Foorumi logo

Kuidas toimida tänapäevase diiselautoga.
Jann - 20.12.17 09:29

Kuna saan pidevalt kõnesid autoomanikelt, kes ei tea täpselt, kuidas eri olukordades oma kaasaegse diiselautoga käituda, siis teeks ühe kokkuvõtliku teema,
mis põhineb oma kogemusel ning teadmistel. Pihustite tööpõhimõte ja DPF-is toimuvad reaktsioonid ei huvita enamust, kuid üht-teist võiks teada iga autoomanik. Ei pretendeeri absoluutsele tõele ja sõnastan võimalikult lihtsalt.

Alustuseks:
1. Ära lase autol hommikuti kohapeal kauem tiksuda, kui on vajalik katuse ja klaaside puhastamiseks (paar min.).
2. Alusta sõitu rahulikult, anna kastile alati sekund reageerimisaega, enne kui gaasi vajutad.
3. Dynamic ning põhjagaas tulgu sooja mootori ning kastiga, kui väga vaja.
4. Ära sõida pidevalt kõige ökoma reziimi ning veerandgaasiga.
5. Kasuta vahest pärisvõtit, muidu istud ükskord uksetaga.
6. Ära jäta oma ainukest võtit autosse kinniste ustega.
7. Ära osta uuemat diiselautot, kui sõidad enamjaolt linnas, eriti väikelinnas.

Mootor.
1. Vaheta õli mootoris 10-15000 km vahel, ära usu igasugu 30000 jutte.
2. Kasuta kvaliteetset 5w30 VW507.00 õli.
3. Õhufiltri vahetusvälp meie kliimas ja teedel ei ole 60000, ise vahetan koos õliga. Me ei ela Saksas.
4. Ära ignoreeri mootori kujulist kollast tulukest või spiraali sõidu ajal, sest osadel juhutdel võid rikkuda nii mõndagi kallist.
5. Kui õlitase tõuseb, tuleb välja selgitada põhjus. (pihustid, umbes DPF jne.)
6. Aeg-ajalt võiks kasutada CR mootorite kütuselisandit. Ise olen pannud Liqui Moly või Karla Auto oma.
7. Webasto ei rakendu, kui kütusetuluke põleb, talvel võiks paak täis olla. Kütuse 0-i sõitmine mõjub laastavalt kogu kütusesüsteemile, mille taastamine on väga kallis.
8. Ära tangi autot töötava Webastoga. See on ka kütuseluugil kirjas suurelt.

Kast.
1. S-tronicute hüdraulikapoole välp on 60000 km, kui vead tihti käru, siis vähem. Tagumine ots on eluaegne, kuid 150-200K pealt võiks siiski vahetada.
2. Tiptronikul ei võta julgust soovitada, tehas ütleb eluaegne, eks igaüks ise otsustab, kas vahetab ja kuidas.
3. S-tronicul ja CVT -l ei ole vaja teha mingit "dünaamilist" vahetust, kuna puudub turbiin.
4. Tasuks jälgida S-tronicu vahejahuti solenoidi, mis lekkides mööda juhtmeid jahutusvedeliku kasti pistikusse juhib ning rikub kalli mehhatroonika.
5. Topeltsidurid S-tonic kastis on kuluosa, 140-200 000 ja vahetus.
6. Multitronicu (CVT) õlivahetusvälp on üldjuhul 60000km.

Õhkvedrustus.
1. Ära unusta süsteemi "lukku" panna, enne kui tungrauda kasutad.
2. Proovi vältida vihmase ning lörtsise ilmaga auto tarbetut tõstmist, sellega kogud süsteemi ainult niiskust, ning külmade saabudes on jama majas.
3. Ära kasuta lörtsi ja vihmaga "auto" re˛iimi, kui kihutada meeldib. Alates 120km/h laseb auto end madalaks ja siis jälle üles jne.
4. Ära sõida pikalt (nädalaid) vigase lekkiva õhkpadjaga, saad vahetada ka kompressori varsti.

Tahmafilter.
1. Kui süsteem toimetab korralikult, ei näe sa mingeid tulukesi kunagi.
2. Kollase märguande peale kellades, pöördu maanteele esimesel võimalusel ja sõida u. 1800-2000 pöördega, kuni tuluke kustub (10-15 min.).
3. Kui tuluke ei kustu, ja autol jõud kaob, tuleb kohe pöörduda diagnostikasse ja remonti, mitte seda ignoreerida.
4. Müüt on see, et tuleb n.ö. "pähe anda", see teeb asja hullemaks.
5. Arvutiga on võimalik mingi piirini sundpõletada, kuid see ei mõju hästi mootorile ja õlile.
6. Igasugu imeainete kasutamine 300K+ sõitnud, ummistunud DPF-i korral on raha maha viskamine.
7. Aeg-ajalt hall toss summutist ning kärsahais on asjaga kaasnev ning normaalne. Põletusprotsess just käis või käib.
8. Autot seisates (B8, C7) vendid töötavad u. 10 min., kui põletus jäi pooleli.
9. Sõites pikki vahemaid maanteel, toimub passiivne DPF põletus ja aktiivse järele on vajadus pikema maa tagant. Ainult linnas sõites toimub tihti aktiivne põletus, mis lühidalt öeldes pole hea.

