Foorumi logo

A6 C5 2.7 bi turbo mootori temperatuur
Quattromaniakk - 14.02.19 00:54

Hei!

Mul on 2004 a6 c5 2.7l quattro millel on probleem jahutusvedeliku temperatuuri hoidmisega. Auto seistes saavutab ilusti normaalse temperatuuri ja hoiab seda, kuid nii kui maanteele saan ja ~100km/h kiirus on kukub temperatuur kolinal. Teades termostaadi vahetus protsessi sel autol, siis ma tahaks esialgu seda vältida.

Ma panin diagnosti taha ja jälgisin live temperatuuri läbi arvuti ja vaadates spidomeetrit ning need kaks arvu klappisid. Seega see ei saa olla temperatuuri sensor, mille ma tegelikult ka just vahetasin.

Samuti huvitav on asjaolu, mis mind arvama paneb, et tegu ei ole termostaadiga on lühikest aega sõites.. näidik näitab temperatuuri esimese kriipsu juures ja auto välja ning koheselt sisse lülitades tõuseb nâidik koheselt juba teise kriipsuni?! Naljakas, kuna jahutusvedeliku temperatuur ei saa kuidagi tõusta autot väljasuretades?!

Diagnost annab ise P3081 mis tähendab sensorit, mitte termostaati?

Viimane variant on panna lisa termostaat ja housing kogu jahutusvedeliku süsteemi, mis valdavalt lihtsam, kui timing belt maha võttaja kogu see jama, et termostaadini jõuda. See variant mida ma mõtlesin ei tea kas keegi on seda proovinud. Kohe üldse ei viitsi timing beltiga n*ssida


prj - 14.02.19 01:09

P3081 tähendab, et temperatuur on liiga madal.

Ülejäänud jutt on nii jabur, et võta kahe käega peast kinni.
Termostaat tuleb ära vahetada, mis seal nii erilist on ma ei saa aru... kui ise hakkama ei saa ja rakiseid ei ole, osta teenus sisse.
Või siis müü auto maha - mis siis veel saab, kui ütlen sulle, et sisselaskekolde all olev pump, kui kunagi vahetatud ei ole lendab suure tõenäosusega mingi hetk vastu taevast ja jääd tee peale?


Quattromaniakk - 14.02.19 01:26

Millest sa selle postitusest juures aru ei saanud? Temperatuur kõigub ja suure tõenäosusega on termostaat lihtsalt lahti ja ei sulgu. Termostaadi vahetus on kogu ajamirihma vahetus protsess, mis on terve nädalavahetuse töö ja selleks mul aega pole. Seetõttu otsin kas on ehk midagi muud mis voib valesti olla peale termostaadi.

Uue termostaadi lisamine ringi ei ole ka väga keeruline tegevus, mis iga teooria järgi peaks töötama. Pean lihtsalt mõtlema ja leidma koha kuhu see lisada kuna olemasolev termostaat on nagunii lahti 24/7, mis pohimotteliset tahendab et termostaati polegi ja jahutusvedelik jookseb koguaeg nonstop läbi. Ma ei tea kas keegi foorumis olevatest kasutajatest on seda proovinud kunagi.

https://www.jegs.com/i/Meziere/680/WN0071/10002/-1?mrkgcl=1239&mrkgadid=3328194556&adpos=1o10&creative=330726016700& device=m&matchtype=&network=g&gclid=EAIaIQobChMIzf2p4_q44AIVCD0MCh2jmQgkEAQYCiABEgIes_D_BwE

Motlesin taolise termostaati housingu panna inleti mis hakkaks omakorda seal iseseisvalt toole.

Nõu on oodatud kui kellegil on kokkupuuteid.


yanekk - 14.02.19 05:33

Tsitaat:
Algselt postitas: Quattromaniakk
Millest sa selle postitusest juures aru ei saanud? Temperatuur kõigub ja suure tõenäosusega on termostaat lihtsalt lahti ja ei sulgu. Termostaadi vahetus on kogu ajamirihma vahetus protsess, mis on terve nädalavahetuse töö ja selleks mul aega pole. Seetõttu otsin kas on ehk midagi muud mis voib valesti olla peale termostaadi.

