Autoks A6, 2,5Tdi 2004a ja seade ei loe välja (originaal) navi plaati. Provitud 2 erinevaga DVD´ga ja tulemuseks on ikka "disc improperly inserted ja
can not read..." Samas proovisin cd-r audio plaati ja kõik toimib ja mängib. Kas on võimalik, et sees on mehaaniliselt midagi katki? Kes või kus
võiks seda probleemi uurida?
Rain
99% on suremas laser. Selle aastakäigu omadel ongi see probleem (ka endal välja vahetatud).
Kasutaja Rabbit audiforum.us'ist müüb lasereid (koos söötjaga ja ilma). Hinda hetkel ei mäleta, endal sai vahetatud ainult laser. Tööks kulus paar
tundi.
Võid üritada silma puhastada kuid mingit erilist tulemust see ei anna.
Algul võid proovida seda silma puhastada 6 harjaga puhastusplaadiga, kui see ei aita siis ise natuke teadmisi omades võid lahti võtta ja ise silma ära
puhastada (nt 80% Viru Valgega). Samas on kindlam viia asi teadja juurde ja lasta temal see asi ette võtta. Tööraha peaks jääma 3-400 krooni vahele.
Kui see ka ei aita siis hakkad uut silma otsima.
PS! On ka olnud sellist juttu, et ärge kuulake selle seadme DVD lugejas CD plaate, need pidid sellele silmale halvasti mõjuma ja pidid kiirendama
läbipõlemise protsessi.
Tarmo
Tänud reageerimast. Leidsin kasutaja Rabbit´i postitused üles ja hinnaks sellel laseril siis ca 120 euri+post. (http://audiforum.us/sale/8027-sale-laser-rns-e-how-replace-laser-3.html)
Esialgu peaks siis tõesti proovima puhastusplaati ja siis edasi lahtivõtmist. Kui kellegil siinkohal vastavaid võtmeid on, siis võiks abikäe ulatada
Proovisin ise samuti eelnevalt plaadiga puhastada ja hiljem piiritusega. Läks ainult niipalju paremaks, et külmast peast töötas. Kusagil 30 minuti
pärast, aparaat ise soojaks muutus, ütles töölepingu üles. Tulemuseks oli 8€ puhastusplaadi eest ja 3-4 tundi aparaadi lahti- ja kokkupanemiseks
kulunud aeg.
Uuema generatsiooni silmad tulid vist 06/07? Soovitus CD'd mitte kuulata on natuke BS, sest kui lugejas navi plaat, siis kedratakse seda nagunii kogu
aeg olenemata sellest, kas navigeeritakse kuhugi, või mitte. Kui teil kogu aeg plaat sees olnud, siis saate masina töötundide järgi kokku arvutada,
mitu sektorit laseri silm selle ajaga lugenud on
Kasulikum on lugejat üldse tühjana hoida.
Vahepeal sai niipalju, et puhastusplaatidega proovitud... audiot loeb kenasti, naviga ikka sama teema (disc improperly inserted. Sai ka veakoode
loetud, mis olid järgmised:
RNS-E HIGH EU H44 0550
Revision: 02S
Coding: 0502313
00532 - Supply Voltage B+
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
02261 - Data Medium
014 - Defective
00625 - Vehicle Speed Signal
004 - Ni Signal/Communication - Intermittent
02446 - Disk Drive Mechanical Malfunction
000 Intermittent
Mida need maakeeli tähendada võiks? Viitsiks keegi abikätt pakkuda ja asja lähemalt vaadata?
Vaata üks post üles - osta uus silm.
Kinnitan eelkõneleja sõnu, vaja uut lasersilma. Kui selle ära vahetad, siis pead ka vaatama ,et dvd-d ringi ajav mootor saaks õigesti reguleeritud (üks kruvi kolmest on reguleerimiseks), muidu ta sul ikka dual-layer dvd-d lugeda ei taha korralikult.
Ok, no selge. kui muud varianti pole. Eestis keegi neid lasereid ei paku?
Tsitaat: |
See navi ju ainult CD-toorikuid loebki! DVD'd pole august mõtet sisse toppida. Võin ka eksida!
Navi plaadid ikka DVD. Musa cd mängib ka. DVD filme ei mängi.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Igatahes praegu on RNS-E korras tänu kodanik ahartsi´le. Plaadiks tavaline DVD+R ja hetkel kõik toimib. Ehk siis teisisõnu ei pea olema dual-layer DVD.
