Foorumi logo

Rooste peatamine.
jaiks - 29.03.17 23:11

Talv sai läbi ja eelmisel suve tehtud rooste parandused on värvikihi all uuesti mullitama hakanud. Kindlasti on siin foorumis keretöödega tegelevaid tegelasi ja nendele oleks küsimus, kuidas saab kõige paremini rooste kinni?
Olen katsetanud erinevaid viise ja minul tuleb alati aastaga rooste tagasi. Olen proovinud paari roostet neutraliseerivat ainet ja mehaaniliselt eemaldanud ja happekrundiga katnud aga kasu ei midagi.
Värvida oskan ja kuhugi firmasse pöörduda ei soovi, sest kogemused näitavad, et ei saa alati nemad ka seda pidama rohkemaks kui poolteist aastat aga raha kulu on palju suurem.
Minu jutt käib pindmise rooste kohta, mitte läbiva.
Ootan igasuguseid soovitusi ja nõuandeid, või viiteid mõnele vedelikule, mis neutraliseerib ja sulgeb kõige paremini.


ertu - 30.03.17 04:48

Mina kasutasin küljekarbi peal "lihv, roostesurm, epokrunt, polüuretaanvärv, kivikaitse" järjekorda. 2015 sügisel tegin ja 2016 sügis ei olnud veel kooruma-mullitama hakanud. Kevadist pilku pole veel peale visanud.


stihl - 30.03.17 14:19

Tsitaat:
Algselt postitas: jaiks
Talv sai läbi ja eelmisel suve tehtud rooste parandused on värvikihi all uuesti mullitama hakanud. Kindlasti on siin foorumis keretöödega tegelevaid tegelasi ja nendele oleks küsimus, kuidas saab kõige paremini rooste kinni?
Olen katsetanud erinevaid viise ja minul tuleb alati aastaga rooste tagasi. Olen proovinud paari roostet neutraliseerivat ainet ja mehaaniliselt eemaldanud ja happekrundiga katnud aga kasu ei midagi.
Värvida oskan ja kuhugi firmasse pöörduda ei soovi, sest kogemused näitavad, et ei saa alati nemad ka seda pidama rohkemaks kui poolteist aastat aga raha kulu on palju suurem.
Minu jutt käib pindmise rooste kohta, mitte läbiva.
Ootan igasuguseid soovitusi ja nõuandeid, või viiteid mõnele vedelikule, mis neutraliseerib ja sulgeb kõige paremini.


Sama jama, tere tulemast!

Roostesurmad mõnikord töötavad, mõnikord mitte. Neid on palju erinevaid. Mehaaniliselt ka ei pruugi kõike kätte saada, traat või liivapaberhari lööb ju poori kinni ja all haudub edasi. Liivaprits tapab tiiva üldse ära, aga klaaskuuliga lasta on sigakallis.

Aga mis on töötanud, on selle kontori 1000ml geel, millega saab pooridest ka kätte. Aega võtab liiga palju, aga pärast keretinaga ülejootmine on andnud head tulemused.

Happevann töötab ka, aga tiib on liiga suur selleks.


.


jaiks - 30.03.17 16:14

Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Sama jama, tere tulemast!

Roostesurmad mõnikord töötavad, mõnikord mitte. Neid on palju erinevaid. Mehaaniliselt ka ei pruugi kõike kätte saada, traat või liivapaberhari lööb ju poori kinni ja all haudub edasi. Liivaprits tapab tiiva üldse ära, aga klaaskuuliga lasta on sigakallis.

Aga mis on töötanud, on selle kontori 1000ml geel, millega saab pooridest ka kätte. Aega võtab liiga palju, aga pärast keretinaga ülejootmine on andnud head tulemused.

Happevann töötab ka, aga tiib on liiga suur selleks.


.


Esitiiva vahetan ilmselt välja, see on juba lootusetult läinud ja aitaks ainult metalli väljavahetamine. Aga mure on mul tagumiste poritiibade nurkadega, mida ei saa ära ka küljest võtta. Vaikselt muudkui mullitab.
Kui kaua see liiga kaua on? Ja Eestist seda kraami ilmselt ei leia, ainult otse tootjalt tellida?


xxm24 - 30.03.17 18:32

Ootaks samuti kuidas oleks kõige targem ja mõistlikum koduste ja poes müüdavate vahenditega talvega välja tulnud rooste kohti parandada.
Ukse alumised ääred on hakkanud roostetama ja kevadel tahaks rooste täpid/kohad üle käia.


stihl - 31.03.17 16:16

Tsitaat:
Algselt postitas: jaiks


Esitiiva vahetan ilmselt välja, see on juba lootusetult läinud ja aitaks ainult metalli väljavahetamine. Aga mure on mul tagumiste poritiibade nurkadega, mida ei saa ära ka küljest võtta. Vaikselt muudkui mullitab.
Kui kaua see liiga kaua on? Ja Eestist seda kraami ilmselt ei leia, ainult otse tootjalt tellida?


Kui tiiva vahetad, võta pigem kasutatud originaal, aga roosteta.
Tean, pea võimatu on sellist leida, aga tasub ära.
Need poeuued hiinakad on...tjah. On kah.

