Teema ülevaade |
mulk
|
postitati 09.04.04 11:20 |
Kui ma omale auto ostsin ja esimest korda ülevaatusele läksin 28.06.2003 puudus minu autol üks katalüsaator, kuid hoolimata sellest läbisin ülevaatuse
edukalt.
Alates 01.08.2003 aga on ülevaatusel ka HC tase normeeritud ja seda katalüsaatori puududes juba ausal teel kätte ei saa. Kuna olin kohustatud ka
novembris ülevaatusele minema, siis seekord olid asjad kurvemad, CO% ja lambda väärtus olid korras, kuid HC jäi liiga suureks
|
ranz
|
postitati 08.04.04 13:56 |
Mina enda omast nägin ilusti läbi, et poorid olid kõik lahti ja ummistust ei olnud.
Omal siis lihtsalt selle ülevaatuse pärast tegin otsetoru täpselt sellise nagu kati enda tükkigi on, et otsad oleksid samad, ülevaatuse jaoks siis
keeran toru maha ja panen kati tagasi
Ja toru ei kuku läristama, selline kumin tekib siis kui kat seest tühjaks lüüa, või siis lärin tekib sellest et tagumised pütad on omadega otsakorral,
minul nt just need on tiba kustund omadega ja kumisevad.
|
Krahv
|
postitati 08.04.04 12:13 |
Tsitaat: | Esialgne postitaja mulk
Ülevaatusel ei koti kedagi, on sul seal KAT või ei, lihtsalt heitgaasi normi sa ilma KATita kätte ei saa. Ja lambda anduril on kah täitsa suva, kes-mis peale teda on |
Ülevaatusel kotib täpselt niipalju, et co peab normis olema nõnda ehk naa, aga kui on tehnopassis märge mootritüübile kat. siis mõõdetakse ka lambdat
ja kui kat jee lüüa vahelt siis lambda näitaja läheb suureks. Saab maha kui tõmmata mootoril pöörded ülesse, aga seda tehakse juba
"lisaraha" eest.
Olen ka nõnda aru saanud, et toru kukub pläristama, miski resokas vahele oleks siis variant. Ega seda kati seest muidu suurt uuri, kui kopsik lahti
lõigata, eks siis paistab, mis seal sees on. Oleneb muidugi mismoodi torud pütti lähevad, vbl on osadel ka otsast näha, minu omal vaid tagant poolt
oli ühte näha, see oli küll timm,,,aga noh, tagant ehk ongi...
|
ranz
|
postitati 08.04.04 07:02 |
Tsitaat: | Esialgne postitaja mulk
Ülevaatusel ei koti kedagi, on sul seal KAT või ei, lihtsalt heitgaasi normi sa ilma KATita kätte ei saa. Ja lambda anduril on kah täitsa suva, kes-mis peale teda on |
Kusjuures kui moto on muus osas suht korralik on võimalik ka ilma katita ülevaatuselt läbi saaada
|
m7000
|
postitati 07.04.04 22:57 |
1500 eeki ja saad uue...
|
samru
|
postitati 07.04.04 14:17 |
Tsitaat: | Esialgne postitaja mulk
Katalüsaatori otstarvet resanaator ei asenda, seega on heitgaasi probleem endine.
Kas sa sellest resonaatorist ka mingit kasu saad on juba teema omaette.
Kui siiski on kange tahtmine kat. eemaldada, siis kõige mõistlikum oleks katalüsaataori kopsik vahelt ära lõigata ja sobivas mõõdus toruga asendada,
ei teki ebameeldivaid helisid jne. |
V6 mootoritega tekivad 3000 p/min juures ebameeldivad helid kui kat toruga asendada(omal nahal kogetud).
|
mulk
|
postitati 07.04.04 12:23 |
Katalüsaatori otstarvet resanaator ei asenda, seega on heitgaasi probleem endine.
Kas sa sellest resonaatorist ka mingit kasu saad on juba teema omaette.