Elektroonika.
1. Korras aku on kõige alus, ära eemalda kunagi akuklemme, või tee seda koostöös spetsialistiga.
2. Akut lae selleks ettenähtud kohtadest, mitte otse akule. Ära särtsuta klemmidega mitte kunagi.
3. "Krokodillid" viska minema, naabrimeest ära aita. (Või pangu paar tonni tagatiseks) Kui tahad ikkagi aidata, osta selleks tarbeks teine aku.
4. Ära näpi kõiki nuppe korraga, anna aega reageerida (eriti külmaga).
5. Ära oota, kuni aku ise sureb, vaid pigem vaheta enne. Tuleb odavam.
6. Ära sõida sombusel ja hallil päeval "Auto" asendis tuledega, rikud reflektorid, koormad asjatult ballaste ning lampe.
7. Korra aastas ei teeks paha arvutiga olulised asjad üle vaadata, isegi kui pealtnäha kõik hästi.
8. Autos kohvitopsidega vehkimine lõpeb varem või hiljem MMI juhtpaneeli surmaga.
9. Peale aku vahetust uue vastu on vajalik kodeerimine. Vahet tuleb teha AGM ja happeaku vahel. Kasutama peab õigeid koode, mitte suvalisi.

Loe läbi oma auto kasutusjuhend, isegi kõige teadjam teadja leiab sealt midagi uut.
Ei taha kellegiga vaielda, nõuanded on üldised, oma kogemusest paljude kaasaegsete Audidega.
Täiendan, kui midagi veel meenub olulist. Kes soovib see täiendab samuti.
Jann.


A4TQ - 20.12.17 10:09

Kõige tähtsam:
Tänapäevane diisel sõiduauto ei sobi inimesele kes sellega linnavahel paarikilomeetriseid otsi sõidavad.
2x aastas maale vanaema juurde sõit pole mingi vabandus.


Amadeus - 20.12.17 22:53

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
5. Kui õlitase tõuseb, tuleb välja selgitada põhjus. (pihustid, umbes DPF jne.)

Õlitaseme vähene tõus kipub CR mootoritel paratamatus olema. Sõltuvalt sõitude iseloomust, põletusprotsessidest ja nende poolelijäämiste kogusest on taseme kasv erinev.

Lisan juurde:

*Paarikilomeetrist sõitu tee ühistranspordiga, jalgrattaga, taksoga või elektriautoga, selleks ei sobi hästi ka bensiiniauto.
*Nõukogudeaegsed manuaalsed akulaadijad ja käivitusabid hoia moodsast autost eemale. Aku laadimiseks kasuta korralikku tarklaadijat.
*Kontrolli vähemalt kord aastas mootoriruumi ja salongivahelise osa vihmavee äravoole. Kui vesi tuppa soliseb, võib juba hilja olla.
*Tee pikem akulaadimine ennetavalt hilissügisel, ei tee paha ka kord keset talve teha. Nagu Jann mainis, laadimine käib selleks ettenähtud kohast.
*Kasuta eelsoojendust. Kui seda su autol ei ole, kaalu võimalusi selle lisamiseks. Saad sooja salongi, puhtad klaasid, mootori soekäivituse ja kokkuhoiu kütuselt.
*Juhul kui jahutusvedelikku vaja tilk lisada, siis uuemasse autosse ei sobi suvaline tosool, vaid tootja poolt ettenähtud jahutusvedelik. Enamasti on paisupaagil vajalik info olemas. Enamike VAG grupi masinate puhul "G12".


kps - 21.12.17 08:47

Tiptronicu juurde soovitus:
Küla sepa poolt kastiõli vahetus lõpeb kasti surmaga kiiremini kui selle ollusega, mis on seal kastis juba aastaid sõitnud! Teostage töö ainult kohas, kes teab mida ta teeb ja need kohad on ka siit foorumist kõik leitavad. Margiesindusse pöördumise kasulikkuses ma tõsiselt kahtlen, aga see on minu arvamus ja lükake see arvamus ümber.


Eero - 21.12.17 14:11

Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Tiptronicu juurde soovitus:
Küla sepa poolt kastiõli vahetus lõpeb kasti surmaga kiiremini kui selle ollusega, mis on seal kastis juba aastaid sõitnud! Teostage töö ainult kohas, kes teab mida ta teeb ja need kohad on ka siit foorumist kõik leitavad. Margiesindusse pöördumise kasulikkuses ma tõsiselt kahtlen, aga see on minu arvamus ja lükake see arvamus ümber.


Sain just auto Hõbenoolest kätte, tehti 8 käigulise tiptronicule dünaamiline õlivahetus. Auto läbisõit ~120000 (100% kindel) ja kastiõli pole loomulikult kordagi vahetatud. Enne õlivahetust väga ei nurisenud, teine käik lülitus väikse nõksuga kui eelnevalt vaba hooga veereda ja gaasi vajutada aga muidu top top. Peale õlivahetust justkui polekski enam autol käike, absoluutselt ei saa aru millal käiguvahetus toimub.


Snooker - 15.01.18 20:09

Kuidas ma aru saan et regeneratsioon käib?
Miks diislit hommikul tiksuma jätta ei või ja ise samal ajal soojas toas kohvi juua on halb mõte?
Kus on aku laadimise klemmid? (B8.5; 3.0tdi)
Kuidas aru saada et aku vajab vahetust?
Mida tähendab ballasti koormamine?
Eelsoojendit on reaalselt vaja 3-4nädalat aastas, miks peaks mõtlema selle lisamisele?


aadumees - 15.01.18 20:52

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann

Õhkvedrustus.