Liiga kaua on see, et pool päeva määrid, nühid, puhastad, uuesti määrid jne, enne kui lõplikult läigib ja haljas. Üks pool. Ta mõjub roostele nagu värvisurm vanale värvile, aga aega võtab kordi rohkem. (värvisurm on ju korra paar teed ja värv läinud)
Mingi 20€ tunnis sellist tööd teenusena ei tehta, sest seda ei jaksaks keegi kinni maksta. Lihtsam on uus tükk külge poltida/keevitada/värvida ja nägemist.


alias - 11.05.17 13:54

Seega kui roostetab koht, mida ei anna peale lõika/keevita meetodit välja vahetada on olukord lootusetu?
Või on olemas ka mingid muud võtted/meetodid kuidas saada rooste pidama kauemaks kui üks-kaks aastat?


alias - 18.07.18 20:57

Oskab keegi soovitada rooste eemaldamisega tegelejat Tartus?


Typhome - 18.07.18 20:58

Tsitaat:
Algselt postitas: alias
Oskab keegi soovitada rooste eemaldamisega tegelejat Tartus?

Spirit Keretööd
https://www.xn--spiritkeretd-fjba.ee/


alias - 18.09.18 07:01

Teab keegi veel kedagi, kes suudab selles valdkonnas üle keskmise kvaliteetset teenus pakkuda?


pierre - 21.09.18 17:51

Olen kuulnud, et päris hea pidavat olema Buvanoli nimeline vedelik. Ise pole proovinud. Ei tea kas see reageerib ka tsingikihiga? Igatahel netis kiidetakse...


alias - 21.09.18 18:14

Ma pigem viiksin masina kellelegi, kes selles valdkonnas piisavalt pädev, kui hakata ise midagi ära käkkima.
Hetkel ei ole otsingud vilja kandnud.


jaiks - 21.09.18 18:20

Tsitaat:
Algselt postitas: alias
Ma pigem viiksin masina kellelegi, kes selles valdkonnas piisavalt pädev, kui hakata ise midagi ära käkkima.
Hetkel ei ole otsingud vilja kandnud.


Selle pädeva leidmine on päris keeruline jah. Ja ega mõnda asja ei saagi pidama, ilma tükki küljest lõikamata, mädaneb lihtsalt seestpoolt väljapoole. Ma viisin kunagi kaskoga auto tuntud keretööde firmasse, sest keegi otsustas kriipida mingi teravikuga keset uksi kriipsujukusid. Esiteks pandi tooniga täiesti puusse, mida ma ise pole suutnud siiani nii mööda sama auto puhul panna. Ja teiseks on nad külge üle võõbates lihvinud kõik servad haljaks, mis tingis selle, et järgmine aasta oli terve külg servadest roostes.


alias - 21.09.18 19:45

See on ka põhjus, miks mul eespool soovitatud ettevõttega asi untsu läks, kuna hakkasin küsima teostatavatele töödele garantiid.
Minule tundus asi väga kummaline, et maksa aind raha aga vastu saad selle kuidas välja kukub.
Nagu poliitikud, kus peale käki kokku keeramist mitte keegi ei vastuta mitte millegi eest.


stihl - 22.09.18 07:56

Tsitaat:
Algselt postitas: alias
Seega kui roostetab koht, mida ei anna peale lõika/keevita meetodit välja vahetada on olukord lootusetu?
Või on olemas ka mingid muud võtted/meetodid kuidas saada rooste pidama kauemaks kui üks-kaks aastat?


Ei ole kunagi lootusetu. Ja plekki kannatab ju igast kohast vahetada, kui tegu ikka terasplekiga on.
Aga kõik sõltub, mis koht, kui palju ussitab jne.
Pane mingi pilt, siis oskaks ehk soovitada.

Ma teen muidu vanemaid (30+ aastat) autosid, osad tehtutest on juba 10 aastat möödas ja ei roosteta.
Enda 78a auto seevastu hakkas 14a pärast lausa kahest kohast uuesti...:D

.


alias - 24.09.18 15:05

Kirjeldan olukorda. Avant kerel kobrutavad katusereelingu soone välimised servad. Salongist ei ole hetkel midagi näha. Polster ja katted eemaldatud.
Kas Lõuna-Eestis teab keegi kedagigi, kes tahaks/viitsiks/suudaks asjaga tegeleda?

https://www.upload.ee/thumb/8983900/IMG_8311.JPG


stihl - 25.09.18 08:24

Ma ei saa küll muffigi aru, mis kohast see pilt on, aga ilmselt ikkagi katuse terasplekk.
Ja kui seest pole midagi näha, on kõik ok.

Väljast võetakse värv (näitesk soodapritsiga) maha, siis traadiga lahtine rooste minema, pooridest vedela liivapaberiga roostejäägid välja, et lõpuks jääks midagi taolist:

https://www.upload.ee/thumb/8986532/rooste.jpg

Seal pesas OLI kunagi rooste, aga alles jäänud on vaid täiesti puhas ja haljas metall. (kah mingi kere üleval pool nõelasuurune kivitäke tekitab sellise kraatri)
Ja seda pole ju mingi probleem garanteerida, et uuesti rooste ei läheks > korralik krunt peale, õhuke pahtel + värv ja korras.
Mina teeks nii. (selle ma veel jootsin keretinaga täis, aga 10a vana auto puhul see pole oluline)
Mine küsi mõnest kallima otsa keretöökojast, keegi ikka Tartus ka teeb.

Automaaler.ee näiteks, nemad paistab, et tegid selle Lõunakas seisva uunikumbussi ka, tehnoloogia on sama.

.


toomasd - 25.09.18 21:05

Võite uurida laserpuhastus. Saab pinnad kenasti puhtaks ka servade vahelt jne. Youtuubis erinevad videod laserpuhastuse kohta olemas.