Uue termostaadi lisamine ringi ei ole ka väga keeruline tegevus, mis iga teooria järgi peaks töötama. Pean lihtsalt mõtlema ja leidma koha kuhu see lisada kuna olemasolev termostaat on nagunii lahti 24/7, mis pohimotteliset tahendab et termostaati polegi ja jahutusvedelik jookseb koguaeg nonstop läbi. Ma ei tea kas keegi foorumis olevatest kasutajatest on seda proovinud kunagi.

https://www.jegs.com/i/Meziere/680/WN0071/10002/-1?mrkgcl=1239&mrkgadid=3328194556&adpos=1o10&creative=330726016700& device=m&matchtype=&network=g&gclid=EAIaIQobChMIzf2p4_q44AIVCD0MCh2jmQgkEAQYCiABEgIes_D_BwE

Motlesin taolise termostaati housingu panna inleti mis hakkaks omakorda seal iseseisvalt toole.

Nõu on oodatud kui kellegil on kokkupuuteid.


Elagu porno ja tegelt peaks väidetavalt ka peedist pesumasina trummli saama.
Insener nägi kunagi suht palju vaeva et see mootor selliseks saada ja sealt saab vääääga palju ka veel juurde kui tahtmist.
Aga sellise lihtsa asja peale et keegi hakkab "kingapaelaga nuka ajastust timmima" lihtsalt ei tuldud.
Kui nii jube tahtmine on see pada lilleks lasta siis anna aga minna ja anna ka siis teada mis kogu see lõbu lõpuks maksab, kui uut mootorit otsima hakkad.
"Ideaal oludes" annab 100% korras olev mootor mõne minutiga vanarauda saata.

Ps. Nii minul kui ka Prj on sellise mootoriga masin olnud ning teema algataja vastus ei peaks olema, et ärga targutage kui midagi ei tea.


prj - 14.02.19 10:21

Tsitaat:
Algselt postitas: Quattromaniakk
Millest sa selle postitusest juures aru ei saanud?

Ma sain väga hästi aru sellest, et ostsid endale üle jõu käiva masina ja nüüd tahad mingit pornot aretama hakata.
Ei, seal ei ole midagi muud viga peale termostaadi, jah termostaat tuleb vahetada.

Rihma vahetus ei ole mingi nädalavahetuse töö sellel autol, isegi esimest korda tehes mitte.

Mitte kellelgi ei ole siin sellise pornoga ilmselt kokkupuuteid, sest see liigitub huumori alla, aga sa mõtled seda tõsiselt.
Kui üks turbo õhtale lendab, siis paned summutiotsa veel ühe, sest OMG mootori peab ju maha võtma???


masuurik - 14.02.19 10:50

Lisaksin, et tasuks eesti keelt õppida tehnikaalaselt ja vähem Need for speedi mängida. Hakkad ise ka aru saama, mis kapoti all toimub.
Kirjakeel näitab ära, et ega sa väga peaga vend pole.
Kas workshop sul ei näita ära, mis quickfixi teha tuleb?
Vaheta termostaat ära ja õhuta jahutussüsteem korralikult.


antsvolli - 14.02.19 11:44

Tsitaat:
Algselt postitas: Quattromaniakk


https://www.jegs.com/i/Meziere/680/WN0071/10002/-1?mrkgcl=1239&mrkgadid=3328194556&adpos=1o10&creative=330726016700& device=m&matchtype=&network=g&gclid=EAIaIQobChMIzf2p4_q44AIVCD0MCh2jmQgkEAQYCiABEgIes_D_BwE

Motlesin taolise termostaati housingu panna inleti mis hakkaks omakorda seal iseseisvalt toole.

Nõu on oodatud kui kellegil on kokkupuuteid.


Orginaal lahendus kindlasti parem, muidu oleks masin tehasest sellise lahendusega välja veerenud.

Hea, et ise 2.7 allroadi ei ostnud - need termostaadid võivad ju rihma vahetusvälba keskel ka vussi minna :D

4.2el hulga lihtsam termostaati vahetada kuna mootor ketiga forsi pilt

Ega seal muud ole kui vahetada rihm ja termostaat, pole see üldse keeruline - joutube
Tööriistade puudumisel on see nats kulukam ettevõtmine:(


Rom - 14.02.19 12:45

Tsitaat:
Algselt postitas: Quattromaniakk
näidik näitab temperatuuri esimese kriipsu juures ja auto välja ning koheselt sisse lülitades tõuseb nâidik koheselt juba teise kriipsuni?! Naljakas, kuna jahutusvedeliku temperatuur ei saa kuidagi tõusta autot väljasuretades?!

Parandage, kui eksin, aga lokaalselt on küll võimalik jah.vedeliku temperatuuri tõus peale mootori seiskamist. Töötava mootori ajal liigub jah. vedelik pidevalt ega kuumene nii kiiresti, aga mootori seiskamisel on vedelik paigal ja temperatuuri tõus on võimalik plokilt saadud kuumusest.