3. Ära kasuta ka vihmaga "auto" reziimi.


Jann, räägi palun sellest lähemalt.


SilverL - 15.01.18 21:02

Hea töö! Vastab paljude küsimustele.


Amadeus - 15.01.18 21:29

Tsitaat:
Algselt postitas: Snooker
Kuidas ma aru saan et regeneratsioon käib?
Miks diislit hommikul tiksuma jätta ei või ja ise samal ajal soojas toas kohvi juua on halb mõte?
Kus on aku laadimise klemmid? (B8.5; 3.0tdi)
Kuidas aru saada et aku vajab vahetust?
Mida tähendab ballasti koormamine?
Eelsoojendit on reaalselt vaja 3-4nädalat aastas, miks peaks mõtlema selle lisamisele?

1. Kõrgemad pöörded (tühikäik), automaadi puhul käiguvalik pisut kõrgematele pööretele sunnatud, kärsahais summutist, väljalase võib kõrgete temperatuuridega naksuda, pisut "tummisem" helipilt. Peale suretust töötavad jahutusventilaatorid.
Tehas oleks võinud kuhugi FISi või armatuuri rohelise tulukese tekitada töötavast põletusprotsessist, jääks neid poolikuid põletusi hunnikutes vähemaks.
2. Sellest on siin palju räägitud. Mõned teemad:
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=168866
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=149011
3. Reeglina kapotiall. A4/A5 kohad peaks olema nii:
http://www.a5oc.com/forums/attachment.php?attachmentid=116601&d=1459715818
4. Korralikult ekspluateeritud originaalaku eluiga on pikk. Lisaks on praegusel ajal terve hunnik igasuguseid aku teste, mida mõned remondikohad teevad isegi hoolduse mahus.
5. Kõik, mis töötab see ka kulub. Sama kehtib tulede/ballastide kohta.
6. Põhjamaad kasutavad eelsoojendust juba +5 kraadi juures, seega 3-4 nädalat aastas pole korrektne. Maitse ja mugavuse küsimus esiteks, samas hoiad ka tehnilist poolt kokku. Miks - Saad sooja salongi, puhtad klaasid, mootori soekäivituse ja kokkuhoiu kütuselt + natuke keskkonnasäästu.


jantz73 - 16.01.18 12:38

Väga asjalik jutt ja teema. Paljude jaoks kindlasti asju ja toiminguid millega ei arvestata. Kindlasti võivad ka bensiinimootoriga autode omanikud paljude samade asjadega arvestada. Omalt poolt soovitaksin see paar minutit hommikul lasta moottoril käia olenemata seisusoojendi olemasolust. Ja seisusoojendit julgen ka kõigile soovitada, asendamatu abiline. Kõigile parimat ja muretut veeremist.


martvaar - 16.01.18 16:34

6. Ära sõida sombusel ja hallil päeval "Auto" asendis tuledega, koormad asjatult ballaste ning lampe.

Aga millises asendis siis tulede lüliti peaks olema?


martvaar - 16.01.18 16:36

Tsitaat:
Algselt postitas: A4TQ
Kõige tähtsam:
Tänapäevane diisel sõiduauto ei sobi inimesele kes sellega linnavahel paarikilomeetriseid otsi sõidavad.
2x aastas maale vanaema juurde sõit pole mingi vabandus.


Aga miks ei sobi? Ehk keegi selgitaks.


Jann - 16.01.18 17:23

Tsitaat:
Algselt postitas: martvaar
Tsitaat:
Algselt postitas: A4TQ
Kõige tähtsam:
Tänapäevane diisel sõiduauto ei sobi inimesele kes sellega linnavahel paarikilomeetriseid otsi sõidavad.
2x aastas maale vanaema juurde sõit pole mingi vabandus.


Aga miks ei sobi? Ehk keegi selgitaks.


Esimene kuu sõidad, teine kuu helistad, uurid, mis tuled viled tähendavad, kolmas kuu on tahmakas kinni ja enne ei sõida kuhugi, kui palju raha ei maksa. Peensustesse ei taha laskuda, pikaks läheb.
Tulede kohta, päeval valges sõidad 0 asendis päevasõidutuledega, kui vaja pimedas sõita, keerad "auto" peale. Niimoodi väldid pidevat tulede süttimist-kustumist "halli" ilmaga päeval ning reflektorid ei kärssa ära xenonite puhul. peegelpind muutub mustaks ja ähmaseks.


sammalselg - 16.01.18 20:19

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann


Loe läbi oma auto kasutusjuhend, isegi kõige teadjam teadja leiab sealt midagi uut.

Jann.


Puhas kuld !
Kehtib tegelikult kõigi asjade kohta, millel vähegi on mingisugune instruktsioon olemas.

