Ahhoi!
Kuna minu mõistus hetke seisuga jälle otsas, siis teen siia sellise teema.
Patsiendiks on A4, AFN motoga, ehk siis 1.9 ja 81kW.
Räägime siis natuke sümptomitest.
Nagu ikka - on ka käivitumisprobleem. Seni, kuni temperatuur püsib üle plussi - pole erilist probleemi. Miinuskraadidega algavad suuremad
probleemid.
Kuid ka + kraadidega käivitamine pole just ilus.
Millised variandid on külmkäivitus + kraadide juures:
1) Läheb peale ca 10 sek käivitumist käima ja jääb normaalselt käima.
2) Läheb peale ca 10 sek käivitamist käima ja sureb välja - edasi käimasaamine jälle vähemalt 10 sek käivitamist
3) Läheb peale ca 10 sek käivitamist käima ja jääb käima 3 silindriga - pöörded madalad, sumbutaja tossab jubedalt, on tunda põlemata kütuse haisu.
Mõne minuti töötades olukord normaliseerub, auto ei värise, kõik silindrid taga, sumbutajast tulev toss normaalne.
Juhul isegi kui auto jääb kohe normaalselt tööle, siis kohe sõitma hakates võib (mõnest meetrist mõnesajani) nö kaduda tagant 1 silinder, sümtomid
samad, mis variant 3 puhul.
Miinuskraadidega on olukord palju hullem. Käivitada võib üritada kuni aku nõrkemiseni (üldiselt saab kuni - 10 kraadini siiski auto käima). Kuid 10
minutit võib ikkagi järjest väikeste vahedega käivitada, ennem kui käima saab.
Variandid on samad, nagu eespool, kuid ajaks võib kirjutada 10 minutit
PS! Kui auto mootor on tööle saadud ja töötab, siis edasine mootoritöö on hea. Sõidab ja liigub hästi, ÜV-l tahmaprobleeme polnud jne.
Auto on olnud selliste hädade küüsis ca aasta (kuna tegu oli siiani varuautoga, seisis ka talvel soojas garages ja pikki sõite sellega ei tehtud - sai
hakkama).
________________________________________________________________________________________
Eelmine aasta said lastud vahetada pihustiotsad ja need stendida. Paremaks ei muutunud. Praegust olukorda ei tea - kas on mõtet uuesti lasta
kontrollida?
Eelsüüteküünlad - eelmine aasta olid kõik korras - nüüd said uued pandud - 2 neist olid otsa saanud. Samuti said korrastatu eelsüüteküünalde
piibud.
Veakoode diagnostika ei näita. Vag-Com kaabel endal olemas, kui kellelgi mõni aimdus, võin võtta erinevaid näiteid, nii sooja, kui külma mootoriga,
nii tühikäigul, kui pööretel.
Eelmine aasta sai ka käidud kahes erinevas kohas diagnostis + süüdet timmimas. Ühes kohas väideti, et isegi kui pumpa liigutada, siis arvuti mingit
muutust ei näita. Liigutas rajaks pumba tegelikult nii mööda, et siis ei läinud hiljem enam üldse käima. Sai ise kõrvajärgi tagasi pandud, olukord
sama nagu alguses.
Teises diagnostikakohas väideti, et kaabliga vaadates paistab kõik normaalne olema.
Surved kõigis silindrites mõõdetud ja head. Samas kaob nagu jahutusvedelikku - ühtegi leket ei tuvastanud. Eeldand, et kadumisel 2 varianti - läheb
silindrisse ja sealt minema. Variant 2 - paisupaagi ülevoolu kaudu välja (kui autot natuke ekstreemsemalt kasutada, siis vähemalt osa kaob paisuaagi
ülevoolu kaudu). Normaalsel auto käitlemisel kaob vedelikku nii palju, et ca 1500 km tagant võib liitri peale valada.
Samuti tundub starter natuke laisavõitu olevat - kuid laisk starter võib põhjustada halba käivitumist, kuid mitte 3 silindri pealt töötamise vms.
Kas on ka mingit varianti, kus starterit kontrollida, või on ainuke variant osta uus/taastatud starter?
Nii - pikk eellugu sai räägitud.
Lahkame ja arutame, mis võib olla probleemiks.
Minu poolt pakutavad variandid ja vastuolud (ootan ka kommentaare)
1.) Jahutusvedelik satub silindrisse - sellest ka halb käivitus - starteripööretega ei jõua vett silindrist välja ajada, seetõttu läheb ka käima 3
silindirga. Halba käivitumist soodustab veel ka laisk starter.