Kui siiski on kange tahtmine kat. eemaldada, siis kõige mõistlikum oleks katalüsaataori kopsik vahelt ära lõigata ja sobivas mõõdus toruga asendada,
ei teki ebameeldivaid helisid jne.
|
A 90
|
postitati 07.04.04 12:18 |
Kas kuidagi koduste vahenditega annab seda kati uurida ka, just et kas on umbes või mitte.
kas annab seda kuidagi lahti kruvida ?
|
ACE16V
|
postitati 07.04.04 12:09 |
Tsitaat: | Aga räägi mis siis juhtub kui kat resoga asendada? |
mootori pöörete kõrgemas otsas tuleb mõni gramm jõudu juurde ja madalamas kaob mõni gramm pöördemomenti...
|
Traks
|
postitati 07.04.04 10:42 |
Tsitaat: | Esialgne postitaja mulk
Ülevaatusel ei koti kedagi, on sul seal KAT või ei, lihtsalt heitgaasi normi sa ilma KATita kätte ei saa. Ja lambda anduril on kah täitsa suva, kes-mis peale teda on |
Aga räägi mis siis juhtub kui kat resoga asendada?
|
mulk
|
postitati 07.04.04 10:17 |
Ülevaatusel ei koti kedagi, on sul seal KAT või ei, lihtsalt heitgaasi normi sa ilma KATita kätte ei saa. Ja lambda anduril on kah täitsa suva, kes-mis peale teda on
|
Dantee
|
postitati 07.04.04 08:24 |
Põhimõtteliselt on kogemus ebatiheda sumpaga ja tulemuseks on see, et bensiini kulu suureneb, mida rohkem läbi laseb, seda suurem kulu on! Samuti
ebaühtlustub mootori käik (paukumised mootoriga aeglustusel jms.). Kati kinni jäämise puhul jääb aga auto lõpuks seisma (kogemus Opel Astra 1,4l 98.a,
usun et käitub kõigil üheselt). Olen kuulnud kati asenduseks mõeldud resonaatorist, kuid kuidas sellega käitub lamta, ei oska öelda, arvan et probleem
võib tekkida tehnoülevaatusel 1992 aastast ülespoole autodega, sest neil on kati kohta reg.tunnistuses märge ja see tõttu CO sisalduse nõuded
rangemad!
|
Krahv
|
postitati 07.04.04 07:02 |
See on jah huvitav teema mõnevõrra...mul hakkavad kah vist katid umbe jooksma, ei astu enam edasi ja sumpa on täristama hakanud. Võtsin kupatuse maha
esialgses ootuses leida auk,aga ei kus sa sellega, toobrid ise ülimalt korralikud. Aga ju tekib miski ülerõhk mis tekitab resonantsi ja see kostub
väljagi ebameeldivalt. Et küsimus oleks pigemini kah, mis teeb lambdaandur kui kat vahelt välja lüüa? Selge, et ülevaatuses jookseb lambda puu
otsa...aga just mootori töö seisukohalt. Kolisema muidugi jäävad nad siis kah niikuinii...samas lahti korralikku pütti kah lõigata ei taha (muidu üks
alternatiiv oleks võtta pütist välja ainult esimene osa, mis ilmselt on rohkem umbes, tagantpoolt vaadates nagu ei olnud kuigi tahmased..võta nüüd
kinni). Kindlasti on kellegil kokkupuuteid...??
br,
Krahv
|
A 90
|
postitati 07.04.04 06:47 |
kahjuks vastata ei oska, aga endalgi kati kohta küsimus, kuidas auto käitub kui kat. umbes on ?
|
Traks
|
postitati 06.04.04 19:45 |
Autoks 80 b4 2,0L 66kW (monopritse). Mis juhtub kui kat läbi laseb. Eelkõige huvitab küttekulu.
PS. Lambda saab oma infi kätte enne katti.
Tänu!
|
|