Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Juhtrõhuregulaatori kontroll (Vastuseid: 8 | Vaatamisi: 1455)
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 19.08.04 11:33 Tsiteeri
Juhtrõhuregulaatori kontroll



Tegu siis vana K-jetronic pritsega ja tarvis teada mismoodi see asi täpselt töötama peab. Loogiline oleks, et vastavalt mootori temperatuuri muutumisele peaks ka sealse bimetallelemendi peal olevale mähisele peale tulev pinge muutuma. Hakkasin siis asja uurima- nii kui starterit anda tuleb sinna 12V peale sõltumata temperatuurist ja oh üllatust elektriskeemi kaedes selgus, et see asi ongi ühendatud bensiinipumbaga ühte ahelasse, st kui bensupumbal on vool peal siis seal ka. Mismoodi tehakse sellisel juhul külmal mootoril segu rikkamaks? Siiamaani arvasin, et just seesama mähis koos mingi temp. anduriga täidab seda funktsiooni. Probleem on selles, et külmalt on segu liiga lahja.


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
doktorms
huviline

Avatar


Registreerunud 30.07.03
Asukoht: Valga
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 1.8 (1987 a.)

postitati 19.08.04 13:42 Tsiteeri


Bimetallplaadi ümber olev mähis peabki olema bensiinipumbaga paralleelne. Kui mootor külm, siis juhtrõhuregulaatoris olev membraan on vedru abil avatud, nii väheneb rõhk sööturi peal ja seega muutub segu rikkamaks. Mootori käivitades tuleb mähisele 12V ja bimetall hakkab painduma, pannes kinni nii seal oleva klapi (bensiini tagasivoolu), juhtrõhk suureneb, segu lahjeneb.


Jõud köidab alati madalate moraalsete omadustega inimesi. (A. Einstein)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 19.08.04 13:55 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja doktorms
Bimetallplaadi ümber olev mähis peabki olema bensiinipumbaga paralleelne. Kui mootor külm, siis juhtrõhuregulaatoris olev membraan on vedru abil avatud, nii väheneb rõhk sööturi peal ja seega muutub segu rikkamaks. Mootori käivitades tuleb mähisele 12V ja bimetall hakkab painduma, pannes kinni nii seal oleva klapi (bensiini tagasivoolu), juhtrõhk suureneb, segu lahjeneb.

See on jah niimoodi, kuid soojeneb see mähis ju käivitades samamoodi nii soojal kui külmal mootoril. 12V tuleb sõltumata temperatuurist bensiinipumba töötades kogu aeg peale. Mis asi siis ikkagi külma mootori korral segu rikkamaks teeb?


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
doktorms
huviline

Avatar


Registreerunud 30.07.03
Asukoht: Valga
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 1.8 (1987 a.)

postitati 19.08.04 13:58 Tsiteeri


Ega see bimetall nüüd silmapilguga ära ei paindu. Tasapisi, koos mootori soojenemisega.


Jõud köidab alati madalate moraalsete omadustega inimesi. (A. Einstein)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 19.08.04 14:30 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja doktorms
Ega see bimetall nüüd silmapilguga ära ei paindu. Tasapisi, koos mootori soojenemisega.

Kui ta vaid külmal mootoril toimiks siis oleks asi ju selge.
Just selles küsimus ongi. Miks peaks soojal mootoril segu samamoodi rikkamaks tegema kui külmalgi? Järelikult täidab see mähis seal mingit muud ülesannet? Vot sellest ma aru ei saagi miks see süsteem nii külmal kui ka soojal mootoril ühtemoodi töötab. Ning mismoodi siis ikkagi peaks külmal mootoril segu rikkamaks saama kui soojal?


