Foorumi logo

S4/C4 roolilati vahetus
lukas - 17.09.08 13:39

Selline mure, et S4-l 2,2T rooli keerates käib päris kõva kolks. Asi on ennast ilmutanud varemalt selliste sümtomitega, et korraks nagu on roolivõim taga ja samas jälle on rool üsna raske. Pikirööbastes kisub ka veidi üle keskmise. Lekkeid pole. Rooliotsad on vahetatud, tugilaagrid jms samuti.

Ühesõnaga tundub, et roolilatt on omadega peetis. Siit paar küsimust:
Kuidas roolilatti üldse C4 kerega masinal vahetatakse, kas mootori peab eest ära võtma?
Kuidas ma aru saan, et mul on servotronic latt?
Kas S4-l on võrreldes tavalise 100/A6 roolilattidel mingi erinevus?

Aidake! Samas võib pakkuda ka essi latti või mõnda kohta Tartus kus latte taastakse.


Taavi - 17.09.08 14:11

Mootorit maha ei pea võtma. Servotronicul on pistik kapotiall lati peal. Seal, kust läheb kardaan salongi.


MaQQu - 17.09.08 14:19

Muuseas, vastupidi on võimalik paigaldada, ehk ilma servota autole servoga lati (mis siis, et servo tööle ei hakka). Lihtsalt teadmine, mida võib varuosa otsides vaja minna.


Taavi - 17.09.08 14:33

Ja servosüsteemi saab lihtsalt tööle, kui pole :D (juhtmestik on lihtne, vaja vaid juhtplokk saada).


lukas - 17.09.08 15:19

Nüüdseks hetkeks selgunud, et roolilati juhipoolsest otsast on üks kinnitustest kere küljest lahti ja rebinud sealt kaasa ka tükikese. Tekitab sellist plekikolinat. Päris tore lugu. Eitea kas on see mõnest kunagisest minule teadmata avariist või niisama on 17 aastat oma töö teinud.

Mis puutub latti endasse, siis imelik on küll, et kord on rool maru kerge, kord jälle raske. Eks kunagi uurib edasi.

Aga tänud Teile!


jõuvanker - 17.09.08 15:27

Ehee, tegemsit on C4 keredel tüüpveaga - vanadus jms kokku langemine. See, et võtab lanseka küljest, kuhu latt otsast kinnitub, tüki kaasa, latt on otsast paari poldiga kinni, tehasepoolt isegi miski plekilatakas alla pandud, kuid roolimisel on tugevad jõud mängus ning vanadus teeb oma töö ja katki lähebki. Keevitus abiks, korralik töö ja mure murtud, ei pea lati vahetama hakkama.


mclx - 06.04.09 13:59

Kaevan vana teema üles, ei hakka uut tegema teemakohase küsimuse jaoks.
Kas see servotronicu osa, mis lati küljes paikneb, käib eraldi küljest ja saab paigaldada ka sellisele latile, millel servotronicut pole? Probleem nimelt selline, et servoga latt lekib hullupööra enda autol ja võimalus on saada odavamalt korralik ilma lekketa latt millel pole servotronicut, et kas ma saan nüüd selle servotronicu osa panna sellele uuele latile ka külge või ei ja kas see hakkab tööle või ei. Minujaoks ses suhtes vahet pole, see servotronic võib mitte töödata ka.


cilaper - 06.04.09 18:02

Lisan omaltpoolt seda, et keevitus peab ca 1a vastu.
Targem on juba see julla ära vahetada kuhu latt kinnitub.


sospert - 06.04.09 19:06

Surun ennast ka teemasse...
Kas A8-l (D2 01a.) võib ka mingi analoogne teema olla, et kuskilt on miski kronsa lahti/puru? Sümtomid on sellised, et vasakult poolt tuleb vastik kolin sisse. Vahetatud on kõik hoovad, amordid, rooliotsad (sisemised ka).
Kas A8-l on võimalik latt vahetada ilma mootorit lahti laskmata / maha võtmata?
Või on võimalik latti nö "peale keerata?"


kps - 06.04.09 22:38

Tsitaat:
Algselt postitas: sospert
Surun ennast ka teemasse...
Kas A8-l (D2 01a.) võib ka mingi analoogne teema olla, et kuskilt on miski kronsa lahti/puru? Sümtomid on sellised, et vasakult poolt tuleb vastik kolin sisse. Vahetatud on kõik hoovad, amordid, rooliotsad (sisemised ka).
Kas A8-l on võimalik latt vahetada ilma mootorit lahti laskmata / maha võtmata?
Või on võimalik latti nö "peale keerata?"