Tsitaat: |
Korra äratan vana teema veel üles. Enne veel kui oleks uue laseri tellinud, puhastasin selle käsitsi. RNS-E välja, pealmine kaas maha ja viin+vatitikk
(mis oli selgelt must pärast).
Tulemus: luges edukalt "ahjusooja" Navigation Plus RNS-E 2013, Dual-Layer plaati. Lisaks on härrased konkreetsele kaardipakile ka kiiruskaamerad
peale pookinud.
Eks siis paistab, kaua/kuidas toimib.
Ei hakka uut teemat tegema, küsin siin.
Kas SW: 0360 (RNS-E) saab lugeda DVD 2005_1 (SW: 0330?) plaati või ainult nüüd
2005_2 < .....
FW'd saab downgrade'da juhtme abil. Niisama lugema ei hakka.
Oskad sa öelda ka, millised sümptomid" siis avalduvad kui proovid vanemat kaarti uuema softiga seadmes?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tegin ise sama protseduuri läbi, kuna probleem oli seadmesisese dvd/navi plaadi lugemisega - CD PLAATE LUGES!
Tegin ise seadme välja võtmiseks ka võtmed/klambrid, kuna spetsiaalseid käepärast võtta polnud. Pilt oli tolmune,väga tolmune. Võtsin viina ja
kõrvatiku puhastasin laseri- tulemuseks oli taas toimiv seade. NAVI plaat mida varem ei lugenud, laadis nüüd hetkege end üles.
Kas oleks kellelgi laenata Tartus RNS-E navigatsiooni plaati prooviks?
Autoks 2005.a. A3.
Isekirjutatud plaati igatahes ei loe.
Pilt netist:
Uuriks targematelt, mis plaadiga saab 2008a audi a3-l euroopa kaardi? Hetkel olemas 2 plaati.
Audi Navigation (BNS 5.0) Digital Road Map Benelux 2008a oma. Kõike muud seal on, aga Eestit mitte.
Teine plaat on:
Audi MMI Digital Road Map Western Europe 2005a oma. Millele see sobib?
Teine plaadi küsimus.
Mis sobib täpsemalt 2004a audi a4 b6-le? Proovisin neid mõlemaid plaate sinna b6-te, aga ei loe kumbagi. Ehk keegi oskab aidata? Kui keegi normaalse
hinnaga plaate müüb võib teada anda, või sooviks plaadi toote koodi, et seda otsima hakata kuskilt.
Endal probleem jätkuvalt isekirjutatud backup dvd lugemisega. 2005a originaal kaarti loeb koheselt üles. NB! Kirjutatud plaat on 100% töökorras - teises seadmes töötab. Minul aga kuulda, et plaat sees ei ringle, silm proovib otsida miskit, aga ei hakka n-ö üleslaadima ennast. Kahtlustan laserit, mida olen küll äsja puhastanud. Mis on aga huvitav. Kui plaat sees, teha restart seadmele (radio ja setup? nupp peal hoida) siis tuleb juba kiri: please wait...initializing vms, aga see sinna ka jääb. Märkusena lisan ka veel, et huvitaval kombel, kui plaati hakkasin välja võtma, siis teadupärast näitab seade, mis plaat sees on. Nt: Navigation dvd. Minul oli seal tühjus, küll, aga kui ejecti vajutasin korraks vilksatas seal mingi tekst, millest suutsin lugeda vaid 0650 e f/w versiooni plaadiga tegu. Kas võib viga olla lugejasilmas?
Postitan siis siia vanasse teemasse ka enda probleemi. Nimelt ei lae mitte ühtegi plaati välja. Isegi mitte originaal muusika plaati. Kas suure tõenäosusega on siis laser surnud? Kust saada kõige mõistlikuma hinnaga uus laser?
Endal oli sama probleem. RNS-E mingi hetk enam plaati ei lugenud. Aitas laseri vahetus, netis paar head juhendit ka olemas.
Laser on selline: http://www.ebay.com/itm/Bloc-optique-laser-pour-Audi-RNS-E-Navi-/311093017014?pt=FR_Image_son_Autres&hash=item486e96b9b6
Ise sain otse Aasiast tellitud ja mingi 10€ odavamalt.
Paigaldus läks paar tundi, veidi nikerdamist ikka oli.
Sai siis nüüd laser ära vahetatud ja makk hakkas ka kohe kõiki plaate mängima. Mure on aga nüüd selles, et millegipärast navi plaati ei lae välja.
Oskab keegi ehk aidata.
Enne navi plaadi sisestust oli selline pilt.
Peale navi plaadi sisestamist on selline.
Söötjas viga. Seal on oma 78 väikest vedru, mis ei taha omal kohal siesta.