Vastuolud: Kiiremini, kui paari minutiga peaks suutma isegi lonkavalt töötav mootor vee silindrist välja ajada. Ja isegi kui halb käivitumine +
töötamine on tingitud kaanetihendi lekkest - siis peaks seda näitama ka kompressioonitest, kuid selle tulemused olid head ja ühtlased.
2.) Pihustid on saba andnud
Vastuolud . Peale pihustiotste vahetust (aasta tagasi) ei muutunud midagi. Väidame et kaanetihend lekib (kuigi jälle vastuolu (vt. punkt 1
vastuolud)), kas see saab rikkuda ka pihusti?
3). Probleem kõrgsurvepumbas või mujal elektroonikas. Selle kasuks räägib ka diagnostiku väide, et pumba nurka muutes, arvuti muutust ei näidanud.
4.) Süüde ikkagi nii vale, et külma mootoriga ei suuda juhtplokk seda niipalju korrigeerida, kui vaja, seepärast halb käivitus, mootori töötamine 3
silindriga jne...
Vastuolu: Vastuoluks võiks lugeda pmst punkti 3
Esialgu lõpetan, ootan elavat arutelu ja paneme selle masina normaalselt liikvele...
Võib pakkuda erinevadi variante, küsida küsimusi - vastan nii kärmelt, kui saan
Edu ülesande lahendamisel!
Sümtomid viitavad eelsüüte küünaldele kõige rohkem.
Kui need uued siis kontrolli kas nendele tuleb korralikult vool peale.
Võibolla ka aku nõrk või mõni aku juhe ei anna korralikult ühendest.
Proovi väheke võimsama akuga.
Võibolla ka süütenurk kergelt vale.
Kas õliitase püsib normis?
Ja tuleks ikkagi välja uurida kuhu kaob tosool.
Kontrolli ega küttesüsteemis õhulekkeid pole.
Ohoo nüüd on küll jama majas - 2012 aasta masin ja ei lähe käima.
Nagu garantii võimalsi ei taha kasutada?
Ikkagi tuleb alustada nn"elementaarsetest" asjadest nagu:
Rihma asend, kõrgsurve pumba asend tõusu järgi paika(hiljem arvutiga ülekontrollida), juhtpihusti takistus, kütusekogus paika reguleerida.
Millised olid kompressioonid?
Milline on eelsüüte nurk?
Mis on kütuse kogus?
Starter lase kindalsti üle vaadata harjad, puksid lase uued panna, samas kere massid ja muud jõuühendused üle kontrollida- puhastada.
Milline on jahutusvedeliku kadu, kas summutist tuleb valget auru?
Tsitaat: |
Juhul kui pumpa keerates arvutis midagi ei muutu saaks kahtlustada juhtmega pihustit, kuid ilma ise näppimatta raske arvata.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Pole küll 100 prosa kindel aga olen kuulnud, et 66kw turbo väiksem ja see ei sobi 81kw mootorile.
Ja kuna mootor lahti siis ma kontrolliks ka rõngad üle kuna õlirõngastest võib olla tingitud õlikadu.
Klapisääretihendid vaheta kindlasti ära kuna ka sealt võib tekkida õlikadu ja need ei maksa ka midagi.
Ja kui turbo lõtk liiga suur siis ka sealt kadus kidlasti mingi osa õlist.
66kw turbot ei soovita 81Kw peale panna. Kuna sellel turbol puudub VGT.
Kui kaan maas siis kindlalt tasapinna kontroll survestamine ja juhtpuksid sääretihendid uued panna.
Pumba tõusu all peal pean silmas plunsri tõusu mida määratakse pumba otsast vastava poldi alt mikromeeriga mõõtes.
Eeldan, et sul on tegemist AFN mootoriga ja sellel võiks tõus jääda 0,7-0,8mm.
Mis tähendab kompressioonid olid"head"?
Kui nüüd hoolikalt lugeda teemaalgataja postitust turbo ostu kohta, siis ilmselgelt otsitakse ikka 81kw turbot. Tdi mootoril minuteada ei kasuta keegi enam igivana plunseri tõusu tehnikat kuna arvuti näitab täpselt vajaliku reaalajas ära. VGT puudumine ka ju midagi halba ei tee, kui siis ainult tekib väike turbo viivitus ja turbo ise on väiksem. Olen isegi kaalunud ilma VGT-ta turbo paigaldamist kuna tõsiselt tüütab ära see geomeetria jama oma kinnijäämisega.