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
villu157
huviline

Avatar


Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG

postitati 19.08.04 17:10 Tsiteeri


Seda tean ka mina et sinna peab pidevalt toide tulema. Äkki on sul hoopis sooja mootoriga kunagi mingi jama olnud ja segu on keeratud nii öelda õigeks. Ja nüüd jääb külma mootoriga vajaka.:)

Palju su autol üldse CO on, oled mõõtmas käinud ja palju tehase andmed näitavad. Mul oli sama jama, et külmast peast tühjad kohad sees ja ei läinud hästi käima. Keerasin segu rikkamaks ja enam seda muret ei ole. Nüüd aga on hoopis soojast peas natuke liiga rikas. Ilmselt on see sama juht rõhu regulaator peetis, kuna soojast peast peab hästi pikalt ka käiama, enne kui käima läheb.:(


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 19.08.04 21:05 Tsiteeri


Juhtrõhuregulaator on peetis kindlasti, kuid jubedalt tahaks teada mismoodi see süsteem ikkagi töötama peab. See juhtrõhuregulaator on kinnitatud ploki külge, oluline on siis ilmselt hoopis mootori soojuse ülekandumine JRR korpusele ja sealt edasi bimetallplaadile? Milleks see mähis seal bimetalli peal siis üldse on? Oskab keegi seletada?

Kusjuures osadel skeemidel on millegipärast hoopis juhtrõhuregulaatori mähis ja tühikäigu stabiliseerimissüsteemi klapp paralleelselt ühendatud? Nii ei tohiks see ju mingil juhul olla?


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
villu157
huviline

Avatar


Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG

postitati 20.08.04 06:26 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja ferdinand
Kusjuures osadel skeemidel on millegipärast hoopis juhtrõhuregulaatori mähis ja tühikäigu stabiliseerimissüsteemi klapp paralleelselt ühendatud? Nii ei tohiks see ju mingil juhul olla?


Sellistel sissepritse süsteemidel kus on need kaks asja ühendatud ühte ahelasse, pole mitte tühi käigu stabilisaator vaid hoopis lisa õhu klapp. Milles on ka jällegi mähis (kütte keha) mis soendab mingit bi-metal vedru. Ja see oma korda sulgeb õhu peale voolu. Seda oli selleks vaja et külma mootoriga tõuseks pöörded kõrgemale. Sellist süsteemi kasutati vanematel K-Jetronic pritsungites. Uuematel on tühi käigu stabilisaator mis hoiab mootori pöörded nii külma kui sooja mootoriga ühe sugused. Ja seda juhib oma ette juht plokk, mis asub armaturi all. Aga juht rõhu regulaatoris see mähis on selleks, et kiirendada seda soenemist, kuna auto mootor ja JRR korpus soenevad ise liiga aeglaselt. :):cool:

See on kõigest minu arvamus sellest asjast.:P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 20.08.04 09:38 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja villu157
Tsitaat:
Esialgne postitaja ferdinand
Kusjuures osadel skeemidel on millegipärast hoopis juhtrõhuregulaatori mähis ja tühikäigu stabiliseerimissüsteemi klapp paralleelselt ühendatud? Nii ei tohiks see ju mingil juhul olla?


Sellistel sissepritse süsteemidel kus on need kaks asja ühendatud ühte ahelasse, pole mitte tühi käigu stabilisaator vaid hoopis lisa õhu klapp. Milles on ka jällegi mähis (kütte keha) mis soendab mingit bi-metal vedru. Ja see oma korda sulgeb õhu peale voolu. Seda oli selleks vaja et külma mootoriga tõuseks pöörded kõrgemale. Sellist süsteemi kasutati vanematel K-Jetronic pritsungites. Uuematel on tühi käigu stabilisaator mis hoiab mootori pöörded nii külma kui sooja mootoriga ühe sugused. Ja seda juhib oma ette juht plokk, mis asub armaturi all. Aga juht rõhu regulaatoris see mähis on selleks, et kiirendada seda soenemist, kuna auto mootor ja JRR korpus soenevad ise liiga aeglaselt. :):cool:

See on kõigest minu arvamus sellest asjast.:P

Tänud siis. Loogiliselt võttes ta nii siis ongi, millegipärast arvasin, et segu koostist erinevatel temperatuuridel määrab see mähis. Tegelikult on päris raske niimoodi iseõppimise teel neid asju avastada, kuid midagi üle ei jää, tegelasi kes neid süsteeme tõesti ka tunnevad on oi kui vähe.


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 57.7% - SQL: 42.3%]