Endal oli sama probleem, googlist lihtsalt erinevaid pilte vaadates selgus, et üks oli minema pannud.
Nii palju luges küll sul seda uut navi-plaati, et tarkvara uuenduse on ära teinud sellel poolikult SW X'lt SW 650'le.
MAP'i siis lugema ei hakka?
Eile hommikul hakkas müstiliselt tööle ja tuli map ette. Sõitsin autoga ringi ja kõik toimis nagu peab, aga kui seisma jäin ja pärast tagasi tulin
siis enam tööle ei läinud. Laeb ja jookseb kokku, kuid mappi ette ei viska.
Siis kui kõik tööle hakkas:
Nüüd on aga ees tavaliselt selline asi või siis ütleb, et unknown files vahest ka improperly inserted.
Tavaliselt aga näitab sellist teksti ees ja selle koha peal jookseb kas kokku või siis viskab ette et please insert navi DVD.
Siis vast laser väsinud ikka. Alustuseks võib aidata puhastamisest ehk...
E:
Sorry, sul laser vahetatud.
Kas seda annab ka reguleerida? Äkki ta pole päris õiges asendis ja ei suuda siiski DVD'd lugeda hästi.
Tsitaat: |
Kas plaat on originaal või ise tehtud? Neid DL DVD plaate tuleb teha õiges formaadis, õigete vahenditega ja õigele toorikule.
Tsitaat: |
Plaat on ise tehtud.
Tsitaat: |
Kirjutajaid palju, mis toimivad. Lihtsalt kui Dl plaati kasutada peab olema perfektselt kirjutatud, et rns-e suudaks seda lugeda. Endal olid
samasugused probleemid DL plaadiga. Vahe-peal luges vahe-peal mitte. Kõige rohkem naljatas külma ilmaga. Dvd+r töötab kõik laitmatult.
Tsitaat: |
Plaat on kirjutatud DVD+R DL tooriku peale.
RNS-E loeb rahulikult DL plaate välja. Mul on 2006a mudelis RNS-E, milles on koguaeg naviplaat sees olnud ning millel pole kordagi laserit vahetatud.
Plaadi sisu loeb välja 3-4 sekundiga, originaali puhulgi läheb teinekord kauem! Loeb isegi suht vigaselt kirjutatud versioonid kiiresti välja,
perfektsest plaadist rääkimata.
Seega asi on alati nii laseris kui plaadis. RNS-E plaat peab olema kirjutatud spetsiaalse kirjutajaga, spetsiaalse softiga ning spetsiaalsete
settingutega. Jah, nö kogemata võib ka suvalistest kirjutajatest Neroga tehes mingil-moel toimiva versiooni saada. Aga kui tahta 100% korralikku
versiooni, siis selleks on ikkagi õiged vahendid.
Mina isiklikult iga plaadi testin veel eraldi softiga üle ning anomaaliad lähevad otsejoones prügikasti.
Kui juba korrektselt tehtud plaati välja ei loe, siis peitub viga laseris/DVD-draivis. See on praktikas korduvalt testitud ja tõestatud.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Ja mitte ainult kirjutaja, vaid ka toorik loeb üpriski palju! Esiteks peab see kindlasti Verbatim +R olema ning ka neid tehakse erinevates tehastes.
Erinevatel seeriatel on koguni erinevad settingud selgeks tehtud, millistega tuleb kindla peale korralik tulemus. Selleks ongi spetsiaalne soft,
millega DVD pärast küpsetamist üle kontrollida.
Ennem võid kasvõi terve karbitäie toorikuid prügisse kirjutada kui lõpuks õige tulemuseni jõuad. Seda siis juhul kui ei kasuta õiget toorikut ja
õigeid settinguid. Ja ka kõik õieti tehes tuleb tornist mõni toorik, mis ikka läheb prügikasti. Selline praak on ka loomulik osa.
Huupi kirjutaja ja toorikuga RNS-E-le plaadi tegemine on suht bingo loto.
Tsitaat: |
Tegin diagnostikat raadiole ning viskas ette sellised errorid:
2 Faults Found:
02261 - Media Player; Position 1 (R118)
014 - Defective - Intermittent
02446 - Disk Drive Mechanical Malfunction
000 - - - Intermittent
Kustutasin mõlemad vead ära ning mõni aeg ei tulnud ühtegi viga. Siis aga mingi aja pärast tuli esimene viga tagasi. Teist viga aga ei tulnud. Teen
homme uuesti ja siis näeb kas ka teine viga on tagasi. Mis need vead tähendada võivad üldsegi?
