Kas turbo mootoriga autole läheb sama õli mis ilma turbota omale st.täissünt?
Ettetänades
Küsin sellepärast ,et keegi ütles nagu turboga mootoril on eraldi õli!
Soovitan soojalt: LiquiMoly 10W60.
Tänan soovituse eest,kust seda aga saab?On seda suuremates kauplustes?
Iga kvaliteetne täissünt sobib, ehk ei ole turbo autodele eraldi õli.
kui päris aus olla, siis ükski audi manual ega autodata, mis mulle näppu on sattunud ei nõua sünteetilist õli. Sünteetiline ei tähenda automaatselt ka kvaliteeti. Vanasti näitas õli kvaliteedi klassi bensiinimootoritele ikka täheühend SF, SG, SH, SJ( praegu kõige kvaliteetsem).
mina kasutan castroli RS 10W60 ja olen siiani rahul
Ühesõnaga vahet ei ole,kas on turbo või mitte! Turbomootoril eraldi õli ei ole!
Proovin siis Valvoline õli ära!
Tsitaat: |
Mina kasutan seda sama...
mina kasutan valvoline täissünt turbodiesel õli. millegipärast turbodieselile pakuvad eraldi õli.
Tsitaat: |
Mina kasutan Valvoline DuralBlendi 10W-40 sünteetiline. Valitud on see Valvoline kataloogist vastavalt autole.
Jaks
Tsitaat: |
Suurt vahet ei olegi ju...
Mina vaatasin kataloogi ise ja otsustasin selle kasuks.
Tegelt pakkus kataloog veel täissünt SycPoverit ja mineraal Turbo V, vist oli nii kui ma ei eksi.
Aga minu valik oliesialgu selline.
Jaks
Tegin oma 200-l just õlivahetuse ja seekord otsustasin siis selle kasuks. Eelmise tsükli sõitsin mingi Neste täissündiga ja see muutus hirmus ruttu mustaks. Nüüd tegin enne vana õli välja laskmist mootoripesu (mingi vist petroolil põhineva keemiaga) ja seejärel loputasin veel puhastusõliga ka läbi ning alles siis Synpower 5W-40 sisse. Praegu sõidetud umbes 1000 km ja õli pole veel värvi muutnud. Vaatan, et siin keegi teine nii vedelet õli ei kasuta... huvitav miks? On sel äkki mingi kahjulik efekt, millest ma teadlik pole?!
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
minul sees Q8 0W50 kuigi õli võtsin ikkagi klassi järgi mitte selle järgi mis need numbrid ees on.Ja täissünt on minul sellepärast et auto saab enamuse ajast ajast ainult lühikesi otsi,tehase manuaal näeb ette mineraalõli,kuid peale klapikambrikaane tihendi vahetust kummist tihendi vastu ei ole enam ka ühtegi leket.ja mootor ei võta õli mitte üks gramm, seega lasen sama asjaga ka edasi.
Valvoline Syn Power 5W40 SL kvaliteet!!!mitte enam SJ, see siis S4-s sees praegu...
see leht harib õlide vallas päris hästi:
http://www.1st-in-synthetics.com/articles28.htm
(turbolax küll pole aga ise kasutan Castroli Magnatec GTX 10W-40 õli, kvaliteeditähisega SL / CF, sobib ka turbokonedele minuteada + diisel kah isegi
vist )
Odavad õlid enamus mineraal õlid põletavad turbo võlli ümber musta tahi (musta slämmi kihi ) ja varsti on heataega turbo võll. Õpi selgeks õli tähised 500vw/501vw/502vw/505vw ja kui S-AUDI mootor toodab liiga palju NM tuleb mootorile kuiv raua jüramise hääl eriti külmalt hommikul (nagu oli hannese-200-l aastaid tagasi). Siis lõppeb õli kvaliteet (0w-50 ) ja appi tuleb täis sünt tifriplokiga manuaal kasti õli (sama kehtib ka üle kulunud mootorile) näiteks castrol 90w-140 J (J= lisand on tifri hammas plokile) TÕSTA 0w sellega 15w ja mootor talub täit laksu vaikse surinaga
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tegelikult see 10w60 racing õli on mõeldud ringrajal sõitmiseks, kus pöörded teisel pool 5000p/min ning mootor töötab pidevalt enda "võimete
piiril". Sellise viskoossusega õli omadused tulevad välja kõrgel temperatuuril, kus ta säilitab enda algse viskoosseuse.
