Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Audi 90 B2 1985.a 2.2 - 1985 - joel40 (Vastuseid: 15 | Vaatamisi: 3825)
joel40
huviline



Registreerunud 26.01.17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 29.01.17 14:52 Tsiteeri
Audi 90 B2 1985.a 2.2 - 1985 - joel40



Tere ka minu poolt.
Mõtlesin, et panen ka enda autost siis paar rida. Omast kogemusest tean, et kui kohe kirjutama ei hakka, siis hiljem jääbki see tegemata. Eks alustamine on üldjuhul kõige raskem. Lisan ka mõned pildid konarlikule tekstile (mõned pildid on tehtud endise omaniku poolt).

Autoks Audi 90 1985 aasta B2 kerega. Mootoriks 2,2l 100kw, roheline, sedaan.
Ostmine toimus 21.01.2017 ja asi näeb välja selline:
http://i1079.photobucket.com/albums/w502/joelratas/Audi%2090/eestvaade.audi90.muudetud.20_zpseoshwx84.jpg

http://i1079.photobucket.com/albums/w502/joelratas/Audi%2090/audi90.tagantvaade.muud.25_zps6u0barbz.png

Lisade kirjutamise peale väga aega kulutama ei pea :D aga siiski midagi leiab: katuseluuk, kesklukk, roolivõim (saan aru, et selle auto puhul võib seda lisana arvestada, sest enamus Audi 80-netel see puudub) ja veel muidugi salongist mehhaaniliselt reguleeritavad peeglid  ja tagaakna soojendus.

Selle nädala jooksul olen ennest omanikuks vormistanud, uurinud Audi 90-ne, teiste audi mudelite ja tutvunud foorumis mõningate huvipakkuvamate teemadega. Kuna varasemalt Audi kogemus endal puudub, siis oli huvitav ennast natuke selles vallas harida.
Viimane projektikas millega sai tegeletud oli Gaz 24 (1982-a). Lühidalt kokku võttes oli tore aeg ehitada, kuid sõidumugavust jäi veits vajaka ja eks huvi sai lihtsalt otsa. Audi on enam vähem sama vana, kuid peaks oluliselt mugavam sõita olema. Üldiselt on plaanis auto võimalikult originaalilähedaseks saada ja sellega nn pühapäeval mõned sõidud teha.

Audi seisukorrast:
Põhi tundus juht hea ja eelmise omaniku poolt puhastatud ja tehtud. Esialgu vajaks tegemist varuratta alune põhi, kus veits roostet.
Roostesed kohad on veel ukse ääred ja tagumise koopa ääred. Samas läbivat roostet näha polnud ja loodan, et aitab puhastamisest. Eks siin seal leiab veel rooste täppe. Seetõttu ongi plaan terve auto üle värvida. Ah jaa tagaluugil on augud, mis sinna spoilerist maha jäid.
Üle-eelmine omanik tegi autole korraliku tuuningu ja seetõttu kandis see võõraid – stangesid, laiendeid, summutit. Ostmise hetkel olid tagumine stange ja küljekarbi katted juba originaali vastu vahetatud. Originaal esistange sain kaasa, see veits katki, kuid kui paremat ei leia siis peab sellest asja saama. Samuti tulid kaasa stange sisesed udukad ja suunad ning originaalveljed.
http://i1079.photobucket.com/albums/w502/joelratas/Audi%2090/Velg.muud8_zpszqvy0cf7.jpg
Loodetavasti on need originaalid :o

Originaalsummuti tagumine osa vaja ka kuskilt saada. Praegune on küll edev, kuid oleks nagu vale auto küljes ;)
http://i1079.photobucket.com/albums/w502/joelratas/Audi%2090/Summuti.muudetud.20_zps8ggshsh0.jpg

Tuled on suht ok (tagumisel vasakpoolsel tulel on väike kriim). Esitulede tihendid lasevad niiskust läbi, sinna vaja midagi paremat panna – ka siis silikooni või kuskilt paremad tihendid leida (kahtlen, et neid leian).