Tsitaat: |
Arvan, et probleem kirjutajas.
Nii või teisiti tuleb veidike raha välja käia mõlemal teil. Tarvinil on suure tõenäosusega draiv tuksis (see teine viga andis vihje juba, isegi kui hetkel ära kustus) kuna laserivahetus ei toiminud. Ning Kert85 kui soovib toimivat plaati ise teha, peab ostma selleks sobiliku kirjutaja (ca 50+ eur) ja uurima netist ka settingute kohta. 1x kiirus ei ole mõeldud nende toorikute jaoks. Ja ainult kiirusest ei piisa, ImgBurnis on veel ports settinguid, mis tuleb paika panna.
Seal sai booktype pandud DVD-ROM
ISO 9660 + joliet ( oli vist sedasi).
Kirjutas siis reaalselt 3x.
Data type Mode1
Mingi smartburn oli ka vist aktiivne, aga ei tea, mida see teeb.
Rohkem kohe ei meenu, mis tehtud sai.
Aga usun ka, et oleks kirjutajat teist tarvis.
Kert
Mis trikiga 2014 plaadi .iso-t väiksemaks teha, et ühekihilisele mahuks ja vähemalt Eesti osas töötaks? Praegu on sees mingi 2010 versioon ühekihilisel.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kas kellegil oleks tallinnas laenata Navigation Plus-ile plaati et saaks proovida kas toimib või mitte. Muusika plaat mängib nagu nalja aga pole õiget
navi plaati mida sinna sisse toppida.
Tegu 2004 A4 b6 ga.
Priva või helistage 5067666
Tsitaat: |
Tallinnas on laseri vahetajaid aga kas keegi Tartus tegeleb sellega?
MInu mure lahendatud.
Tänan
Kas päris tehase uusi lasereid üldse on saada kuskilt? Tundub, et netis pakutavad on pea kõik taastatud. Tellisin endale ühe saksamaalt aga üsna räbal
nägi välja ja navi ütles selle laseriga ainult "Improperly inserted Disk". Müüjal muidu positiivsed tagasisided Ebays ja lasereid palju müügis.
Lubas uue saata, eks näe kas saan parema.
Aga samas mul veel küsimus. Vana laser mul loeb plaati aga omab kõiki väsimuse sümtomeid, kas nõrgast laserist võib olla tingitud see, et kaardil jääb
sõidu ajal auto asukoht tegelikust asukohast pidevalt maha? Vahel harva püsib ilusti järjel aga enamasti ületab navi autost 4 sekundit hiljem
ristmikku. Linnas sõites ei liigu pilt ka ühtlaselt vaid vahel jääb auto poole sõidu pealt paariks sekundiks paigale.
Tere,
minul on hetkel varus 5tk täiesti tutikaid RNS-E lasereid. Need on jah juba rariteetsed ning 99% müüdavatest on kasutatud, mida ma kindlasti ei
paigaldaks ise.
Kuna RNS-E loeb andmeid plaadilt, siis loeb nii laseri kui plaadi kvaliteet. Kui mõlemad piiri peal, siis tekivadki igasugused anomaaliad.
Erandjuhtudel võib probleem olla ka gps-antennis (on ka läbi läinud).
Tsitaat: |
Saab ja nii palju kui vaja. Audi, VW, BMW, MB jne jne kõik saada.
Tsitaat: |
Minul päris uus ja korralik laser olemas, paigaldatud ja toimib. Tänud kasutajale An-TT-o taaskord.
Plaati loeb igast poosist hästi. Eks lähipäevil selgub, kas kaart autoga samas tempos liikumist suudab kuvada, või on see millegi muu probleem hoopis.
Ilmselt mingi kogus kilomeetrid tuleb läbida, enne kui seade suudab auto poolt tuleva info ja satelliitide info kokku sobitada.
Siiski on midagi valesti mul. Iga kord sõitu alustades on navi kaotanud asukoha taju. Esimese minuti sõidab nooleke kaardil täiesti võsas ja teepealt
maas. Kui on rajale tagasi saanud, siis hakkab korrigeerima oma kiirust ja jääb vahel veidi aeglaseks. Kaotaks nagu signaali satelliitidega, kui võti
kasvõi mõneks minutiks süütelukust välja võtta.
Kus võiks viga peituda, et võtme välja võtmisel unustab auto ära, kus ta täpsemalt on. Naviplaat jääb küll pikaks ajaks keerlema. Kaob navi antennilt
toide ära koos võtmega välja võtmisega?