Kiirendusautole sobib rohkem miskit SAE30 või midagi sarnast, on olemas spetsõlisid kiirendusmootorite tarvis. See 10w60 on tavasõidul maakeeli öeldes
liialt paks, ei voola nii hästi ning sisehõõrdumisest tingitud võimsusekadu on garanteeritud. Seda õli oleks hea kasutada kiirendusel sel juhul, kui
saaks õli temperatuuri ennem starti üle 100 kraadi siis tulevad esile selle õli omadused.
Tsitaat: |
Talvel kasutan kulgemiseks Valvoline SynPowerit Sae 5W40, API: SL/CF, ACEA: A3/B3/B4 ja VW: 502.00/505.00 (1/97)
Tegelikult mulle isiklikult meeldib lähtuda API klassifikatsioonist - lihtne ja loogiline.
Ostes oli 121kw MC mootoril sees 10w40 OMV poolsünt, kas võib sellega edasi sõita või peaks marki vahetama?
Pole turbodest ja nende õlinõuetest õrna aimugi...
Tsitaat: |
Jah, seda teeb transmissioonõli, kuna see õli sisaldaba väga palju kleepuvaid, liimivaid õliühendeid, mis nakkuvad metallipinnaga ning tekitavad sinna
kaitsekihi. Kunagi oli põllumajandusmasinates ( rasketehnikas ) kasutusel universaalõli, mida kasutati nii sisepõlemismootoris, kui ka
transmissioonis. Selle õli tootmine, kasutamine lõpetati, kuna sisehõõrdest ( õli sisehõõrdumine ) tingitud võimsuskadu oli küllaltki suur, seega
hakkas mõjutama oluliselt kütusekulu... Jah, Sa võid ju toppida miski x koguse transmissiooniõli mootoriõlile, kuid mitte sõiduauto mootorisse, eriti
võistlustel kasutatavasse mootorisse ( kiirendus ) kuna iga sajandik on oluline ( aeg distantsil ). Ning veel, et transmissioonõli halvendab oluliselt
mootoriõli kvaliteediomadusi, see ei kaalu lihtsalt üles seda, et mootor veel kestaks ( tooks piirsituatsioonidest valitud sihtpunkti a´la kepsupolt
pooleks, saaled kulunud jne jne ), ei näe lihtsalt mõtet igapäeva kasutuses sellist trikki teha ( transmissioonõli lisada lihtsalt mootoriõlile )
Toodetud on piisavalt häid mootoriõlisid, mis tagavad väga hea kaitse kulumise, soojuse ärajuhtimise, pesemise jne omaduste kohapealt. Pigem ehk
kasutada ( kui üldse kasutada ) selleks mõeldud õlilisandeid ( X1-R jne ).
Vali enda vajadustele, otstarbele vastav õli ning naudi sõitu. Ekstreemtingimustes võib kasutada igasugu vahendeid, et hoida ära halvemat ( a´la
saalekolin ning mootoriõlile lisada transmissiooniõli )
2,7 liitrit käigukasti ... manulalile 75W90 sünt ja automaadile ATF dexronII
1,7 liitrit tagadiffer ja 75W90 samuti
Vanem S4 - UrS4!
eeldame, et see masin:
VAT Registration No.:
Name: Manufacturer: Audi
Address: Model:
Year: 1993
Registration:
Tel - Private: Mileage:
Tel - Business: Job number:
Lubricants and capacities
Notes Specified value Measured value
Engine oil grade - cold climate SAE 5W/30
Engine oil grade - moderate climate SAE 15W/40
Engine oil grade - hot climate SAE 20W/40
Engine oil classification API/ACEA SG/A2-96
Engine oil grade - alternative - moderate climate SAE 10W/40
Engine oil classification - alternative - moderate climate API/ACEA SG/A2-96
Engine with filter litres 5,0
Gearbox oil grade SAE 75W/90 Synth.
