Audi 90 Quattro kohta oskan ma põhiliselt ainult head rääkida. Mul oli kolm aastat 1989. aasta 2,3 l 98 kW NG mootoriga selline. Ainuke viga oli see,
et esisild oli nõrk. Võimalik, et see oli minu auto eripära, kuid kaks korda aastas tuli vahetada õõtshoovapukse, muid jublakaid vahetasin vähem.
Veidike olenes ka sellest kust jupid ostsin. Ma ei mäleta, et varuosade leidmine väga keeruline oleks olnud.
Kolme aasta jooksul sõitsin kuskil nelikümmend tuhat kilomeetrit. Lisaks algsele ja tavapärasele hooldusele ning esisilla remontimisele
põhimõtteliselt raha ei läinudki. ABS läks vist millegipärast rikki, kuid ma ei viitsinudki uurida milles viga on, sest see olekski olnud
väljalülitatud. Tüüpviga on ka muidugi tagumistel pidurisupportitel, kus käsipidurivärk kinni jääb. Tegelikult on lisaks kuskil kahele korrale aastas
kuskil mäel Quattrol käsipidurit ainult ülevaatusel vaja. Kui radikapurunemine välja arvata, ei jätnud auto kunagi teele. Tegelikult sai ka see
probleem esialgu nii likvideeritud, et radikavahetuseni sõitsin kuskil kakssada kilomeetrit. Mootor on täiesti kuulikindel. Igaks juhuks kunagi
vahetasin ainult jagajarootori ja kaane.
Väike puudus on muidugi pakiruumisuurus ja kuna bensiinipaak jääb ette, ei saa istmeid alla lasta. Väga hea on muidugi tsingitud kere, kuid seegi
roostetab kohtadest, mis on kulunud.
Kui arvestada seda, et autol on jõudu piisavalt, et lõbus oleks, on kütusekulu täiesti normaalne. Mul võttis maanteel kuskil 7,1 l/100 km ja linnas
vaikselt sõites kuskil 12 l/100 km. Paak oli vist 70 l või 80 l, mis on piisav, et pidevalt tankimas ei oleks vaja käia. Kiirendus 0-100 km/t on vist
8,9 s. Lisaks sellele on autol väga ilus hääl. Mootori puhul on väike puudus see, et madalatel pööretel ei ole eriti tõmmet. Kui pöörded juba üle 3000
või 4000 on, tuleb jõud ka. Ma ütleks, et linnas sõitmiseks on kindlasti paremaid autosid, kuid kui kuhugi metsavaheteele keerata, siis paremat ei
oskagi tahta.
Mina sellise raha eest paremat autot soovitada ei oska.
|