Gps antenn katusel on vett täis ja oksüdeerunud.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Omal lõpetas ka GPS antenn töö. Kuna salongi lammutamiseks aega pole momendil sai soetatud niisugune antenn ja lihtsalt armatuuri alla pandud. Toimib
probleemideta.
http://www.ebay.co.uk/itm/GPS-antenna-FAKRA-RNS-E-For-BMW-Audi-VW-Mercedes-NTG-Comand-APS-Vauxhall-Opel-/182120119315?hash=item2a673
47c13:g:NEgAAOSw14xXE6p3
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Mul läks GPS antenn läbi ajal kui navit ei kasutanud asukoha kordinaadid olid olemas aga ei muutunud. Vea avastasin siis kui kaabli taha panin ja GPS
antenni viga sees oli. Katsetasin täna ja mul kohe asukoht ees. Kui siseneda Navi peidetud menüüsse siis sealt näed palju satelliite sidesse tuleb.
Peidetud menüsse saamise õpetus siin RESETI pole vaja teha.
https://www.youtube.com/watch?v=nEYejZdMpeA
jaiks - kõige lihtsam lahendus sinul ongi teise antenni proovimine. Need eBay/hiina antennid toimivad väga hästi. Endale kunagi varem ka tellisin kui
raadio asemele RNS-E panin ning pliks-plaks asukoht paigas. Mingi 9-10 eurot ei ole väga suur summa testimiseks.
Originaalantennid on kuuldavasti läbi läinud ka teistel mudelitel. Seal võib misiganes juhtuda, ei pea alati niiskus olema.
Ma olen üpriski kindel, et teine antenn lahendab su mure ära. Isegi kui praegune satelliite näitab, siis suhtluses või nendelt saadud info
lahtikodeerimises läheb midagi metsa ja paneb su kaardil teise kohta.
Tellin prooviks ühe antenni jah.
Kummaline on veidi see ka, et kohapeal seistes on altitude ja heading degrees numbrid väga ebastabiilsed. Hüplevad üsna suures vahemikus. Loodab et
teine antenn teeb asja korda. Nii on jama navigeerida, kui peale tanklas peatumist ei saa navi usaldada.
Tsitaat: |
Kusjuures, kui autost väljuda ja signa alla panna, siis lülitab navi täielikult välja paari minuti jooksul, muidu jah jääb ketrama pikalt. Tundub, et
jälgib ukse avamist ka enne lukustamist.
Sain lammarist uue uime katusele ja jõudsin sellega ka veidi ringi tiirutada. Esialgu jäi mulje et asi paranes küll aga eks seda näeb siis, kui ta
ennast täielikult ära kalibreerida on jõudnud. Praegu linnas sees ta veel hangus aeg ajalt ja siis hüppas edasi suurema hüppe.
Kuuldavasti pidi ta end kalibreerima paarisaja kilomeetri jooksul.
Igaks juhuks on mul veel hiinast ka odav antenn tulemas, kui sellel lammari omal ka mingeid anomaaliaid peaks esinema.
Tundub et teine antenn siiski mingeid muutusi ei toonud. Aga täna avastasin imeliku nüansi, nimelt kõik on sinnamaani justkui ilus, kuni tagurdan
mõned meetrid. Tagurdamise peale hüppab nooleke kaardil suvalises suunas õigest asukohast veidi eemale ja niimoodi vales suunas jääbki ta, kuni
mõnisada meetrit esipidi sõitmiseni. Kuna ma enamasti pargingi autot tagurdades, siis ongi alati uut sõitu alustades auto suunataju metsas. Aru ma ei
saa mis kala sellega siis on. Iga kord, kui tagurdan, läheb auto asukoht paigast.
Proovisin ka niimoodi, et võtsin navil toite maha ja sõitsin teise kohta ja seal andsin uuesti voolu peale. Veidi ajaga leidis auto asukoha üles küll,
nii, et satelliitidega mingisugune suhtlemine toimub.
Olen puhastanud kõik pistikud, vaatand üle juhtmed. Vägisi jääb mulje, et naviseadmel endal on midagi untsu läinud.
Viimane lootus on hiinast tulev antenn.