Sisustus on tõesti väga hästi säilinud ja kenasti hoitud – terved ja kulumata istmed tunduvad nagu haruldus. Enamus autodel mida müügis olen näinud, on need katki. Samuti on terve ja kulumata armatuur jms.
http://i1079.photobucket.com/albums/w502/joelratas/Audi%2090/82391734_zpse2igpdd9.jpg
Eks nipet-näpet tuleb salongis ka teha. Ma võhikuna ei saa veel täpselt aru, mis puudu või üle on.

Mootorist niipalju, et käima läks kenasti. Kahjuks kostis korralikku plõginat. Kahtlustasime eelmise omanikuga, et tõenäoliselt teevad häält hüdrotõukurid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
KeveN
huviline

Avatar


Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2

postitati 29.01.17 15:11 Tsiteeri


Teretulemast B2 klubisse. Korralik peletis oli see ikka nende tuuning stangedega, silm puhkab kui neid pole.

Soovid korralikku tagaluuki, siis mul on pakkuda. Samuti kui iluvõre on rikutud, siis ehk saan aidata. Kas tulede liistud on alles?

Summuti on vast veel võimalik poest osta esiveole.

Igatahes kui on vaja varuosi, siis ehk saan aidata, mul on tehtud ka müügiteema, kus on välja toodud mõningad jupid.


Polyurea ülitugevad pinnakatted sõidukitele- https://polyterm.ee/
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Patrick
huviline

Avatar


Registreerunud 31.03.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: B5 Q AEB;Vaz 21063;Bmw E46;Mitsubishi Pajero

postitati 29.01.17 18:37 Tsiteeri


Vägev!!!

Kui ma ka nägin mingi aeg seda müügis selle ´´ilusa´´ tuuninguga, siis soov oli osta ja võimalikult kiiresti originaal konditsiooni viia.
Kuid nagu ikka, siis ei vedele vaba raha piisavalt ja sinna see ost jäi :P. Lootsin, et keegi ikka ära ostab ja taastama hakkab- nagu näha, siis see juhtus ja tundub, et auto nüüdsest heades kätes.

Jälgin arengut ja omanikule edu.


TQ
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Audi100C2
klubiliige

Avatar


Registreerunud 05.01.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi S4 2.2 1993a; Audi 100 2.8Q, 1991; Audi 200 2.1 5E 1981a; VW T3 Syncro Caravelle GL 1990a

postitati 30.01.17 11:24 Tsiteeri


Tuuningstanged lähevad loodetavasti ikka jäätmejaama, sest neid edasisse ringlusesse lasta oleks omamoodi kuritegu.

Muidu tundub üle keskmise konditsioonis vanur, jaksu ja kannatust!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
A 80
huviline



Registreerunud 24.03.03
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Couped 83, 87, 90, 94.a ja Golf 4 traktor

postitati 30.01.17 11:47 Tsiteeri


:D:D:D
Edu vanakese taastamisel ja hoidmisel.
Jälle üks teema millel pilku peal hoida.
Pane siis ilma tuuninguta pilte ka üles.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
joel40
huviline



Registreerunud 26.01.17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 30.01.17 23:56 Tsiteeri


Tänan positiivsete ja entusiasmi sisendavate sõnade eest. Kiida loll ja .... :P Annan endast parima.

Paljud räägivad siin nendest ülbetest tuuningu stangedest, mida juba paljud näinud on. Võib-olla leidub veel keegi, kes neid pilte näinud pole, kuid sooviks teada millest jutt. Seega panen siia mõne vana pildi.
See on vist see koht - Please don't try this at home!

http://i1079.photobucket.com/albums/w502/joelratas/Audi%2090/vana%20pilt%20eestvaade%20muud%2060_zpsdyqehhr7.jpg

http://i1079.photobucket.com/albums/w502/joelratas/Audi%2090/82391727_zps9okomywc.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
joel40
huviline



Registreerunud 26.01.17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 31.01.17 20:21 Tsiteeri


Praegu asub auto veel eelmise omaniku valduses, pole veel otsustanud kuhu remondiboksi selle toimetan.
Samas otsustasin vahepeal taustatööd teha ja kirja panna, mis eelmine ja üle-eelmine omanik autoga olulist tegid st need asjad millega lähiajal otseselt tegelema ei pea. Eelmise omaniku telefon oli olemas ja üle-eelmise omaniku mobiili leidsin netist vanast autokuulutusest.

