Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Audi Coupe 2,0 - 1989 - stihl (Vastuseid: 1 | Vaatamisi: 1841)
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 23.03.19 10:27 Tsiteeri
Audi Coupe 2,0 - 1989 - stihl



Nonii, kevad jälle käes.
Ja igasugu põnevaid autosid on hakanud lume alt välja sulama.
Et tasakaalustada huviliste autode jaotuses uuemate Audide teemasid, siis otsustasin ka ühe oldtimeri siia lisada. Tänaseks pisut unarusse jäetud auto. Aga ehk olukord paraneb.

Eellugu.

Auto sai ostetud aastal 2005, kevadel. Elukaaslasel oli mingit üksinda liikumise sõidukit vaja ja miks Tartust, Ringtee mingist autopoest just see sai välja valitud, keegi enam ei mäleta.
Hind oli VISt 35000EEK tollases rahas. (kas see on mingi 2000€?)

Ta oli siis juba 16a vana auto ja mingeid tohutuid illusioone ma läbisõitude osas endale juba siis ei loonud. (töötasin tollal autoesinduses töökoja meistrina)
Autoga oli kaasas hooldusraamat, kust ainult 5a oli vahelt "ära kadunud", ilmselt teised nii vanad olid siis üldse ilma raamatuta või veel rohkem keritud.
Viimane sissekanne aastal 2000 ja läbisõit siis oli 34000km.

https://www.upload.ee/thumb/9732493/IMGP1925.JPG

Spidomeetril oli ostuhetkel 83000, seega eks võis arvata, et umbes 100 tuhat on kuhugi kaduma läinud. Eks ajad olid sellised, kus ausaid masinaid Eestis ei müüdudki. (v.a. poest uued)

Endise omaniku kohta olid samuti mingid andmed olemas:

https://www.upload.ee/thumb/9732509/IMGP1926.JPG

Tolleaegne google (kas üldse oli siis?) andis vasteks, et sel aadressil elav Maria on Saksamaal tegutsev perearst ja seda autot vast kasutas pühapäevasõitudeks.
Sest hoolimata kadunud km-test, oli ta tolle aja kohta hea välimusega, sisu nagu tuttuus, originaalmakk sees ja kõik toimis. Ok, parem tagatiib oli ilmselt mingi poeparkla laksu saanud ja üle värvitud. (juba siis oli sellest aru saada)
Muu oli kõik väga hästi säilinud ja üliheas korras.

Autost pilte ei viitsinud keegi teha, see ost tundus imselt nii tavaline (nagu täna ostaks naisele ajutiseks sõitmiseks 2004a heas korras 1,3 mootoriga automaat Golfi) ja pildistama ei kiskunud.
Kuigi, mäletan et digifotokas mul juba tol ajal oli, aga fookus kulus siis vaieldamatult ja ainult pisut vanematele audidele.
Sellistele:

https://www.upload.ee/thumb/9716781/000039.jpg

ja

https://www.upload.ee/thumb/9716780/000031.JPG

See viimane Horch 853 Cabrio, mis seisab Riia automuuseumis tänapäevani, võiks kaasaegses mõttes olla uus A8 Cabriolet.
Mida nad siiani miskipärast valmis teinud ei ole....:P Aga ometigi, Hitleri Saksamaal neid tehti.
Ju siis aeg nõudis erilisi ja kalleid autosid.


Minu oma jäi pildile vaid korraks Soomes mingis majutusasutuses:

https://www.upload.ee/thumb/9716786/kunagi.jpg

(pilt on väiksemaks kooritud ja ümber seisvad inimesed välja lõigatud. Aga säilinud ukse ja kereliistud on veel näha)

JA kuskil Tartus ilmselt, kus pesemata ja VIST Eesti esimest ülevaatust ootas (tartlased tunnevad ehk koha ära, ise ei mäleta):

https://www.upload.ee/thumb/9716785/IMGP9205.JPG

Vist samal ostuhetke suvel sai selle autoga ka ette võetud üks reis Taani (pidi ikka julgus olema, 16a vana auto; aga ju ta siis tundus usaldusväärne), Taani mingis väikelinnas ja varahommikul:

https://www.upload.ee/thumb/9716784/IMGP2320.JPG


Elukaaslane sõitis selle autoga umbes aasta-poolteist ja siis mingil põhjusel tüdines.
Mäletan, et vahetasin tal sel ajal bensiinipumba, mis hakkas hakkima ja tõenäoliselt ka aku.
Auto läks isa kasutusse, kelle käes ta veetis järgmised 10a.

