis. Ohutuse seisukohast võttes saan ma sellest punktist mingil moel isegi aru aga kui kõik hakkaksid
võimlema maanteel 90/70/90 (see oli nüüd äärmusest äärmusesse küll) siis kujutan ette kuivõrd närviliseks ja ohtlikuks see liiklus muutuks. Ise
armastan sõita enamalt jaolt püsikaga sest kütusekulu on oluliselt väiksem siis ja sujuvus on sellisel juhul teretulnud nähtus
Lisaks veel ühe teema seoses kaugtulede kasutamisega mitmerealisel teel (Tln/Trt-mnt, Peterburi mnt) Liiklus seadus lubab kasutada sellistel teedel
kaugtulesid (kui muidugi sellega ei häirita ees sõitvat juhti), sest see ei pimesta juhti kui sõiduradade vahe on nii suur. Siinkohal aga julgeksin
vastupidist väita ja mõni kes nii on vastu tulnud, sellele vilgutatakse kenasti et tõmba oma tuled maha. Mina pole viitsinud seda teha sest see häirib
vähem aga veidi ikka
Ja veel püstitaks siinkohal kohe ka küsimuse, kas keegi klubikaaslastest on kasutanud/omab proffessionaalseid öösõidu prille. Nnendest on räägitud
palju aga pole kunagi ise kokku puutunud ega tea ka kuivõrd head nad on. Pidavat teised pimedas nähtavuse veidi heledamaks muutma, samal ajal
vähendades silmade väsimist vastutulevate autode tulede tõttu. Kui kellegil on kokkupuudet siis andke siia foorumiteemasse kah mõni asjalik viide.
XZN M16
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 30.12.11 09:29
|
|
|
Võiks ju öelda, et sõitke nii, et arvestate igal hetkel ka teistega, kuid isegi sel juhul ei suudaks me absoluutselt igaühe meele järgi olla.
Erinevatel autodel on erinevad tuled (valgusviljakuse erinevus võib olla mitmekordne - paneme näiteks skaala ühte otsa halogeenieelsete hõõglampidega
sigulli või mosse ja teise heade xenon-projektoritega moodsa auto), erinevad juhid nii füsioloogiliselt, mõtlemiselt kui ka kogemustelt.
Muide, mina arvestan tulede ümber lülitamisel isegi seda, kas ma olen parajasti vasak- või parempoolses kurvis. Esimesel juhul tekib mul oht
vastutulijat pimestada palju hiljem, kuna minu tuled näitavad temast lihtsalt mööda. Tema tuled aga hakkavad mind juba varem pimestama. Seega on
optimaalne, et ma ei vaheta tulesid alla vastutulijaga samaaegselt. Mõni aga võtab sedagi kui ebaviisakust ja kukub vilgutama või siis vastupidises
olukorras vahetab solidaarsusest tuled enneaegselt.
|
|
|
|
jokerAudi
huviline
Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 2018
|
postitati 30.12.11 09:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ultra2005
Soomest ja Taanist on üle võetud nõuded, et juht peab viima kaugtuledelt lähituledele üleminekul sõidukiiruse vastavusse uue nähtavusulatusega ja juht
peab vähendama kiiruse selliseks, mis võimaldaks vältida teist liiklejat kahjustavat vee, pori, kruusa vms ülespaiskamist ning liikleja ja teega
piirneva elamuala tolmutamist. Kaugtuledelt ümberlülitamisel ei valgusta tuled piisavalt kaugele, et jätkata sõitu samal kiirusel kui täistuledega.