Mootorit pole vaja maha kakkuda, aga nokkimist on seal piisavalt, et kätte saada. Tuleb vasaku ratta juurest välja. Midagi peale pole keerata ja kolisema hakkab tavaliselt natuke enne seda kui mahlad lõõtsa sisse viskab. Seni kuni veel mahlad lõõtsa ei jookse on taastus ehk soodsam. Kui vahetuskorras teist latti külge pista siis ~7-8k + töö.
Edit: sorry ajasin vasaku/parema segi kummalt poolt vaadata, ehk siis ikka juhipoolt tuleb välja.


mclx - 07.04.09 18:28

Tsitaat:
Algselt postitas: mclx
Kaevan vana teema üles, ei hakka uut tegema teemakohase küsimuse jaoks.
Kas see servotronicu osa, mis lati küljes paikneb, käib eraldi küljest ja saab paigaldada ka sellisele latile, millel servotronicut pole? Probleem nimelt selline, et servoga latt lekib hullupööra enda autol ja võimalus on saada odavamalt korralik ilma lekketa latt millel pole servotronicut, et kas ma saan nüüd selle servotronicu osa panna sellele uuele latile ka külge või ei ja kas see hakkab tööle või ei. Minujaoks ses suhtes vahet pole, see servotronic võib mitte töödata ka.

Pole veel vastust saanud, teab keegi sellest midagi?
Tekkis veel teine küsimus seoses lati maha kakkumisega. Käigukast on hetkel maas, niiet latile saab altpoolt ilusti ligi mingil määral, aga kas piduri vaakumpumba peab ka eest kakkuma, ei taha sealt vahelt see eriti välja tulla. Tegemist siis R5 mootoriga 2,5 TDi ilma abs'ta.


ggsizask - 18.09.11 20:07

Uuendaks pisut vana teemat. Äkki oskab keegi lühidalt kirjeldada c4 esiveduse roolilati vahetust, et mida peaks teadma, tähelepanema jne kuna ootab see töö ees. Sai muidu kahe remondimehega räägitud ka, aga üks ei viitsi ja teisel pole kahjuks lähiajal aega, aga mul vaja uuel nädalal see alla saada ja seega muud üle ei jää kui asi ise käsile võtta.


urki - 19.09.11 05:24

Minul vahetati roolilatti alles ja kuna leppisime kokku hinnas siis aeg ei mänginud mingit rolli ja aega kulus umbes 6 tundi millest 1,5 tundi kulus mingi poldi sissesaamiseks kus sain ka käed mustaks teha.


audi_a4_v6 - 19.09.11 06:08

Tsitaat:
Algselt postitas: urki
Minul vahetati roolilatti alles ja kuna leppisime kokku hinnas siis aeg ei mänginud mingit rolli ja aega kulus umbes 6 tundi millest 1,5 tundi kulus mingi poldi sissesaamiseks kus sain ka käed mustaks teha.


Kas see polt oli äkki roolivõimendi survevooliku otsa oma?


Jürgen - 19.09.11 17:50

Tsitaat:
Algselt postitas: ggsizask
Uuendaks pisut vana teemat. Äkki oskab keegi lühidalt kirjeldada c4 esiveduse roolilati vahetust, et mida peaks teadma, tähelepanema jne kuna ootab see töö ees. Sai muidu kahe remondimehega räägitud ka, aga üks ei viitsi ja teisel pole kahjuks lähiajal aega, aga mul vaja uuel nädalal see alla saada ja seega muud üle ei jää kui asi ise käsile võtta.