Muuhulgas aitab ennetada selliseid küsimusi

Tsitaat:
Algselt postitas: Snooker

Kus on aku laadimise klemmid? (B8.5; 3.0tdi)


audinaator - 16.01.18 21:40

Tsitaat:


Mootor.
1. Vaheta õli mootoris 10-15000 km vahel, ära usu igasugu 30000 jutte.
2. Kasuta kvaliteetset 5w30 VW507.00 õli.
3. Õhufiltri vahetusvälp meie kliimas ja teedel ei ole 60000, ise vahetan koos õliga. Me ei ela Saksas.
4. Ära ignoreeri mootori kujulist kollast tulukest või spiraali sõidu ajal, sest osadel juhutdel võid rikkuda nii mõndagi kallist.
5. Kui õlitase tõuseb, tuleb välja selgitada põhjus. (pihustid, umbes DPF jne.)
6. Aeg-ajalt võiks kasutada CR mootorite kütuselisandit. Ise olen pannud Liqui Moly või Karla Auto oma.
7. Webasto ei rakendu, kui kütusetuluke põleb, talvel võiks paak täis olla. Kütuse 0-i sõitmine mõjub laastavalt kogu kütusesüsteemile, mille taastamine on väga kallis.



Näiteks turbo mootorite puhul lasen mina sõidust tulles autol kohapeal minutikese tiksuda. Kas tast kasu on, võta kinni, kahju kindlasti mitte ;)


Comic - 17.01.18 09:14

Kiidan ka lisa- ja salongisoojendi vajalikkust meie kliimasse.On siis talv milline tahes.Soomes näiteks enamus autodest lisasoojendiga ja lust istuda autosse millel salong soe ja aknad puhtad jääst.Ise täiendasin oma süsteemi veel Defa akulaadijaga.[url=http://http://www.motonet.ee/et/toode/454947/Defa-akulaadija-1204-4-A--12-V


Eero - 17.01.18 09:44

Võiks natuke rääkida ka tehase Webasto toimimisest.

Mul puldiga variant ja MMI menüüs kaks valikut, heat ja defrost.

Olen lasknud 20 minutit Webastol kütta, selle ajaga saab suht igas olekus aknad jääst puhtaks ja salongi soojaks, aga mootor jääb endiselt täiesti külmaks. Lisaks puhutakse auto kohe külma õhku täis kui sõitma hakkad. Selle vastu aitab veidi kui enne auto käivitust paned õhu siseringlusele.
Lugesin foorumist, et VCDS kaabli abil saab webasto seadistada ka koheselt mootorit soojendama, aga siis pidavat külmaga probleem tekkima, et salong ei saa piisavalt soojaks, et akendelt jää ära sulaks.

Kas keegi on testinud kaua see webasto peab töötama selleks, et aknad saaks sulatatud ja mootori ka soojaks?


Jann - 17.01.18 12:50

Tsitaat:
Algselt postitas: Eero
Võiks natuke rääkida ka tehase Webasto toimimisest.

Mul puldiga variant ja MMI menüüs kaks valikut, heat ja defrost.

Olen lasknud 20 minutit Webastol kütta, selle ajaga saab suht igas olekus aknad jääst puhtaks ja salongi soojaks, aga mootor jääb endiselt täiesti külmaks. Lisaks puhutakse auto kohe külma õhku täis kui sõitma hakkad. Selle vastu aitab veidi kui enne auto käivitust paned õhu siseringlusele.
Lugesin foorumist, et VCDS kaabli abil saab webasto seadistada ka koheselt mootorit soojendama, aga siis pidavat külmaga probleem tekkima, et salong ei saa piisavalt soojaks, et akendelt jää ära sulaks.

Kas keegi on testinud kaua see webasto peab töötama selleks, et aknad saaks sulatatud ja mootori ka soojaks?


Olen katsetanud n279 deaktiveerimist eelmistel c7 kerega autodel. Kuni -15 toimetab enam vähem, külmemaga ei suuda hästi 20 minutiga klaase sulatada.
Mingi hetk viskab ka veamällu mingi probleemi, mis see täpsemalt oli ei mäleta (C6-l viskab samuti), seega pikemalt ei tahtnud seda võimalust kasutada.
C7 - mel on tehasepoolne seadistus webasto automaatseks käivituseks +10 kraadi. Saab muuta omale sobivamaks arvutiga, kui soovi. Näit. +3.


Amadeus - 17.01.18 19:42

Tsitaat:
Algselt postitas: Eero
Võiks natuke rääkida ka tehase Webasto toimimisest.

Mul puldiga variant ja MMI menüüs kaks valikut, heat ja defrost.

Olen lasknud 20 minutit Webastol kütta, selle ajaga saab suht igas olekus aknad jääst puhtaks ja salongi soojaks, aga mootor jääb endiselt täiesti külmaks. Lisaks puhutakse auto kohe külma õhku täis kui sõitma hakkad. Selle vastu aitab veidi kui enne auto käivitust paned õhu siseringlusele.
Lugesin foorumist, et VCDS kaabli abil saab webasto seadistada ka koheselt mootorit soojendama, aga siis pidavat külmaga probleem tekkima, et salong ei saa piisavalt soojaks, et akendelt jää ära sulaks.

Kas keegi on testinud kaua see webasto peab töötama selleks, et aknad saaks sulatatud ja mootori ka soojaks?


Heat - kütab salongi terves ulatuses.
Defrost - prioriteet esimesed aknad.

Külm õhk tuleb sellepärast, et mootor külm ja mootori külm küttering hakkab tsirkuleerima. Üldiselt külma õhku ei tohiks peale käivitust tuppa puhuda, kuna ahi peaks kütmist jätkama. Juhul kui ahi seiskunud, siis salongivent peaks tasakesi ellu ärkama, kuni soe jahutusvedelik otsapidi salongiradikas. Kas sul on ikka salongis "Auto" peal?

