Teema ülevaade |
jan-kos
|
postitati 16.03.05 09:30 |
Eile vahetasin ühel japoonetsil generaatori, huvipärast vaatasin testriga mis näitajaid näitab.Geneka otsast tuli vool 14,9 V aku klemmile jõudis 14,7 V Proovisin siis nii- panin kõik tarbijad taha mis käima andis panna, geneka otsas 14,9 V , akule 14,3 V Igati hea
laadimine
|
Maqmaq
|
postitati 15.03.05 23:02 |
Generaatori väljundvõimsus peab olema vähemalt sama suur (ja veidi suuremgi), kui tarbitav vool. Kui töötava mootoriga lülitada sisse kõik elektrit
tarbivad seadmed (täistuled, tagaakna-, peeglisoojendused, salongiventilaator, istmesoojendused, kojamehed, raadio jne), peaks generaator tarbitava
voolu suutma ära toita. Vastasel juhul hakkab aku tühjenema. Seda saab mõõta ampertangidega. Sõltuvalt autost on max vool reeglina 60-100 A. Võimsa
helitehnika puhul suurem. Üldiselt maksimaalset voolutarvet pikka aega kunagi taga ei ole, seega ligilähedaselt sellele on ka generaator valitud või
ehk veidi suurem.
Kui geneka väljundvõimsus jääb alla tarbitavale voolule, langeb pinge madalamaks nimitoitepingest. See protsess hakkab peale tegelikult juba veidi
enne nominaalide võrdsustumist, kuid toiteahelas olev aku ei võimalda voltmeetriga generaatori toitepinge langemist täpselt välja mõõta.
|
Maqmaq
|
postitati 15.03.05 23:00 |
Igal genekal on antud oma võimsus (amprid). Mida rohkem on autol lisasid ja mida suuremad tarbijad seda võimsam ka genekas. Ilma tarbijateta on pinge
13,8-14,8 (oleneb autost). Tarbijatega peaks pinge olema kindlasti üle 12voldi. Muidu toimuks aku tühjenemine.
|
Rain
|
postitati 15.03.05 19:46 |
Mul eile õhtul oli selline teema. Sõitsin koju hoitsin kliima paneelis seda lumehelbekese nuppu all paarkorda ja 10kond sekki siis. Parkisin auto
parklas ära vaatan laadimine natsa üle12 voldi(muidu 14 tuuris kuskil). Panin tarbijad taha (täistuled tagaklaasisoenduse) langes alla 12 voldi. korra
gaasi antsin siis hüppas natuke üle 12 voldi gaasi lahti lasin kukkus kohe alla. mootor seisma peapidi kapoti alla. Kiskusin geneka rihma ilusti
pingul. Panen auto käima sama pull laadimine lahja. Siis vaatasin käiva mootoriga kapoti alla. Ja mis ma näen radiaatori elektrilised vendid täiega
uhavad. Siis sain aru milles jama(need vendid ju kõva elektri tarbimisega). ok kapott kinni ja koju. mõtlesin siis et homme vaatan. Täna siis lähen
võtan auto kõik ok. Laadimine ilus vendid seisid. Nüüd siis küssa veel kas on võimalik et sellest kliima nupust vendid tööle panna? Muidu ju kui
kliimaautomaatik töötab siis need lähvad ju automaatselt käima.
|
Kaits
|
postitati 15.03.05 19:18 |
Kusagilt mingist foorumist on meelde jäänud, et ur-i vennad väitlesid samal teemal ja tulemuseks oli ikkagi see, et mida rohkem on tarbijaid, seda
madalam on laadimisvoolu pinge. Minu enda autol on praegu niimoodi, et kui tarbijatest on järgi raadio, kliima (soojapuhur) ning põlevad udutuled ja
kui siis lülitada sisse ka lähituled, liigub voltmeetri seier ca. 1-2mm. Sellise kiire testi tegin praegu... aga mul on genekas ka vilets.
Samas olen istunud ka ühes disla A6-s (C4), millel voltmeetri osuti isegi ei liigahtanud kui erinevaid tarbijaid järgi lülitasime.
|
Arts
|
postitati 15.03.05 19:18 |
See auto voltmeeter näitab mul harva 14V. Enamasti kükitab 12V peal. Seni on auto veel käima läinud hommikuti olgugi et sõidan linnas lühikesi otsi.
Aku on 2 kuud vana kah alles äkki pole veel ära väsinud
|
Kotkas
|
postitati 15.03.05 18:48 |
Tühikäigul teeb langeb pinge sinna 12 voldi peale. Siis, kui lükkan taha täistuled, mõlemad istmesoojendused, tagaklaasi soojenduse, udukad ja
salongipuhur põhja - ühesõnaga kõik, mis vool tarbib. Muidu pinge iluisti seal 14v peal. Kas pinge ei tohiks siis absoluutselt langeda? Kas keegi enda
autol proovid ei viitsi, kellel voltmeeter peal, teaks võrrelda?
|
QUATTRO
|
postitati 15.03.05 13:17 |
Sellisel juhul on probleemiks olnud generaatori rootori kontaktrõngad.Kui sooned seal sügavad siis tuleb rõngas välja vahetada.Samuti hakkab jebima
kui aku on juba vana ja surnud.
Ka generaatori + hari võib olla juba piisavalt kulunud,et ei suru ennast enam vastu kollektorit korralikult.
|
Ulvar
|
postitati 15.03.05 09:03 |
Tsitaat: | Algselt postitas: Kotkas
Avastasin, et kui kõikvõimalikud tarbiad taha lülitada, siis langeb laadimispinge voltmeetril 12v peale umbes. Muidu on 13-14 kandis tavaliselt.
Ühesõnaga on selline pinge langus normaalne, kui tarbimine lähen suuremaks või ta peaks ennast kuidagi ise tasakaalus hoidma? Põle ise suurem asi
elektrik ja võis vähe puusse minna. |
Vaata Kaits'i auto teemat.
Ulvar
|
äss
|
postitati 15.03.05 09:02 |
Normaalne laadimispinge on 13.8 - 14.5 V .. oleneb autost. Kui tarbijate tahalülitades langeb see aga 12 kanti, siis on see selge märk sellest, et
genekas ei jõua lihtsalt laadida. Kas sa pinget mõõtsid tühikäigul või pööretel?
|
Kotkas
|
postitati 15.03.05 08:50 |
Avastasin, et kui kõikvõimalikud tarbiad taha lülitada, siis langeb laadimispinge voltmeetril 12v peale umbes. Muidu on 13-14 kandis tavaliselt.
Ühesõnaga on selline pinge langus normaalne, kui tarbimine lähen suuremaks või ta peaks ennast kuidagi ise tasakaalus hoidma? Põle ise suurem asi
elektrik ja võis vähe puusse minna.
|
|