Eelmine omanik (omas autot ~1 aasta ja sisuliselt autoga ei sõitnud):
-hammasrihma vahetus;
-veepumba vahetus;
-kõikide filtrite ja õli vahetus;
-küünalde ja nende juhtmete vahetus;
-tagumised uued pidurikettad;
-tagumiste piduri supportite kolvid ja tihendid;
-vahetud tühikäigu relee;
-puhastatud põhi, roostetõrje ja kaetud kivikaitsmega.

Üle-eelmine omanik tegi enne müüki (omas autot 10aastat, esimene omanik Eestis, auto ostmisel oli spidomeetri näit 190 000. Hetkel 350 000) :
-vahetas välja käigukasti;
-vahetas käigukastis õli;
-uus sidur;
-klapisääre tihendid;
-hüdrotõukurid;
-kasutas mootoris õli 10w/40 (see ilmselt mineraalõli, ma ilmselt panen sinna poolsündi);
-vahetas esimesed rattalaagrid;
-summuti vahetus terves pikkuses.

Seega pole mul vaja tegeleda hüdrotõukurite vahetusega. Ilmselt siis viga milleski muus, sest mootoris korralik plagin. Loodan, et probleem on ikka hüdrotõukurites, mis seismisega õlitust ei saa vms. Saale klõbin see loodetavasti ei ole :o


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
majanduskriizz
huviline

Avatar


Registreerunud 23.10.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 4000S; A80Qx2

postitati 31.01.17 22:36 Tsiteeri


Vanematel audi mootoritel loll komme klõbiseda ja enamasti klõbisevad tõukurid seismisest lihtsalt, sest õli alla valgunud. Selle vastu aitab enamasti mootori soojaks laskmine ja korralik pidev sõitmine :) Ning jah, esiveduse summutijooksu osi peaks veel poest saama, enda kahele R4 masinale olen igatahes saanud. Aga kui mingeid varuosi vaja, võid ka mulle kirjutada, hetkel endal 2xb2 kerega masinat ja lammutatud ka neid omajagu. Edu!


80-ndatel lõppes autode tootmine.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
joel40
huviline



Registreerunud 26.01.17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 28.03.17 22:29 Tsiteeri
küsimus mootoriõli kohta



Selline tobe küsimus, et millist mootoriõli ja miks soovitaksite kasutada. Kas jätkata poolsündiga või võiks panna ka täissündi?
Ise kasutaks parema meelega täissünti, kuid lugedes foorumeid, siis mõni nagu ei soovita, et nii vana masin jne. Kui täissündi kasutamisel on halvimaks võimalikuks tsenaariumiks mõnest tihendist õli tilkumine, siis see ei morjendaks. Samas arvan, et määrdeomadused peaks täissündi kasuks olema.
Mootorks nagu öeldud 2.2 R5 100kw.

Kunagi kasutati antud Audis 10W-40 so poolsünti.

Minu esimesel ja viimasel käivitusel oli kuulda suht kõva klapi (ilmselt oli klapp) klõbin, mis ei muutnud ka mootori soojenedes. Samas nagu selgus, siis klapid on alles vahetatud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
EnricoN
klubiliige



Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal

Auto: Coupe Quattro 2.2T | MB 190e

postitati 28.03.17 22:37 Tsiteeri


10w40 ikka ;)

Õlide kvaliteet on ajaga nagunii läinud nii palju paremaks, et praegu ostes ka kõige odavamat õli , on see parem ikka kui need õlid mis olid siis turul kui näiteks antud auto tehti.

5w40ga võib veel rohkem klõbiseda ka.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
morze
huviline



Registreerunud 14.09.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi UrS4 + typ85Q

postitati 31.03.17 08:31 Tsiteeri


Ise kasutan Liqui Moly 10W-40 enda masinas. Need mootorid ei suuda õli ilusti soojaks ajada isegi suvel (tavasõidul). Mul oli näiteks BP 5W-40-ga selline jama, et kui liiga vara "pähe andsid" siis kukkus klõbisema, kuigi jah.vedelik oli 90+ kraadi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 31.03.17 11:15 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: joel40

Ise kasutaks parema meelega täissünti, kuid lugedes foorumeid, siis mõni nagu ei soovita, et nii vana masin jne.