N279 on mõistlik tõesti nö välja lülitada, siis kütab tervet süsteemi - miinusena külmadel temperatuuridel leigem salong ja pikem kütteaeg. Eks siin on valikute küsimus, kas ajada ruttu tuba soojaks, või anda pisut mootorisse kah.

Väike pilt kah bitdi kütte/jahutussüsteemist:

http://aasna.planet.ee/audi/bitdi_jahutus_r.png


stihl - 18.01.18 11:12

Ehh, kogu seda juttu lugedes tekib tunne, et kõige parem, mis u. 10a vana diiselautoga teha saab, on ta üldse ostmata jätta...:D

................

Mis aga Janni esimesse postitusse puutub, siis selle peaks küll kõikidele VAG.i müüvatele müügimeestele välja printima ja kundele kohustuslikuks tutvustama.
Nii uute kui kasutatud autode müüjatele.
Sest ega salongis sulle keegi ei ütle, et kui ostad tahmakaga diisli väikesteks linnasõitudeks, et ta sul aasta paariga mingeid lollusi hakkab tegema.

Mul kunagi oli ühes autoesinduses (ei olnud VAG, vaid üks japs) töötades isegi selline kogemus, et rekkamees, (kes kuskilt dislat sai ilmselt virutada), ostis naisele uue auto ja paari aasta pärast oli ilge kisa, et ostke see romu tagasi, kuna kulud on nii suured ja koguaeg on midagi peetis.
Naine oli kahe kildi kaugusel poes temaga käinud. Aku oli samuti otsas.

Nendest massilisest ventikate huugamise teemadest, põletusjamadest, lühikese otsa jamadest, tüjha paagiga Webastod lukku jamadest jne rääkimata.

Ok esindused saadavad kuu peale, aga Jann, luuleta pisut bla-bla veel teksti juurde ja saada see Autolehele edasi; need vblla isegi teevad loo ja maksavad Sulle pisut pappigi...:P

No tegelt ka, tavalised inimesed ei tea neist asjust mitte midagi.
Ja kokkuvõte on hea ja vajalik.

.


kps - 18.01.18 12:05

Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Näiteks turbo mootorite puhul lasen mina sõidust tulles autol kohapeal minutikese tiksuda. Kas tast kasu on, võta kinni, kahju kindlasti mitte ;)

See kohapeal tiksumise kasulikkus sõltub ikkagi sellest, kui sirgena oled enne auto parkimist paremat jalga hoidnud. Kui tuled rahulikust sõidust siis edasi tiksutamine ei tee küll enam midagi olulist jahtumise mõttes. Ma pigem soovitaks endal natukeseks ajaks enne masina parkimiskohani jõudmist maha jahtuda ja paremast jalast see kramp välja masseerida - sel juhul on jahutuseffekt palju mõistlikum ja ei pea samuti kohapeal enam tiksutama.

Toon näite - kiirustad kuhugi, pidevalt parem jalg sirge, pargid auto ära ja kaotad oma minutilise tiksutamisega rohkem aega kui selle jala sirgestamisega liikluses "võitsid" :cool:. Kui ei tundu tuttav - mõtle uuesti :D.


rendoqoz - 18.01.18 13:26

Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Näiteks turbo mootorite puhul lasen mina sõidust tulles autol kohapeal minutikese tiksuda. Kas tast kasu on, võta kinni, kahju kindlasti mitte ;)

See kohapeal tiksumise kasulikkus sõltub ikkagi sellest, kui sirgena oled enne auto parkimist paremat jalga hoidnud. Kui tuled rahulikust sõidust siis edasi tiksutamine ei tee küll enam midagi olulist jahtumise mõttes. Ma pigem soovitaks endal natukeseks ajaks enne masina parkimiskohani jõudmist maha jahtuda ja paremast jalast see kramp välja masseerida - sel juhul on jahutuseffekt palju mõistlikum ja ei pea samuti kohapeal enam tiksutama.

Toon näite - kiirustad kuhugi, pidevalt parem jalg sirge, pargid auto ära ja kaotad oma minutilise tiksutamisega rohkem aega kui selle jala sirgestamisega liikluses "võitsid" :cool:. Kui ei tundu tuttav - mõtle uuesti :D.

Samas ka 100ga sõites saab turbo "koormust" - küll stabiilselt, aga ikkagi. 2008 Hiluxi 2.5L diisli manualis on näiteks kirjas, et ühtlaselt maanteesõidult tulles tuleks mootorit 1-2 minutit kohapeal jahutada.

Eks see oleneb ka auto eripärast. Siiski - turbo on mootori üks kuumimaid osi peale pikemat sõitu. Ja kui see nüüd (eriti suvel) mootor kohe kinni keerata, siis ei pea füüsik olema, et aru saada, mida õli seal kuumuse sees teeb.

Üldiselt aga: Vaevalt keegi teab kedagi, kes seda sihilikult teeb. Ise hakkasin hiljaaegu nii talitama (pärast turbo vahetust), aga kõik need 200+ tuhat sõitnud masinad sõidavad siiani ja turbo probleemid ilmnevad pigem 300+ tuhandel kilomeetril (kui sedagi). Siit võib aga tuletada, et see jahutamine suurt võitu vist ikkagi ei anna. Ise siiski kasutan sellist turbo piinamist õigeks ei pea.