Tsitaat:
Algselt postitas: Quattromaniakk
Viimane variant on panna lisa termostaat ja housing kogu jahutusvedeliku süsteemi, mis valdavalt lihtsam

On see esimene plaanitav arendus või on auto juba sääraseid arendusi täis, sorry mu iroonia pärast :)


Quattromaniakk - 14.02.19 14:01

Tsitaat:
Algselt postitas: rom

On see esimene plaanitav arendus või on auto juba sääraseid arendusi täis, sorry mu iroonia pärast :)



Tegu esimese plaanitava modifikatsiooniga jah. Tulingi siia foorumisse, et uurida kas ehk keegi on teinud taolist modifikatsiooni, sest paberil ei näe mina miks see töötama ei peaks. Kõik siin hakkavad kohe suruma, et peedist pesumasina valmistamine ja mida kõike veel. Tavaline eesti õlinäpu suhtumine : pole proovitud, ei tea, ei julge. Ning siis hakatakse teisi suruma, kes asju ette võtavad.

Tsitaat:
Algselt postitas: antsvolli

Orginaal lahendus kindlasti parem, muidu oleks masin tehasest sellise lahendusega välja veerenud.

Hea, et ise 2.7 allroadi ei ostnud - need termostaadid võivad ju rihma vahetusvälba keskel ka vussi minna :D

4.2el hulga lihtsam termostaati vahetada kuna mootor ketiga forsi pilt

Ega seal muud ole kui vahetada rihm ja termostaat, pole see üldse keeruline - joutube
Tööriistade puudumisel on see nats kulukam ettevõtmine:(



Tänan vastuse eest. Kõiksugu "special" tööriistad, mis mul vaja leiab ebayst 30dollariga. See pole probleemiks


Tsitaat:
Algselt postitas: yanekk

Elagu porno ja tegelt peaks väidetavalt ka peedist pesumasina trummli saama.
Insener nägi kunagi suht palju vaeva et see mootor selliseks saada ja sealt saab vääääga palju ka veel juurde kui tahtmist.
Aga sellise lihtsa asja peale et keegi hakkab "kingapaelaga nuka ajastust timmima" lihtsalt ei tuldud.
Kui nii jube tahtmine on see pada lilleks lasta siis anna aga minna ja anna ka siis teada mis kogu see lõbu lõpuks maksab, kui uut mootorit otsima hakkad.


Tüüpiline jutt inimeselt, kes usub kõike, mis tal paberil kirjas on. Igal teisel autol võtab termostaadi vahetus aega 15 minutit, sel audi aga 7h. Mootori vastupidavuse kohapealt ma ei ütleks, et tegu on insenertehnilselt tipplahendusega.

Tsitaat:
Algselt postitas: masuurik

Lisaksin, et tasuks eesti keelt õppida tehnikaalaselt ja vähem Need for speedi mängida. Hakkad ise ka aru saama, mis kapoti all toimub.
Kirjakeel näitab ära, et ega sa väga peaga vend pole.


Su Need For Speedi ja kirjakeele jutt kõlab ka rohkem, kui viienda kursuse psühholoogia tudengi tase(Ma ei väida, et sa pole), kus hakkad inimeste IQ'd määrama tekstipõhiselt. Olen ise välis eestlane ning elan Ühendriikides. Igapäevaseks keeleks ongi just Inglise keel ja seetõttu ka valdav autoalane sõnavara inglise keelne.


Rix - 14.02.19 14:21

Tsitaat:
Algselt postitas: Quattromaniakk
Tüüpiline jutt inimeselt, kes usub kõike, mis tal paberil kirjas on. Igal teisel autol võtab termostaadi vahetus aega 15 minutit, sel audi aga 7h. Mootori vastupidavuse kohapealt ma ei ütleks, et tegu on insenertehnilselt tipplahendusega.


Kas mitte ainuke selle ajastu V6, millel poleks termostaat rihma taga, on 3.0? Teistel (2.4, 2.6, 2.8, 2.7BiT, 2.5TDI) peaks kõigil olema see rihma taga ju?