Vahet ei ole, kas esivedu või quattro - latt ei tea (otseselt) veoskeemist :) Küll aga on vahe latil ja latil sõltuvalt mootorist (nt. servo ja leevundusamort S'del).

Olles kolm korda latti vahetanud (2xV6, 1x2.0) ja viimane kord v6't tegin üksi, siis aeg-ajalt oleks kasuks üks paar abikäsi, kes latti teisest otsast õigele poole suunab.

V6 enda oma ja mõlemal korra sisselaske kolle maha, et enda elu lihtsamaks teha (ruumi saada). Väga ei kujuta ette, et v6 puhul sl. kollet näppimata suudaks lati välja nikerdada. C4 2.0 puhul seda vajadust mälu järgi ei olnud (ilmselt mingit pudinad said eest siiski ära suunatud) ja lisaks on 2.0'l nii palju ruumi radika ja mootori vahel, et saab mootoriruumi seisma minna. Tunduvalt meeldivam, kui auto eest küürutada :)
Muus osas suur nikerdamine ja lahti-kinni krudimise teema.

Lahti tuleb lasta: roolilati kinnituspoldid (vasakul 2, paremal 1), roolivardad lati küljest, roolisammas lati küljest ja viimaseks survevolla roolivõimu poolt otsast. Survevollat on variant lahti lasta koos toruga juba võimu küljest või toru ja volla ühenduskohast. Aaa, üks roolivõimuõli volla ja toru ühendus tuleb ka lahti lasta, asetseb enam-vähem pidurivõimu all, koopa ääres.
Viimane kord vahetasin enda v6'l roolivardaid ka (üks oli kutu), seega ei hakanud üldse mõtlema-proovima, kas äkki roolilatt tuleb välja ilma vardaid eest võtmata või mitte. Paraku ma ei mäleta, kuidas eelmised korrad varrastega tehtud sai, sest siis imho ei vahetanud midagi. Võib-olla sai vasak rooliots lahti võetud, aga võib-olla mahtus kuidagi nikerdades mööda...
Üks nõmedamaid asju on v6 puhul see lati välja ja sisse nikerdamine. Kui kinnituspoldid lahti, siis parem ots tuleb võimalikult kaugele diagonaali ajada, et vasak pool tuleks oma 'pesast' välja ja saaks koopa poole suunata. Samas peab survevolla otsas olev spiraal pidurivõimu alt/vahelt mööda end keerama. Mina tõstsin parema poolse otsa üldse seal oleva raami vahelt välja kõrgemale ja siis tekkis liikumisruumi, mille arvelt ka vasakul pool toimetada. Sõltuvalt, kui palju seal juhtmeid ja vaakumvollasid ning kui korrektselt nad pandud, on tarvidus ka keskelt pidevalt kohendada, et latt saaks ette poole liikuda.
2.0 puhul ma ei mäleta, et oleks nii porno ruumi pärast olnud... seal oli omanik muu jama korraldanud, mida poistega pikalt klaaritud sai. KORRALIKUD tööriistad ja roosteleotus vedelikud on vajalikud ja kui ikka õnnestub poldil nukad maha keerata, siis soe soovitus oleks mitte hakata seda karastatud polti rattakoopast pimesi suva nurga all välja puurima, arvestades et lati kinnitusjalg on mingi alu vms jura segu = tunduvalt pehmem, kui polt = kolm korda võib arvata, kuhu puur vabatahtlikult läheb.

Igaljuhul lõpuks pead keerama lati sellisesse asendisse, et algselt roolisamba poolne ots vaatab ülesse (täpsemalt saad aru, kui võrrelda koopas oleva augu kuju ja lati asendit) ja siis tasapisi välja.

Tagasi vastupidi.

Kindlasti vaheta ka tolmukate koheselt, ning vaata ka survevooliku olukord üle - usu, sa ei taha seda tööd 2 kuu pärast uuesti teha... ja õlina kasutad kenasti 'rohelist kulda' :)

Tööaeg sõltuvalt osavusest ja varasemast kogemusest on lühem või pikem tööpäev.