Jannile aga - väga hea teema ja informatsioon! Lisa juurde ka kütusefiltri vahetus. Jällegi, 30 tuhat oleks minu arvates lagi. Eelmisel suvel vahetasin 40 000 km läbisõiduga filtrit (2011 Passati). Ilus vaatepilt see ei olnud - üsna must oli teine. Raamat lubas vististi 60 000...


audinaator - 18.01.18 16:47

Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Näiteks turbo mootorite puhul lasen mina sõidust tulles autol kohapeal minutikese tiksuda. Kas tast kasu on, võta kinni, kahju kindlasti mitte ;)

See kohapeal tiksumise kasulikkus sõltub ikkagi sellest, kui sirgena oled enne auto parkimist paremat jalga hoidnud. Kui tuled rahulikust sõidust siis edasi tiksutamine ei tee küll enam midagi olulist jahtumise mõttes. Ma pigem soovitaks endal natukeseks ajaks enne masina parkimiskohani jõudmist maha jahtuda ja paremast jalast see kramp välja masseerida - sel juhul on jahutuseffekt palju mõistlikum ja ei pea samuti kohapeal enam tiksutama.

Toon näite - kiirustad kuhugi, pidevalt parem jalg sirge, pargid auto ära ja kaotad oma minutilise tiksutamisega rohkem aega kui selle jala sirgestamisega liikluses "võitsid" :cool:. Kui ei tundu tuttav - mõtle uuesti :D.


Linnasõidu puhul rakendub turbo ju sisuliselt koguaeg, isegi rahulikult sõites. Küll pidurdad, siis jälle "kogud hoogu". See selleks, oligi pigem rohkem targutamiseks lisatud, et kuidas mina teen :D

EDIT:

Muuseas tuli see kunagi teemaks ka ühe Volkari müügimehega ning ka tema ütles, VAG grupil ei ole seda kuskil kirjas, kuid tema isiklikult teeb nii ning aegaajalt mainib seda ka kundedele.


Jann - 18.01.18 17:02

Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Näiteks turbo mootorite puhul lasen mina sõidust tulles autol kohapeal minutikese tiksuda. Kas tast kasu on, võta kinni, kahju kindlasti mitte ;)

See kohapeal tiksumise kasulikkus sõltub ikkagi sellest, kui sirgena oled enne auto parkimist paremat jalga hoidnud. Kui tuled rahulikust sõidust siis edasi tiksutamine ei tee küll enam midagi olulist jahtumise mõttes. Ma pigem soovitaks endal natukeseks ajaks enne masina parkimiskohani jõudmist maha jahtuda ja paremast jalast see kramp välja masseerida - sel juhul on jahutuseffekt palju mõistlikum ja ei pea samuti kohapeal enam tiksutama.

Toon näite - kiirustad kuhugi, pidevalt parem jalg sirge, pargid auto ära ja kaotad oma minutilise tiksutamisega rohkem aega kui selle jala sirgestamisega liikluses "võitsid" :cool:. Kui ei tundu tuttav - mõtle uuesti :D.


Linnasõidu puhul rakendub turbo ju sisuliselt koguaeg, isegi rahulikult sõites. Küll pidurdad, siis jälle "kogud hoogu". See selleks, oligi pigem rohkem targutamiseks lisatud, et kuidas mina teen :D

EDIT:

Muuseas tuli see kunagi teemaks ka ühe Volkari müügimehega ning ka tema ütles, VAG grupil ei ole seda kuskil kirjas, kuid tema isiklikult teeb nii ning aegaajalt mainib seda ka kundedele.


Kui vaadata turbo kuuma koja temperatuure tühikäigul kohapeal ja rahulikult kulgedes, siis praktiliselt vahe puudub. Sellest johtuvalt ei näe järeltiksutamises mingit pointi.


jantz73 - 19.01.18 00:00

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Näiteks turbo mootorite puhul lasen mina sõidust tulles autol kohapeal minutikese tiksuda. Kas tast kasu on, võta kinni, kahju kindlasti mitte ;)

See kohapeal tiksumise kasulikkus sõltub ikkagi sellest, kui sirgena oled enne auto parkimist paremat jalga hoidnud. Kui tuled rahulikust sõidust siis edasi tiksutamine ei tee küll enam midagi olulist jahtumise mõttes. Ma pigem soovitaks endal natukeseks ajaks enne masina parkimiskohani jõudmist maha jahtuda ja paremast jalast see kramp välja masseerida - sel juhul on jahutuseffekt palju mõistlikum ja ei pea samuti kohapeal enam tiksutama.

Toon näite - kiirustad kuhugi, pidevalt parem jalg sirge, pargid auto ära ja kaotad oma minutilise tiksutamisega rohkem aega kui selle jala sirgestamisega liikluses "võitsid" :cool:. Kui ei tundu tuttav - mõtle uuesti :D.


Linnasõidu puhul rakendub turbo ju sisuliselt koguaeg, isegi rahulikult sõites. Küll pidurdad, siis jälle "kogud hoogu". See selleks, oligi pigem rohkem targutamiseks lisatud, et kuidas mina teen :D

EDIT:

Muuseas tuli see kunagi teemaks ka ühe Volkari müügimehega ning ka tema ütles, VAG grupil ei ole seda kuskil kirjas, kuid tema isiklikult teeb nii ning aegaajalt mainib seda ka kundedele.