Üks täiesti juhuslikult ilmselt iseklõpsunud pilt sellest ajast veel, spidokal on veel näha mingeid uskumatuid numbreid:

https://www.upload.ee/thumb/9716782/IM000524.jpg

Kassette oli ilmselt veel sääilinud/saada. Täna vist lootusetu teema.

Praegu mõtlen, et oleks pidanud 15a tagasi selle teema tegema.
Aga et 15a pärast 2x nii ei mõtleks, siis nii ta tuli. audiclubi foorumi mehed teevad asja juba pikalt ja 100x pikemat aega neile (ja meile) ka soovin.

.

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 23.03.19 11:54 Tsiteeri


Eellugu 2.

Viskame siis ajas 10a edasi.
Papa on vahepeal taevaste Audidega sõitma läinud ja vanal Punasel oli valida, kas läheb kokkuostu VÕI tuleb minu tagahoovi seisma.
Sel hetkel (2015a) ta valis minu tagahoovi. (siis vist oli B3 kupeedel absoluutne hindade madalseis, sõitva ja enam vähem sirge auto said juba 300€ eest)

Pisut suhtusin temasse siis nagu soliidsesse ikka (vanus 27a) jõudnud uunikumi - ma olin miskipärast raudselt veendunud, et igasugused ümberehitused tema puhul pole lubatud.

Kuigi, 83kw mootor väga sõita ei jõudnud. See neetud K-jetronic ka ei toiminud 100%.
3-käiguline atomaatkast vahetab käike nagu ta vahetab. Viga pole midagi, aga sõitmine see tänapäeva mõttes väga ei ole.
Tuba soojaga ei ole normaalne ruum, kus viibida. Sest on palav ja puudub konditsioneer.
Aken käib alla vändaga.
Muus osas tundus nagu ok auto, salong endiselt vaikne ja sõidumugavus mitte väga halb.

Mõtlesin, et võtan teda nii nagu ta on.

Tulemas oli Uunikute Talveralli, regasin, lubati ja tekkis uitmõte teda vähe "tuunida".
10a papa käes ja väga ei olnud aeg talle midagi teinud. Läbisõit selle aja jooksul umbes 80 tuhat. (spidol mingi 170t)

https://www.upload.ee/thumb/9732723/IMGP0070.JPG

Süvenesin sellesse K-Jetronicusse, terve interneti ja kõik käsiraamatud lugesin läbi ja õppisin selgeks. Mootor sai tööle, külmaga hoiab isegi mingit pööret ja tundub, et sellised nad olidki.
Käivitus superhästi ja küttega sai ka linnas mingi 12L (vist) hakkama. Vahetatud sai vist mingid klotsid ja ülevaatuse läbis täiesti ok-lt. (isegi gaasid olid paigas, sellistel veel mõõdetakse neid)

"Tuuning" seisnes lihtsalt klepsutuuningus, milleks üks vana sõber tegi alul eskiisi

https://www.upload.ee/thumb/9732745/Audi.jpg



...pärast vajutas "enter" nuppu ja auto peal hakkas välja nägema nii:

https://www.upload.ee/thumb/9732758/IMGP0953.JPG

Kogu jama oli muidugi internetist kopeeritud.
Selle tagatiiva leidsin siinsest foorumist, keegi müüs kas tasuta või paari õlle eest; hinda ei mäleta. See tuli vana luugi küljest saega maha saagida, sest liimitud oli klaasilimiga. Aga tootja kirjad olid (on) isegi peal, see ei ole mingi Läti koopia.