Njahh. Kaanekontroll, uued sääretihendid jne käib loomulikult asja juurde.
Küll aga arutleks natuke selle turbo teemal. Kas 66kw turbo saab muidu paigaldada bolt-on?
Hetkel muidugi otsin 81kw turbot. Nukkvõllist rääkisin, mis sobib ka 66kw oma.
Keegi küsis siin kompressioone, mis olid (kui nüüd mälu ei peta), ehk 26 +-0,5 kõik.
66kw mootori turbo ei sobi, siis vaja summuti flantsi, õlitorusid ja väljalaske kollektorit, õhutorusid ka ilmselt.
Seda arvasingi. Aga arutleme teemal edasi.
Kas sisselaske kolde saab samaks jätta?
Kas 66kw väljalaske kolle klapib 1-1-le plokikaane külge?
Kas keegi teab mõnda viidet, kus keegi on selle asja juba teinud?
Midagi müstilist see olla ei saa (jahh, mõned flantsid, mõned keevitused, kuid milleks ratast leiutada, kui keegi seda juba teinud)...
Hetkeks muidugi mõistliku hinnaga juba 81kw turbot ka pakutud, kuid vaatame/mõtleme veel. Ehk tõesti panna sinna 66 kw turbo...
Kui sa 10sek mootorit "ketrad", siis kas selle 10 sek jooksul nagu lubab ka või paneb nö tühja?
Mina arvan, et tegu on ikkagi kõrgsurvepumba veaga, eriti külmade ilmade puhul. Kui ta niisama tühja mootorit ringi ajab ja sellist turtsumist ei
kuule, siis võib-olla ei jõua küte üldse silindrisse?
Tervitus kõigile kaasaelajatele.
Mis siis vahepeal sündinud on.
Panin remonditud kaane peale. Vag-com kaabliga ei oska kahjuks vaadata, kuidas süütenurka timmida (OLGE HEAD, JAGAGE ÕPETUSI), kuid kõrva järgi panin
paika. Soojalt käivitus igastahes ideaalne. Eks näis, mis hommik toob.
Endiselt teeb mulle muret N75. Kus kurat see asi üldse asub? Kas ma olen asjast õigesti aru saanud, et see turbo rõhu reguleerimissolenoid on see
jupstükk, milleni jõuab, kui minna mööda vaakumvoolikut, mille ühe ots on turbo geomeetriat liigutava klapi küljes?
Samuti, kas kaabliga saab vaadata turborõhku?
Probleemiks see, et üle 2500-3000 pöörde auto ei liigu. No ei liigu üldse, st pöörded kõrgemaks ei lähe. Samas, kui tekitada rõhuleke sisselaske
kollektoris, on kõik nagu ok.
Seepärast kaldun arvama, et kas N75 või õhulugeja teeb nahka. Veakoodi ka see asi nagu anda ei taha...
Pikka jobutamise peale (ehk pedaal põhjas ja autol lastud väriseda seal 3000 rpm kandis, sain lõpuks korra ka veakoodi 00519.
Mis maksab ligikaudu uus N75 ja kas kasutatud asja ostmisel on mõtet?
Süüte graafik. www.youtube.com/watch?v=7zET8soUlow&feature=related
Njahh. Külma mootoriga käivitus ikkagi täiesti jura. Üritasin pumpa keerata veel ühele ja teisele poole, kuid kasutegur 0.
Samuti jäi silma, et filtrist pumpa jooksvas voolikus on õhumulle. Ehk on hoopis sinna kala maetud?
Kustkohast ta õhku vahele võib võtta? Voolikud üle kontrollitud ja klambrid pingutatud...
Edit:
Igaks petteks vahetasin kõik voolikud ja klambrid ka välja. Kaasa arvatud läbipaistva vooliku. Nüüd see jama, et ei näe, kas õhku tuleb vahele või
mitte.
Eks tuleb järgmist päeva oodata (või tegelikult järgmist nädalavahetust). Eks siis ole näha, kas on muutusi läänerindel või mitte...
Tsitaat: |
Njahh.
Sai proovitud siis peale päeva seismist käivitamist (või õigemini sai lastud proovida).
Tulemus: läheb korraks käima (ideaalselt, poolest pöördest) - kohe sureb välja, paari korra proovimisega enam käima ei saadud.
Minu kaudne diagnoos - kütus vajub ikka alla.
Millest see tulla võib?