Enne tagurdamist:
https://photos.google.com/share/AF1QipMTcesiK3xyDFdNEy0E6WDRoyOpgMI6Nta0y5i7fOEtIEGgfwbfBsDCQ6AG8If8SQ/photo/AF1QipPpwz_4MeZTUrNFoxJ
Jt4eW4TTd2g4hxE93Lg8t?key=TUJ5bVp1NnZpYjlrZzJqbVJMaHpTS0ZGaXBvR0Z3
Peale paari meetrit tagurdamist:
https://photos.google.com/share/AF1QipMTcesiK3xyDFdNEy0E6WDRoyOpgMI6Nta0y5i7fOEtIEGgfwbfBsDCQ6AG8If8SQ/photo/AF1QipOYfCX5aQjLzbNBDkD
F8iDSxG9YPsCYJlOU9XxS?key=TUJ5bVp1NnZpYjlrZzJqbVJMaHpTS0ZGaXBvR0Z3
Kellegil veel nii teeb? Navigeerima panna, siis üritab vahel ikka tagurdades ka teepeal hoida aga lihtsalt kaardi vaates läheb niiviisi võssa ja jääb
mõneks ajaks segadusse.
Kellegil Tartus RNS-E naviga auto ja viitsib korra kokku saada ja näidata, kuidas teil toimib?
Ainus kodeeringu muudatus, mis hiljuti sai tehtud, oli AUX sisendi aktiveerimine. Laseri vahetus ju ei saa sellist asja põhjustada.
Üldjoontes asi toimib aga just see viga häirib või ehk ongi selline apsakas neil juba algusest ja mõttetu jantimine mul?
Pane mingi teise versiooni/tootja navi plaat ja võrdle tulemust. Ei pea just uusim olema aga pigem originaal kandjal. Probleem võib seal olla lisaks raua tarkvaras sati lahti kodeerimisel. See ei ole staatiline süsteem ja sati signaali dB, olemasolu või lukustus ei tähenda, et saadavad andmed algoritmis korrektselt esindatavad. Süsteem on ilmselgete vaegustega ja kellegi teise auto vahtimine ei lahenda midagi.
Niipalju olen saanud proovida, et enda 2010 vms. aasta plaadiga käitub samamoodi. Kahjuks originaalile mul pole juhust olnud käsi külge saada.
Mingi vaegused tal küljes on jah aga mida rohkem ja pikemaid vahemaid navigeerides tagurdan, seda täpsemaks ta on läinud aga normaalsusest on asi ikka
kaugel. Viga jookseb ilmselt sisse koordinaatide ja kaardi paigutuse erinevusest aga miks need kaks erinevad üksteisest, pole ilmselt minu pädevuses
enam aru saada.
Sain täna samasuguse auto navi proovida ja tundus et käitub täpselt samamoodi. Samuti tagurdades hüppab teelt kõrvale veidi.
Vaevalt, et siis kaks navi ühtemoodi rikkega on.
Minu oma on samas veidi asjalikumaks õppinud ja vahepeal tundub, et saab täiesti edakalt hakkama tagurdamisega. Ju ta ikka mingil määral kalibreeris
ennast veel aga vahel siiski paneb mõnes kohas puusse.
Enamus välismaiseid foorumeid selle navi kohta läbi lugenud ja tundub, et satellitide info on tal ok. Lihtsalt ta toimetamise põhimõtted on veidi
erinevad kaasaskantavatest gps seadmetest. Näiteks navigeerib ta väga suures osas ainuüksi auto poolt antava info põhjal ja satellitidega kontrollib
asukohta umbes kord minutis või veelgi harvem. Ja kui auto poolne info on veidi vale, siis ta üritab igal juhul autot teepeale paigutada. Tagurdades
seda paigutamist aga ei jälgita ja ta hüppabki sinna, kus ta arvab, et auto tegelikult olla võiks.
Ma olen üsna kindel, kõik RNS-e navid on tagurdamise alal samamoodi mingil määral kohmakad. Kes viitsib ja huvi tunneb, võib selle kinnituseks
proovida lihtsalt kaardi vaatega ekraanil jälgida, mis nooleke teeb, kui tagurdada veidi. Minu oma hüppab teelt maha umbes kahel korral viiest
(millegipärast tundub, et ta teeb seda rohkem 3D vaates).
Võimalik et viga isekirjutatud plaatides ja originaaliga nii ei tee, seda ma pole proovida saanud, sest ei tea kedagi originaali omavat.
Jõudis minu laser ka hiinast kohale ja kuna kohalik elektroonik soovis natuke palju, otsustasin ise asja ära teha, midagi hullu polnud aega siiski
läks.
Mõned lingid ka mis abiks olid:
http://www.audi-sport.net/xf/threads/rns-e-laser-replacement-instructions.116162/
http://www.ttforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=19&t=262031
Mul tagurpidi käitub samamoodi nagu kasutaja Jaiksil, ilmselt asi kiiruses, sõidusuunas ja süsteemis endas.