Veljed olin mingil hetkel leidnud L-Eestis suvel ringi rännates, üks üsna mõnus vend Antsla lähedal müüs ja 100€ maksid, kõik 4 on ka sirged.
Kuigi, kui sa tänapäeval paned autole alla 17" valuveljed, siis kõik, k.a. pilt ütlevad, et VÄHE!
Aga rohkem sel vanale ju sinna auku ei mahu ja 18" või 19" nõuavad juba rehvi, millega Eestis väga sõita ei saa.

Selline S2-e koopiaga Uunikute talverallile ilmumine tekitas vanaauto omanike seas hulka sisepingeid, osad soovitasid selle Turbo Quattroga (kuigi ta ei ole ju kumbagi, eksole) Selveri parklas ringe teha ja osad soovitasid ka end põlema panna, s.o. ok, inimesed polnud kursis. Ja kadedus oli suur.
Aga sealt rallilt tulid ka mõned profi (Sergei Didyk) tehtud lisakatsete pildid:


https://www.upload.ee/image/9736963/orig_29443721_OZE6_vaike.jpg


Keegi ei teadnud (peale ralli korraldaja), et tegu oli 83kw esiveolise kolmekäigulise automaadiga.
Uunikute ralli sai siiski edukalt läbi sõidetud, tagant mingi 3. koht ka nopitud ja kõik oleks pidanud pealtnäha häppid olema.
Selgus, et ei olnud - edaspidi seda autot uunikute rallile lubatud ei ole, äraütlemise põhjenduseks see, et liiga uus auto on. (ju siis vahepeal sai nooremaks!)
Aga eks aeg tiksub ja need ütlejad samuti on varsti vanadekodus.

.........

Kuna auto ise mulle väga sära silma ei toonud, siis jäi ta taas paariks aastaks seisma.

Ainuke positiivne, mis ta tegi, oli see, et 2016a läbis ülevaatuse jällegi täiesti ametlikult, isegi kässarid ja katid-asjad tomisid, 2017a pisut temaga sõitsin, aga siis jäi uuesti seisma.
Kuni tänaseni. Mis on täpselt selline:


https://www.upload.ee/image/9736999/sisu_tana.jpg


Originaalrool, täiesti veatu ja ilusa nahaga, on nahahooldusega sisse määritud ja säilitan teda lausa elutoas, sahtlis.

See Sparco, mis praegu peal, on samuti umbes 15a tagasi (vist Motorali poiste käest) uuena ostetud ja päris mitu autot (Alfa Romeo 75 3,0 V6, Nissan Primera P10 GT) läbi käinud.
Enne müüki alati maha tulnud ja originaal tagasi läinud.
Roolil on huvitav nüanss see, et õmblusi ei ole ja kõik servad on hoolikalt käsitööna kokku liimitud. Vahepeal nad tegid selliseid põnevaid asju, praegu vist on uuesti vaid õmblustega roolid. Aga ka see vana veel täitsa kestab, kevadel teen mingi hoolduse talle.

Originaalmakk on koostöö lõpetanud, enam ei taha sisse välja end nupust lasta lülitada ja sees on mingi uuem Blaupunkt, et uudiseidki kuulata. Originaal tahab siina pärast remonti hirmsasti tagasi minna.
Sütkaris on miski algeline akupinge mõõtja, sest alati pärast mitut kuud seismist tal on komme mitte kohe laadima hakata. Kui natuke aega saab mootor ringi käia siis hakkab laadima. Seisva auto tüüpiline probleem.
Valge karu on lihtsalt karu. Keegi peab valvama ka.

Kapotialt näeb oma soliidse vanuse kohta (30 aastat ikkagi) üsna rahuldav välja:



.
https://www.upload.ee/image/10344613/IMGP1967.JPG

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 72.3% - SQL: 27.7%]