Kõik voolikud filtri ümbruses on uued:
filter - kõrgsurvepump
tagasivool pihustitest pumbani - pumbast filtrisse
filtrisse pealevool (sinna lisaks paigaldatud ka tagasivoolu klapp)
filtri pealt tagasivool...
Ehk siis - miks kütus vajub tagasi?
Vaata kriitilise pilguga üle filtri peal olev õhutusnipli tihend, üks A4 1.9 sai sedasi hästi käivituma.
Soovitatav sinna uus vaskseib panna. Peale seibi vahetamist peaks käima jätma ning siis hiljem külmalt
proovima.
Tehke põstra nüüd, 2013 vajub kohe peale ära Auto jääb ju ka vanemaks !
Nii tuttav teema,vennas jamab samamoodi selle 81kw tdi'ga(golf3)ja täpselt samamoodi poolest pöördest käima ja jääb seisma. Saatsin talle teemast lingi ka ehk oskab midagi sekka öelda.
Niiväga juba tundub sama probleem olevat mis mul endal alles hiljaaegu oli. Alguses ka tekkis järsku probleem, et külmalt ei käivitu. Küünlad olid korras ja senimaani oli väga hästi käivitunud. käivitumisprobleemist sain jagu suretus solenoidi vahetamisega, kuid samas vahetasin ära ka pihusti torude ja pumba vahelised klapid. Okei, sain käivitumisega korda, siis jäi alles veel selline probleem, et tühikäik kõikus. tühikäigu probleemile sain lahenduse pumbakaane mähise puhastamisega(oli metallipuru täis). Viimane kõige nõmedam probleem oli see, et kuskilt 2500pöörde pealt oleks nagu piiraja tulnud, lihtsalt auto ei läinud enam edasi. Maanteel 110km/h lagi. Ajasin pool aastat taga õhumulle torustikus jne. Lõpuks suvel tuli puhkus ja aeg tegeleda kuni avastasin, et pump ei reguleeri pritsenurka korralikult. Siit sealt uurides jäi põhisüüdlaseks pumba sisene etteandepump või siis kolb mis keerab pritsenurka. Ok panin teise pumba külge ja nüüd on auto normaalne püss. Kogu see teema tekkis ühe hetkega ja korda saamine võttis aega üle poole aasta, aga kogemusi omajagu. Samas korraks käivitumine viitab immo pealolekule, siis peaks armatuuris ka immo tuli vilkuma. Selle probleemi vastu leidub ka rohtu.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
suretus solenoid asub pumba peal, taga pool ümmargune ja mingi suure võtmega käib lahti, üks juhe läheb külge.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Njahh - filtri küljest ma ühtegi sellist poldilaadset toodet küll ei leidnud.
Kuna oli hetk aega, siis mõtlesin, et uurin natuke seda suretusklappi.
Proovisin täna audit 2 korda - kord hommikul, kord õhtul.
Mõlemal korral, vana rajakas, läks ülihästi käima ja ka jäi käima.
Mis aga tundub natuke imelik:
Süüde sisse:
Suretusklapile tuleb vool peale.
Kui starterit ei anna (möödub ca 10 sek), kaob klapilt vool ära (ehk siis on klapp sulgunud). Nii kui anda starterit, tuleb vool tagasi ja auto käib
(vähemalt täna oli nii).
Teoorias, minu arusaama järgi, ei tohiks sellelt klapilt vool ära kaduda mitte kunagi, kui süüde sees. Või ehk on auto juhtplokk juba nii tark, et kui
starterit ei järgne, siis võtab voolu sealt maha, et vähem akut kurnata)?
Kurat, sest aru saab...
Tsitaat: |
See klapp nii töötabki.