Nii on see ka meie liiklus seaduses ette nähtud nüüdsest. Kui mu mälu mind ei peta siis vanas liiklus seaduses oli sellesse punkti veel märgitud, et
vajadusel vähendada kiirust kuni 70/Km/h-ni tunnis. Ohutuse seisukohast võttes saan ma sellest punktist mingil moel isegi aru aga kui kõik hakkaksid
võimlema maanteel 90/70/90 (see oli nüüd äärmusest äärmusesse küll) siis kujutan ette kuivõrd närviliseks ja ohtlikuks see liiklus muutuks. Ise
armastan sõita enamalt jaolt püsikaga sest kütusekulu on oluliselt väiksem siis ja sujuvus on sellisel juhul teretulnud nähtus
Lisaks veel ühe teema seoses kaugtulede kasutamisega mitmerealisel teel (Tln/Trt-mnt, Peterburi mnt) Liiklus seadus lubab kasutada sellistel teedel
kaugtulesid (kui muidugi sellega ei häirita ees sõitvat juhti), sest see ei pimesta juhti kui sõiduradade vahe on nii suur. Siinkohal aga julgeksin
vastupidist väita ja mõni kes nii on vastu tulnud, sellele vilgutatakse kenasti et tõmba oma tuled maha. Mina pole viitsinud seda teha sest see häirib
vähem aga veidi ikka
Ja veel püstitaks siinkohal kohe ka küsimuse, kas keegi klubikaaslastest on kasutanud/omab proffessionaalseid öösõidu prille. Nnendest on räägitud
palju aga pole kunagi ise kokku puutunud ega tea ka kuivõrd head nad on. Pidavat teised pimedas nähtavuse veidi heledamaks muutma, samal ajal
vähendades silmade väsimist vastutulevate autode tulede tõttu. Kui kellegil on kokkupuudet siis andke siia foorumiteemasse kah mõni asjalik viide.
|
See neljarealistel teedel sõitmise teema on jah tuttav. Kusjuures jube vähe on neid inimesi, kes tuled ümber lülitavad sellisel teel sõites. Näiteks
Tallinn-Narva maanteel Kohtla-Järve ja Jõhvi vahel, kus on uus neljarealine tee, ei sega täistuledega vastutulijad, kuna piirded on vahel, mis katavad
üldjuhul tuled ära (va rekkade pro˛ed, aga need üldiselt vahetavad enne tuled ära, kui keegi vastu tuleb). Küll aga näiteks peale Viitnat Tallinna
poole sõites suht häirivad ikkagi need kaugemalt vastutulijad oma täistuledega. Ise, kui sõidan seal välimises reas, sõidan lähituledega, sisemises
reas sõidan täistuledega. Kas sellest kasu on, aga harjumus on nagu sees. Samas, sealgi ilmselt mängib taas rolli tulede reguleeritus.
Mis puutub ööprillidesse, siis ise neid ei kasuta (kuna kasutan tavalisi prille ka, siis on suht keeruline kahe paari prillidega korraga sõita ). Küll aga õemees proovis neid mõni aeg tagasi, kuid tema sõnul midagi eriti
ei muutunud. Vahe pidi olema vaevumärgatav.
|
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 30.12.11 09:37
|
|
|
Muide huvitavat lugemist, kellel igav on, leiab siit ---[ http://www.mnt.ee/public/LiiklusJaFyysika.pdf ]--- Seletatakse paljud asjad kenasti füüsikapõhiselt lahti. Kuigi seal on
mõningaid asju millel minu silmis tekkib väikseid lahkarvamusi on siiski 99% asjadega nõus. Huvitavat pühade eelset lugemist.
XZN M16
|
|
|
|
Raika42
klubiliige
Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q
|
postitati 30.12.11 09:50
|
|
|
Isiklikult olen ka selle ennem vastutulijaga kohakuti jõudmist tulede ümberlülitamise vastu. Kui seda teha õigel ajal, siis ei häiri, aga 90%
juhtidest lülitavad tuled sisse ikkagi liiga vara- kena sahmaka silme vahele. Siis ei ole enam vahet kas on sul sees lähituled või kaugtuled, hetk on
ikka pilt ees udune ja ei näe si**agi mis ees toimub.
Pigem võiks ikkagi keskenduda tulede reguleerimisele kõigepealt, sest ise sõidan enamus ajast pimedas, seda suht tihti ja pikad otsad. Silma on
jäänud, et iga teine auto mis vastu tuleb valgustab ühe laternaga puulatvasid ja vastutulija nägu. Nii ei ole ju enam kasu, kas põlevad täis- või
lähituled, tee ikka pime.
IMHO õieti reguleeritud lähituled näitavad paremini kui valesti reguleeritud kaugtuled!
Eriti närvi ajavad need värdjad, kelle ees üks lähituli on läbi põlenud, ja siis arvavad, et nüüd võib kogu aeg kaugtuledega sõita.
Selline väär tuledekasutus suudab silmad ikka päris korralikult 300 km pika otsa jooksul ära väsitada.