NB! Taastatud survevolla, millel ei ole ülerõhuklappi viska suure kaarega nii kaugele, kui suudad. Siis jookse järgi ja viska veel kaugemale, et mitte keegi seda eal ei kasutaks. Hydroscand küll taastab neid, aga väidetavalt, kui spetsiaalselt ei nõua, siis klappi vahele ei panda - edu järgmise lati vahetusega.


Eks targemad ja tehase manuaalidega mehed täiendavad, eelolev on puhtalt katse-eksitus meetodil omandatud kogemus :)


PS! Millegi pärast ei leidnud DIY C4 lativahetuse kohta. Tean, et sellest on foorumis varemgi teemaks olnud korduvalt, aga ju siis pole eraldi teemaks veel tehtud. Kui otsid, võid leida veel mingeid olulisi märksõnu, mis ei meenu.

PS2! Kui keegi targem teab mingeid tehnilisi näitajaid sellele legendaarsele klapile või veel parem, kust samaväärne asjandus saada, siis oleksin info eest tänulik. Tahaks enda vana survevolla taastada mustadeks päevadeks.


ggsizask - 19.09.11 18:27

Tänud põhjaliku ülevaate eest Jürgen. "Roheline kuld" juba olemas ja tolmukatte saan kolmapäeva hommikul kätte ja siis läheb vahetuseks. Oskad sa öelda palju seda õli kulub. Üks pudel on 800ml ja kas sellest piisab?


Kuits - 19.09.11 19:06

Tsitaat:
Algselt postitas: ggsizask
Tänud põhjaliku ülevaate eest Jürgen. "Roheline kuld" juba olemas ja tolmukatte saan kolmapäeva hommikul kätte ja siis läheb vahetuseks. Oskad sa öelda palju seda õli kulub. Üks pudel on 800ml ja kas sellest piisab?


1.1 liitrit väidetavalt. 100, S4 (1986 - 1994); 100 2.0E (1991 - 1994)


ggsizask - 19.09.11 19:19

Selge, tänud.


ggsizask - 21.09.11 19:40

Sai siis täna roolilatt vahetatud. Kõik oli ilus ja kena kuni selleni kui pidi roolisambaristist poldi läbi panema, aga polt ei läinud, kuna sai rist valesti peale pandud. Risti enam ära ka ei saanud, kuna latt ja muu oli juba kõiki kinni pandud. Arvasin, et vahet pole kuidas rist peale läheb, kuna vaatasin, et üks lohu koht oli tervenisti nuudil olemas, aga siiski õige oli see koht mis oli kandiline sel nuudil. Sai võib olla segane jutt, aga vast saab aru mis ma mõtlen.
Igatahes on küsimus selline, et kuidas ma selle risiti sinna kinni saan. iseeneset on ta seal kinni küll seal sakikeste küljes ja sõitisn ka täna, aga enda ohutuse mõttes tuleb see kindlasti kinni panna. Ehk oskab keegi head nõu anda või tuleb tõesti latt uuesti küljest ära võtta.


Fugitive - 21.09.11 20:02

On siis nii keeruline 3 polti lahti keerata? Latt peaks nii palju ikka liikuma, et saad risti juurest lahti ja uuesti kokku.


ggsizask - 22.09.11 21:50

Roolisambarist sai siis ka täna õigesti kinni pandud. Risti sai õnneks väga lihtsalt väikse sõrgkangiga küljest ära.


mac009 - 28.10.11 19:59

Uuriks veidi maad. Peale roolilati paigaldust tekkind väike anomaalia. Vahepeal rool kerge ja siis täiesti raske. Kui gaasiga mängida siis läheb kergeks. Täna kadus täielikult roolivüim ära. Kas läks nüüd pump või võib olla probleem näiteks õhus. Kogu süsteem sai läbipestud ja siis tühjaks tehtud vahetuse ajal. Õli on sisse läinud hetkel mingi 1,5L. Mootoriks on 2,3 audi 100. Ma ise arvan , et viga ei tohiks olla selles, et servo juhtmestik ühendamatta. On kellegil ideid mis viga.