No nii üles leitsin selle teema netti avarustest.Nagu varemax ütles ennemasti siin siis mina olengi see kes sama probleemiga hetkel maadleb.Mootoriks on siis sama 1,9tdi 81kw.Suht sama seis hommikul läheb iga mats käima korraks ,käib mingi max 5seki ja sureb välja.Sooja mootoriga pole mingit probleemi.Mõtlesin siis minagi,et rebib kuskil õhku.Võtsin kõrgsurve pumba lahti vahetasin kõik tihendid ja seibid ära mida manual ette nägi. Kõrgsurve pumba manual .Lahti võtmisel selgus,et kolb mis liigutab pumpa varasemaks jäi mingis asendis kinni nattuke.Joonisel detail nr 31.Sai see viga kõrvaldatud.Aga tolku mitte midagi .Kaabliga on pandud paika pritse nurk ja küttuse kogused.Hetkel on IQ tühi pöördel kõigub 2,4-2.6mg/s.Manual mille järgi saab seda teha -How to set IQ .Jällegi asi paremaks ei läinud.Hetkel ainuke asi millega nattuke sain paremaks on eelsüüte küülande põlemis aja pikkendamine.Originaalis oli 3,6s Null graadi juures nüüd panin 5s peale.Nattuke läks paremaks aga ikkagi päris terveks ei ole saanud veel.Hetkel on veel jäänud võimalus et pihusti otsad on läbi.Külm käivitades pihustab silindri nii küttet täis,et ei suuda süttida. Nagu teema algatajal muidu vea koode ei ole mälus.Kontrollisn ka seda immo varjanti äkki see midagi blockib ära,aga kaabliga ei leidnud ühtegi koodi immo blockist.Küttuse süsteemis õhku ei liigu muidu ültse ja hommikuks filtri ja pumba vahele ei tekki õhu mulli.Hetkel ootan millal jõuavad minuni DSLA150P520 pihusti otsad.Peale nende vahetust siis on mõistus otsas mida see käkk saada tahab...Igal juhul hoian sellel teemal silma peal äkki tuleb midagi huvitavat välja mida ise pole veel avastanud.Ah seda ka veel et starteri vahetasin ka uuer vastu originaalis oli tal 2kw starter nüüd läks peale 2,2kw starter,aga tolku ka sellest polnud midagi.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kas sul on sama moodi probleemid just siis kui väljas on mingi miinus viis kuni pluss 5 kraadi.
Hetkel paistab nagu kõik korraks. Nüüd tekkis muidugi veel probleem, et masinas oli suvine kütus sees (kuna ma ei ole sellega midagi peale suve sõitnud ja viimati sai paak täis lastud)ja tõmbas filtri umbe . Eks peale pühi tuleb siis see protseduur ka ette võtta...
Tekkis veel selline küsimus, et kas see N75 ehk truborõhu reguleerimissolenoid võib olla koodiga:
028906283F
Leidsin selle koodi vag-cat lehel tuhnides, kuid pole 100% kindel, kas leidsin õige asja...
Tsitaat: |
Nii. Selle koodiga tegelikult solenoid siiski polnud. Koodiks tegelikult: 1H0 906 627 A
Mõõtsin mõlemad solenoidid üle - nii takistuse, kui pinge poolest olid korras.
Ühelepoole vahetasin välja ka kõik vaakumvoolikud.
Täna hommikul läks -24 kraadi juures ilusti poolest pöördest käima.
Eks aeg annab arutust, kas edu jääb kestma, või saab otsa
Edu sai otsa.
Täna hommikul (külmakraade ehk -5 ja -10 vahele) keeldus see aparaat järjekordselt normaalselt käima minemast.
Ehk siis esimene käivitus oli hea - poolest pöördest käis, kuid ca 5 sekundi pärast suri välja ja edasine käivitamine oli juba auto piinamine....
Nüüd on küll mõistus juba pooleldi munadega triiki...
Mis saab veel häda olla?
Homme (juhul kui käivitus jälle kehva, loen ajaviiteks veakoode ka... ehk leiab sealt midagist...
kas hommikul, ennem starterit proovimata käima vedamist oled proovinud, et kuidas siis käitub?
Mul siin üks sama jama AFN mootoriga aga siis A6 peal.
nimelt kui ilmad külmad siis hommikul starterist autot pmst käima ei saagi, keri palju tahad ja kui siis hakkab kergelt nagu mõne pütiga tuksuma,
gaasile ei reageeri, mingi aeg puterdab ja siis vaikselt hakkab toimima lõpuks. Soojast peast nagu järgi võtab kohe käib.
Samas on külmast peast, et kui vedada ja lased mooroei järgi, on 2m ja käib nagu ema süda, kõik pütid töötavad ja nagu probleemi polekski, starterist
käima ei saa, kerib ilusti aga ei midagi. Hakkas viga samamoodi järsku, üks hetk käima ei läind ja nii siiani. Süüde on õige, ühtki veakoodi ei ole,
mingeid mahlasid kuskile ei kao.
Ise hakkaks vaikselt kahtlustama ajus näiteks vigast softi ve midagi, kas tahab kohe saada suuri pöördeid mida starter anda ei suuda või ei teagi.
Temp anduri lahti laskmine ka ei muuda midagi nagu selle levinud käivituskaardi vea puhul, sellel küll viga väljendub sooja mootoriga