Quattromaniakk - 14.02.19 15:13

Pidasin rohkem silmas autosi üldiselt(BMW, Chevy jne), mitte A6 või Audisi. Kuid 3.0l mootoril ma tean jah, et on palju lihtsam vahetada. Teiste A6 mootorite kohta nii palju ei tea.


laurz - 14.02.19 18:01

Ohh jeerum:D Ole siis esimene,kes sellise jupstiki kuhugi vollade vahele pistab:D Kasuta koolis öpitud füüsikat:cool:
Aga ära pärast kurda kui pähe andes jahutus probleemid tekivad:cool:


andrec - 14.02.19 19:24

Tsitaat:
Algselt postitas: Rom

Parandage, kui eksin, aga lokaalselt on küll võimalik jah.vedeliku temperatuuri tõus peale mootori seiskamist. Töötava mootori ajal liigub jah. vedelik pidevalt ega kuumene nii kiiresti, aga mootori seiskamisel on vedelik paigal ja temperatuuri tõus on võimalik plokilt saadud kuumusest.


Jah arvatavasti on juba after run pump oma töö lõpetanud. :D Selle annaks ka thermostat housingu juurde aretada uue ju, pärast lihtsam vahetada jälle.
Thermostat replacement sellel pakun puusalt läheks 2h kui timing belt kiti ei vaheta.
Ei suht imelik on tegelikult lugeda ikka eesti ja inglise keelset teksti segamini. Kirjuta, siis juba ainult inglise keeles.


Quattromaniakk - 14.02.19 22:49

Tsitaat:
Algselt postitas: andrec

Jah arvatavasti on juba after run pump oma töö lõpetanud. :D Selle annaks ka thermostat housingu juurde aretada uue ju, pärast lihtsam vahetada jälle.
Thermostat replacement sellel pakun puusalt läheks 2h kui timing belt kiti ei vaheta.
Ei suht imelik on tegelikult lugeda ikka eesti ja inglise keelset teksti segamini. Kirjuta, siis juba ainult inglise keeles.


Sõnad : “after”, “run”, “housing”, “replacement” jne sa ka kohe päris kindlasti ÕS’st ei leia. Aga tänud mitte informatiivse postituse eest


twistY - 15.02.19 07:25

Tundub, et U, S and A-s elamine on muuhulgas mõjunud halvavalt sarkasmi mõistmisele.

Kui tuled siia paukuma ja lolli juttu ajama, siis ei hakka Sul keegi käest kinni hoidma ja järgmisi jaantatiklusi välja mõtlema.

Tuled siia, kirjutad teksti, mis 100% vihjab termostaadi riknemisele - kõik ütlevad, et vaheta ära.
Aga Sina ütled, et ei saa olla termostaat, sest seda on liiga kallis(ajakulukas) vahetada :D

Kui mõni pihusti rikneb, tellid sealt samast Jegsist või Summitist asenduseks Edelbrocki karpa?


Batja - 23.11.22 09:54

Tuletage vanainimesele palun meelde mis firma termostaat töötaks 2.7 puhul kauem kui mõnisada km?


Jann - 23.11.22 10:12

Tsitaat:
Algselt postitas: Batja
Tuletage vanainimesele palun meelde mis firma termostaat töötaks 2.7 puhul kauem kui mõnisada km?


C5 kasutati originaalis Behr toodangut kui õigesti mäletan.


prj - 23.11.22 14:05

Selle teema peaks panema naerurubriigi tippu.
:D


quattrodiisel - 23.11.22 15:58

Tsitaat:
C5 kasutati originaalis Behr toodangut kui õigesti mäletan.



Viimased paar Behr toodet on mõru maitse jätnud, ka samamargi salongi radiaator kahjuks...

Isiklikult kasutaks ainult OE toodet. Forsist saadav ja ei ole üüratult kallis.


sir-mac - 23.11.22 16:32

Bi-turbost küll veidi lahjem C3 R5 MC mootori töötemp oli 105C. Peale ostu ehmatasin ja uurisin , mis viga. Aga viga polnudki! Peale seiskamist hakkas tööle järeljahutuspump, mis undas vahel päris kaua. Kas 2,7 ka sellist asja ploki küljes omab ei tea, pole lihtsalt sellist tehnikaimet omanud. Aga uuri, äkki aitab nõuanne.


Batja - 24.11.22 15:02

Ma olen päris mitu korda oma masinal termostaati vahetanud ja nende häda on selles, et jäävad suure ringi peale lahti ja temp ei tõuse vajalikule kõrgusele.


jõuvanker - 24.11.22 19:45

Tsitaat:
Algselt postitas: Batja
Tuletage vanainimesele palun meelde mis firma termostaat töötaks 2.7 puhul kauem kui mõnisada km?


Originaal, Behr, Wahler. Töötavad, korduvalt proovitud.