Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
maxs30

 postitati 15.02.05 16:26
Minu masinal temp 85 kraadi ja kui linnas ummikus istuda siis läheb 90 peale. Mul ei ole visko sidurit ka ees muidugi.Kui ilmad soojemaks läheb siis panen ette tagasi. Laiskus lihtsalt liialt suur.
sven07

 postitati 15.02.05 15:36
Minul on küll just vastupidi kui sõidad mingi teise sõiduki taga siis mootori temp pisut tõuseb ja on ka vhest vajadus salongisoojendus nuppu tagasi keerata.
Suht loogiline ka, teise auto taga oled ilusti tuule kottis ning mootor jahtub vähem.
jan-kos

 postitati 15.02.05 15:18
Leierdame veel pisu ;) Mina katsin eest kõik kinni (termostaat vahetatud).Vahest on selline tunne et diisli peaks sügisel käima panema, kevadel soojade saabumisega alles seisma jätma.Ütleme nii et tööle sõit 32km temp näitab külmema ilmaga kuni 60 kraadi.Esmaspäeva hommikul sai pool eestimaad läbisõidetud temp. üle 70 ei roninud külma oli väljas -6.Kui veel vaikselt sõidad kellegi taga siis langeb soojus veelgi.Aga talvel võtab kütet rohkem.Vaatasin üld laastus: suvel 40L ja 700km, talvel kulus sellise läbisõiduks 60L.
Black

 postitati 15.02.05 15:11
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=9701

http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=11086
Horde

 postitati 15.02.05 15:00
Ei hakka uut postitust tegama. Teema natuke seondub :-)
See, et talvel bena kulu suureneb on teada tõde. Aga kuidas seda võimalikult minimaalseks ajada? Mõni isend on oma vähese/kidura varustuse poole pealt üsna tundlik!

Natuke aitaks?
* Mõtlen ise, et kaasa aitaks lapakas radika ette.
* Samuti kapotele soendus vooder? Paljudel see vist puudu :-(
* moto kaitse (vähem jahedat õhku moto ruumis)

Kui külmakraadid ikka mehised siis temperatuur ei tõusegi nii kõrgele, et jõuaks kuskil 87 -92 kraadi juurde (olenevalt termaostaat klapist - millal avanevad). Oleneb palju seda õhku ikka motole vabalt ligi pääseb.
Võin ka põõsasse oma jutuga panna kuna pole nii pädev sellel teemal.

PS! Minul on bensu kulu talve olnud:
maanteel - 8 ja linnas 9. Väga märkimisväärselt rohkem ei ole kui Suvel :-)

Terv,
Horde
Black

 postitati 15.02.05 14:48
Kui termostaat on korras, pole midagi vaja kinni katta. Radiaator ei saa ju mootorit liialt jahutada, kui termostaat kinni on?

Ventilaator ei peagi alati käima minema. Ta on seal selleks, et kui loomulik õhuvool radiaatorit piisavalt ei jahuta, rakendub sundjahutus ja mootor ei kuumene üle. Talvel on õhk piisavalt külm, et seda vaja ei oleks. Ei ole nii, et mida soojem mootor, seda ökonoomsem. Mootoril on oma kindel töötemperatuur, mis on tehase poolt termostaadiga paika pandud.

Suurem talvine kütusekulu on tingitud sellest, et külm mootor ei soojene paari sekundiga töötemperatuurini ka siis, kui ta kivivilla sisse mässitud oleks. Külma paksu õli ja ebanormaalsete istude-lõtkudega kulub kütust paratamatult rohkem kui optimaalre˛iimil. Samuti on suurem veeretakistus. Kuna talvel imetakse/surutakse silindrisse külmemat õhku, mahub seda sinna rohkem ja kui lambdasond siis väljuvaid gaase analüüsides arvab, et segu on liiga lahja, antakse ka kütust rohkem peale. Seega on mootor talvel veidi võimsam ja sellega seoses ka janusem.

TDi mootorid on nii suure termilise kasuteguriga (sellest tulenevalt ka ökonoomsed), et nad ei pruugigi väga hästi soojaks minna. Uutele TDi mootoriga masinatele paigaldatakse põhjamaade varustusega koos ka autonoomne lisasoojendi.
sven07

 postitati 15.02.05 13:37
Võrreldes suvega tõusis tiba küll kuskil 1.5L/100km. keskeltläbi
Mis minu arvates suht normaalne ja loogiline. Veermiku takistus ikka tiba teine.
Suvel maanteel saan 4-4.5L/100km hakkama talvel siis + 1.5L
CarlosSQ

 postitati 15.02.05 13:32
krt kipub teemast kõrvale aga

kui tulid külmad suurenes kütuse kulu. kuskil ~150 km saan vähem sõita. Suvel panin kuskil 950 km ära ja paagis oli veel 5 l. Mul muidugi suht raske jalg.
kuda teil selle kütuse kuluga on talvel.
sven07

 postitati 15.02.05 13:26
Ah ja seier seal kuskil 60-70 vahe, rohkem külle ei pigista kuidagi välja.
sven07

 postitati 15.02.05 13:25
Mul suht sama teema et see seier ei taha ennast eriti reipalt kergitada. Aga jah tuleb ilmselt see nõme termostaadi vahetamine ikka ette võtta. Eks siis paista.
Kuid siiski ei saa ma mainimatta jätta seda et küttekulu suht norm. nii imeli kui ka see ei ole. (7-8L/100 linnas)
Autoks oli siis 1.9 TDI B4 avant
CarlosSQ

 postitati 15.02.05 13:21
minul ei ole läinud ka ventikad tööle sellest ajast kui külm tuli.

palju teil see tempi näidik üldse näitab? krt kui ma ei eksi siis on see minu masinal ~60c
sven07

 postitati 15.02.05 13:06
Ma olen ise ka seda mõtet juba mõlgutanud, kuid ei ole seda tööd lihtsalt laiskusest ette võtnud.:)
Ilmselt ikka peab.
Aga ikkagi arvate et radika katmine kui selline on suht möödanik teema. Mäletan et ladadel olid miskid sellised nahast spets asjandused mis iluvõre küljes rippusid.
ranz

 postitati 15.02.05 13:03
Kas mitte pole probleemiks tuksis termostaat mis on kogu aeg avatud hoopis?
Et papiga katmise ja muu sellise tegevuse asemel võiks selle termostaadi ju lihtsalt ära vahetada.
sven07

 postitati 15.02.05 13:02
Teema võibolla juba käsitletud kunaski ammustest aegadest, kuid parakui ei leidnud otsingmootorist.
Et siis kui palju ja millega radikaid kinni katate. Teema ilmselt rohkem aktuaalne diesli meestel/naistel.
Endal 1.9 TDI katsin radika mitmekordse papiga kuid peab vist veel miskit sinna ehitama sest mina pole veel kuulnud et ventikas tööle läheks ka + kraadidega linnavahel tiirutamisega.
Ilmselt ka probleemiks liiga lahja termostaat kes ennast varakult lavab.

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 58.5% - SQL: 41.5%]