Kui vaadata turbo kuuma koja temperatuure tühikäigul kohapeal ja rahulikult kulgedes, siis praktiliselt vahe puudub. Sellest johtuvalt ei näe järeltiksutamises mingit pointi.


Jann, sinust hakkab asja saama: (Sellest johtuvalt)!: Tegelikult tänapäeva turbo jahtubki mõne minutiga ja kui oled peale pikka maanteesõitu mõne minuti linnas kulgenud (meie liikluse argipäev), siis ei vaja turbo eraldi jahutust! Materjalid on lihtsalt seliisest materjalist mis suudavad jahtuda ülikiiresti! Millest sõltuvalt on nendel taas oma hind, mis on kalkuleerides osutunud odavamaks kui tühikäigul tiksumisega kaasnev jahutamine. Samad reeglid kehtivad eelsoojendamisele! Aga kui paljud sellega arvestavad? Parimat.


wimms - 22.01.18 15:12

Tsitaat:
Algselt postitas: rendoqoz
Lisa juurde ka kütusefiltri vahetus. Jällegi, 30 tuhat oleks minu arvates lagi. Eelmisel suvel vahetasin 40 000 km läbisõiduga filtrit (2011 Passati). Ilus vaatepilt see ei olnud - üsna must oli teine. Raamat lubas vististi 60 000...

Ärge unustage, et saksa raamat lubab kõiki asju vastavalt tüüpilisele läbisõidule nende turul, 30tkm õlivahetusvälp on seal õigustatud, meil üldjuhul mitte, kuigi ka siinmail võib keegi sõita 30-60tkm aastas. Samamoodi tuleks 2-3'ga jagada ka muid km alusel soovituslikke välpasid.

Ma pole ammu raamatut uurinud, kunagi oli neil välpade jaoks kohati eristus "rasketes sõiduoludes". See on selline huvitav termin, et kipub inimeste jaoks olema subjektiivne mõiste. Aga tegelikult on see väga konkreetne tootja nägemus auto töökoormusest ja 99% meie teedel sõitvad autod on ses mõttes kindlalt "rasketes oludes". Lühikesed otsad, start stop linna traffik, just need ongi auto jaoks "rasked olud".


Snooker - 01.02.18 06:23

Kuidas õigesti eelsüüdet anda, kui võtit pole keerata vaid on ainult raadiovõti


Unisol58 - 01.02.18 08:31

Tsitaat:
Algselt postitas: Snooker
Kuidas õigesti eelsüüdet anda, kui võtit pole keerata vaid on ainult raadiovõti


4F manuaalis on kirjas, et Kessy puhul tuleb start nupp vajutada kõigepealt esimesse astmesse ja alles siis lõpuni vajutada kui küünalde tuli on kustunud.
Kahjuks teiste mudelitega pole kokkupuudet olnud.


stihl - 01.02.18 08:59

Tsitaat:
Algselt postitas: wimms
Lühikesed otsad, start stop linna traffik, just need ongi auto jaoks "rasked olud".


Täiesti nõus.
Aga et nad enamuses seda ei tea, näitab kasvõi see, et autot müües on nad isegi uhked oma pikkade välpade üle: näiteks SEE MÜÜJA.

Hoolduste ajalugu kontrollitav Eesti Möller autos. Tehtud hooldused:35309, 62020, 88230, 95671 km(05.05.2017).
Juba uue autoga lasti uhkelt üle 30ne, ok, see oli Rootsis, aga ikkagi.

.


kps - 01.02.18 09:42

Tsitaat:
Algselt postitas: Unisol58
4F manuaalis on kirjas, et Kessy puhul tuleb start nupp vajutada kõigepealt esimesse astmesse ja alles siis lõpuni vajutada kui küünalde tuli on kustunud.
Kahjuks teiste mudelitega pole kokkupuudet olnud.

Mis kerest või aastast siis see tuli, et starterit enne ei anta kui eelsüüteküünalde tuli on kustunud?


Unisol58 - 01.02.18 10:27

Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Mis kerest või aastast siis see tuli, et starterit enne ei anta kui eelsüüteküünalde tuli on kustunud?


Peaks olema kohe 4F kere algusest, kuid nii on manuaali kirja pandud. Ise vajutan ka nuppu ainult ühe korra ja auto käivitub alles pärast tule kustumist.
Manuaali järgi käivitan autot igapäevaselt valesti.


Snooker - 03.02.18 08:24

Kus see esimene aste on?

Panen võtme sisse kergelt lükkan paneb ise eelsüüdet ja auto käivitub, vahel kustub eelsüüte tuluke hiljem (peale auto käivitumist). See ei tohiks olla õige! Äkki keegi ikkagi seletaks, varasematel autodel on aidanud kui nupp all hoida siis kustub ära tuli ja kui lased lahti käivitub. Või kui on võtmega käivutusastmed, saad starterit hiljem lasta.