Aga miks ta ei soovita? Mida vanem masin, seda paksemat õli ta ju tahab...:P

Poolsünt on külmalt paks, aga soojalt läheb vedelaks.
Kallis täissünt on külmalt mitte nii paks küll, aga ta ei muuda kuumenedes oma omadusi. Ja säilitab ka 100 kraadi juures oma omadused.

Mul on 3A mootoril (see ju pea sama, kui viiepütane, lihtsalt üks silinder on maha lõigatud) sees 10W-60 täissünt, kuna mulle käis see närvidele, et

1. sitema õliga klõbises (tõukureid vahetada ei viitsind kohe üldse mitte)
2. sitema õliga kukkus õlirõhk kuumalt ühe bari juurde.

See 10W-60 ei klõbista ja õlirõhk ka pärast 1h maanteed uhamist 2 - 2,5bar. TÜHIKÄIGUL.
Ja mitte et ma nüüd Castroli bemmiõlile reklaami teeks, aga sinna kisub...:) )

Ja kõige paremini voolab simmeri vahelt vanast mootorist minema üldsegi mineraal.

Minu soovitus: rahulikult täissünt sisse ja asi korras.
Aastaid juba uunikumidega tegelenud. :)
(ka 1955a autosse (Jaguar) sobis täissünt kõige paremini; "tehase soovitatud" 20w-50 omaaegne mineraal läks kuumalt täiesti kuseks ära, kuigi tegu oli inglaste endi Comma mingi Classic Oil`iga, specialy designed for old cars jne blabla, ei olnud ka odav võrreldes tänapäevastega.)

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
KeveN
huviline

Avatar


Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2

postitati 31.03.17 11:33 Tsiteeri


Olen samuti paljude vanade autodega tegelenud, ning täisündiga pole probleeme. Tuleb lihtsalt õige asi osta.


Polyurea ülitugevad pinnakatted sõidukitele- https://polyterm.ee/
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
joel40
huviline



Registreerunud 26.01.17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 06.04.17 20:49 Tsiteeri


Tõin eelmine reedel auto Lõuna-Eestist ära Tallinnasse. Enne liikuma hakkamist vahetasin õli ära. Panin ka ise täissündi - Mobil Super 3000 5W-40.
Koheselt kadus ära ka klapi vms klõbin :) ja sõitis kenasti 220km ära, ilma klõbisemata :)

Ka endale tundus jutt natuke poolündi kohta veits imelik. Küsisin ka varuosade poest (Alvadi) ja seal vaadati kataloogist, et mootorile ettenähtud täissünt.
Samuti küsisin ka ühe mehe käest kes elupäevad autodega tegelenud. Nt kunagi sõitis vana Golfiga ja iga aasta surveasta mootoril vähenes, siis hakkas kasutama täissünti ja aste jäi samaks. Midagi täissündiga kehvemaks küll ei läinud. Tema soovitus oli ka täissündi kasuks.

Sõidul ilmnesid hoopis muud vead - tühikäigul ei tahtnud enam korralikult käija, pöörded alla 2000 ei langenud ja rattalaager undas kõrvu lukustavalt :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 06.04.17 21:21 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: KeveN
Tuleb lihtsalt õige asi osta.


Ei, mootor tuleb korda teha lihtsalt. Kui õli simmerite vahelt jugama paneb, siis on probleem simmerites, mitte õlis.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Audi100C2
klubiliige

Avatar


Registreerunud 05.01.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi S4 2.2 1993a; Audi 100 2.8Q, 1991; Audi 200 2.1 5E 1981a; VW T3 Syncro Caravelle GL 1990a

postitati 07.04.17 06:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: joel40...rattalaager undas kõrvu lukustavalt :D


Sellega ei soovita oodata, minu B2-l läks ilma igasuguse eelneva hoiatuseta maanteel tagumine laager ja ei olnud meeldiv.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 73.0% - SQL: 27.0%]