caramel - 05.11.11 19:29

Mul selline küsimus,et kust teada saab milline latt on peal.Vaja enne teine soetada kui lammutuseks läheb.Vajab vahetust kuna lekib.Autoks 94a a6 c4 110kw v6 automaat


J.Aru - 01.11.14 21:32

Kaevaks vana teema ülesse. Kas kõigil A6 C4-jadel peaks ikka roolivõimu süsteemis roheline õli käima? Kui nii siis kuidas saaks seda süsteemi läbi pesta, et peale lati vahetust (latt koliseb ja lekib) roheline õli sisse panna? Hetkel on sisse pandud kellegi poolt punane...
Konkretne isend mille kohta küsin on 1996 aasta A6 C4 2.5TDI 85kw mootoriga kui see peaks rolli mängima.


Kuits - 02.11.14 09:59

Tsitaat:
Algselt postitas: J.Aru
Kaevaks vana teema ülesse. Kas kõigil A6 C4-jadel peaks ikka roolivõimu süsteemis roheline õli käima? Kui nii siis kuidas saaks seda süsteemi läbi pesta, et peale lati vahetust (latt koliseb ja lekib) roheline õli sisse panna? Hetkel on sisse pandud kellegi poolt punane...
Konkretne isend mille kohta küsin on 1996 aasta A6 C4 2.5TDI 85kw mootoriga kui see peaks rolli mängima.


Kuna latt tuleb ju nagunii maha, siis vooliku otsad lahti ja vana õli lihtsalt üritada kokku korjata. Enne uue öli sisse valamist vöiks ka õlipaagi filter puhtaks saada.
Roheline ikka.


J.Aru - 02.11.14 10:52

Tsitaat:
Algselt postitas: Kuits
Tsitaat:
Algselt postitas: J.Aru
Kaevaks vana teema ülesse. Kas kõigil A6 C4-jadel peaks ikka roolivõimu süsteemis roheline õli käima? Kui nii siis kuidas saaks seda süsteemi läbi pesta, et peale lati vahetust (latt koliseb ja lekib) roheline õli sisse panna? Hetkel on sisse pandud kellegi poolt punane...
Konkretne isend mille kohta küsin on 1996 aasta A6 C4 2.5TDI 85kw mootoriga kui see peaks rolli mängima.


Kuna latt tuleb ju nagunii maha, siis vooliku otsad lahti ja vana õli lihtsalt üritada kokku korjata. Enne uue öli sisse valamist vöiks ka õlipaagi filter puhtaks saada.
Roheline ikka.
Kas pumbast ja igaltpoolt mujalt jookseb ka siis õli ilusti välja (näiteks jahutusradika ees olevast õlijahutus torust) või ei tee ka see tilk punast seal kurja? Kas selle õlipaagi filtri saab kuidagi kätte ka või on ta paagi sees kinni (pole kunagi sellise pilguga vaadanud paaki)?


Kuits - 02.11.14 11:16

Ma ei oska sedasi täpselt vastata, tuleks lihtsalt proovida erinevaid katseid kasutades võimalikult palju seda vana möga kätte saada ja kui ei saagi täielikult klaariks, siis ilmselt see pisike törts vana õli midagi katastroofilist siiski ei põhjusta.
Teed oma toimingud ära ja täidad süsteemi uue määrdega, kasutad seda mingi aja ja siis kui viitsimist võib uuesti välja vahetada värskema vastu.
Filtri kohalt jään vastuse võlgu, et kas irdub sealt paagi põhjast vöi mitte, B5 kerel igatahes õnnestus see metallfilter potsiku põhjast välja kukutada ja ära puhastada.


Xpander - 02.11.14 11:19

Võib-olla saad siit abi : http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=44831&page=1&highlight=%EF%BF%BD#pid269268

Ning siit

http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=11266#pid158068


J.Aru - 02.11.14 16:55

Tänud teile! Proovin siis kui lativahetuseks läheb esialgu võimalikult palju vana õli kätte saada, uue sisse valada ja siis varsti uuesti õlivahetuse teha.