Edit: varasemalt pole diisel audit olnud (b8.5)


Amadeus - 03.02.18 08:49

4G/C7 istud sisse, hoiad all pidurit ja vajutad nuppu korraks. Laseb ise vajalikus koguses küünalt, peale seda käivitab. Mingeid vaheastmeid ei ole.
8K/B8.5 nupuga samamoodi. Võtmest käivitusel vajutad süüte sisse, võid oodata küünalde tule kustumist ja siis käivitad. Teoreetiliselt võiks anda ka kohe starteri käsu. Proovinud ei ole, aga ta ei tohiks enne eelsoojendust starterit anda.
Golf 7 TDI tavalise süütevõtmega - Pidur alla, keerad süüte sisse, keerad korraks starterit ja lased võtme tagasi. Enne midagi ei toimu kui küünlad lastud, siis alles käivitab ise.


reikar - 03.02.18 17:29

Tsitaat:
Algselt postitas: Snooker
Kus see esimene aste on?

Edit: varasemalt pole diisel audit olnud (b8.5)


Enda autol toimib nii, et kui võtme sisestan auku ja vajutan seda ilma piduripedaalita, siis annab lihtsalt küünlaid jms ning auto ei käivitu veel.
Seejärel vajutan pidurit ja uuesti võtit, ning auto käivitub.


Jann - 03.02.18 18:29

Ärge ajage asja keeruliseks. Yanekk juba ütles, et uuemate (C6, C7, B8, D3, D4 jne.) puhul keerad võtit, vajutad nuppu ja ei mõtle rohkem. Auto mõtleb ise, millal on õige hetk starter järgi lasta.


Snooker - 24.02.18 20:53

3.0 180kw jahtub praeguste külmadega linnasõidul ja kohal tiksudes maha? > Temp kukub 90->45


kui sõita maanteel siis soojeneb aeglaselt 10min sõitu ja siis saavutab 90C jõuad “soojana” asulasse 5käik 1200 rpm sõidad ühtlase kiirusega hakkab temp kukkuma

Kui anda linnas pähe siis saavutab 90 kiirelt, jätad kohal tiksuma hakkab temp langema jälle


Termostaat? Temp andur? Keskmine kulu 6,8/100 (90/10 mnt. vs linn)


Salong on ilmselt soe tänu lisasoojendile


Jann - 25.02.18 11:58

Termostaat läbi, pole kahtlustki. Arvutiga võimalik 100% selles veenduda. Termostaat on koos õlifiltri kopsiku ja muu mudruga ühes tükis, aju poolt juhitav ja eraldi vahetatav pole.


rs156 - 08.05.18 20:45

Ballastide teema ja tulede auto peal hoidmine - LEDide puhul väga ei nõustuks, kuluvad küll, kuid käivitus nii väga ei kuluta.. Või oskab keegi vastupidist väita ?


Dekken - 29.12.19 18:49

Minu 2008 c6 on küll nii loll, et kui võtit otse keerata ilma ootamiseta, ketrab 3 sekundit kui enne pole lasknud eelsüütel tegutseda seda siis miinukraadidega. suht tüütu.


sileem11 - 30.12.19 09:43

Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Näiteks turbo mootorite puhul lasen mina sõidust tulles autol kohapeal minutikese tiksuda. Kas tast kasu on, võta kinni, kahju kindlasti mitte ;)

See kohapeal tiksumise kasulikkus sõltub ikkagi sellest, kui sirgena oled enne auto parkimist paremat jalga hoidnud. Kui tuled rahulikust sõidust siis edasi tiksutamine ei tee küll enam midagi olulist jahtumise mõttes. Ma pigem soovitaks endal natukeseks ajaks enne masina parkimiskohani jõudmist maha jahtuda ja paremast jalast see kramp välja masseerida - sel juhul on jahutuseffekt palju mõistlikum ja ei pea samuti kohapeal enam tiksutama.

Toon näite - kiirustad kuhugi, pidevalt parem jalg sirge, pargid auto ära ja kaotad oma minutilise tiksutamisega rohkem aega kui selle jala sirgestamisega liikluses "võitsid" :cool:. Kui ei tundu tuttav - mõtle uuesti :D.


Linnasõidu puhul rakendub turbo ju sisuliselt koguaeg, isegi rahulikult sõites. Küll pidurdad, siis jälle "kogud hoogu". See selleks, oligi pigem rohkem targutamiseks lisatud, et kuidas mina teen :D

EDIT:

Muuseas tuli see kunagi teemaks ka ühe Volkari müügimehega ning ka tema ütles, VAG grupil ei ole seda kuskil kirjas, kuid tema isiklikult teeb nii ning aegaajalt mainib seda ka kundedele.


On küll kirjas, näiteks B6 manualis on see olemas, et 2 min tiksuda lasta. Ise olen seda 13 a jooksul jälginud ja pakun, et auto kiirendab samahästi, kui siis, kui ta 13 a tagasi ostin. :)


100 - 30.12.19 11:30

Siis peaks midagi väga mäda olema kui 13 aastat kiirendust oluliselt mõjutaksid. Mu masin on 25 a tagasi valmistatud ja annab ka tehase andmetes näidatud kiirenduse ja ka lõppkiiruse välja.:D


sileem11 - 30.12.19 12:07

Tsitaat:
Algselt postitas: 100
Siis peaks midagi väga mäda olema kui 13 aastat kiirendust oluliselt mõjutaksid. Mu masin on 25 a tagasi valmistatud ja annab ka tehase andmetes näidatud kiirenduse ja ka lõppkiiruse välja.:D


Tubli poiss :). Asja mõte oli, et turbo on korras.