123 Gearbox 4/5 speed litres 2,2-2,7
Automatic transmission fluid Type Dexron II
Automatic transmission (drain & refill) litres 2,7-3,5
Differential oil grade - front SAE Synth.75W/90
Differential front/AT litres 0,7-1,0 (AT)
Differential oil grade - rear SAE 75W/90 Synth.
Differential rear litres 1,7
Cooling system litres 8,0
Brake fluid Type DOT 4
Brake fluid litres 1,0-1,5
Power steering fluid Type VW G 002 000
171 Power steering fluid litres 1,0
Autodata Note 123
Gearbox oil capacity
Transfer box = 0,8 litres
Transfer box (01F transmission) = 1,02 litres
Autodata Note 171
Power steering fluid
SLS = 2,5 litres.
Manufacturer: Audi Model: 100 (91-94) 2,8
Engine code: AAH Output: 128 (174) 5600
Ehk saab aru, PDF ei taha raamid eksportida
Ainult S4'l 2.8 mootorit ei näita, on 2,2
millised küünlad osta ühesõnaga?
hea oleks kui keegi oskaks juhatada kust neid kõige normaalsema hinnaga saaks
forsi lehelt toksisin välja et NGK oma maksab 282eeku
samas selline koht nagu ladu24.ee näitab link
mis on nagu kahtlaselt odav
hea oleks kui keegi oskaks üldse rääkida, kust sellisele mootorile juppe osta(vaja ka muid asju)
ette tänades
ise kasutanud NGK PFR7B ja 8B. viimane siis natuke suuremate jõudude jaoks.
Tehase originaal Boschi F5DP0R - Revalis 204 eeku tükk (kood 101 000 016AA) letist saadaval
P.S. Seesama Bosch maksis Forsis vist 271...
Ei soovita tehase originaal küünalt kui on plaanis auto chipida.Ühinen Prr -i poolt kasutatavate küünalde pakkumisega.
On ise ka kuulnud, et Boschid pidavat probleemseks muutuma rõhkude tõustes - samas huvitaval kombel pakub tehas neidsamu küünlaid ka ADU-mootorile (RS2)...
Siin on pigem uba selles, et uks on "soe" teine "külm" küünal.
mulle pakuti kuskilt championi RC6PYP küünlaid,hind oli vist ca 140eeku tükk,väideti et kataloog annab sellised
mida arvata sellisest kataloogi järgi pakkumisest?
Tsitaat: |
ja on sobiv koht veidi õli tulle valada...
värskes TM numbris on testitud täissünteetilisi õlisid, mis on sellised tubli tavakasutaja valikute hulka kuuluvad 5W 40... aga kuna antud artikkel ei
ole elektroonselt mulle kättesaadav, siis jätan täpsete katsete tabelite ilu iga uudishimuliku enda kompetentsi ja toon alljärgenava ära vaid
koondpingerea, koos hinnaga 4L väikepakendi kohta:
1. Mobil 1 697.-kr
2. Teboil Diamond 470.-kr
3. Castrol GTX Magnatec 772.-kr
4. Shell helix Plus 589.-kr
5. Shell Helix Ultra 656.-kr
7. Castrol TXT Softec 772.-kr
8. Neste City Standard 299.-kr
9. Teboil Gold 380.-kr
10. Mobil Synth S 649.-kr
11. King XL 325.-kr
12. Neste City Pro 419.-kr
Järgmist õlivahetust planeerides on ehk hea vaadata mida laboriandmed näitavad ja mitte vaid sõbra ostu / müügi soovitusi kuulata ning perssetundele
loota...
Head valimist
Plaan siis talveks uus õli sisse panna audi s4 2,2 tq. Küsimus siis selline, et millist? Neitist leidsin sellised varjandid -
Category : Cars
Make : Audi
Model : 100, S4 (1986 - 1994)
Type : S4 2.2 Turbo (1992 - 1994)
Engine AAN
· Capacity : LubeCap 4,5 liter
· Use : Normal
· Service intervals : Change 15000 km / 12 months
· Recommendation : Longtime High Tech 5W-30
: Top Tec 4200 5W-30
: Top Tec 4100 5W-40
: Super Leichtlauf 10W-40
: Leichtlauf Special LL 5W-30
: Synthoil High Tech 5W-40
: Synthoil Energy 0W-40
: Touring High Tech 15W-40
Et millist nendest seitsmenst siis võtta?? Tean, et suurosa s-i omanikke sõidab 10W-60 õliga. Aga millist siis talveks sisse kallata, äkki teadjamad
mehed soovitaks.