Kas (odav?) Hiina laser loeb korralikult ka DVD'sid ehk naviplaate? Või ainult CD'sid.
Mul hiinakas varsti aasta daul-dvd' lugenud.
See hüppamise teema viis mu mõttele, et äkki on Gala signaali puudumine asjasse segatud. Ega teil mingit video signaali sisse ei tule? Mul endal
tehtud lülitiga, kui naine mind ükskord rooli taha lubab, kontrollin järgi.
Gala toimib minul ja videot sisse ei lähe. Nende odavate ebay laseritega on vist täiesti trehvamise asi. Neid nii palju müügis ja suurem osa müüjaid
pakuvad siiski kasutatud lasereid. Minule saadeti kül täiesti vana juust, mis ei töötand. Kui trehvad uue peale, siis peaks olema küll samahea, kui
originaalis pandud.
Nad on tegelikult vististi Alpine toode, kui mul õigesti meeles.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Huvitav, kas see asi toimib siis paremini uuema gen. seadme tõttu või originaal plaadi pärast. Isiklikult tean kahte vanema generatsiooni seadet mitte originaal plaadiga ja neil kõigil sama teema tagurdamisel.
Proovisin ka tagurdamised Gala on/off järgi ja ei hüppa.
GPS andmeid reaalajas, kui Gala off asendis, ei kuvata. Sellisel juhul kontroll kord minutis, või isegi harvemini. Just kontrollisin ja ka varasemalt
teada. Ei oska õelda kui tihti kontrollitakse siis kui Gala sees.
Güroskoopi minu aparaadil sees ei ole, olen selle korduvalt pulkadeks võtnud.
See sööb samu andmeid nagu stabiilsuskontroll - rooli asendiandur, abs jne.
Maadlen ka oma RNS-E headunitiga (Mk1, 2006.a B7 peal). Muusikat mängib single layer DVD pealt ilusti, aga ise kõrvetatud navi kaarti dual layeri peal ära ei tunne. Proovisin 2014.a kaardi panna Verbatim DVD+R DL tooriku peale, Imgburn 1x kiirusega, booktype DVD-Rom. Peaksin ma veel millelegi tähelepanu pöörama?
Tsitaat: |
Ma tegin neid kunagi Lite On eraldiseisva kirjutajaga, toimis küll. Kuskil siin eespool sai ka kirjutatud kunagi, mida vaja.
Tegin sama kirjutajaga, millega viimane kord tegin Volvo S80 navi plaadi (Volvo oli ka pirtsakas ja kolmest kirjutajast, mida proovisin, toimis ainult too sama LG, millega nüüdki proovisin - eraldiseisev).
Kurat...siiber on juba. Vahet ei ole, mis kiiruse või seadetega kirjutada, ei tööta ikka. Kõik võimalikud välismaa foorumites välja käidud variandid läbi proovitud. Kas kellelgi oleks laenata plaati, mille osas ta teab, et see kindlasti peaks toimima? Tahaks lihtsalt proovida - äkki on mul ka laser väsinud.
Seal sees on kaks eraldi laserit. Üks loeb CD ja tei e DVD plaate. Mul oli ka DVD plaate lugev laser läbi. Navi plaate ei lugenud aga CD toimis ilusti. Aitas laseri vahetus.
Mul Tartus toimiv plaat. Aga võin anda kontakti, kellelt saab hea hinnaga uusima versiooni Tallinnas.
Tsitaat: |
Õige märge. Ühes korpuses on 2 laserit CD ja DVD jaoks eraldi lainepikkusele. Need on erinevad formaadid.
Ei taha nõustuda sellega - olen isiklikult RNS-E laseri nii juppideks kiskunud kui vähegi annab. DVD-draivi sees on ainult üks laser ning sellel on
üks lasersilm. Lainepikkuste osa ehk tõesti mingil määral peab paika - CD ja DVD lugemise lainepikkus võib tõesti erineda.
Enamuste laserite jaoks on DL plaat paras katsumus. Just poesmüüdav lilla versioon. Tehaste valged pressplaadid on midagi muud ja nagu ma olen aru
saanud, siis need vist töötavad ühe kihi põhimõttel, mistõttu on laseri jaoks andmete väljalugemine peaaegu sama lihtne kui CD pealt.
HK89 - sinu probleemi on lihtne tuvastada. Kui sul on sobiv kirjutaja, siis testi plaat KProbe programmiga üle. PI näit peab jääma 10-80/90 kanti.