Eriti debiilne on see eelmainitud autokooli jutt, et tuled vahetada enda järgi, mitte siis kui keegi vilgutab. Mitu korda juhtunud, kus vastutuleva
auto tuled näitavad nii üles, et pika sirge peal hakkab juba 2km pealt häirima. Kas sel juhul peab vastutulija 2km pimesi sõitma sellepärast, et ühel
lollil on tuled tähti valgustama pandud? Isiklikult arvan, et ei ja kui täistulede vilgutamist korduvalt ignoreeritakse, on mul varuks stange sees
lisa kaugtuled, mis võtavad vajadusel , nii kilomeetri pealt, kõige pohhuistlikuma rekkamehe ka prozektoreid välja lülitama
|
|
|
Hannespoiss
huviline
Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.
|
postitati 30.12.11 10:13
|
|
|
Mind need udukate või muude lisatuledega mehed küll ei sega. Sel ajal jälgin parem hoolega paremat teeserva ning vaid silmanurgast aeg-ajalt tsekkan
vasakule ja vastutuleva auto asukohta telgjoone suhtes. Kaugtuledega vilgutan siis, kui isegi paremat serva ei näe - mõned korrad on juhtunud. Siis
tegu alati olnud sisseunustatud kaugtuledega. Võibolla on mu taluvus liiga suur - olen näinud palju autosid millel vasak kõrgemale regullitud kui
peaks - aga nii nad ikka ei pimesta, et mina sõita ei näeks. Kui vaja siis võtan ise hoogu ka maha - pole vaja "pimedat" panna.
Asi mis mind häirib, on tulede liiga varane ümberlülitus - just kaugtuledelt lähituledele. Reeglina ma kauem kaugtulesid peal ei hoia kui vastutulev.
Ja suht paljud vahetavad alla väga vara. Siis tekib mõnus must ala vahele kus võib jumalteab mis olla.
Hannes
Parem surra seistes kui elada põlvili
|
|
|
|
a6audi
huviline
Registreerunud 13.08.06
Asukoht: Valga-Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1995a 2,5TDI 103kw
|
postitati 30.12.11 10:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: TheRRsr
Nii lolli juttu pole ammu kuulnud.
Esiteks, mida suurem valgusallikas vastu tulevale autojuhile silma paistab, seda koomale tema pupill tõmbub ja seda vähem valgust silmapõhja jõuab ja
sellega seoses näeb ka halvemini.
Teiseks, udutulega näed sa paremini ainult seda, millele sa otsa sõidad.
Palju see udutuli sul näitab, mingi 10 meetrit auto ette? Nüüd arvesta ümber, mitu meetrit sekundis sa sõidad kiirusel 90 km/h ja tee omad
järeldused.
Ei väsi kordamast, et vihkan selleks mitte ette nähtud ajal udukatega sõitjaid. |
Kui udutuled näitavad 10 meetrit, siis kuidas saavad need siis veel silmi häirida? Kui seda ei häiri lähituled siis ei saa ammugi häirida udutuled,
mis pigem tee ääri näitavad. Ja nendest vingujatest, keda kõik tuled häirivad pole ma kunagi aru saanu. Tuleb endalgi vastu igasuguseid masinad,
millel isegi udutuled mõned sinised xenonid aga ei häiri mitte. Sõitmisel ei ole mõtet sinna tuledesse vaadata ja mis kõige tähtsam, esiklaas peab
olema seest ja väljas väga puhas, see ongi põhi viga, miks häirib. Muidugi ka head kojamehed. Omal on klaasil pead vahad ja värgid ning ei pimesta,
samas kui sõidan tööautoga, millel on klaasid mustad siis tõesti, isegi linnas tavalised lähituled pimestavad, rääkimata muust. Samas nõustun
täielikult Ultra ja Blacki väidetega.
Samas, vaadake kuidas näiteks mõnes riigis on rekkad 1000 tulega varustatud, mõned on on tõelised jõulupuud aga eestlasi häirib mingi väike udutuli?
Võtame või Soome, xenonid on täiesti legaalsed, ei ohusta ega häiri põtrade silmi aga eestlaste silmad on see eest väga õrnakesed
Ainult rahu
|
|
|
arsi
huviline
Registreerunud 09.02.06
Asukoht: Lasila/ Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi v8 3,6 aut.91, Audi V8 3,6 aut 89, Opel vectra B 1,8 Kia ceed gt line 2016. Subaru legacy
|
postitati 30.12.11 10:18
|
|
|
Hannespoiss, aga mis siis juhtub kui autosid vastu ei tulegi pikka aega ....siis on ju Sinu auto tulede ees päis palju valgustamata ala ja seal võivad
olla igasugused ohud . Kas jätad siis selleks ajaks auto teeäärde seisma ja ootad vasutulevat autot ?
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 4 |
|