Parimat,
Kris
Talveks Castrol Magnatec 5w-40
Igapäevakasutuses masin, ei käida kiirendusvõistlusetel ega ringrajal, võimsus originaal või stage 1 chip?
Selliseljuhul talveks: Mobil 1 Synt Special V 5W40, või lihtsalt Mobil 1 5W40.
Suveks: Castrol GTX Magnatec 5W40 või karmima sõidustiili jaoks Mobil 1 Rally Formula 5W50.
Võid kasutada ka aastaringselt Valvoline SynPowerit 5W40.
Kindlasti sobivad ka teiste TUNTUD kaubamärkide täissündid viskoossusest 5W40.
Turbomootorile on keeruline leida seda "õiget" tuleb teha kompromisse. Kui ainult turbo kui agregaadi kohapealt vaadata, on parim ainult turbo
õlituseks miski 20W50, 20W60 viskoossusklassi mootoriõli
10W60 igapäevaseks sõiduks on "overkill" stock 2.2T 20v mootorile. Kui on võimalus plokisoojendust kasutada ,siis palun, aastaringselt kasvõi
10W60, 20W50 õliga.
Siiski, meie kliimas optimaalne viskoosusklass on 5W40 ja 5W50
Masin jh igapäeva kasutuses ja stage 1 chip hetkel. Nii, et siis 5W-40 täissünt sobib talveks, nagu ma aru saan.
5W 40 aasta ringselt
Ja SELLINE on tehaseraamatu järgi SQ õlitabel.
kumb oleks 3b mootorile mõtekam osta kas http://www.maardekeskus.ee/addinol-eco-light-5w-40-5-l-kampaania-4-l-1-l-tasuta-p-2272.html või http://www.maardekeskus.ee/shell-helix-ultra-5w-40-5-l-kampaania-4-l-1-l-tasuta-p-2269.html kas see hinnavahe on seda väärt või on nad umbes samaväärsed ?
Tsitaat: |
Kuulge targemad mehed.
Küsimus selline, et pikemat aega kasutati mu mootoril (AAN) castrol 0w-40 edge sport õli, ning töökojas soovisin, et õlivahetusel läheks sama asi
sisse.
Küll aga tekkisid mingid kommunikatsiooni probleemid, ning targad mehed otsustasid mingisuguse suvalise poolsünt õli kasuks (homme saan täpsema margi
teada.) Nende arvates pole mõtet 10 aasta vanusele autole enam täissünti anda.
Kas see on asi millepärast ma peaks muretsema (laskma uuesti õlivahetuse teha?) või kannatab ühe talve ära sõita ja siis kevadel miskit mõistlikku
sisse panna?
Kurb on see, et auto ei tee enam sama häält soojast peast (natuke nagu näriks metalli, sooja mootoriga) ja suitseb kah oluliselt rohkem.
Töökojast ära sõites juhtus 2 korda suht lühikese aja jooksul, et pardakas hakkas karjuma (pinin, mis tavaliselt on korraks, jäi karjuma) aga pardaka
display ei suutnud pilti kuvada, vaid hunnik heledaid triipe jooksid üle display. Ja niikaua see pardakas karjus, kuni süüte välja võtsin, siis jäi
vait. Sõitsin veel mingi 3km ja hakkas uuesti karjuma.
Või peaksin alustuseks selle pininaga mingi tüübi/töökoja leidma, kes veakoode oskab lugeda ja siis vaatab kas asi võib olla õlivahetusega seotud.
Igatahes enne õlivahetust probleeme ei esinenud ja nüüd sealt ära sõites läks pardakas korralikult pöördesse.
Kas see häire mis autochekilt tuli oli punase tausta või kollasega? Õli rõhuga seotud asjad peaks just punased olema.