Mida vanem laser, seda väiksemate numbritega peab plaat olema. Kui number on üle 100, siis ära imesta, et plaati välja ei loe. Aga kui number on
normaalne/hea, siis on dvd-draivi laser omadega läbi. CD-plaadi lugemine ei tähenda, et see laser enam DVD-d välja loeb. Sellises järjekorras see
laseri eluiga otsa saabki, esmalt isetehtud DVD, siis tehase DVD ning kõige lõpus alles hääbub CD mängimine.
Aga kui ise ei taha/oska rohkem mässata, siis minu kaudu saab uue laseri/vahetuse ja/või soovi korral toimiva plaadi ka.
See laseri silm on tegelikult ainult lääts. Kui see vahetatav '' laser'' lahti võtta tuleb sealt seest välja kaks täiesti eri kohtades asetsevat laserit ja kaks prismat läbi millede laserkiired läätse jõuavad. Minu jutt põhineb tehase originaal laseri lahtivõtmise. Võid olla, et eri aastatel on need laserid seest ka eri ehitusega.
Tänan abivalmis inimesi vastuste eest ja kindlasti hakkan nõuannete järgi nädalavahetusel asju järjest proovima! Aga... kas laseri väsimisest räägime tingimata ka siis, kui single layer DVD pealt ilusti muusikat loeb?
Väsimist ei saa välistada. Mõjufaktor olemas, sest DVD laser peab suutma läbi esimese kihi fookust hoida. Muidugi mitte unustada, et iga fw-ga DVD ei peagi kahekihilist oskama lugeda!
Kindlasti laseri väsimuse võimalus ka. Ühekihilist DVD plaati on kindlasti kergem lugeda kui kahekihilist. Ja kuna uued navid on kahekihilisel, siis
kui korralikku plaati ei loe, jääb üle ainult laser ära vahetada.
Enda kogemustest võin veel öelda, et nt 2013-2015 plaadid olid oma sisult kuidagi kergemad lugeda kui 2016-2017 omad. Nt samas masinas, milles 2015
töötas, 2017 välja ei lugenud. Kuigi plaat sama hea või paremgi veel. Mingi teema nende andmete lahtikodeerimisega ikka on.
Pikem praktika tõestab, et kui head plaati ei loe, siis aitab ainult laserivahetus. Puhastamine pole efekti andnud ning probleem polegi niivõrd
laserläätse mustuses kui selles, et tolm mõjutab laserit tervikuna. Kui juurde panna kuumus, siis lõpuks ongi laser väsinud.
DVD kirjutamisel on kahekihilisel L0 ja L1 võimalik 2 seadistust - paralleelne või vastusuunaline. DVD kirjutatakse laisas masinas tavaseadistuses,
mille rada algab seest suunaga suuremale diameetrile. Kahekihilise DVD teine kiht (L1) kirjutatakse laisas video jaoks olevas seadmes sealt, kus
esimene kiht (L0) lõpeb ehk alustades välisest punktist suunaga väiksemale diameetrile.
Tehnoloogia tundmine tuleb kasuks, sest DVD seade ei pruugi olla võimeline igas seades teise kihi (L1) algust üles leidma.
Elustan korra veel teema. Pole endiselt saanud muud, st kellegi teise kirjutatud või originaalplaati proovimiseks. Küll aga võtsin oma RNS-E lahti ja
puhastasin ära - lääts oli tõesti väga must.
Nüüd enam "DVD undreadable" errorit ei viska, võtab plaadi paar sekundiga ringi käima ja reageerib - küll aga näeb kaardi plaati kui "Software
update CD/DVD 0650" (sama FW, mis peal on).
Välismaa foorumites väidavad, et võib olla plaadi kirjutamise viga (kirjutajad, kiirused jm läbileierdatud teema).
Kas ma põhimõtteliselt võiks oma laseri siiski praegu töötavaks lugeda ja hakata kuskilt alternatiivset plaati/kirjutajat otsima või võib ikkagi
laseri viga olla?
Valesti kirjutatud plaadi loeb jah software update plaadiks. Laser võib nüüd vabalt toimida aga ilmselt hakkab ta mingi aeg ikka lugemise erroreid
loopima. Mul aitas ka alguses puhastamine aga pikapeale luges järjest kehvemini, kuni pms. muutus kasutamatuks. Seade kuumenes, ja jooksis pidevalt
kokku. Nii, et katsetamise asi. Hetkel kohe ehk uut laserit pole vaja panna, võib toimida küll, aga väsinud ta ilmselt on, kui mustus lugemist nii
tugevalt mõjutas.
Võin Tartus enda plaati proovida teie seadmes, kui huvi. Mul toimib ilusti.
Tsitaat: |