See et ekraan midagi alusaadavat ei oska pildile manada, on pigem sellepärast, et ekraani enda külmjooted võivad sodid olla(kas muidu stardis see OK
on selgelt loetav?)
Tsitaat: |
m0nx, vaheta õli ära - pane täissünteetiline õli sisse.
Kui kellelgi on veel ufod kasutusel, mis vajavad rem komplekti, siis kõige nö täiuslikum komplekt peaks olema budweg 206026, mis sisaldab ka suurt
tolmukaitset. Pilt ka siis komplektist:
Ja müüb kes?
Väga tänuväärne info.
Ise said A8 oma eparts vahendusel. Hinda ei olnud aga päringu peale anti. Ehk on sellega sama lootus. Budwegi müüb veel ka balti autoosad.
Tere,
Kuna uus Audi omanik siis soovitage kohtasi kus hakata oma autot hooldama.
Olen siit foorumist lugenud , et forss on kallis ja töö pole kvaliteetne.
Tsitaat: |
Küsimus küünalde kohta.
Mootoriks 2.2 3B. Milliseid küünlaid ma peaks vaatama kui autol chip ja natuke moditud ja kusagil 200kw.
Prj kusagil kirjutas ,et Bosch originaal küünaldel oli probleeme ja kippus seal midagi silindrisse kukkuma. Siis oli pakkutud NGK küünlaid ja ka veel
mingit Boschi oma.
Kas nüüd ajaga on midagi muutunud selles teemas ja mis võiks sobida minu mootorile?
NGK PFR7B-ga on meie autod sõitnud ja sõidavad ka edaspidi.
Tsitaat: |
Kirjutan ka alla, null probleemi koos FSI poolidega 1,8 bar juures.
Tsitaat: |
Bosch F5DPOR on õrn küünal, kuid mis salata, sellega töötab 2.2T 20v kõige paremini. Tehaseinsener ei ole olnud loll. Märksõnadeks on; korrektne soft,
orig. süütesüsteem. Otsige selle küünla lagunemist eelpool toodud viidetest, peamine probleem on "ületaguv" süütesüsteem Kõik muu on tolm. Nii on. Katsetatud aastakümnete jooksul.
Teised küünlad töötavad, kuid ei ole "see", mis orig küünlaga.
Mina ei ole muud kasutanud, kui Bosch F5DPOR ja ei ole kordagi küünal pudenenud. St, isiklikust kogemusest NGK maha teha ei saa kuid Boschi kohta pole ka halba kogemust. Ka FSi poolidega AAN kui 3B puhul.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Ise kasutasin viimased aastad NGK BKR7E.
Maksavad umbes 20€ jooks. Vahetasin iga õlivahetus (või aastas korra) neid profülaktika mõttes. Antud küünal on NGK poolt asendus PFR7B.
Olles kasutanud BKR7EIX, BKR8EIX, PFR7B ja BKR7E küünlaid, siis peale hinna ei teinud ma küll mingit vahet. Mootor töötas kõigiga samamoodi.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Küünlad pole koht kust kokku hoida,2aastat tagasi,suht värsked boschi küünlad andsid järgi ja lõppes mootori remondiga,pärast seda sai NGK-d peale ja
süda oli rahul, probleeme ei esinenud.Küünlad ja õli sellise auto puhul pole koht kust tagasi hoida.
Martin
Tsitaat: |
Mina kasutan Boschi FR5DP küünlaid, annab NGK BKR7E analoogiks. Kasutasin ka S6'ga neid küünlaid.
Mul ka Bosch F5DPOR juba pikemat aega kasutuses. Ma arvan, et Jõuvanker ütles võtmesõna (stock) õigesti. Igasugu tuuningu juures on juba teised faktorid, mis ühte või teist küünalt mõjutavad. Või?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Veits teemast mööda aga kui juba "küünalde" pealt hoiad kokku, milleks üldse "essi" omada?!
Ei saanud vaiki olla
Tavaküünlaid tuleb lihtsalt 2x sagedamini vahetada, sest elektrood kulub ära.
BKR7E on ka OK, lihtsalt vahetada iga teine õlivahetus. Samas, kui BKR7EIX võib kesta 60 000+ km.
Tsitaat: |